bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

Lekcja w kinie ikonka

Lekcja w kinie, czyli jak wykształcić świadomego odbiorcę mediów

Jakie narzędzia perswazji stosują twórcy reklam? Jak reklamy działają na nasze emocje? Jakie są najważniejsze elementy skutecznej reklamy? Centrum Edukacji Filmowej rozpoczęło kolejny cykl „Lekcji w kinie”, podczas którego dzieci i młodzież mogą poznać tajemnice świata mediów. Patronat merytoryczny nad cyklem objął Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
Stasiowski ico

Ekspert z IBE został członkiem europejskiej sieci NESET

NESET, czyli Network of experts on the social dimension of education and training to sieć doradcza ekspertów zajmujących się społecznym wymiarem edukacji. Od stycznia 2019 r. jej członkiem jest Jędrzej Stasiowski, pracownik Instytutu Badań Edukacyjnych. Więcej
45417480 10160962915975463 5989674727151501312 n

Zapraszamy na XI Interdyscyplinarną Konferencję Naukową TYGIEL 2019

XI Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa TYGIEL 2019 to wydarzenie, które może pochwalić się ponad 10-letnią tradycją. Jest ono inicjatywą lubelskiego środowiska naukowego i wspólnym przedsięwzięciem przedstawicieli wszystkich publicznych lubelskich uczelni wyższych. Patronat honorowy nad konferencją objął Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
MediumSquareLogo 300x300

Kształcenie branżowe czy uniwersyteckie? Za nami seminarium w ramach projektu UniVET

Ponad 40 osób wzięło udział w spotkaniu eksperckim pt. „Kształcenie branżowe czy uniwersyteckie? Czynniki wpływające na decyzję młodych ludzi o wyborze rodzaju kształcenia”, zorganizowanym w ramach międzynarodowego projektu UniVET. Więcej
Logo hist ly

Aplikacja Hist.ly pod patronatem IBE

Hist.ly to darmowa, pozbawiona reklam aplikacja edukacyjna, promująca historię i kulturę Polski. Stworzony przez Fundację Wizja program łączy nowoczesne technologie informatyczne z narzędziami edukacyjnymi. Patronat honorowy nad aplikacją objął Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
edukacja ico copy ikona

Nagroda i wyróżnienie dla autorów kwartalnika „Edukacja”!

Znamy laureatów I edycji Nagrody im. prof. Romana Czerneckiego. Wśród nich znaleźli się autorzy publikujący w kwartalniku „Edukacja”, wydawanym przez Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej

Kończymy misję w Macedonii

Kończymy misję w Macedonii

Przez ostatnie dwa lata byliśmy regularnymi gośćmi w Skopje. W tym tygodniu kończymy naszą misję. 10 października, w czasie konferencji zamykającej, podsumowaliśmy dokonania projektu realizowanego z ramach pomocy bliźniaczej (twinning), finansowanego ze środków Komisji Europejskiej.

 W ramach projektu pracowało 47 ekspertów z takich krajów jak: Polska, Chorwacja, Szkocja, Francja, Austria, Czechy, Węgry i Irlandia. Zgodnie z zasadami projektów twinningowych projekt miał dwóch głównych liderów którymi były: Agnieszka Chłoń Domińczak, reprezentująca Instytut Badań Edukacyjnych i Natasza Janevska z Ministerstwa Edukacji i Nauki w Republice Macedonii.

Projekt został zrealizowany przez Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie, który był administratorem projektu we współpracy z Ministerstwem Nauki i Edukacji z Chorwacji oraz Scottish Credit and Qualifications Framework Partnership ze Szkocji.  Wspieraliśmy Ministerstwo Edukacji i Nauki w Skopje w procesie adaptacji elementów systemu kwalifikacji zgodnie z wymogami Europejskiej Ramy Kwalifikacji.

Zgodnie z założeniami praca w ramach projektu była skoncentrowana na: uaktualnianiu istniejących regulacji prawnych tak, aby były one spójne z założeniami europejskiego systemu kwalifikacji, wsparciu m.in. przy opisywaniu istniejących kwalifikacji formalnych, opisywaniu nowych kwalifikacji pochodzących z obszaru pozaformalnego w wybranych sektorach i dostosowaniu ich do wymagań Europejskiej Ramy Kwalifikacji, ocenie zapotrzebowania na kwalifikacje w odniesieniu do potrzeb macedońskiego rynku pracy, wsparciu w procesie dialogu z wybranymi interesariuszami macedońskiego systemu kwalifikacji oraz w procesie referencyjnym.

 



MEN
MRR
MNiSW
 
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018