bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

indeks

Tydzień Bezpiecznego Internetu w IBE

We wtorek 5 lutego w całej Europie obchodzony jest Dzień Bezpiecznego Internetu, którego głównym celem jest przeciwdziałanie niebezpieczeństwom, jakie w sieci mogą napotkać dzieci i młodzież. W Instytucie Badań Edukacyjnych akcja potrwa przez cały tydzień. Więcej
kongres kompetencji cyfrowych ico

Instytut Badań Edukacyjnych partnerem II Kongresu Kompetencji Cyfrowych

15 marca w Tarnowie rozpocznie się II Kongres Kompetencji Cyfrowych. Partnerem tegorocznej edycji wydarzenia został Instytut Badań Edukacyjnych. Celem kongresu jest prezentacja wyników nowych badań z obszaru edukacji i kompetencji cyfrowych oraz otwarta debata środowisk zainteresowanych wspomaganiem rozwoju kompetencyjnego Polaków. Więcej
Lekcja w kinie ikonka

Lekcja w kinie, czyli jak wykształcić świadomego odbiorcę mediów

Jakie narzędzia perswazji stosują twórcy reklam? Jak reklamy działają na nasze emocje? Jakie są najważniejsze elementy skutecznej reklamy? Centrum Edukacji Filmowej rozpoczęło kolejny cykl „Lekcji w kinie”, podczas którego dzieci i młodzież mogą poznać tajemnice świata mediów. Patronat merytoryczny nad cyklem objął Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
Stasiowski ico

Ekspert z IBE został członkiem europejskiej sieci NESET

NESET, czyli Network of experts on the social dimension of education and training to sieć doradcza ekspertów zajmujących się społecznym wymiarem edukacji. Od stycznia 2019 r. jej członkiem jest Jędrzej Stasiowski, pracownik Instytutu Badań Edukacyjnych. Więcej
45417480 10160962915975463 5989674727151501312 n

Zapraszamy na XI Interdyscyplinarną Konferencję Naukową TYGIEL 2019

XI Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa TYGIEL 2019 to wydarzenie, które może pochwalić się ponad 10-letnią tradycją. Jest ono inicjatywą lubelskiego środowiska naukowego i wspólnym przedsięwzięciem przedstawicieli wszystkich publicznych lubelskich uczelni wyższych. Patronat honorowy nad konferencją objął Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
MediumSquareLogo 300x300

Kształcenie branżowe czy uniwersyteckie? Za nami seminarium w ramach projektu UniVET

Ponad 40 osób wzięło udział w spotkaniu eksperckim pt. „Kształcenie branżowe czy uniwersyteckie? Czynniki wpływające na decyzję młodych ludzi o wyborze rodzaju kształcenia”, zorganizowanym w ramach międzynarodowego projektu UniVET. Więcej

Udane zakończenie projektu ConstructyVET

Za nami konferencja podsumowująca międzynarodowy projekt ConctructyVET. Eksperci z kilku europejskich krajów zastanawiali się, jak dopasować ścieżki kształcenia kadry kierowniczej sektora budowlanego do dynamicznie rozwijającej się branży.

 

Nowe wyzwania w edukacji zawodowej

Konferencja odbyła się 29 czerwca w Warszawie i wzięło w niej udział niemal 100 osób, w tym goście z Wielkiej Brytanii, Francji, Belgii, Hiszpanii, Niemiec i Portugalii. 

Na konferencji omawiane były zagadnienia związane z edukacją zawodową i rozwijaniem kompetencji miękkich - określanych także jako umiejętności przenaszalne (transversal skills) - w kontekście stanowisk lidera zespołu i kierownika budowy.

 Uczestnicy podkreślali, że jest to ważne nie tylko dla szybkiego rozwoju sektora budowlanego, ale także dla bezpieczeństwa pracy osób w nim zatrudnionych. Wskazano na potrzebę organizacji szkoleń w obszarach związanych z bezpośrednim komunikowaniem i zarządzaniem pracownikami na budowie, przywództwem i motywowaniem pracowników. Zgodzono się, że już na etapie edukacji zawodowej konieczne jest rozwijanie tych kompetencji. 

ConstructyVET

Projekt dotyczy dwóch stanowisk w budownictwie: kierownika budowy (worksite supervisor) oraz brygadzisty (team leader). W oparciu o analizę zapotrzebowania na konkretne kompetencje tych dwóch funkcji opracowane zostały m.in. specjalne programy nauczania dla lepszego dopasowania ścieżek kształcenia do potrzeb przedsiębiorstw branży budowlanej.

Trzyletni projekt został podzielony na cztery etapy. W pierwszym etapie uczestnicy ConstructyVET skupili się na zidentyfikowaniu luk kompetencyjnych kierowników i brygadzistów. Przeprowadzono wywiady indywidualne (w sumie ponad 100) i pogłębione wywiady grupowe, które dotyczyły m.in. zmian w branży i środowisku pracy. Kolejne etapy dotyczyły rozwijania treści i efektów uczenia się, które mają niwelować zdiagnozowane braki kompetencyjne. Powstała lista modułów kształcenia oraz zestawów efektów uczenia się wraz z kryteriami ich weryfikacji, które mogą być wykorzystywane do rozwijania nowych lub istniejących szkoleń w poszczególnych krajach. Sformułowano wskazówki dotyczące rozwijania kompetencji i metody ich potwierdzania. Ostatni etap obejmuje przeprowadzenie pilotaży dotyczących nowych lub zmodyfikowanych szkoleń.

Projekt jest realizowany w ramach programu Erasmus+. W ConstructyVET biorą udział instytucje i organizacje branżowe z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoch, Niemiec, Belgii i Portugalii oraz Instytut Badań Edukacyjnych z Polski.

MEN
MRR
MNiSW
 
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018