bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

design thinking icopx

Instytut Badań Edukacyjnych został członkiem EBSN

European Basic Skills Network (EBSN) to sieć zrzeszająca instytucje działające na rzecz rozwoju umiejętności podstawowych osób dorosłych, której celem jest współpraca między państwami oraz wspieranie rozwoju polityki edukacyjnej w zakresie umiejętności podstawowych. Więcej
design thinking icopx

Edukacyjni praktycy o innowacyjnych rozwiązaniach dla szkolnictwa

Już w połowie sierpnia będziemy mogli posłuchać o nowatorskich rozwiązaniach edukacyjnych podczas serii webinariów, objętych patronatem przez kwartalnik “Edukacja” oraz Instytut Badań Edukacyjnych. Zachęcamy do udziału! Więcej
Crosscut ico

Zapraszamy na konferencję projektu CROSSCUT

Już 29 sierpnia w Sèvres pod Paryżem odbędzie się międzynarodowa konferencja podsumowująca trzy lata projektu CROSSCUT. W międzynarodowym gronie ekspertów omówione zostaną wyniki badań na temat nauczania międzyprzedmiotowego m.in. w Polsce. Więcej
path2integrity ico

Ekspertki IBE na pierwszym sympozjum projektowym Path2Integrity

Na początku lipca w Kilonii odbyło się pierwsze sympozjum projektu Path2Integrity poświęcone kwestii rzetelności naukowej i interdyscyplinarnego podejścia w nauczaniu etyki badawczej. Instytut Badań Edukacyjnych reprezentowała na nim Dr Agnieszka Dwojak-Matras, kierownik projektu w Polsce, oraz członkinie zespołu projektowego: Dr Agnieszka Koterwas i Dr Katarzyna Kalinowska-Sinkowska. Więcej
narzedzia artyku ikonal

Badanie preferencji studentów na rynku pracy

Na początku sierpnia ukazał się raport ze studenckich badań śląskich studentów i studentek na rynku pracy w Metropolii Górnośląsko-Zagłębiowskiej. Partnerem badania był Instytut Badań Edukacyjnych, a w raporcie znalazła się wypowiedź jednego z doradców regionalnych IBE na temat Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. Więcej
TIMSS2019

Nowy etap badania TIMSS 2019

Na przełomie marca i kwietnia 2018 roku, na próbie 36 szkół podstawowych z terenu województw: mazowieckiego, śląskiego i warmińsko-mazurskiego przeprowadzony został pilotaż badania TIMSS 2019. W kwietniu i maju bieżącego roku na próbie aż 150 szkół podstawowych z całego kraju odbyło się natomiast badanie główne. Więcej
wyniki badanKdKpracownia testow new

POLECAMY


 

  • Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030 1ZINTEGROWANA STRATEGIA UMIEJĘTNOŚCI | Strategia określa zapotrzebowanie na dane umiejętności, ich dostępność, a także metody przewidywania zapotrzebowania na umiejętności, ich kształtowanie i rozwój, dostosowywanie do potrzeb rynku pracy i gospodarki, skuteczne zastosowanie oraz system zarządzania i koordynacji. Więcej

     
  • browser 512ZINTEGROWANY REJESTR KWALIFIKACJI | Publiczny rejestr, w którym znajdują się informacje o kwalifikacjach nadawanych w Polsce. Obecnie w rejestrze dostępne są tzw. kwalifikacje pełne, które zdobywa się w systemie oświaty lub szkolnictwa wyższego, oraz tzw. kwalifikacje rynkowe. Więcej  
  • PIRLS2016smallPIRLS 2016 | Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu | Polscy czwartoklasiści są w światowej czołówce pod względem wyników osiąganych w czytaniu. W badaniu PIRLS 2016 polskich czwartoklasistów wyprzedziły tylko dwa kraje: Rosja i Singapur. Więcej  
  • niepełnosprawniRAPORT O SYTUACJI ZAWODOWEJ OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI | Raport mierzy skuteczność działań aktywizacyjnych PFRON oraz prezentuje diagnozę sytuacji społeczno-zawodowej absolwentów szkół wyższych. Więcej  
  • losy absolwentowBADANIE LOSÓW ABSOLWENTÓW | Instytut Badań Edukacyjnych monitoruje sytuację edukacyjno-zawodową absolwentów i młodych dorosłych. Celem tych działań jest lepsze dopasowanie kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy oraz przygotowanie rozwiązań pozwalających na systematyczne monitorowanie losów absolwentów szkół zawodowych. Więcej  
  • New TIMSS2019 LogoTIMSS 2019 | Międzynarodowe Badanie Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych | W pierwszej połowie 2018 roku na próbie 36 szkół podstawowych z terenu trzech województw przeprowadzony został pilotaż badania TIMSS 2019. W badaniu uczestniczą również rodzice badanych uczniów, nauczyciele matematyki i przyrody oraz dyrektorzy szkół. Więcej  
  • PISA2018PISA 2018 | Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów | Badanie przeprowadzono w ponad 220 szkołach i wzięło w nim udział ponad 6300 uczniów urodzonych w roku 2002. Uczniowie rozwiązywali zadania z interpretacji tekstu czytanego, matematyki, przedmiotów przyrodniczych oraz umiejętności ekonomicznych. Więcej  
  • logorefernetnewREFERNET  |   ReferNet to sieć instytucji, której celem jest zbieranie informacji i monitorowanie zmian w obszarze kształcenia i szkolenia zawodowego (VET) w państwach członkowskich UE oraz Islandii i Norwegii. Więcej

     
  • logoPath2Integrity  |  Rzetelność naukowa stanowi integralną część innowacyjności, rozwoju i poprawy jakości miejsc pracy. Projekt Path2Integrity zamierza wspierać formalne i nieformalne metody uczenia rzetelności naukowej i przyczynić się do stworzenia kultury uczciwości badawczej. Więcej

Lekcja w kinie, czyli jak wykształcić świadomego odbiorcę mediów

Jakie narzędzia perswazji stosują twórcy reklam? Jak reklamy działają na nasze emocje? Jakie są najważniejsze elementy skutecznej reklamy? Centrum Edukacji Filmowej rozpoczęło kolejny cykl „Lekcji w kinie”, podczas którego dzieci i młodzież mogą poznać tajemnice świata mediów. Patronat merytoryczny nad cyklem objął Instytut Badań Edukacyjnych.

Lekcja w kinie

Centrum Edukacji Filmowej blisko od czternastu lat realizuje ogólnopolski program edukacji medialnej. Organizuje interaktywne, multimedialne lekcje prowadzone przez zawodowych aktorów, połączone z projekcjami filmowymi. Podczas lekcji omawiane są zagadnienia związane z filmem i mediami. „Lekcje w kinie” wpisują się w podstawę programową na danym etapie edukacyjnym i tworzą idealne połączenie edukacji z rozrywką.

Reklama i perswazja      

Uczniowie w ponad 150 miastach w Polsce mogą uczestniczyć w lekcjach poświęconych tematyce reklam. Reklama stanowi nieodzowny element naszego życia. To dlatego tak ważne jest, by młody człowiek był przygotowany do jej świadomego odbioru i poznał mechanizmy, jakimi się posługuje i mógł w przyszłości dokonywać przemyślanych wyborów.

„Dziś poznamy świat reklamy” to lekcje organizowane dla najmłodszych, czyli uczniów klas 0–3 szkoły podstawowej. Dzięki nim dzieci dowiedzą się, czym jest reklama i w jaki sposób się ją tworzy; przekonają się, że nie wszystkie informacje podane w reklamach są prawdziwe; na przykładach z filmów animowanych zobaczą, na czym polega reklamowanie produktu przez jego lokowanie (product placement), a także wezmą udział we wspólnym tworzeniu reklamy.

„Okrywamy świat reklamy” oraz „Prześwietlamy reklamy” to lekcje dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej. Młodzi odbiorcy przekonają się, dlaczego twórcy reklam walczą o uwagę, odwołując się do naszych uczuć; przeanalizują środki językowe wykorzystywane w reklamach; dowiedzą się, czym jest product placement i obejrzą przykłady jego zastosowania; zobaczą ciekawe reklamy o tematyce społecznej.

Natomiast uczniowie szkół ponadpodstawowych podczas lekcji „Odsłaniamy świat reklamy” dowiedzą się, jakie znaczenie ma stosowanie koloru w reklamach i przy tworzeniu wizerunku marki; poznają narzędzia perswazji, jakie wykorzystywane są przez twórców reklam; zrozumieją socjologiczne aspekty wywierania wpływu na odbiorcę; przekonają się, w jaki sposób udział autorytetów w reklamach oddziałuje na zwiększenie zaufania do danej marki; dowiedzą się, jakie środki językowe są wykorzystywane przez reklamodawców, by przykuć uwagę odbiorcy.

„Lekcje w kinie”

„Lekcje w kinie” poświęcone reklamom pokazują uczniom mechanizmy powstawania reklam i uczą świadomego ich odbioru. Zajęcia prowadzone przez zawodowych aktorów, opatrzone przykładami, ilustrowane prezentacją multimedialną, oddziałują na wyobraźnię młodych odbiorców i poszerzają ich wiedzę na temat mediów.

Aby uczestniczyć w programie edukacji medialnej, należy zgłosić się do organizatora, korzystając z formularza na stronie www.lekcje.info.pl.

logo srodekMIiRmnisw logotyp
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018