bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

ikonka

Kompetencje społeczne oraz edukacja obywatelska dzieci i młodzieży

Jakie wyzwania wiążą się z przygotowaniem dzieci i młodzieży do świadomego nabywania umiejętności społecznych? Jak prowadzić edukację obywatelską w ramach zajęć szkolnych? To tylko wybrane zagadnienia, którym poświęcono kolejne spotkanie w ramach prac nad Zintegrowaną Strategią Umiejętności. Więcej
MSZCZONOW ico

O funkcjonowaniu ZRK na seminarium dla interesariuszy

W dniach 6–7 czerwca w Mszczonowie odbyło się walne seminarium informacyjne dotyczące roli Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji. Bilans zjazdu? Ponad 100 uczestników, kilkanaście grup roboczych, dziesiątki pomysłów i niezliczone pokłady pozytywnej energii. Więcej
ikonka post 23 08

Podsumowanie Ruchu Innowacyjnego w Edukacji w roku szkolnym 2018/2019

Już 14 czerwca w Muzeum Historii Łodzi odbędzie się uroczysta gala XXXIII Podsumowania Ruchu Innowacyjnego w Edukacji, organizowana przez Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego. Z przyjemnością zawiadamiamy, że tegoroczną edycję imprezy patronatem objął Instytut Badań Edukacyjnych. Do zobaczenia w Łodzi! Więcej
oecd ico

Warsztaty dla interesariuszy Zintegrowanej Strategii Umiejętności

We wtorek 28 maja w warszawskim hotelu Arche odbyły się warsztaty dla interesariuszy Zintegrowanej Strategii Umiejętności (ZSU). Zostały zorganizowane przez Instytut Badań Edukacyjnych wraz z Ministerstwem Edukacji Narodowej oraz Organizacją Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). Więcej
 R8P7834 ico

Eksperci IBE na VPL Biennale w Berlinie

Na początku maja w Berlinie odbyła się trzecia edycja międzynarodowej konferencji VPL Biennale. Na zorganizowanym z okazji Biennale spotkaniu Grupy Doradczej ds. Europejskiej Ramy Kwalifikacji Iwona Gmaj, reprezentująca IBE, oraz Maciej Lasota, członek Grupy z ramienia MEN, zaprezentowali raport na temat rozwiązań walidacyjnych wdrażanych w Polsce. Więcej
ZRK ico

Kampania “Dni uczenia się dorosłych”

Na początku maja wystartowała kampania społeczna “Dni uczenia się dorosłych”, promująca rozwijanie nawyku ciągłego zdobywania wiedzy i umiejętności. Jako oficjalny partner wydarzenia w kampanię zaangażował się także Instytut Badań Edukacyjnych! Więcej
wyniki badanKdKpracownia testow new

POLECAMY


 

  • browser 512ZINTEGROWANY REJESTR KWALIFIKACJI | Publiczny rejestr, w którym znajdują się informacje o kwalifikacjach nadawanych w Polsce. Obecnie w rejestrze dostępne są tzw. kwalifikacje pełne, które zdobywa się w systemie oświaty lub szkolnictwa wyższego, oraz tzw. kwalifikacje rynkowe. Więcej  
  • PIRLS2016smallPIRLS 2016 | Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu | Polscy czwartoklasiści są w światowej czołówce pod względem wyników osiąganych w czytaniu. W badaniu PIRLS 2016 polskich czwartoklasistów wyprzedziły tylko dwa kraje: Rosja i Singapur. Więcej  
  • niepełnosprawniRAPORT O SYTUACJI ZAWODOWEJ OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI | Raport mierzy skuteczność działań aktywizacyjnych PFRON oraz prezentuje diagnozę sytuacji społeczno-zawodowej absolwentów szkół wyższych. Więcej  
  • losy absolwentowBADANIE LOSÓW ABSOLWENTÓW | Instytut Badań Edukacyjnych monitoruje sytuację edukacyjno-zawodową absolwentów i młodych dorosłych. Celem tych działań jest lepsze dopasowanie kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy oraz przygotowanie rozwiązań pozwalających na systematyczne monitorowanie losów absolwentów szkół zawodowych. Więcej  
  • New TIMSS2019 LogoTIMSS 2019 | Międzynarodowe Badanie Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych | W pierwszej połowie 2018 roku na próbie 36 szkół podstawowych z terenu trzech województw przeprowadzony został pilotaż badania TIMSS 2019. W badaniu uczestniczą również rodzice badanych uczniów, nauczyciele matematyki i przyrody oraz dyrektorzy szkół. Więcej  
  • PISA2018PISA 2018 | Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów | Badanie przeprowadzono w ponad 220 szkołach i wzięło w nim udział ponad 6300 uczniów urodzonych w roku 2002. Uczniowie rozwiązywali zadania z interpretacji tekstu czytanego, matematyki, przedmiotów przyrodniczych oraz umiejętności ekonomicznych. Więcej  
  • EWD logo newEDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA | To zestaw technik statystycznych pozwalających zmierzyć wkład szkoły w wyniki nauczania. Aby można je było zastosować, potrzebujemy wyników przynajmniej dwóch pomiarów osiągnięć szkolnych: na początku nauki w danej szkole i na jej zakończenie. Więcej  
  • grafika ZSU 600 320 v3ZINTEGROWANA STRATEGIA UMIEJĘTNOŚCI | Strategia określa zapotrzebowanie na dane umiejętności, ich dostępność, a także metody przewidywania zapotrzebowania na umiejętności, ich kształtowanie i rozwój, dostosowywanie do potrzeb rynku pracy i gospodarki, skuteczne zastosowanie oraz system zarządzania i koordynacji. Więcej

IBE zaprasza do współpracy uczelnie

Instytut Badań Edukacyjnych (IBE), jako podmiot prowadzący Zintegrowany Rejestr Kwalifikacji (ZRK), zaprasza wszystkie uczelnie oferujące studia wyższe I i II stopnia oraz jednolite studia magisterskie do współpracy przy przygotowywaniu opisów syntetycznych charakterystyk kwalifikacji pełnych nadawanych przez szkoły wyższe. Opisy zostaną upublicznione w ZRK w języku polskim i angielskim.

ZSK i kwalifikacje pełne

Obowiązująca od 2016 r. ustawa o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (ZSK) przewiduje, że do ZSK zostaną włączone wszystkie kwalifikacje pełne, nadawane po ukończeniu studiów wyższych. Wymaga to uzupełnienia istniejących już w ZRK informacji o opisy syntetycznych charakterystyk kwalifikacji pełnych nadawanych przez szkoły wyższe swoim absolwentom po ukończeniu studiów wyższych I i II stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich. Realizacja zapisów ustawy nie jest możliwa bez ścisłej współpracy z uczelniami, które nadają te kwalifikacje. Ponadto współpraca ze szkołami wyższymi jest niezbędna do przestrzegania zasady autonomii programowej każdej z nich.

Wsparcie dla uczelni

Dla uczelni, które zgłoszą chęć przystąpienia do tego przedsięwzięcia, IBE organizuje cykl seminariów. Podczas spotkań eksperci ZSK przedstawią szczegółowe informacje, jak sporządzać opisy syntetycznych charakterystyk kwalifikacji pełnych nadawanych przez szkoły wyższe oraz zaprezentują przykładowe opisy dla wszystkich obszarów kształcenia (w dalszej perspektywie rozwiązania zostaną przystosowane do zapisów nowej ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce). Udział w seminariach jest bezpłatny, a IBE pokryje koszty podróży uczestników oraz zapewni materiały pomocnicze (w wersji elektronicznej i tradycyjnej).

Pierwsze seminaria zostały zaplanowane w Warszawie w terminach:

7.01.2019 r. , 21.01.2019 r.

Seminaria poprowadzi troje uznanych ekspertów z zakresu polityki edukacyjnej, systemów edukacji oraz systemów zapewniania jakości i Krajowych Ram Kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego:

  • dr hab. Agnieszka Chłoń-Domińczak,
  • prof. SGH dr hab. Ewa Chmielecka, prof. SGH
  • prof. dr hab. Andrzej Kraśniewski.

 

PROGRAM SEMINARIUM

FORMULARZ REJESTRACYJNY

 

Rejestracji proszę dokonać najpóźniej na 3 dni robocze przed wybranym terminem seminarium.

Dodatkowo istnieje możliwość zgłoszenia konkretnych kwalifikacji, których wstępny opis będzie wykonany podczas seminariów z pomocą naszych ekspertów [formularz zgłoszeniowy].

W przypadku zgłoszenia kwalifikacji prosimy o przyniesienie ze sobą na seminarium materiałów zawierających programy kształcenia na danym kierunku studiów.

Korzyści dla uczelni

Umieszczenie w publicznym rejestrze (ZRK) opisów syntetycznych charakterystyk kwalifikacji nadawanych przez szkoły wyższe przyniesie uczelniom wiele korzyści, umożliwiając:

  • zwiększenie dostępności informacji o ofercie dydaktycznej i naukowej uczelni dla szerokiegogrona międzynarodowych odbiorców (uczniowie, studenci, pracownicy naukowi, pracodawcy, pracownicy, nauczyciele, osoby poszukujące możliwości uzupełnienia swojego wykształcenia, doradcy zawodowi, administracja państwowa, jednostki samorządu terytorialnego, organizacje pracodawców, związki zawodowe, izby gospodarcze itd.);
  • łatwe przeszukiwanie, porządkowanie i agregowanie informacji o kwalifikacjach pełnych nadawanych w systemie szkolnictwa wyższego;
  • realizację polityki uczenia się przez całe życie dzięki ważnej roli uczelni w integracji funkcjonujących w kraju systemów kształcenia: oświaty i szkolnictwa wyższego oraz edukacji pozaformalnej i nieformalnego uczenia się;
  • realizację założeń programu umiędzynarodowienia szkolnictwa wyższego, ponieważ poprzez polski rejestr zostaną opublikowane opisysporządzone w europejskich portalach LOQ (https://ec.europa.eu/ploteus/en) i ESCO (https://ec.europa.eu/esco/portal), prezentujących i porównujących możliwości edukacyjne w różnych krajach Europy.

W razie pytań proszę o kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Przedsięwzięcie jest realizowane w ramach projektu „Prowadzenie i rozwój Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji” realizowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego „Wiedza, Edukacja, Rozwój”.

logo srodekMIiRmnisw logotyp
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018