bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

narzedzia artyku ikonal

Nowy projekt IBE i poważne wyzwanie badawcze

„Opracowanie i upowszechnienie narzędzi diagnostycznych do oceny zdolności poznawczych dzieci i młodzieży” – to projekt, który przez najbliższe trzy lata będzie realizowany przez Instytut Badań Edukacyjnych wspólnie z SWPS Uniwersytetem Humanistycznospołecznym. W ramach projektu opracowane zostaną nowatorskie narzędzia diagnostyczne do oceny rozwoju poznawczego dzieci i młodzieży w wieku od 3 miesięcy do 25 lat. Więcej
grafika 100 1001

Zostań nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej w Luksemburgu

Masz co najmniej trzyletnie doświadczenie w pracy na stanowisku nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej? Wiesz według jakich zasad funkcjonują Szkoły Europejskie? Znasz język angielski lub francuski na poziomie przynajmniej B2? Jeśli tak, to zapraszamy Cię do wzięcia udziału w konkursie organizowanym przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Więcej
sirius ico

Spotkanie eksperckie w IBE: rozwój polityki publicznej w zakresie kształcenia cudzoziemców w Polsce

Jakie są najważniejsze aspekty kształcenia cudzoziemców w naszym kraju? Czy system kształcenia migrantów w Polsce powinien zostać zmodernizowany? Na te kluczowe pytania odpowiedzi poszukiwali uczestnicy pierwszego spotkania sieci Sirius 2.0. Więcej
edukacja ico

Nowy numer kwartalnika „Edukacja”

Ukazał się nowy numer kwartalnika „Edukacja”, czasopisma wydawanego przez Instytut Badań Edukacyjnych. Tematyka najnowszej „Edukacji” jest bardzo przekrojowa, znajdziemy w niej artykuły o charakterze teoretycznym, jak również opracowania oparte na badaniach jakościowych czy wnioski z projektów. Więcej
ikonka knferencja vet

Udane zakończenie projektu ConstructyVET

Za nami konferencja podsumowująca międzynarodowy projekt ConctructyVET. Eksperci z kilku europejskich krajów zastanawiali się, jak dopasować ścieżki kształcenia kadry kierowniczej sektora budowlanego do dynamicznie rozwijającej się branży. Więcej
Surfing the future of education

Edukacja i przyszłość

Jakie umiejętności, postawy i wiedzę powinien rozwijać system edukacji, aby wychodzić naprzeciw wyzwaniom przyszłości? Na te pytania staraliśmy się odpowiedzieć podczas warsztatów foresightowych „Edukacja na fali zmian”, które odbyły się 17 maja w Instytucie Badań Edukacyjnych. Więcej

O kwalifikacjach w budownictwie w międzynarodowym gronie

Jak dopasować ścieżki kształcenia kadry kierowniczej sektora budowlanego do dynamiki rozwoju branży? W jaki sposób zniwelować rozbieżności między oczekiwaniami przedsiębiorców a kwalifikacjami pracowników bezpośrednio po zakończeniu kształcenia zawodowego? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć 29 czerwca podczas konferencji podsumowującą międzynarodowy projekt ConstructyVET, w której wezmą udział goście z kilkunastu krajów europejskich.

 

Branża budowlana to jedna z najważniejszych gałęzi gospodarki UE. Dynamiczny rozwój budownictwa wymaga nie tylko rozwoju nowych technologii, ale także odpowiedniego kształcenia zawodowego i podnoszenia kompetencji pracowników.

ConstructyVET

Projekt dotyczy dwóch stanowisk w budownictwie: kierownika budowy (worksite supervisor) oraz brygadzisty (team leader). W oparciu o analizę zapotrzebowania na konkretne kompetencje tych dwóch funkcji opracowane zostały m.in. specjalne programy nauczania dla lepszego dopasowania ścieżek kształcenia do potrzeb przedsiębiorstw branży budowlanej.

Projekt skupia się na umiejętnościach niespecyficznych lub przenośnych (transversal skills) związanych ze stanowiskami lidera zespołu i kierownika budowy.

Trzyletni projekt został podzielony na cztery etapy. W pierwszym etapie uczestnicy ConstructyVET skupili się na zidentyfikowaniu luk kompetencyjnych kierowników i brygadzistów. Przeprowadzono wywiady indywidualne (w sumie ponad 100) i pogłębione wywiady grupowe, które dotyczyły m.in. zmian w branży i środowisku pracy. Kolejne etapy dotyczyły rozwijania treści i efektów uczenia się, które mają niwelować zdiagnozowane braki kompetencyjne. Powstała lista modułów kształcenia oraz zestawów efektów uczenia się wraz z kryteriami weryfikacji, które mogą być wykorzystywane do rozwijania nowych lub istniejących szkoleń w poszczególnych krajach. Sformułowano wskazówki dotyczące rozwijania kompetencji i metody ich potwierdzania. Ostatni etap projektu obejmuje przeprowadzenie pilotaży dotyczących nowych lub zmodyfikowanych szkoleń.

Projekt jest realizowany w ramach programu Erasmus+. W ConstructyVET biorą udział instytucje i organizacje branżowe z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoch, Niemiec, Belgii i Portugalii oraz Instytut Badań Edukacyjnych z Polski.

29 czerwca w Warszawie odbędzie się konferencja podsumowująca projekt.

Gdzie i kiedy?

Konferencja odbędzie się 29 czerwca w Centrum Konferencyjnym - Golden Floor Tower w Warszawie przy ul. Chłodnej 51 (piętro 32, sala W1 i W2), w godzinach 9.30 - 14.00.

By wziąć udział w wydarzeniu należy wypełnić formularz zgłoszeniowy.

Zapraszamy!

MEN
MRR
MNiSW
 
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018