bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

SMARTFONY W SZKOLE. RAPORT Strona 53 Obraz 0001

Smartfon w szkole nie taki groźny, jak go malują

Uczniowie lubią lekcje, na których kreatywnie korzysta się ze smartfonów, i znają podstawowe zagrożenia związane z technologiami mobilnymi. Wbrew ogólnemu wyobrażeniu akceptują szkolne obostrzenia związane z ich używaniem, choć mają problem z ich konsekwentnym przestrzeganiem. Więcej
logo1

Pierwsza publikacja polskiego zespołu Path2Integrity

“Uczenie rzetelności naukowej jako dążenie do utopii. Strategie rozwoju kultury rzetelności naukowej na uniwersytetach” to najnowsza publikacja autorstwa ekspertek z Instytutu Badań Edukacyjnych, przygotowana w ramach projektu Path2Integrity. Więcej
Instytut Badań Edukacyjnych

Gry komputerowe w szkołach? Rusza pilotaż programu

Rozwijanie kompetencji cyfrowych w zakresie programowania, bezpiecznego, efektywnego i odpowiedzialnego korzystania z gier komputerowych i wideo – to główne cele pierwszej edycji programu, zainicjowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Więcej
nauka1 ico

Wypełnij ankietę i wesprzyj projekt Instytutu Badań Edukacyjnych

Jesteś rodzicem lub specjalistą pracującym z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych? Wypełnij ankietę i wesprzyj jeden z głównych projektów IBE. Więcej
2978476

SIRIUS 2.0: pandemia i edukacja uczniów ze środowsik defaworyzowanych

Wypełnij ankietę i wesprzyj międzynarodowe badanie dotyczące wyzwań przed którymi stają nauczyciele w czasie pandemii koronawirusa. Badanie prowadzone jest w ramach działań europejskiej sieci polityk publicznych w zakresie kształcenia migrantów – SIRIUS 2.0..  Więcej
Instytut Badań Edukacyjnych

Nowy rok szkolny szansą na projekty międzyprzedmiotowe w kształceniu

Od 1 września edukacja wraca do szkół. Ministerstwo Edukacji Narodowej określiło warianty funkcjonowania szkół i placówek w okresie pandemii w sytuacji wystąpienia zakażenia na danym terenie. Nowe wytyczne mają zapewnić bezpieczeństwo uczniów i nauczycieli – to także szansa na realizację projektów międzyprzedmiotowych w szkołach. Więcej

Ukazał się nowy numer kwartalnika „Edukacja”

Nowy numer wydawanego przez IBE kwartalnika “Edukacja” czeka na czytelników! W najnowszym wydaniu “Edukacji” znajdziecie artykuły o różnorodnej tematyce, szeroko związanej z edukacją. Zapraszamy do lektury!

 

Spis treści

Silvia Kopp-Sixt, Andrea Holzinger, Brigitte Riegler
Supporting the teaching development of newly qualified teachers through lesson studies during their induction phase and mentoring programme

Agnieszka Koterwas
Selected areas of functioning of adult former pupils impacted by various systems of education

Orit Lehrer-Knafo
How to improve the quality of teaching in higher education? The application of the feedback conversation for the effectiveness of interpersonal communication

Magdalena Joachimowska
O potrzebie wychowania humanistycznego. Wybrane kategorie i ich znaczenie dla rozwoju indywidualnego i społecznego | On the need for humanistic education. Selected categories and their importance for individual and social development

Małgorzata Dziekońska
Violence in the school environment: The perspective of students with mental disorders

Agnieszka Hamerlińska
Edukacja zdrowotna w zakresie higieny jamy ustnej jako integralny element profilaktyki chorób nowotworowych jamy ustnej | Health education in the field of oral hygiene as an integral element in the prevention of oral cancer

Lucie Zormanová
Factors influencing the choice of a pedagogy study programme among Czech students in blended learning

Robert Pater
Zapotrzebowanie na umiejętności na rynku pracy i w przestrzeni życia społecznego w Polsce | The demand for skills in the labour market and in society in Poland

Beata Jachimczak, Grażyna Małachowska
Włączająca edukacja przedszkolna – założenia teoretyczne a perspektywa praktyczna Przedszkola Miejskiego nr 152 w Łodzi | Inclusive Pre-School Education – Theoretical Assumptions and the Practical Perspective of Municipal Kindergarten No. 152 in Łódź

Przemysław Gąsiorek, Beata Zamorska
Nauczyciel i uczeń w obliczu zagrożenia zombifikacją. Problem motywu i motywacji w perspektywie kulturowo-historycznej | Teacher and student at risk of zombification. The problem of motive and motivation in a cultural-historical perspective

Kwartalnik „Edukacja”

Kwartalnik naukowy „Edukacja” ukazuje się nieprzerwanie od 1983 r. Na łamach czasopisma omawiane są zagadnienia szeroko rozumianej edukacji w ujęciu różnych dyscyplin nauki, w szczególności pedagogiki, socjologii, psychologii, ekonomii i prawa. Szczególną uwagę “Edukacja” poświęca problemom dydaktyki przedmiotów szkolnych. Redakcja stawia sobie za cel ożywienie dyskusji na temat stanu edukacji w Polsce, nawiązując dialog ze środowiskami naukowymi, ośrodkami badawczymi i instytucjami oświatowymi, a także publikując artykuły i doniesienia teoretyków oraz praktyków z Polski oraz zagranicy.

Wszystkie artykuły z najnowszego wydania kwartalnika można przeczytać na stronie „Edukacji”.

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018