bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

Crosscut ico

Spotkanie projektu CROSSCUT

Za nami trzydniowe spotkanie partnerów międzynarodowego projektu CROSSCUT, którego głównym temat jest nauczanie międzyprzedmiotowe Więcej
DSC01163ico

Seminarium eksperckie „Dostosowanie Baterii Testów Poznawczych do potrzeb dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi”

Za nami pierwsze seminarium zorganizowane w ramach projektu, którego założeniem jest przygotowanie testów psychologicznych do pomiaru zdolności poznawczych dzieci i młodzieży. Projekt realizowany jest przez IBE wspólnie z SWPS Uniwersytetem Humanistycznospołecznym. Więcej
mikiewicz

Rozpoczął się cykl seminariów Interdyscyplinarnej Sieci Badawczej

7 listopada odbyło się pierwsze seminarium naukowe zorganizowane w ramach Interdyscyplinarnej Sieci Badawczej (ISB) utworzonej przez Instytut Badań Edukacyjnych. W spotkaniu wzięło udział blisko 30 ekspertów reprezentujących ośrodki akademickie z całego kraju. Więcej
nqf ikonka

Projekt NQF-IN. Raporty

Celem trwającego trzy lata projektu NQF-IN, którego liderem był Instytut Badań Edukacyjnych, było wsparcie decydentów i instytucji europejskich w prowadzeniu polityki włączania kwalifikacji nadawanych poza systemami oświaty i szkolnictwa wyższego do krajowych systemów kwalifikacji. Więcej
warszawa kongres

O walidacji w gronie ekspertów

16 października w ośrodku CEZAMAT odbyła się, zorganizowana przez IBE, konferencja Walidacja w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji − od założeń do praktyki. Więcej
post konferencja ok2 ico

Konferencja „Interdyscyplinarne konteksty współczesnej pedagogiki i psychologii” pod patronatem IBE

Zapraszamy do wzięcia udziału w ogólnopolskiej konferencji naukowej, organizowanej przez Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, która odbędzie się w dniach 25−26 października 2018 roku. Więcej

Katarzyna Trawińska-Konador członkinią Grupy Doradczej ds. Europejskiej Ramy Kwalifikacji przy Komisji Europejskiej

Grupa Doradcza ds. Europejskiej Ramy Kwalifikacji przy Komisji Europejskiej (EQF Advisory Group) monitoruje proces tworzenia i wprowadzania Krajowych Ram Kwalifikacji w państwach członkowskich UE. Grupa posiada mandat Komisji Europejskiej, władz państw członkowskich i partnerów społecznych. W jej skład wchodzą przedstawiciele Unii Europejskiej oraz eksperci. Katarzyna Trawińska-Konador będzie opiniować propozycje rozwiązań oraz kierunku rozwoju polityki Komisji Europejskiej w zakresie Europejskiej Ramy Kwalifikacji.

Katarzyna Trawińska-Konador
Absolwentka germanistyki i niderlandystyki Uniwersytetu Warszawskiego, w ramach międzynarodowych programów naukowych część studiów odbyła na Uniwersytecie w Leuven w Belgii, Freie Universitaet w Berlinie oraz Uniwersytecie Wiedeńskim. Jest absolwentką Podyplomowego Studium Europejskiego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz Kursu kwalifikacyjnego dla kadry kierowniczej z zakresu zarządzania oświatą w Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie.

Od 2017 r. jest pracownikiem naukowym i nauczycielem akademickim w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jest także członkinią zespołu Pełnomocnika Rektora SGH ds. Zapewniania Jakości Kształcenia.

Od 2009 r. jest pracownikiem naukowym Instytutu Badań Edukacyjnych w Warszawie, a od 2010 r. – liderką obszaru badawczego w projekcie KRK. Współtworzyła cztery koncepcje badawcze oraz narzędzia jakościowe i ilościowe w badaniach związanych m.in. z tematyką zarządzania kompetencjami branżowymi. W latach 2012–2015 była zatrudniona na stanowisku Zastępcy Lidera Projektu KRK. Była odpowiedzialna za koordynację merytoryczną obszarów w projekcie związanych z zapewnianiem jakości kwalifikacji, walidacji, opisu kwalifikacji, Sektorowych Ram Kwalifikacji oraz monitoringu. Jest współautorką części publikacji końcowych prezentujących rozwiązania wypracowane w projekcie KRK. Od 2017 r. zajmuje stanowisko Sekretarza Rady Naukowej IBE.

W latach 2013–2015 była zatrudniona w dwóch projektach realizowanych przez Fundację Rektorów Polskich dot. rozwijania kwalifikacji poziomu 5 PRK oraz koncepcji rozwijania kierunków kształcenia dla tych kwalifikacji we współpracy z instytucjami szkolnictwa wyższego, tzw. „short cycle” (jest współautorką dwóch publikacji prezentujących wyniki). Od 2015 r. była także zatrudniona w projektach realizowanych przez Instytut Badań Edukacyjnych dotyczących wdrażania KRK w Macedonii. Od 2017 r. zajmuje stanowisko senior expert w projekcie Central Asia Education Platform (CAEP). Na co dzień współpracuje z instytucjam krajowymi i międzynarodowymi (FRSE, OECD, CEDEFOP) w dziedzinie edukacji i rynku pracy.
MEN
MRR
MNiSW
 
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018