bip 900facebookyoutube
PIRLS2016a
aktualnosci

grafika zsu 100 100 pop

Opracujemy Zintegrowaną Strategię Umiejętności

Eksperci Instytutu Badań Edukacyjnych przeprowadzą niezbędnie badania i analizy, następnie określą wyzwania związane z kształtowaniem, rozwojem i monitoringiem umiejętności w kraju, przy uwzględnieniu potrzeb wszystkich resortów i głównych grup interesariuszy. W efekcie tych prac powstanie Zintegrowana Strategia Umiejętności. Więcej
ESCO

Marek Kopyt doradcą technicznym ESCO

Będzie doradzać w zakresie technicznego i koncepcyjnego rozwoju Europejskiej klasyfikacji umiejętności, kompetencji, kwalifikacji i zawodów. Lider Zespołu Technologii Informatycznych w IBE Marek Kopyt będzie w latach 2018-2022 członkiem Komitetu ds. Konserwacji ESCO. Więcej
grafika 100 1001

10 lat Europejskiej Ramy Kwalifikacji

ERK oficjalnie została przyjęta przez Parlament Europejski 23 kwietnia 2008 roku. Z okazji dziesiątej rocznicy przyjęcia Ramy, Komisja Europejska organizuje konferencję The European Qualifications Framework: supporting learning, work and cross border mobility. Więcej
dzien nowych technologii 150x150

21 marca – Dzień Nowych Technologii w Edukacji

Zachęcamy do aktywnego udziału w ogólnopolskich obchodach Dnia Nowych Technologii w Edukacji. Zapraszamy do zgłaszania swoich lokalnych inicjatyw promujących nowe technologie wykorzystywane w nauce. Termin nadsyłania zgłoszeń mija 18 marca br. Więcej
ZRK ico

IBE przejmuje Zintegrowany Rejestr Kwalifikacji

Jednym z nowych zadań Instytutu Badań Edukacyjnych w 2018 r. jest  prowadzenie i rozwój Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji. Więcej
DSC 0173

Zainaugurowaliśmy działalność interdyscyplinarnej sieci badawczej

Sieć ma zajmować się aktualnymi tematami polskiej edukacji. Na pierwszym spotkaniu, które zorganizowaliśmy 26 stycznia w Warszawie, rozmawialiśmy o znaczeniu wyższego wykształcenia we współczesnym świecie. Więcej
Instytut Badań Edukacyjnych

Nowy projekt ZSK 2

Projekt skupi się na włączaniu kwalifikacji innowacyjnych i potrzebnych społecznie do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji oraz ograniczeniu barier w rozwoju ZSK przez wspieranie interesariuszy systemu na poziomie krajowym i regionalnym. Więcej

lis ico

Bakterie, pleśnie i gnojownice!

Bynajmniej nikt tu nikogo nie obraża. Są to główne tematy nowego podwójnie niezwykłego numeru 1/2018, który nie dość, że został wydany w języku angielskim, to jeszcze nieoczekiwanie wyprzedził numery 3 i 4/2017. Więcej

ewaster

EwasteR przez małe „e”

Wszystko przez międzynarodowe e-seminarium. Organizowane jest w Londynie, ale każdy będzie mógł wziąć w nim udział poprzez łącza internetowe. E-seminarium będzie okazją do dyskusji na temat rezultatów trzyletniego projektu EwasteR. Więcej
edukacja

Edukacja – the best of

Redakcja kwartalnika EDUKACJA zaprasza do lektury najnowszego wydania w języku angielskim. Znalazły się w nim najciekawsze artykuły opublikowane w ubiegłych latach. Więcej

Jak skutecznie wspierać osoby z autyzmem

Jak kształcić dzieci z autyzmem razem z ich typowo rozwijającymi się rówieśnikami? W Zespole Szkół nr 31 w Toruniu model takiego kształcenia integracyjnego wypracowano i realizuje się już od 10 lat. Dlatego też właśnie w szkole w Toruniu odbyła się 7 kwietnia 2017 r. się IV Konferencja Oświatowa pt. „Autyzm – droga do samodzielności”.

Głównymi tematami spotkania były: historia i doświadczenia funkcjonowania eksperymentalnego w skali kraju modelu kształcenia integracyjnego w ZS nr 31, nowatorskie metody edukacji integracyjnej i włączającej stosowanej na rzecz ASD i ASPI, kształtowanie kompetencji społecznych osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ich aktywizacja zawodowa i społeczna oraz problemy dorosłych autystów i idea wspólnot domowych jako optymalne miejsce do życia i rozwiązanie ich sytuacji.

Galeria zdjęć z konferencji

Gościem honorowym spotkania była kujawsko-pomorska wicekurator oświaty Maria Mazurkiewicz. Uroczystego otwarcia konferencji dokonał dyrektor Zespołu Adam Orgacki, a cykl wystąpień zainicjowała Wanda Antonowicz, wieloletni dyrektor ZS nr 31 w Toruniu, autor koncepcji modelu kształcenia integracyjnego dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w środowisku typowo rozwijających się uczniów. Właśnie świętowana w placówce 10. rocznica funkcjonowania modelu legła u podstaw organizacji 4. edycji Konferencji  Oświatowej.

Wśród prelegentów konferencji, oprócz Wandy Antonowicz, znaleźli się: dr Beata Urbaniak- superwizor Polskiego Stowarzyszenia Terapii Behawioralnej, Anna Barwik –  oligofrenopedagog, koordynator zespołu ds. integracji w ZS nr 31, Barbara Sut – matka dziecka z autyzmem, Małgorzata Rybicka – dyrektor Stowarzyszenia Pomocy Osobom z Autyzmem w Gdańsku, autorka kampanii na rzecz małych domów dla dorosłych osób z autyzmem, Emilia Jędrzejczak – koordynator Kujawsko-Pomorskiego Programu Pomocy Osobom Autystycznym z Terenów Wiejskich oraz Ich Rodzinom pt. „Zrozumieć autyzm” oraz Aleksandra Wachowska – psycholog, terapeuta w Centrum Aktywizacji Zawodowej i Społecznej dla Dorosłych Osób z Autyzmem w Gdańsku.

Toruńska konferencja pokazała nowe sposoby wspierania osób z autyzmem i spotkała się z dużym zainteresowaniem uczestników. Rozmawiano o przyszłości i perspektywach, stanie faktycznym oraz pomysłach dalekosiężnych, które mają służyć osobom z ASD i ASPI w Polsce.

W konferencji wzięło udział ponad 200 uczestników z całej Polski, 7 prelegentów. Odbyły się obserwacje lekcji w oddziałach integracyjnych, projekcja wielu profesjonalnych multimedialnych prezentacji, wystawy książek i publikacji z zakresu wiedzy o autyzmie, panel dyskusyjny, wystąpienie 10-latka z autyzmem.

Konferencja została objęta honorowym patronatem kujawsko-pomorskiego kuratora oświaty, prezydenta Torunia, Instytutu Badań Edukacyjnych w Warszawie, Toruńskiego Ośrodka Doradztwa Metodycznego i Doskonalenia Nauczycieli przy Centrum Kształcenia Ustawicznego w Toruniu, Kujawsko-Pomorskiego Centrum Edukacji Nauczycieli w Toruniu oraz Fundacji Bliżej Dziecka.

MEN
MRR
MNiSW
 
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2012