bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

qwdqw

Zaufaj nauce w dobie koronawirusa

30 tys. osób i ponad 2 tys. pomysłów – to efekt pierwszego w Europie hackathonu #EUvsVirus, którego celem było opracowanie innowacyjnych rozwiązań związanych z koronawirusem. W ścisłej czołówce znalazła się aplikacja Trust in Science promująca zaufanie dla nauki w czasie pandemii. Więcej
cedefop2020 ico

Konkurs Europejskiego Centrum Rozwoju Kształcenia Zawodowego

Pokaż swoje „zielone” i cyfrowe umiejętności, zrób fotorelację i wygraj wyjazd do Berlina lub Salonik! Instytut Badań Edukacyjnych i Refernet Polska zapraszają do udziału w konkursie organizowanym przez Europejskie Centrum Rozwoju Kształcenia Zawodowego (CEDEFOP). Więcej
pisa2018

Wysokie umiejętności finansowe polskiej młodzieży

Polscy uczniowie dobrze liczą i rozumieją finanse. Spośród 20 krajów, które wzięły udział w dodatkowej części badania PISA 2018, poświęconej umiejętnościom finansowym, średni wynik polskich piętnastolatków był jednym z najwyższych na świecie. Lepsi okazali się jedynie uczniowie z Kanady, Finlandii i Estonii. Więcej
plakat konferencja ico

Konferencja online „Między szkołą, a rynkiem pracy” pod patronatem IBE

18 maja odbędzie się ogólnopolska konferencja online “Między szkołą, a rynkiem pracy”. Patronat nad wydarzeniem objął Instytut Badań Edukacyjnych, odpowiedzialny za rozwój Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. Więcej
pisa2018

Umiejętności, postawy i zachowania finansowe młodzieży w Polsce. Prezentacja wyników badania PISA 2018

Co polscy uczniowie wiedzą o pieniądzach i jak radzą sobie w sytuacjach wymagających wiedzy o finansach? Skąd mają pieniądze i w jaki sposób je wydają? Czy młodzi ludzie są dobrze przygotowani do podejmowania odpowiedzialnych decyzji finansowych? Jak wypadają polscy uczniowie na tle uczniów z innych krajów? Więcej
PISA ico

Polscy uczniowie wśród najlepszych na świecie, ale nie czują się częścią szkoły

Polscy uczniowie są na drugim miejscu w Europie pod względem rozumowania matematycznego. Znajdują się w światowej czołówce w rozumieniu czytanego tekstu i w rozumowaniu w naukach przyrodniczych. Jednocześnie co trzeci piętnastolatek nie czyta książek, co i tak jest lepszym wynikiem niż w innych krajach – wynika z badania PISA 2018. Więcej

Ukazał się nowy numer kwartalnika „Edukacja”

Nowy numer wydawanego przez IBE kwartalnika “Edukacja” czeka na czytelników! W najnowszym wydaniu “Edukacji” znajdziecie artykuły o różnorodnej tematyce, szeroko związanej z edukacją. Zapraszamy do lektury!

 

Spis treści

Silvia Kopp-Sixt, Andrea Holzinger, Brigitte Riegler
Supporting the teaching development of newly qualified teachers through lesson studies during their induction phase and mentoring programme

Agnieszka Koterwas
Selected areas of functioning of adult former pupils impacted by various systems of education

Orit Lehrer-Knafo
How to improve the quality of teaching in higher education? The application of the feedback conversation for the effectiveness of interpersonal communication

Magdalena Joachimowska
O potrzebie wychowania humanistycznego. Wybrane kategorie i ich znaczenie dla rozwoju indywidualnego i społecznego | On the need for humanistic education. Selected categories and their importance for individual and social development

Małgorzata Dziekońska
Violence in the school environment: The perspective of students with mental disorders

Agnieszka Hamerlińska
Edukacja zdrowotna w zakresie higieny jamy ustnej jako integralny element profilaktyki chorób nowotworowych jamy ustnej | Health education in the field of oral hygiene as an integral element in the prevention of oral cancer

Lucie Zormanová
Factors influencing the choice of a pedagogy study programme among Czech students in blended learning

Robert Pater
Zapotrzebowanie na umiejętności na rynku pracy i w przestrzeni życia społecznego w Polsce | The demand for skills in the labour market and in society in Poland

Beata Jachimczak, Grażyna Małachowska
Włączająca edukacja przedszkolna – założenia teoretyczne a perspektywa praktyczna Przedszkola Miejskiego nr 152 w Łodzi | Inclusive Pre-School Education – Theoretical Assumptions and the Practical Perspective of Municipal Kindergarten No. 152 in Łódź

Przemysław Gąsiorek, Beata Zamorska
Nauczyciel i uczeń w obliczu zagrożenia zombifikacją. Problem motywu i motywacji w perspektywie kulturowo-historycznej | Teacher and student at risk of zombification. The problem of motive and motivation in a cultural-historical perspective

Kwartalnik „Edukacja”

Kwartalnik naukowy „Edukacja” ukazuje się nieprzerwanie od 1983 r. Na łamach czasopisma omawiane są zagadnienia szeroko rozumianej edukacji w ujęciu różnych dyscyplin nauki, w szczególności pedagogiki, socjologii, psychologii, ekonomii i prawa. Szczególną uwagę “Edukacja” poświęca problemom dydaktyki przedmiotów szkolnych. Redakcja stawia sobie za cel ożywienie dyskusji na temat stanu edukacji w Polsce, nawiązując dialog ze środowiskami naukowymi, ośrodkami badawczymi i instytucjami oświatowymi, a także publikując artykuły i doniesienia teoretyków oraz praktyków z Polski oraz zagranicy.

Wszystkie artykuły z najnowszego wydania kwartalnika można przeczytać na stronie „Edukacji”.

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018