bip 900Konto IBE na FBKanał IBE na YouTube
PIRLS2016a
aktualnosci

ikonka 01

Porozmawiajmy o sektorowym podejściu do kwalifikacji!

Okazją do merytorycznej dyskusji będzie konferencja organizowana przez Instytut Badań Edukacyjnych, która odbędzie się 20-21 czerwca w Warszawie.  Konferencja skierowana jest do wszystkich reprezentantów sektorów w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji Więcej
icon nqf in

Międzynarodowa konferencja podsumowująca projekt NQF-in

W trakcie konferencji przedstawiciele renomowanych europejskich instytucji będą dyskutować o modelach organizacyjnych i finansowych dotyczących włączania kwalifikacji nadawanych poza formalnymi systemami edukacji do krajowych ram kwalifikacji. Konferencja odbędzie się 5-6 czerwca w Warszawie, a udział w niej jest bezpłatny. Więcej
seminarium16 m

Edukacja na fali zmian

Jakie umiejętności, postawy i wiedzę powinien rozwijać system edukacji, aby reagować na wyzwania przyszłości? Na te pytania odpowiedzą uczestnicy warsztatów foresightowych „Edukacja na fali zmian”, które odbędą się 17 maja w Instytucie Badań Edukacyjnych. Więcej
miniaturka ogloszenie

Konkurs na stanowiska nauczycieli w Szkole Europejskiej w Luksemburgu

Minister Edukacji Narodowej poszukuje kandydatów na stanowiska nauczycieli
w Szkole Europejskiej w Luksemburgu Więcej
NQF in konf

Europejski przegląd systemów kwalifikacji

Odwiedziliśmy Francję, Irlandię, Szkocję, Chorwację, Czechy i Węgry. Oczywiście nie pokonywaliśmy tej trasy samolotem czy autem. W ramach seminarium projektu NQF-in, zorganizowanego 18 kwietnia w IBE, przyjrzeliśmy się sposobom włączania do danego systemu krajowego kwalifikacji spoza edukacji formalnej. Więcej
grafika zsu 100 100 pop

Opracujemy Zintegrowaną Strategię Umiejętności

Eksperci Instytutu Badań Edukacyjnych przeprowadzą niezbędnie badania i analizy, następnie określą wyzwania związane z kształtowaniem, rozwojem i monitoringiem umiejętności w kraju, przy uwzględnieniu potrzeb wszystkich resortów i głównych grup interesariuszy. W efekcie tych prac powstanie Zintegrowana Strategia Umiejętności. Więcej

Praca zespołowa w szkole – pracodawcy tego oczekują

Nauka w grupach oznacza lepsze wyniki w szkole. To też lepsza jakość wykonania zadania oraz rozwój społeczno-emocjonalny.  Wiedzą o tym uczestnicy projektu CO-LAB, których gościliśmy w IBE 6 marca 2017 roku na seminarium.

CO-LAB to projekt prowadzony w sześciu krajach: Austrii, Belgii, Estonii, Irlandii, Polsce i Portugalii. Jego celem jest wsparcie nauczycieli, zainteresowanych innowacyjnymi sposobami nauki grupowej. „Zaczęliśmy od stworzenia scenariuszy zajęć i sposobów oceniania uczniów. Obecnie jesteśmy na etapie testowania tych ćwiczeń w szkole lub w pracy metodyków z nauczycielami” – powiedziała koordynatorka projektu z ramienia Polski, Agnieszka Rybińska.

Z badań IBE wynika, że praca zespołowa nie jest często stosowana przez nauczycieli, którzy obawiają się utraty kontroli nad przebiegiem takiej lekcji. Mają też trudności w ocenie wkładu pracy poszczególnych uczniów w końcowy rezultat pracy zespołowej. Z drugiej strony umiejętność pracy zespołowej jest wysoko ceniona przez pracodawców. Ci jednak zwracają uwagę, że trudno jest na rynku znaleźć absolwenta szkoły, który ma opanowaną taką umiejętność.

W marcowych warsztatach wzięło udział blisko 50 osób, głównie nauczycieli. Gościem specjalnym seminarium była Viola Pinci, europejska koordynatorka projektu z ramienia European Schoolnet. Następne warsztaty zaplanowane są na czerwiec 2017.
Więcej szczegółów na temat projektu można znaleźć na stronach:

http://www.ibe.edu.pl/pl/projekty-miedzynarodowe/co-lab
http://colab.eun.org/home

MEN
MRR
MNiSW
 
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018