bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

edulab nowa rzeczywistosc ico

Konferencja EduLab: „Nowa rzeczywistość - wyzwania rynku pracy w czasach nieprzewidywalnej zmiany”

Czy mamy obecnie do czynienia z rynkiem pracownika czy pracodawcy? Jakie kwalifikacje u pracowników są dziś najbardziej poszukiwane na rynku pracy? Jakie będą – kiedy już skończy się epidemia? O tym będziemy dyskutować na konferencji współorganizowanej przez Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
Plakat Nauka bez Barier ico

Nauka bez barier

Kampania Nauka bez Barier to ogólnopolski projekt na rzecz dostępności nauki i edukacji akademickiej dla osób z niepełnosprawnością, realizowany pod patronatem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Zachęcamy do udziału! Więcej
skill week ico

Zbliża się Europejski Tydzień Umiejętności Zawodowych

Europejski Tydzień Umiejętności Zawodowych to coroczna inicjatywa Komisji Europejskiej, związana z podniesieniem świadomości korzyści płynących z kształcenia zawodowego i podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Więcej
A.Dwojak Matras IBE.2020

Czy Polacy zostaną społeczeństwem 5.0?

Zachęcamy do lektury komentarza ekspertki IBE dr Agnieszki Dwojak-Matras na temat raportu „Technologia w służbie społeczeństwu. Czy Polacy zostaną społeczeństwem 5.0?”, przygotowanego przez Fundację Digital Poland. Więcej
Katarzyna Kalinowska Sinkowska

Ekspertka IBE zbada doświadczanie bezsensu w szkole

Jak podstawowi aktorzy życia szkolnego przeżywają sytuacje, w których nie odnajdują sensu? Co sprawia, że dla niektórych szkoła staje się przestrzenią odczuwania bezsensu? Co w czasie edukacji zdalnej jest odczuwane przez uczniów i nauczycieli jako bezsensowne? To tylko niektóre pytania badawcze, na które odpowiedzi poszuka dr Katarzyna Kalinowska-Sinkowska, badaczka i ekspertka Instytutu Badań Edukacyjnych. Więcej
pisa2018

Znamy główne wnioski z V tomu analiz wyników badania PISA 2018!

29 września ukazał się kolejny raport z serii prezentującej wyniki badania PISA 2018. Piąty tom dotyczy efektywności polityk edukacyjnych i ich uwarunkowań systemowych widzianych z perspektywy wyników uzyskiwanych przez uczniów w pomiarze umiejętności PISA, równości szans oraz dobrostanu 15-letnich uczniów uczestniczących w badaniu. Więcej

Jak uczą się dorośli Polacy? IBE to sprawdzi

Instytut Badań Edukacyjnych rozpoczyna terenową realizację badania poświęconego uczeniu się osób dorosłych w Polsce. Badaniu przyświeca idea, że ludzie przez całe życie poszerzają swoją wiedzę, nabywają umiejętności, podnoszą kwalifikacje i czynią to także po zakończeniu edukacji formalnej.

Fotolia 89594095 male

Uczenie się przez całe życie jest szczególnie ważne we współczesnym szybko zmieniającym się społeczeństwie, które stwarza nam możliwości, do których nie mieliśmy wcześniej dostępu, ale też stawia przed nami wyzwania: zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym.

Zmieniający się dynamicznie rynek pracy wymaga od pracowników i pracodawców bycia otwartym się na nowe kwalifikacje i zawody. Powoduje, że kształcenie staje się dla wielu osób koniecznością. Jednak uczenie się to także możliwość rozwoju osobistego, realizacji pasji czy zainteresowań. Nauka odbywa na wiele różnych sposobów w instytucjach edukacyjnych, w ramach kursów czy szkoleń stacjonarnych lub online, ale również samodzielnie, czy z udziałem znajomych, rodziny. Zakres tematów i możliwych form uczenia się jest bardzo szeroki.

Uczenie się dorosłych Polaków

Celem realizowanego badania jest opracowanie pogłębionej, wielowymiarowej diagnozy dotyczącej uczenia się osób dorosłych w Polsce.

Uzyskane informacje umożliwią określenie poziomu uczestnictwa, czynników sprzyjających i barier utrudniających dostęp do uczenia się, a także pozwolą poznać opinie i poglądy Polek i Polaków na temat uczenia się w dorosłości.

Faza terenowa - wywiady kwestionariuszowe przy użyciu komputera (CAPI) realizowane bezpośrednio w domu respondenta lub telefonicznie, jeśli respondent będzie wolał taką formę ze względu na pandemię, przeprowadzane będą przez ankieterów firmy Danae (strona projektu: www.edukacja-doroslych.pl). Do udziału w badaniu wylosowano 7200 Polek i Polaków w wieku od 25 do 64 lat w momencie losowania próby. Dzięki zastosowaniu doboru losowego, możliwe będzie uogólnienie wniosków na całą populację mieszkańców Polski między 25 a 64 rokiem życia.

Na podstawie wyników badania stworzone zostaną rekomendacje dla projektowania działań strategicznych w ramach polityk publicznych w zakresie edukacji osób dorosłych w Polsce.

Więcej informacji o projekcie

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018