bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

narzedzia artyku ikonal

Nowy projekt IBE i poważne wyzwanie badawcze

„Opracowanie i upowszechnienie narzędzi diagnostycznych do oceny zdolności poznawczych dzieci i młodzieży” – to projekt, który przez najbliższe trzy lata będzie realizowany przez Instytut Badań Edukacyjnych wspólnie z SWPS Uniwersytetem Humanistycznospołecznym. W ramach projektu opracowane zostaną nowatorskie narzędzia diagnostyczne do oceny rozwoju poznawczego dzieci i młodzieży w wieku od 3 miesięcy do 25 lat. Więcej
grafika 100 1001

Zostań nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej w Luksemburgu

Masz co najmniej trzyletnie doświadczenie w pracy na stanowisku nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej? Wiesz według jakich zasad funkcjonują Szkoły Europejskie? Znasz język angielski lub francuski na poziomie przynajmniej B2? Jeśli tak, to zapraszamy Cię do wzięcia udziału w konkursie organizowanym przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Więcej
sirius ico

Spotkanie eksperckie w IBE: rozwój polityki publicznej w zakresie kształcenia cudzoziemców w Polsce

Jakie są najważniejsze aspekty kształcenia cudzoziemców w naszym kraju? Czy system kształcenia migrantów w Polsce powinien zostać zmodernizowany? Na te kluczowe pytania odpowiedzi poszukiwali uczestnicy pierwszego spotkania sieci Sirius 2.0. Więcej
edukacja ico

Nowy numer kwartalnika „Edukacja”

Ukazał się nowy numer kwartalnika „Edukacja”, czasopisma wydawanego przez Instytut Badań Edukacyjnych. Tematyka najnowszej „Edukacji” jest bardzo przekrojowa, znajdziemy w niej artykuły o charakterze teoretycznym, jak również opracowania oparte na badaniach jakościowych czy wnioski z projektów. Więcej
ikonka knferencja vet

Udane zakończenie projektu ConstructyVET

Za nami konferencja podsumowująca międzynarodowy projekt ConctructyVET. Eksperci z kilku europejskich krajów zastanawiali się, jak dopasować ścieżki kształcenia kadry kierowniczej sektora budowlanego do dynamicznie rozwijającej się branży. Więcej
Surfing the future of education

Edukacja i przyszłość

Jakie umiejętności, postawy i wiedzę powinien rozwijać system edukacji, aby wychodzić naprzeciw wyzwaniom przyszłości? Na te pytania staraliśmy się odpowiedzieć podczas warsztatów foresightowych „Edukacja na fali zmian”, które odbyły się 17 maja w Instytucie Badań Edukacyjnych. Więcej

Kończymy misję w Macedonii

Kończymy misję w Macedonii

Przez ostatnie dwa lata byliśmy regularnymi gośćmi w Skopje. W tym tygodniu kończymy naszą misję. 10 października, w czasie konferencji zamykającej, podsumowaliśmy dokonania projektu realizowanego z ramach pomocy bliźniaczej (twinning), finansowanego ze środków Komisji Europejskiej.

 W ramach projektu pracowało 47 ekspertów z takich krajów jak: Polska, Chorwacja, Szkocja, Francja, Austria, Czechy, Węgry i Irlandia. Zgodnie z zasadami projektów twinningowych projekt miał dwóch głównych liderów którymi były: Agnieszka Chłoń Domińczak, reprezentująca Instytut Badań Edukacyjnych i Natasza Janevska z Ministerstwa Edukacji i Nauki w Republice Macedonii.

Projekt został zrealizowany przez Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie, który był administratorem projektu we współpracy z Ministerstwem Nauki i Edukacji z Chorwacji oraz Scottish Credit and Qualifications Framework Partnership ze Szkocji.  Wspieraliśmy Ministerstwo Edukacji i Nauki w Skopje w procesie adaptacji elementów systemu kwalifikacji zgodnie z wymogami Europejskiej Ramy Kwalifikacji.

Zgodnie z założeniami praca w ramach projektu była skoncentrowana na: uaktualnianiu istniejących regulacji prawnych tak, aby były one spójne z założeniami europejskiego systemu kwalifikacji, wsparciu m.in. przy opisywaniu istniejących kwalifikacji formalnych, opisywaniu nowych kwalifikacji pochodzących z obszaru pozaformalnego w wybranych sektorach i dostosowaniu ich do wymagań Europejskiej Ramy Kwalifikacji, ocenie zapotrzebowania na kwalifikacje w odniesieniu do potrzeb macedońskiego rynku pracy, wsparciu w procesie dialogu z wybranymi interesariuszami macedońskiego systemu kwalifikacji oraz w procesie referencyjnym.

 



MEN
MRR
MNiSW
 
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018