bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

STEMicon

Szkoła i nowoczesne technologie. Konferencja „Ster na STEM”

W jaki sposób można zastosować nowoczesne technologie w szkole, aby nadążyć za zmieniającą się rzeczywistością? Jak przekazywać wiedzę dzieciom i młodzieży w interesujący dla nich sposób? Więcej
autkax

Zapraszamy do dyskusji o innowacyjnych kwalifikacjach w branży motoryzacyjnej

Okazją do rozmowy będzie organizowane przez IBE seminarium na temat możliwości, jakie oferuje branży motoryzacyjnej wdrażany obecnie w Polsce Zintegrowany System Kwalifikacji (ZSK). Więcej
ikonka post 23 08

Dowiedz się więcej o Sektorowych Radach ds. Kompetencji

4 września w Warszawie odbędzie się spotkanie informacyjne dotyczące tworzenia i funkcjonowania Sektorowych Rad ds. Kompetencji. Spotkanie jest organizowane przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości i wezmą w nim udział m.in. przedstawiciele Instytutu Badań Edukacyjnych. Więcej
grafika 100 1001

Katarzyna Trawińska-Konador członkinią Grupy Doradczej ds. Europejskiej Ramy Kwalifikacji przy Komisji Europejskiej

Grupa Doradcza ds. Europejskiej Ramy Kwalifikacji przy Komisji Europejskiej (EQF Advisory Group) monitoruje proces tworzenia i wprowadzania Krajowych Ram Kwalifikacji w państwach członkowskich UE. Grupa posiada mandat Komisji Europejskiej, władz państw członkowskich i partnerów społecznych. Więcej
edukacja ico copy ikona

Prof. Małgorzata Sekułowicz nową redaktor naczelną „Edukacji”

Prof. Małgorzata Sekułowicz jest kierownikiem Katedry Nauk Społecznych i Promocji Zdrowia w AWF we Wrocławiu. Współpracuje też z Instytutem Psychologii w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Od 1 sierpnia prof. Sekułowicz jest także redaktor naczelną czasopisma naukowego „Edukacja” wydawanego przez Instytut Badań Edukacyjnych.  Więcej
narzedzia artyku ikonal

Nowy projekt IBE i poważne wyzwanie badawcze

„Opracowanie i upowszechnienie narzędzi diagnostycznych do oceny zdolności poznawczych dzieci i młodzieży” – to projekt, który przez najbliższe trzy lata będzie realizowany przez Instytut Badań Edukacyjnych wspólnie z SWPS Uniwersytetem Humanistycznospołecznym. W ramach projektu opracowane zostaną nowatorskie narzędzia diagnostyczne do oceny rozwoju poznawczego dzieci i młodzieży w wieku od 3 miesięcy do 25 lat. Więcej

jezyki obce long

Języki obce

 

 Badania realizowane w Pracowni Języków Obcych Instytutu Badań Edukacyjnych:

 

Co wynika z dotychczasowych projektów badawczych

Prowadzone w IBE badania dotykają wielu obszarów związanych z  uczeniem i nauczaniem języków obcych w szkole. Dzięki ich wynikom można m.in. wskazać, jak przebiega proces dydaktyczny na lekcjach języków obcych, jak ocenia skuteczność swojej pracy nauczyciel, a jak oceniają sposób uczenia i jego efektywność uczniowie, jakie są motywacje uczniów, co pomaga, a co przeszkadza w skutecznym nauczaniu.
Dzięki analizie wyników badań, a także dzięki analizie osiągnięć egzaminacyjnych uczniów, można również wskazać zróżnicowanie efektywności nauczania ze względu na pochodzenie i miejsce zamieszkania ucznia.  Analizowane czynniki środowiskowe, jak choćby kontakty z obcokrajowcami, umiejętności językowe rodziców czy wpływ mediów, dają dodatkowe informacje o potencjale, który może pomóc lub być przeszkodą w osiąganiu przez ucznia jak najlepszych wyników.
Wszystkie te analizy pomagają w opracowaniu wytycznych i rekomendacji dotyczących polityki edukacyjnej w zakresie nauczania języków obcych w szkole, upowszechniania dobrych praktyk, umożliwienia wymiany doświadczeń.

 

Materiały do pobrania:

Język angielski w szkole podstawowej – proces i efekty nauczania. Raport
publikacja 2015

Język angielski w szkole podstawowej – proces i efekty nauczania. 
prezentacja 2015

Język angielski w gimnazjum - raport cząstkowy z badania BUNJO
badanie przeprowadzone w latach 2012 - 2014.

Polityka językowa w Europie
publikacja 2013.

Europejskie Badanie Kompetencji Językowych ESLC”Europejskie Badanie Kompetencji Językowych ESLC
Raport krajowy 2011.

Rozdział 8. Nauczyciele języków obcych
Raport o stanie edukacji 2013

Rozdział 5.4 Otwarcie na świat − języki obce
Raport o stanie edukacji 2010

Polityka językowa w Europie
Europejskie Badanie Kompetencji Językowych – ESLC. Raport krajowy 2011
broszura informacyjna

Lekcje języka obcego oczami uczniów i nauczycieli (BUNJO)
ulotka informacyjna

MEN
MRR
MNiSW
 
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018