bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

Crosscut ico

Spotkanie projektu CROSSCUT

Za nami trzydniowe spotkanie partnerów międzynarodowego projektu CROSSCUT, którego głównym temat jest nauczanie międzyprzedmiotowe Więcej
DSC01163ico

Seminarium eksperckie „Dostosowanie Baterii Testów Poznawczych do potrzeb dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi”

Za nami pierwsze seminarium zorganizowane w ramach projektu, którego założeniem jest przygotowanie testów psychologicznych do pomiaru zdolności poznawczych dzieci i młodzieży. Projekt realizowany jest przez IBE wspólnie z SWPS Uniwersytetem Humanistycznospołecznym. Więcej
mikiewicz

Rozpoczął się cykl seminariów Interdyscyplinarnej Sieci Badawczej

7 listopada odbyło się pierwsze seminarium naukowe zorganizowane w ramach Interdyscyplinarnej Sieci Badawczej (ISB) utworzonej przez Instytut Badań Edukacyjnych. W spotkaniu wzięło udział blisko 30 ekspertów reprezentujących ośrodki akademickie z całego kraju. Więcej
nqf ikonka

Projekt NQF-IN. Raporty

Celem trwającego trzy lata projektu NQF-IN, którego liderem był Instytut Badań Edukacyjnych, było wsparcie decydentów i instytucji europejskich w prowadzeniu polityki włączania kwalifikacji nadawanych poza systemami oświaty i szkolnictwa wyższego do krajowych systemów kwalifikacji. Więcej
warszawa kongres

O walidacji w gronie ekspertów

16 października w ośrodku CEZAMAT odbyła się, zorganizowana przez IBE, konferencja Walidacja w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji − od założeń do praktyki. Więcej
post konferencja ok2 ico

Konferencja „Interdyscyplinarne konteksty współczesnej pedagogiki i psychologii” pod patronatem IBE

Zapraszamy do wzięcia udziału w ogólnopolskiej konferencji naukowej, organizowanej przez Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, która odbędzie się w dniach 25−26 października 2018 roku. Więcej

Przemoc w polskiej szkole

10% uczniów jest dręczonych, 2% nawet codziennie. Na dręczenie częściej narażone są dzieci z rodzin biednych lub kiepsko radzący sobie na WF-ie. Prześladowcy częściej wybierają na ofiarę to dziecko, które mniej może liczyć na wsparcie rodziców. Najwięcej agresji jest w szkołach podstawowych. W gimnazjach problemem jest przemoc elektroniczna. Wychowawcy często nie zdają sobie sprawy z sytuacji w klasie, zwłaszcza w przypadku agresji słownej i elektronicznej.

Co trzecie dziecko w szkole podstawowej lub gimnazjum deklaruje, że nauczyciel krzyczał na nie w ciągu ostatniego miesiąca przed badaniem, a 6–7% – doświadczyło agresji fizycznej. Nauczycielom zdarza się to częściej w stosunku do uczniów gorzej uczących się lub mających problemy z zachowaniem. Niemniej ponad 80% uczniów uważa, że nauczyciele są sprawiedliwi. Przyznają, ze zasady zachowania w szkole są znane, a nauczyciele o nich uprzedzają.

Aż dwie trzecie uczniów lubi chodzić do swojej szkoły. 80% uczniów czuje się w szkole bezpiecznie. Lepiej czują się dobrzy uczniowie, bez problemów wychowawczych, mający dobre oceny z WF-u, chodzący na zajęcia dodatkowe oraz z rodzicami, którzy angażują się w życie szkoły.

–  Problemem przemocy i klimatu w szkole interesujemy się od 2,5 roku. To jedno z badań, w  którym zajmujemy się wychowawczą rolą szkoły – powiedział dyrektor IBE dr hab. Michał Federowicz. – Poza informacją o tym, jak wyglądają relacje uczniów, uczniów i nauczycieli oraz nauczycieli między sobą badanie pozwoliło także na opracowanie narzędzia, które umożliwia monitorowanie sytuacji w szkołach.

Badanie przeprowadzono na próbie 10 993 uczniów z 555 klas i wśród ponad 5 tys. wychowawców, pedagogów i psychologów szkolnych, pozostałych nauczycieli oraz dyrektorów szkół.

doc Bezpieczeństwo uczniów i klimat społeczny w polskich szkołach. Informacja prasowa
[ pobierz plik doc ]
ppt Bezpieczeństwo uczniów i klimat społeczny w polskich szkołach. Prezentacja
[ pobierz plik ppt ]

Raporty z badania

pdf1 Raport główny z badania.
Bezpieczeństwo uczniów i klimat społeczny w polskich szkołach.
[ pobierz plik pdf ]
pdf1 Raport z przeglądu badań dotyczących klimatu w szkole.
Bezpieczeństwo uczniów i klimat społeczny w polskich szkołach.
[ pobierz plik pdf ]
pdf1 Raport z badania jakościowego.
Bezpieczeństwo uczniów i klimat społeczny w polskich szkołach
[ pobierz plik pdf ]
pdf1 Raport metodologiczny.
Bezpieczeństwo uczniów i klimat społeczny w polskich szkołach.
[ pobierz plik pdf ]
MEN
MRR
MNiSW
 
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018