bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

post konferencja ok2 ico

Konferencja „Interdyscyplinarne konteksty współczesnej pedagogiki i psychologii” pod patronatem IBE

Zapraszamy do wzięcia udziału w ogólnopolskiej konferencji naukowej, organizowanej przez Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, która odbędzie się w dniach 25−26 października 2018 roku. Więcej
LekcjaWkinie ico

Lekcja w kinie, czyli jak zachęcić uczniów do edukacji medialnej!

Jak ważną rolę odgrywa muzyka w filmie? Które z filmów są adaptacjami książek? Jak można zekranizować komiksy i gry? To tylko niektóre z pytań, na które odpowiedzą organizatorzy ogólnopolskiego programu edukacji medialnej „Lekcja w kinie”. Więcej
foto 1small

Eksperci IBE na Konferencji Rozwoju Projektów

20 września odbyła się 19. Konferencja Rozwoju Projektów. Za każdym razem gospodarzem tego wydarzenia jest inna instytucja. Tym razem uczestników gościli inicjatorzy tego cyklu spotkań – BZB Krefeld, czyli centrum edukacyjne branży budowlanej z siedzibą w Düsseldorfie. Więcej
logokongresuikonka

Już wkrótce V Kongres Edukacja i Rozwój

Zapraszamy do udziału w jednym z najważniejszych wydarzeń oświatowych tej jesieni: Kongresie Edukacja i Rozwój, który odbędzie się w Warszawie w dn. 18–19 października. To kolejne z wydarzeń, nad którym patronat sprawuje Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
STEMicon

Szkoła i nowoczesne technologie. Konferencja „Ster na STEM”

W jaki sposób można zastosować nowoczesne technologie w szkole, aby nadążyć za zmieniającą się rzeczywistością? Jak przekazywać wiedzę dzieciom i młodzieży w interesujący dla nich sposób? Więcej
autkax

Zapraszamy do dyskusji o innowacyjnych kwalifikacjach w branży motoryzacyjnej

Okazją do rozmowy będzie organizowane przez IBE seminarium na temat możliwości, jakie oferuje branży motoryzacyjnej wdrażany obecnie w Polsce Zintegrowany System Kwalifikacji (ZSK). Więcej
KdKBiP

POLECAMY


 

  • PIRLS2016smallPIRLS 2016 | Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu | Polscy czwartoklasiści są w światowej czołówce pod względem wyników osiąganych w czytaniu. W badaniu PIRLS 2016 polskich czwartoklasistów wyprzedziły tylko dwa kraje: Rosja i Singapur. Więcej  
  • niepełnosprawniRAPORT O SYTUACJI ZAWODOWEJ OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI | Raport mierzy skuteczność działań aktywizacyjnych PFRON oraz prezentuje diagnozę sytuacji społeczno-zawodowej absolwentów szkół wyższych. Więcej  
  • losy absolwentowBADANIE LOSÓW ABSOLWENTÓW | Instytut Badań Edukacyjnych monitoruje sytuację edukacyjno-zawodową absolwentów i młodych dorosłych. Celem tych działań jest lepsze dopasowanie kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy oraz przygotowanie rozwiązań pozwalających na systematyczne monitorowanie losów absolwentów szkół zawodowych. Więcej  
  • New TIMSS2019 LogoTIMSS 2019 | Międzynarodowe Badanie Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych | W pierwszej połowie 2018 roku na próbie 36 szkół podstawowych z terenu trzech województw przeprowadzony został pilotaż badania TIMSS 2019. W badaniu uczestniczą również rodzice badanych uczniów, nauczyciele matematyki i przyrody oraz dyrektorzy szkół. Więcej  
  • PISA2018PISA 2018 | Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów | Badanie przeprowadzono w ponad 220 szkołach i wzięło w nim udział ponad 6300 uczniów urodzonych w roku 2002. Uczniowie rozwiązywali zadania z interpretacji tekstu czytanego, matematyki, przedmiotów przyrodniczych oraz umiejętności ekonomicznych. Więcej  
  • EWD logo newEDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA | To zestaw technik statystycznych pozwalających zmierzyć wkład szkoły w wyniki nauczania. Aby można je było zastosować, potrzebujemy wyników przynajmniej dwóch pomiarów osiągnięć szkolnych: na początku nauki w danej szkole i na jej zakończenie. Więcej  
  • grafika ZSU 600 320 v3ZINTEGROWANA STRATEGIA UMIEJĘTNOŚCI | Strategia określa zapotrzebowanie na dane umiejętności, ich dostępność, a także metody przewidywania zapotrzebowania na umiejętności, ich kształtowanie i rozwój, dostosowywanie do potrzeb rynku pracy i gospodarki, skuteczne zastosowanie oraz system zarządzania i koordynacji. Więcej

     
  • browser 512ZINTEGROWANY REJESTR KWALIFIKACJI | Publiczny rejestr, w którym znajdują się informacje o kwalifikacjach nadawanych w Polsce. Obecnie w rejestrze dostępne są tzw. kwalifikacje pełne, które zdobywa się w systemie oświaty lub szkolnictwa wyższego. Więcej

Niezależny Instytut prowadzi rzetelne badania

Oświadczenie Instytutu Badań Edukacyjnych w sprawie Badania 6- i 7-latków na starcie szkolnym

Instytut Badań Edukacyjnych jest niezależnym instytutem badawczym prowadzącym badania naukowe i prace rozwojowe. Prowadzi działalność na podstawie ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 roku o instytutach badawczych.
Zgodnie z ustawą w zakresie poziomu naukowego prowadzonych badań Instytut jest oceniany przez ministra właściwego do spraw nauki, w zakresie praworządności i gospodarności jest nadzorowany przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
IBE w pełni odpowiada za konceptualizację i metodologię badań oraz zakres prowadzonych analiz. Plan badań podstawowych IBE jest opiniowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i rozpatrywany przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Pozostałe badania, w tym projekty systemowe współfinansowane ze środków EFS, realizowane są na podstawie odrębnych umów.
Jednym z projektów systemowych realizowanych przez IBE jest projekt nazywany skrótowo „Entuzjaści edukacji”. Jego celem jest rozwój wieloaspektowych badań edukacyjnych, ich upowszechnienie i instytucjonalizacja. W ramach tego właśnie projektu eksperci IBE zrealizowali Badanie 6- i 7-latków na starcie szkolnym.
Działania związane z tym badaniem podjęto w 2010 roku, koncentrując się w pierwszej kolejności na opracowaniu narzędzia badawczego TUNSS (Testu Umiejętności Na Starcie Szkolnym). To pierwsze tego typu narzędzie diagnostyczne w kraju. Jego opracowanie wymagało ponad rocznej pracy grupy psychologów i pedagogów. Badacze całkowicie samodzielnie określili zakres i tempo prac, biorąc pod uwagę względy merytoryczne, organizacyjne i proceduralne. Działania terenowe realizowało konsorcjum firm badawczych, wyłonione w przetargu. Badanie główne objęło rok szkolny 2012/2013 i polegało na dwukrotnym pomiarze umiejętności tych samych, losowo wybranych dzieci – jesienią i pod koniec roku szkolnego.
Rada Naukowa Instytutu, do której należą wybitni naukowcy, pochodzący z wielu ośrodków uniwersyteckich i badawczych, zapoznała się z Badaniem 6- i 7-latków na starcie szkolnym i uznała, że prowadzone było rzetelnie, zgodnie z wymogami warsztatu naukowego. Zdaniem Rady zastosowane w badaniu procedury spełniały wysokie standardy etyczne, a realizujący badanie wykazali się należytą starannością, co wykluczyło uchybienia natury merytorycznej.

pobierz oświadczenie (docx, pdf)

czytaj także:
Wyniki Badania 6- i 7-latków na starcie szkolnym
Prof. Roman Dolata o kulisach Badania 6- i 7-latków na starcie szkolnym
Prokuratura obala zarzuty „Rzeczpospolitej" wobec IBE

MEN
MRR
MNiSW
 
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018