bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

SMARTFONY W SZKOLE. RAPORT Strona 53 Obraz 0001

Smartfon w szkole nie taki groźny, jak go malują

Uczniowie lubią lekcje, na których kreatywnie korzysta się ze smartfonów, i znają podstawowe zagrożenia związane z technologiami mobilnymi. Wbrew ogólnemu wyobrażeniu akceptują szkolne obostrzenia związane z ich używaniem, choć mają problem z ich konsekwentnym przestrzeganiem. Więcej
logo1

Pierwsza publikacja polskiego zespołu Path2Integrity

“Uczenie rzetelności naukowej jako dążenie do utopii. Strategie rozwoju kultury rzetelności naukowej na uniwersytetach” to najnowsza publikacja autorstwa ekspertek z Instytutu Badań Edukacyjnych, przygotowana w ramach projektu Path2Integrity. Więcej
Instytut Badań Edukacyjnych

Gry komputerowe w szkołach? Rusza pilotaż programu

Rozwijanie kompetencji cyfrowych w zakresie programowania, bezpiecznego, efektywnego i odpowiedzialnego korzystania z gier komputerowych i wideo – to główne cele pierwszej edycji programu, zainicjowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Więcej
nauka1 ico

Wypełnij ankietę i wesprzyj projekt Instytutu Badań Edukacyjnych

Jesteś rodzicem lub specjalistą pracującym z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych? Wypełnij ankietę i wesprzyj jeden z głównych projektów IBE. Więcej
2978476

SIRIUS 2.0: pandemia i edukacja uczniów ze środowsik defaworyzowanych

Wypełnij ankietę i wesprzyj międzynarodowe badanie dotyczące wyzwań przed którymi stają nauczyciele w czasie pandemii koronawirusa. Badanie prowadzone jest w ramach działań europejskiej sieci polityk publicznych w zakresie kształcenia migrantów – SIRIUS 2.0..  Więcej
Instytut Badań Edukacyjnych

Nowy rok szkolny szansą na projekty międzyprzedmiotowe w kształceniu

Od 1 września edukacja wraca do szkół. Ministerstwo Edukacji Narodowej określiło warianty funkcjonowania szkół i placówek w okresie pandemii w sytuacji wystąpienia zakażenia na danym terenie. Nowe wytyczne mają zapewnić bezpieczeństwo uczniów i nauczycieli – to także szansa na realizację projektów międzyprzedmiotowych w szkołach. Więcej

Refernet

REFERNET

logorefernetnew

Opis projektu

ReferNet to sieć instytucji stworzona przez CEDEFOP (European Centre for the Development of Vocational Training), działająca od 2002 roku. Jej celem jest zbieranie informacji i monitorowanie zmian w obszarze kształcenia i szkolenia zawodowego (VET) w państwach członkowskich UE oraz Islandii i Norwegii, w szczególności:

  • zbieranie informacji na temat roli, struktury i systemu zarządzania VET,
  • monitorowanie zmian i trendów w krajowej polityce w tym obszarze,
  • prowadzenie pogłębionych analiz wdrażania wytycznych UE w zakresie VET.

ReferNet wspiera także działalność CEDEFOP w upowszechnianiu informacji na temat VET w krajach będących członkami sieci. Zbierane przez ReferNet informacje wykorzystywane są w działalności CEDEFOP i w pracach Komisji Europejskiej. Obecnie w sieci uczestniczy 30 instytucji ze wszystkich państw UE, Islandii i Norwegii. W Polsce rolę partnera sieci ReferNet od 2016 roku pełni Instytut Badań Edukacyjnych.

Więcej informacji znajdziesz na stronie ReferNet Polska: http://refernet.ibe.edu.pl/index.php/strona-glowna

Aktualności

Aktualności na temat sieci ReferNet i kształcenia zawodowego w Polsce dostępne są na stronie projektu: http://refernet.ibe.edu.pl/index.php/aktualnosci

 

Harmonogram

IBE jest partnerem sieci w latach 2016-2019.

Wyniki badań

Publikacje opracowane przez IBE w ramach sieci ReferNet dostępne są na stronie projektu:

http://refernet.ibe.edu.pl/index.php/publikacje/vet-w-polsce

Kontakt

Zespół ReferNet Polska:

Michał Sitek - koordynator

Olga Wasilewska - kierownik

Katarzyna Matuszczak

Katarzyna Pająk-Załęska

Roksana Pierwieniecka

Wojciech Stęchły

Marcin Broniszewski - strona internetowa

Grzegorz Maryniec - promocja projektu

e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

strona internetowa: http://refernet.ibe.edu.pl/index.php/strona-glowna

Partnerzy

Cedefop (European Centre for the Development of Vocational Training)
Austria - Research & Development in VET
Belgia - Bruxelles Formation
Bułgaria - NAVET - National Agency for Vocational Education and Training
Chorwacja - AVETAE - Agency for Vocational Education and Training and Adult Education
Cypr - HRDA - Human Resource Development Authority of Cyprus
Czechy - NÚV - National Institute for Education, Education Counselling Centre, And Centre for Continuing Education of Teachers
Dania - Metropolitan University College
Estonia - Ministry of Education and Research
Finlandia - Finnish National Agency of Education
Grecja - EOPPEP
Hiszpania - State Foundation for Employment and Training
Holandia - ECBO - Centre for expertise in VET
Islandia - Education Directorate
Irlandia - SOLAS - Further Education and Training Authority
Litwa - KPMPC – Qualifications and Vocational Education and Training Development Centre
Luksemburg - INFPC – National Institute for the Development of Continuing Vocational Training
Łotwa - AIC – Academic Information Centre - Latvian National Observatory
Malta - Ministry for Education and Employment
Niemcy - BIBB - Federal Institute for Vocational Education and Training
Norwegia - Norwegian Centre for international cooperation in education
Polska - Instytut Badań Edukacyjnych
Portugalia - DGERT- Directorate General for Employment and Industrial Relations
Rumunia - CNDIPT - National centre for development of technical and vocational education
Słowacja - SIOV - State Institute of VET
Słowenia - CPI - Centre for Vocational Education and Training
Szwecja - SKOLVERKET - Swedish National Agency for Education
Węgry - National Office of Vocational Education and Training and Adult Learning - NSZFH-NOVETAL
Wielka Brytania - ECCTIS Ltd / UK NARIC
Włochy - Istituto Nazionale per l'Analisi delle Politiche Pubbliche

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018