bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

Crosscut ico

Spotkanie projektu CROSSCUT

Za nami trzydniowe spotkanie partnerów międzynarodowego projektu CROSSCUT, którego głównym temat jest nauczanie międzyprzedmiotowe Więcej
DSC01163ico

Seminarium eksperckie „Dostosowanie Baterii Testów Poznawczych do potrzeb dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi”

Za nami pierwsze seminarium zorganizowane w ramach projektu, którego założeniem jest przygotowanie testów psychologicznych do pomiaru zdolności poznawczych dzieci i młodzieży. Projekt realizowany jest przez IBE wspólnie z SWPS Uniwersytetem Humanistycznospołecznym. Więcej
mikiewicz

Rozpoczął się cykl seminariów Interdyscyplinarnej Sieci Badawczej

7 listopada odbyło się pierwsze seminarium naukowe zorganizowane w ramach Interdyscyplinarnej Sieci Badawczej (ISB) utworzonej przez Instytut Badań Edukacyjnych. W spotkaniu wzięło udział blisko 30 ekspertów reprezentujących ośrodki akademickie z całego kraju. Więcej
nqf ikonka

Projekt NQF-IN. Raporty

Celem trwającego trzy lata projektu NQF-IN, którego liderem był Instytut Badań Edukacyjnych, było wsparcie decydentów i instytucji europejskich w prowadzeniu polityki włączania kwalifikacji nadawanych poza systemami oświaty i szkolnictwa wyższego do krajowych systemów kwalifikacji. Więcej
warszawa kongres

O walidacji w gronie ekspertów

16 października w ośrodku CEZAMAT odbyła się, zorganizowana przez IBE, konferencja Walidacja w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji − od założeń do praktyki. Więcej
post konferencja ok2 ico

Konferencja „Interdyscyplinarne konteksty współczesnej pedagogiki i psychologii” pod patronatem IBE

Zapraszamy do wzięcia udziału w ogólnopolskiej konferencji naukowej, organizowanej przez Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, która odbędzie się w dniach 25−26 października 2018 roku. Więcej

jezyki obce long

Języki obce

 

 Badania realizowane w Pracowni Języków Obcych Instytutu Badań Edukacyjnych:

 

Co wynika z dotychczasowych projektów badawczych

Prowadzone w IBE badania dotykają wielu obszarów związanych z  uczeniem i nauczaniem języków obcych w szkole. Dzięki ich wynikom można m.in. wskazać, jak przebiega proces dydaktyczny na lekcjach języków obcych, jak ocenia skuteczność swojej pracy nauczyciel, a jak oceniają sposób uczenia i jego efektywność uczniowie, jakie są motywacje uczniów, co pomaga, a co przeszkadza w skutecznym nauczaniu.
Dzięki analizie wyników badań, a także dzięki analizie osiągnięć egzaminacyjnych uczniów, można również wskazać zróżnicowanie efektywności nauczania ze względu na pochodzenie i miejsce zamieszkania ucznia.  Analizowane czynniki środowiskowe, jak choćby kontakty z obcokrajowcami, umiejętności językowe rodziców czy wpływ mediów, dają dodatkowe informacje o potencjale, który może pomóc lub być przeszkodą w osiąganiu przez ucznia jak najlepszych wyników.
Wszystkie te analizy pomagają w opracowaniu wytycznych i rekomendacji dotyczących polityki edukacyjnej w zakresie nauczania języków obcych w szkole, upowszechniania dobrych praktyk, umożliwienia wymiany doświadczeń.

 

Materiały do pobrania:

Język angielski w szkole podstawowej – proces i efekty nauczania. Raport
publikacja 2015

Język angielski w szkole podstawowej – proces i efekty nauczania. 
prezentacja 2015

Język angielski w gimnazjum - raport cząstkowy z badania BUNJO
badanie przeprowadzone w latach 2012 - 2014.

Polityka językowa w Europie
publikacja 2013.

Europejskie Badanie Kompetencji Językowych ESLC”Europejskie Badanie Kompetencji Językowych ESLC
Raport krajowy 2011.

Rozdział 8. Nauczyciele języków obcych
Raport o stanie edukacji 2013

Rozdział 5.4 Otwarcie na świat − języki obce
Raport o stanie edukacji 2010

Polityka językowa w Europie
Europejskie Badanie Kompetencji Językowych – ESLC. Raport krajowy 2011
broszura informacyjna

Lekcje języka obcego oczami uczniów i nauczycieli (BUNJO)
ulotka informacyjna

MEN
MRR
MNiSW
 
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018