bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

logo1

Path2Integrity: wypełnij ankietę i wspieraj kulturę rzetelności naukowej

Ruszył międzynarodowy projekt Path2Integrity, który stawia sobie za cel podniesienie jakości badań naukowych, wsparcie ich społecznego oddziaływania, a także wzmacnianie kultury rzetelności naukowej. Polskę w projekcie reprezentuje Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
kongres kompetencji cyfrowych ico

II Kongres Kompetencji Cyfrowych już za nami

W dniach 15-16 marca w Tarnowie odbył się II Kongres Kompetencji Cyfrowych. Uczestnicy mogli zapoznać się z wynikami najnowszych badań z obszaru edukacji i kompetencji cyfrowych, a także wziąć udział w otwartej debacie, na którą zaproszeni zostali reprezentanci wszystkich środowisk zainteresowanych wspomaganiem rozwoju kompetencyjnego Polaków. Jednym z partnerów tegorocznej edycji wydarzenia był Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
konferencja ico

Początek debaty publicznej o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji

Instytut Badań Edukacyjnych zaprasza na konferencję “ZSK – most łączący edukację i rynek pracy”, poświęconą wprowadzanemu obecnie w Polsce Zintegrowanemu Systemowi Kwalifikacji.Konferencja, która odbędzie się 27 marca 2019, ma zainaugurować debatę publiczną dotyczącą wdrażania i rozwoju systemu. Więcej
edukacja ico

Najnowszy numer kwartalnika „Edukacja”

Nowy numer wydawanego przez IBE kwartalnika “Edukacja” czeka już na czytelników! Tematyka najnowszej “Edukacji” jest bardzo przekrojowa. Gotowi do lektury? Więcej
indeks

Tydzień Bezpiecznego Internetu w IBE

We wtorek 5 lutego w całej Europie obchodzony jest Dzień Bezpiecznego Internetu, którego głównym celem jest przeciwdziałanie niebezpieczeństwom, jakie w sieci mogą napotkać dzieci i młodzież. W Instytucie Badań Edukacyjnych akcja potrwa przez cały tydzień. Więcej
kongres kompetencji cyfrowych ico

Instytut Badań Edukacyjnych partnerem II Kongresu Kompetencji Cyfrowych

15 marca w Tarnowie rozpocznie się II Kongres Kompetencji Cyfrowych. Partnerem tegorocznej edycji wydarzenia został Instytut Badań Edukacyjnych. Celem kongresu jest prezentacja wyników nowych badań z obszaru edukacji i kompetencji cyfrowych oraz otwarta debata środowisk zainteresowanych wspomaganiem rozwoju kompetencyjnego Polaków. Więcej

Projekt NQF-IN. Raporty

Celem trwającego trzy lata projektu NQF-IN, którego liderem był Instytut Badań Edukacyjnych, było wsparcie decydentów i instytucji europejskich w prowadzeniu polityki włączania kwalifikacji nadawanych poza systemami oświaty i szkolnictwa wyższego do krajowych systemów kwalifikacji. Zapraszamy do lektury raportów, które powstały dzięki NQF-IN.

Projekt NQF-IN był realizowany od września 2015 do sierpnia 2018 r. Przeanalizowano kilkanaście systemów włączania kwalifikacji do krajowych ram kwalifikacji, funkcjonujących w następujących krajach Unii Europejskiej: w Czechach, Chorwacji, Irlandii, Francji, Polsce, Szkocji i na Węgrzech. Opracowane raporty są efektem pracy ekspertów m.in. z: Dublin Institute of Technology, Scottish Credit and Qualifications Framework Partnership (SCQF), French Centre for Research on Qualifications (Céreq), University of Split, National Institute for Education (NÚV), Educational Authority (OH).

RAPORTY:

NQF IN Country Reports 1

“Including Non-formal Sector Qualifications in National Qualifications Frameworks – The Experiences and Solutions of Seven European Countries” (Volume I: Country Reports; Volume II: Annexes)

Raport przedstawia rozwiązania w zakresie włączania kwalifikacji nadawanych poza systemami oświaty i szkolnictwa wyższego w siedmiu badanych krajach.

 

 

NQF IN Report Models final

“Proposed models of including non-formal sector qualifications in National Qualifications Frameworks”

Raport prezentuje modele organizacyjne i finansowe dotyczące włączania kwalifikacji nadawanych poza systemami oświaty i szkolnictwa wyższego do krajowych ram kwalifikacji. Modele te zostały opracowane na podstawie analizy siedmiu raportów krajowych oraz dyskusji z ekspertami. Raport został zaprezentowany na wrześniowym posiedzeniu grupy roboczej ds. kwalifikacji międzynarodowych przy EQF Advisory Group.

Oba raporty można pobrać ze strony NQF-IN.

MEN
MRR
MNiSW
 
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018