bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

ksztalcenie zawodowe ico

Poznaliśmy prognozę zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego

28 marca opublikowano obwieszczenie ministra edukacji narodowej w sprawie prognozy zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy. Więcej
ikonka post 23 08

IBE partnerem III Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Metodycznej “Talenty”

Już 6 kwietnia w Lublinie odbędzie się III Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Metodyczna pod tytułem “Zafascynowani talentami. Skuteczne wspieranie rozwoju dzieci zdolnych”. Jednym z partnerów wydarzenia jest Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
ico

Debata publiczna o ZSK rozpoczęta!

W środę 27 marca odbyła się konferencja “ZSK - most łączący edukację i rynek pracy”, która zainaugurowała debatę publiczną na temat wdrażania i rozwoju Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. W konferencji wzięło udział blisko 200 osób, a niemal 450 osób śledziło debatę podczas transmisji on-line. Więcej
ZSK ico 01

III Śląsko-Zagłębiowskie Forum Edukacji Zawodowej

Zapraszamy na III Śląsko-Zagłębiowskie Forum Edukacji Zawodowej, które odbędzie się 2 kwietnia w Sosnowcu. Tegoroczna edycja Forum odbywa się pod honorowym patronatem Instytutu Badań Edukacyjnych. Więcej
logo1

Path2Integrity: wypełnij ankietę i wspieraj kulturę rzetelności naukowej

Ruszył międzynarodowy projekt Path2Integrity, który stawia sobie za cel podniesienie jakości badań naukowych, wsparcie ich społecznego oddziaływania, a także wzmacnianie kultury rzetelności naukowej. Polskę w projekcie reprezentuje Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
kongres kompetencji cyfrowych ico

II Kongres Kompetencji Cyfrowych już za nami

W dniach 15-16 marca w Tarnowie odbył się II Kongres Kompetencji Cyfrowych. Uczestnicy mogli zapoznać się z wynikami najnowszych badań z obszaru edukacji i kompetencji cyfrowych, a także wziąć udział w otwartej debacie, na którą zaproszeni zostali reprezentanci wszystkich środowisk zainteresowanych wspomaganiem rozwoju kompetencyjnego Polaków. Jednym z partnerów tegorocznej edycji wydarzenia był Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej

IBE Wielkanoc 2019 dyrekcja

KdKBiP pracownia testow2

POLECAMY


 

  • PIRLS2016smallPIRLS 2016 | Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu | Polscy czwartoklasiści są w światowej czołówce pod względem wyników osiąganych w czytaniu. W badaniu PIRLS 2016 polskich czwartoklasistów wyprzedziły tylko dwa kraje: Rosja i Singapur. Więcej  
  • niepełnosprawniRAPORT O SYTUACJI ZAWODOWEJ OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI | Raport mierzy skuteczność działań aktywizacyjnych PFRON oraz prezentuje diagnozę sytuacji społeczno-zawodowej absolwentów szkół wyższych. Więcej  
  • losy absolwentowBADANIE LOSÓW ABSOLWENTÓW | Instytut Badań Edukacyjnych monitoruje sytuację edukacyjno-zawodową absolwentów i młodych dorosłych. Celem tych działań jest lepsze dopasowanie kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy oraz przygotowanie rozwiązań pozwalających na systematyczne monitorowanie losów absolwentów szkół zawodowych. Więcej  
  • New TIMSS2019 LogoTIMSS 2019 | Międzynarodowe Badanie Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych | W pierwszej połowie 2018 roku na próbie 36 szkół podstawowych z terenu trzech województw przeprowadzony został pilotaż badania TIMSS 2019. W badaniu uczestniczą również rodzice badanych uczniów, nauczyciele matematyki i przyrody oraz dyrektorzy szkół. Więcej  
  • PISA2018PISA 2018 | Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów | Badanie przeprowadzono w ponad 220 szkołach i wzięło w nim udział ponad 6300 uczniów urodzonych w roku 2002. Uczniowie rozwiązywali zadania z interpretacji tekstu czytanego, matematyki, przedmiotów przyrodniczych oraz umiejętności ekonomicznych. Więcej  
  • EWD logo newEDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA | To zestaw technik statystycznych pozwalających zmierzyć wkład szkoły w wyniki nauczania. Aby można je było zastosować, potrzebujemy wyników przynajmniej dwóch pomiarów osiągnięć szkolnych: na początku nauki w danej szkole i na jej zakończenie. Więcej  
  • grafika ZSU 600 320 v3ZINTEGROWANA STRATEGIA UMIEJĘTNOŚCI | Strategia określa zapotrzebowanie na dane umiejętności, ich dostępność, a także metody przewidywania zapotrzebowania na umiejętności, ich kształtowanie i rozwój, dostosowywanie do potrzeb rynku pracy i gospodarki, skuteczne zastosowanie oraz system zarządzania i koordynacji. Więcej

     
  • browser 512ZINTEGROWANY REJESTR KWALIFIKACJI | Publiczny rejestr, w którym znajdują się informacje o kwalifikacjach nadawanych w Polsce. Obecnie w rejestrze dostępne są tzw. kwalifikacje pełne, które zdobywa się w systemie oświaty lub szkolnictwa wyższego. Więcej

Lekcja w kinie, czyli jak wykształcić świadomego odbiorcę mediów

Jakie narzędzia perswazji stosują twórcy reklam? Jak reklamy działają na nasze emocje? Jakie są najważniejsze elementy skutecznej reklamy? Centrum Edukacji Filmowej rozpoczęło kolejny cykl „Lekcji w kinie”, podczas którego dzieci i młodzież mogą poznać tajemnice świata mediów. Patronat merytoryczny nad cyklem objął Instytut Badań Edukacyjnych.

Lekcja w kinie

Centrum Edukacji Filmowej blisko od czternastu lat realizuje ogólnopolski program edukacji medialnej. Organizuje interaktywne, multimedialne lekcje prowadzone przez zawodowych aktorów, połączone z projekcjami filmowymi. Podczas lekcji omawiane są zagadnienia związane z filmem i mediami. „Lekcje w kinie” wpisują się w podstawę programową na danym etapie edukacyjnym i tworzą idealne połączenie edukacji z rozrywką.

Reklama i perswazja      

Uczniowie w ponad 150 miastach w Polsce mogą uczestniczyć w lekcjach poświęconych tematyce reklam. Reklama stanowi nieodzowny element naszego życia. To dlatego tak ważne jest, by młody człowiek był przygotowany do jej świadomego odbioru i poznał mechanizmy, jakimi się posługuje i mógł w przyszłości dokonywać przemyślanych wyborów.

„Dziś poznamy świat reklamy” to lekcje organizowane dla najmłodszych, czyli uczniów klas 0–3 szkoły podstawowej. Dzięki nim dzieci dowiedzą się, czym jest reklama i w jaki sposób się ją tworzy; przekonają się, że nie wszystkie informacje podane w reklamach są prawdziwe; na przykładach z filmów animowanych zobaczą, na czym polega reklamowanie produktu przez jego lokowanie (product placement), a także wezmą udział we wspólnym tworzeniu reklamy.

„Okrywamy świat reklamy” oraz „Prześwietlamy reklamy” to lekcje dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej. Młodzi odbiorcy przekonają się, dlaczego twórcy reklam walczą o uwagę, odwołując się do naszych uczuć; przeanalizują środki językowe wykorzystywane w reklamach; dowiedzą się, czym jest product placement i obejrzą przykłady jego zastosowania; zobaczą ciekawe reklamy o tematyce społecznej.

Natomiast uczniowie szkół ponadpodstawowych podczas lekcji „Odsłaniamy świat reklamy” dowiedzą się, jakie znaczenie ma stosowanie koloru w reklamach i przy tworzeniu wizerunku marki; poznają narzędzia perswazji, jakie wykorzystywane są przez twórców reklam; zrozumieją socjologiczne aspekty wywierania wpływu na odbiorcę; przekonają się, w jaki sposób udział autorytetów w reklamach oddziałuje na zwiększenie zaufania do danej marki; dowiedzą się, jakie środki językowe są wykorzystywane przez reklamodawców, by przykuć uwagę odbiorcy.

„Lekcje w kinie”

„Lekcje w kinie” poświęcone reklamom pokazują uczniom mechanizmy powstawania reklam i uczą świadomego ich odbioru. Zajęcia prowadzone przez zawodowych aktorów, opatrzone przykładami, ilustrowane prezentacją multimedialną, oddziałują na wyobraźnię młodych odbiorców i poszerzają ich wiedzę na temat mediów.

Aby uczestniczyć w programie edukacji medialnej, należy zgłosić się do organizatora, korzystając z formularza na stronie www.lekcje.info.pl.

MEN
MRR
MNiSW
 
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018