bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

uczenie sie doroslych ico

Edukacja dorosłych Polaków w czasie pandemii? IBE zna odpowiedź

W okresie pandemii koronawirusa edukacja przeniosła się do sfery wirtualnej. Jednym z dominujących tematów w przestrzeni publicznej stało się zdalne nauczanie dzieci i młodzieży. Ale jak wyglądała sytuacja osób dorosłych, korzystających z różnych form aktywności edukacyjnych? Instytut Badań Edukacyjnych to zbadał. Więcej
Katarzyna Zabratańska

Przewodnik po zarządzaniu różnorodnością w miejscu pracy

Różnorodność w miejscu pracy to moda czy świadomy wybór? Zmiany postawiły firmy w obliczu nowych zadań, bo efektywne zarządzanie różnorodnością, to spore wyzwanie dla liderów i liderek. Więcej
zsu

Konsultacje społeczne Zintegrowanej Strategii Umiejętności

Minister Edukacji Narodowej skierował do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji społecznych projekt części szczegółowej Zintegrowanej Strategii Umiejętności. Więcej
fot kk ico

Katarzyna Kalinowska laureatką Nagrody im. Stanisława Ossowskiego

Jury Nagrody im. Stanisława Ossowskiego za rok 2019 nagrodziło Katarzynę Kalinowską za książkę „Praktyki flirtu i podrywu: studium z mikrosocjologii emocji”. Więcej
ZRK ico

Jak uczą się dorośli Polacy? IBE to sprawdzi

Instytut Badań Edukacyjnych rozpoczyna terenową realizację badania poświęconego uczeniu się osób dorosłych w Polsce. Badaniu przyświeca idea, że ludzie przez całe życie poszerzają swoją wiedzę, nabywają umiejętności, podnoszą kwalifikacje i czynią to także po zakończeniu edukacji formalnej. Więcej
nauka1 ico

Wypełnij ankietę i wesprzyj projekt Instytutu Badań Edukacyjnych

Jesteś rodzicem lub specjalistą pracującym z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych? Wypełnij ankietę i wesprzyj jeden z głównych projektów IBE. Więcej

Ukazał się nowy numer kwartalnika „Edukacja”

Nowy numer wydawanego przez IBE kwartalnika “Edukacja” czeka na czytelników! W najnowszym wydaniu “Edukacji” znajdziecie artykuły o różnorodnej tematyce, szeroko związanej z edukacją. Zapraszamy do lektury!

 

Spis treści

Silvia Kopp-Sixt, Andrea Holzinger, Brigitte Riegler
Supporting the teaching development of newly qualified teachers through lesson studies during their induction phase and mentoring programme

Agnieszka Koterwas
Selected areas of functioning of adult former pupils impacted by various systems of education

Orit Lehrer-Knafo
How to improve the quality of teaching in higher education? The application of the feedback conversation for the effectiveness of interpersonal communication

Magdalena Joachimowska
O potrzebie wychowania humanistycznego. Wybrane kategorie i ich znaczenie dla rozwoju indywidualnego i społecznego | On the need for humanistic education. Selected categories and their importance for individual and social development

Małgorzata Dziekońska
Violence in the school environment: The perspective of students with mental disorders

Agnieszka Hamerlińska
Edukacja zdrowotna w zakresie higieny jamy ustnej jako integralny element profilaktyki chorób nowotworowych jamy ustnej | Health education in the field of oral hygiene as an integral element in the prevention of oral cancer

Lucie Zormanová
Factors influencing the choice of a pedagogy study programme among Czech students in blended learning

Robert Pater
Zapotrzebowanie na umiejętności na rynku pracy i w przestrzeni życia społecznego w Polsce | The demand for skills in the labour market and in society in Poland

Beata Jachimczak, Grażyna Małachowska
Włączająca edukacja przedszkolna – założenia teoretyczne a perspektywa praktyczna Przedszkola Miejskiego nr 152 w Łodzi | Inclusive Pre-School Education – Theoretical Assumptions and the Practical Perspective of Municipal Kindergarten No. 152 in Łódź

Przemysław Gąsiorek, Beata Zamorska
Nauczyciel i uczeń w obliczu zagrożenia zombifikacją. Problem motywu i motywacji w perspektywie kulturowo-historycznej | Teacher and student at risk of zombification. The problem of motive and motivation in a cultural-historical perspective

Kwartalnik „Edukacja”

Kwartalnik naukowy „Edukacja” ukazuje się nieprzerwanie od 1983 r. Na łamach czasopisma omawiane są zagadnienia szeroko rozumianej edukacji w ujęciu różnych dyscyplin nauki, w szczególności pedagogiki, socjologii, psychologii, ekonomii i prawa. Szczególną uwagę “Edukacja” poświęca problemom dydaktyki przedmiotów szkolnych. Redakcja stawia sobie za cel ożywienie dyskusji na temat stanu edukacji w Polsce, nawiązując dialog ze środowiskami naukowymi, ośrodkami badawczymi i instytucjami oświatowymi, a także publikując artykuły i doniesienia teoretyków oraz praktyków z Polski oraz zagranicy.

Wszystkie artykuły z najnowszego wydania kwartalnika można przeczytać na stronie „Edukacji”.

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018