bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

post konferencja ok2 ico

Konferencja „Interdyscyplinarne konteksty współczesnej pedagogiki i psychologii” pod patronatem IBE

Zapraszamy do wzięcia udziału w ogólnopolskiej konferencji naukowej, organizowanej przez Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, która odbędzie się w dniach 25−26 października 2018 roku. Więcej
LekcjaWkinie ico

Lekcja w kinie, czyli jak zachęcić uczniów do edukacji medialnej!

Jak ważną rolę odgrywa muzyka w filmie? Które z filmów są adaptacjami książek? Jak można zekranizować komiksy i gry? To tylko niektóre z pytań, na które odpowiedzą organizatorzy ogólnopolskiego programu edukacji medialnej „Lekcja w kinie”. Więcej
foto 1small

Eksperci IBE na Konferencji Rozwoju Projektów

20 września odbyła się 19. Konferencja Rozwoju Projektów. Za każdym razem gospodarzem tego wydarzenia jest inna instytucja. Tym razem uczestników gościli inicjatorzy tego cyklu spotkań – BZB Krefeld, czyli centrum edukacyjne branży budowlanej z siedzibą w Düsseldorfie. Więcej
logokongresuikonka

Już wkrótce V Kongres Edukacja i Rozwój

Zapraszamy do udziału w jednym z najważniejszych wydarzeń oświatowych tej jesieni: Kongresie Edukacja i Rozwój, który odbędzie się w Warszawie w dn. 18–19 października. To kolejne z wydarzeń, nad którym patronat sprawuje Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
STEMicon

Szkoła i nowoczesne technologie. Konferencja „Ster na STEM”

W jaki sposób można zastosować nowoczesne technologie w szkole, aby nadążyć za zmieniającą się rzeczywistością? Jak przekazywać wiedzę dzieciom i młodzieży w interesujący dla nich sposób? Więcej
autkax

Zapraszamy do dyskusji o innowacyjnych kwalifikacjach w branży motoryzacyjnej

Okazją do rozmowy będzie organizowane przez IBE seminarium na temat możliwości, jakie oferuje branży motoryzacyjnej wdrażany obecnie w Polsce Zintegrowany System Kwalifikacji (ZSK). Więcej

Spotkanie eksperckie w IBE: rozwój polityki publicznej w zakresie kształcenia cudzoziemców w Polsce

Jakie są najważniejsze aspekty kształcenia cudzoziemców w naszym kraju? Czy system kształcenia migrantów w Polsce powinien zostać zmodernizowany? Na te kluczowe pytania odpowiedzi poszukiwali uczestnicy pierwszego spotkania sieci Sirius 2.0.

Spotkanie miało charakter ekspercki i wzięli w nim udział reprezentanci kilkunastu instytucji publicznych i organizacji pozarządowych, zaangażowanych we wsparcie kształcenia cudzoziemców. Punktem wyjścia dyskusji była prezentacja wstępnej diagnozy polityki publicznej w zakresie szeroko pojętej edukacji migrantów.

Rozmawiano o prawnie uregulowanych rozwiązaniach, m.in. dodatkowym wsparciu w nauce języka polskiego, dopasowaniu arkuszy egzaminacyjnych dla uczniów niewładających biegle językiem polskim, a także różnego rodzaju ułatwieniach organizacyjnych. Wśród obszarów, które wymagają monitoringu i podjęcia działań, wymieniono m.in. brak wypracowanej oferty diagnozy i wsparcia psychologiczno-pedagogicznego dla uczniów cudzoziemskich oraz brak całościowej oferty wsparcia ich rodziców. Jako problem zidentyfikowano także brak dobrze opracowanych informacji dla rodziców o polskim systemie edukacji, charakterze szkolnictwa w Polsce oraz prawach i obowiązkach uczniów i ich opiekunów. Powoduje to pewne trudności w kontakcie między administracji szkół a opiekunami już na etapie zapisu do danej szkoły.

Projekt Sirius 2.0 będzie realizowany w Polsce zgodnie z formułą “okrągłego stołu”, która sprzyja włączeniu do dyskusji nie tylko decydentów czy edukatorów, ale także samych migrantów. Pierwszy etap projektu to próba zidentyfikowania najważniejszych problemów i aspektów kształcenia cudzoziemców w naszym kraju. W rezultacie powstanie dokument, który będzie podstawą do dalszych działań i pracy nad koniecznymi rozwiązaniami praktycznymi i propozycjami reform.

Było to pierwsze z czterech tego typu spotkań zaplanowanych na lata 2018-2022.

Galeria

SIRIUS 2.0

To europejska sieć organizacji i instytucji zajmujących się zagadnieniem kształcenia migrantów. Działanie sieci w latach 2018-2022 finansowane jest z funduszy Komisji Europejskiej. Jej celem jest zaś oddolne wsparcie rozwoju kształcenia cudzoziemców w krajach członkowskich UE poprzez działania badawcze, wymianę doświadczeń oraz wspólne zaangażowanie w wypracowanie i wdrażanie adekwatnych do potrzeb danego kraju członkowskiego rozwiązań w zakresie kształcenia migrantów.

Więcej o projekcie można przeczytać na stronie: www.sirius-migrationeducation.org.

MEN
MRR
MNiSW
 
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018