bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

logo1

Path2Integrity: wypełnij ankietę i wspieraj kulturę rzetelności naukowej

Ruszył międzynarodowy projekt Path2Integrity, który stawia sobie za cel podniesienie jakości badań naukowych, wsparcie ich społecznego oddziaływania, a także wzmacnianie kultury rzetelności naukowej. Polskę w projekcie reprezentuje Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
kongres kompetencji cyfrowych ico

II Kongres Kompetencji Cyfrowych już za nami

W dniach 15-16 marca w Tarnowie odbył się II Kongres Kompetencji Cyfrowych. Uczestnicy mogli zapoznać się z wynikami najnowszych badań z obszaru edukacji i kompetencji cyfrowych, a także wziąć udział w otwartej debacie, na którą zaproszeni zostali reprezentanci wszystkich środowisk zainteresowanych wspomaganiem rozwoju kompetencyjnego Polaków. Jednym z partnerów tegorocznej edycji wydarzenia był Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
konferencja ico

Początek debaty publicznej o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji

Instytut Badań Edukacyjnych zaprasza na konferencję “ZSK – most łączący edukację i rynek pracy”, poświęconą wprowadzanemu obecnie w Polsce Zintegrowanemu Systemowi Kwalifikacji.Konferencja, która odbędzie się 27 marca 2019, ma zainaugurować debatę publiczną dotyczącą wdrażania i rozwoju systemu. Więcej
edukacja ico

Najnowszy numer kwartalnika „Edukacja”

Nowy numer wydawanego przez IBE kwartalnika “Edukacja” czeka już na czytelników! Tematyka najnowszej “Edukacji” jest bardzo przekrojowa. Gotowi do lektury? Więcej
indeks

Tydzień Bezpiecznego Internetu w IBE

We wtorek 5 lutego w całej Europie obchodzony jest Dzień Bezpiecznego Internetu, którego głównym celem jest przeciwdziałanie niebezpieczeństwom, jakie w sieci mogą napotkać dzieci i młodzież. W Instytucie Badań Edukacyjnych akcja potrwa przez cały tydzień. Więcej
kongres kompetencji cyfrowych ico

Instytut Badań Edukacyjnych partnerem II Kongresu Kompetencji Cyfrowych

15 marca w Tarnowie rozpocznie się II Kongres Kompetencji Cyfrowych. Partnerem tegorocznej edycji wydarzenia został Instytut Badań Edukacyjnych. Celem kongresu jest prezentacja wyników nowych badań z obszaru edukacji i kompetencji cyfrowych oraz otwarta debata środowisk zainteresowanych wspomaganiem rozwoju kompetencyjnego Polaków. Więcej
KdKBiP pracownia testow2

POLECAMY


 

  • PIRLS2016smallPIRLS 2016 | Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu | Polscy czwartoklasiści są w światowej czołówce pod względem wyników osiąganych w czytaniu. W badaniu PIRLS 2016 polskich czwartoklasistów wyprzedziły tylko dwa kraje: Rosja i Singapur. Więcej  
  • niepełnosprawniRAPORT O SYTUACJI ZAWODOWEJ OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI | Raport mierzy skuteczność działań aktywizacyjnych PFRON oraz prezentuje diagnozę sytuacji społeczno-zawodowej absolwentów szkół wyższych. Więcej  
  • losy absolwentowBADANIE LOSÓW ABSOLWENTÓW | Instytut Badań Edukacyjnych monitoruje sytuację edukacyjno-zawodową absolwentów i młodych dorosłych. Celem tych działań jest lepsze dopasowanie kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy oraz przygotowanie rozwiązań pozwalających na systematyczne monitorowanie losów absolwentów szkół zawodowych. Więcej  
  • New TIMSS2019 LogoTIMSS 2019 | Międzynarodowe Badanie Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych | W pierwszej połowie 2018 roku na próbie 36 szkół podstawowych z terenu trzech województw przeprowadzony został pilotaż badania TIMSS 2019. W badaniu uczestniczą również rodzice badanych uczniów, nauczyciele matematyki i przyrody oraz dyrektorzy szkół. Więcej  
  • PISA2018PISA 2018 | Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów | Badanie przeprowadzono w ponad 220 szkołach i wzięło w nim udział ponad 6300 uczniów urodzonych w roku 2002. Uczniowie rozwiązywali zadania z interpretacji tekstu czytanego, matematyki, przedmiotów przyrodniczych oraz umiejętności ekonomicznych. Więcej  
  • EWD logo newEDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA | To zestaw technik statystycznych pozwalających zmierzyć wkład szkoły w wyniki nauczania. Aby można je było zastosować, potrzebujemy wyników przynajmniej dwóch pomiarów osiągnięć szkolnych: na początku nauki w danej szkole i na jej zakończenie. Więcej  
  • grafika ZSU 600 320 v3ZINTEGROWANA STRATEGIA UMIEJĘTNOŚCI | Strategia określa zapotrzebowanie na dane umiejętności, ich dostępność, a także metody przewidywania zapotrzebowania na umiejętności, ich kształtowanie i rozwój, dostosowywanie do potrzeb rynku pracy i gospodarki, skuteczne zastosowanie oraz system zarządzania i koordynacji. Więcej

     
  • browser 512ZINTEGROWANY REJESTR KWALIFIKACJI | Publiczny rejestr, w którym znajdują się informacje o kwalifikacjach nadawanych w Polsce. Obecnie w rejestrze dostępne są tzw. kwalifikacje pełne, które zdobywa się w systemie oświaty lub szkolnictwa wyższego. Więcej

IBE zaprasza do współpracy uczelnie

Instytut Badań Edukacyjnych (IBE), jako podmiot prowadzący Zintegrowany Rejestr Kwalifikacji (ZRK), zaprasza wszystkie uczelnie oferujące studia wyższe I i II stopnia oraz jednolite studia magisterskie do współpracy przy przygotowywaniu opisów syntetycznych charakterystyk kwalifikacji pełnych nadawanych przez szkoły wyższe. Opisy zostaną upublicznione w ZRK w języku polskim i angielskim.

ZSK i kwalifikacje pełne

Obowiązująca od 2016 r. ustawa o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (ZSK) przewiduje, że do ZSK zostaną włączone wszystkie kwalifikacje pełne, nadawane po ukończeniu studiów wyższych. Wymaga to uzupełnienia istniejących już w ZRK informacji o opisy syntetycznych charakterystyk kwalifikacji pełnych nadawanych przez szkoły wyższe swoim absolwentom po ukończeniu studiów wyższych I i II stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich. Realizacja zapisów ustawy nie jest możliwa bez ścisłej współpracy z uczelniami, które nadają te kwalifikacje. Ponadto współpraca ze szkołami wyższymi jest niezbędna do przestrzegania zasady autonomii programowej każdej z nich.

Wsparcie dla uczelni

Dla uczelni, które zgłoszą chęć przystąpienia do tego przedsięwzięcia, IBE organizuje cykl seminariów. Podczas spotkań eksperci ZSK przedstawią szczegółowe informacje, jak sporządzać opisy syntetycznych charakterystyk kwalifikacji pełnych nadawanych przez szkoły wyższe oraz zaprezentują przykładowe opisy dla wszystkich obszarów kształcenia (w dalszej perspektywie rozwiązania zostaną przystosowane do zapisów nowej ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce). Udział w seminariach jest bezpłatny, a IBE pokryje koszty podróży uczestników oraz zapewni materiały pomocnicze (w wersji elektronicznej i tradycyjnej).

Pierwsze seminaria zostały zaplanowane w Warszawie w terminach:

7.01.2019 r. , 21.01.2019 r.

Seminaria poprowadzi troje uznanych ekspertów z zakresu polityki edukacyjnej, systemów edukacji oraz systemów zapewniania jakości i Krajowych Ram Kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego:

  • dr hab. Agnieszka Chłoń-Domińczak,
  • prof. SGH dr hab. Ewa Chmielecka, prof. SGH
  • prof. dr hab. Andrzej Kraśniewski.

 

PROGRAM SEMINARIUM

FORMULARZ REJESTRACYJNY

 

Rejestracji proszę dokonać najpóźniej na 3 dni robocze przed wybranym terminem seminarium.

Dodatkowo istnieje możliwość zgłoszenia konkretnych kwalifikacji, których wstępny opis będzie wykonany podczas seminariów z pomocą naszych ekspertów [formularz zgłoszeniowy].

W przypadku zgłoszenia kwalifikacji prosimy o przyniesienie ze sobą na seminarium materiałów zawierających programy kształcenia na danym kierunku studiów.

Korzyści dla uczelni

Umieszczenie w publicznym rejestrze (ZRK) opisów syntetycznych charakterystyk kwalifikacji nadawanych przez szkoły wyższe przyniesie uczelniom wiele korzyści, umożliwiając:

  • zwiększenie dostępności informacji o ofercie dydaktycznej i naukowej uczelni dla szerokiegogrona międzynarodowych odbiorców (uczniowie, studenci, pracownicy naukowi, pracodawcy, pracownicy, nauczyciele, osoby poszukujące możliwości uzupełnienia swojego wykształcenia, doradcy zawodowi, administracja państwowa, jednostki samorządu terytorialnego, organizacje pracodawców, związki zawodowe, izby gospodarcze itd.);
  • łatwe przeszukiwanie, porządkowanie i agregowanie informacji o kwalifikacjach pełnych nadawanych w systemie szkolnictwa wyższego;
  • realizację polityki uczenia się przez całe życie dzięki ważnej roli uczelni w integracji funkcjonujących w kraju systemów kształcenia: oświaty i szkolnictwa wyższego oraz edukacji pozaformalnej i nieformalnego uczenia się;
  • realizację założeń programu umiędzynarodowienia szkolnictwa wyższego, ponieważ poprzez polski rejestr zostaną opublikowane opisysporządzone w europejskich portalach LOQ (https://ec.europa.eu/ploteus/en) i ESCO (https://ec.europa.eu/esco/portal), prezentujących i porównujących możliwości edukacyjne w różnych krajach Europy.

W razie pytań proszę o kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Przedsięwzięcie jest realizowane w ramach projektu „Prowadzenie i rozwój Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji” realizowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego „Wiedza, Edukacja, Rozwój”.

MEN
MRR
MNiSW
 
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018