bip 900facebookyoutube
aktualnosci

nqf ikonka conf

Na salonach w Salonikach

Eksperci IBE są aktywni nie tylko w kraju, ale także zagranicą i na szczeblu europejskim – uczą innych i sami nieustannie się rozwijają. Więcej
icon pt

SZKOLENIE z testu TRJ w Krakowie

Pracownia Testów IBE wraz z Niepubliczną Placówką Kształcenia Ustawicznego "Gaduła"organizuje w Krakowie 25 listopada 2017 r. szkolenie ze stosowania Testu Rozwoju Językowego TRJ. Szkolenie jest planowane w wersji z pomocami, co oznacza, że uczestnicy otrzymają komplet testu TRJ. Więcej
Instytut Badań Edukacyjnych

Pierwsze spotkanie nowej Rady Naukowej IBE

Po raz pierwszy spotkali się w komplecie. 27 października zorganizowaliśmy inaugurujące posiedzenie Rady Naukowej IBE kadencji 2017 - 2021. Więcej
ibe

Mamy kategorię A

Komitet Ewaluacji Jednostek Naukowych ocenił blisko tysiąc jednostek naukowych, działających w naszym kraju. KEJN zdecydował się przyznać Instytutowi Badań Edukacyjnych kategorię A. Więcej
Instytut Badań Edukacyjnych

Kończymy misję w Macedonii

Przez ostatnie dwa lata byliśmy regularnymi gośćmi w Skopje. W tym tygodniu kończymy naszą misję. 10 października, w czasie konferencji zamykającej, podsumowaliśmy dokonania projektu realizowanego z ramach pomocy bliźniaczej (twinning), finansowanego ze środków Komisji Europejskiej. Więcej
Instytut Badań Edukacyjnych

Podnieś z nami jakość systemu

Pomóż nam opracować narzędzia diagnostyczne, wspierające pomoc psychologiczno-pedagogiczną. Weź udział w naszym konkursie. Chcemy przygotować narzędzie, które będzie wykorzystywane na każdym etapie edukacyjnym w zakresie problematyki ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych i ucznia młodszego. Na wnioski czekamy do 20 listopada. Więcej
praga ico

Praskie kwalifikacje

W tym wydarzeniu wezmą eksperci z siedmiu krajów, my występujemy w charakterze partnera. Mamy przyjemność zaprosić do udziału w międzynarodowej konferencji pt. "Including non-formal sector qualifications in the national qualifications framework - the experiences and solutions of 7 European countries", która odbędzie się 9 listopada 2017 roku w Pradze. Więcej
konf info

O przyszłości ZSK rozmawialiśmy w Warszawie

Zintegrowany System Kwalifikacji to kwalifikacje dla każdego. Tymi słowami dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych, dr Piotr Stankiewicz otworzył naszą ogólnopolską konferencję, skierowaną do osób zainteresowanych rozwojem ZSK. Więcej
seminarium16 m

Goście z Estonii

Wymieniamy doświadczenia dotyczące nauczania matematyki, podstaw programowych i mierzenia umiejętności matematycznych. Gości w Instytucie Badań Edukacyjnych przywitał Dyrektor dr hab Piotr Mikiewicz. Więcej
ikonkaCEF

Wyjątkowe lekcje w kinie czas zacząć!

ak powstaje dubbing? Jak tworzy się efekty specjalne? Czym jest język filmu? A także jak bezpiecznie korzystać z Internetu? - Wystartowały „Lekcje w kinie” o tematyce filmowej i medialnej. Więcej

Przemoc w polskiej szkole

10% uczniów jest dręczonych, 2% nawet codziennie. Na dręczenie częściej narażone są dzieci z rodzin biednych lub kiepsko radzący sobie na WF-ie. Prześladowcy częściej wybierają na ofiarę to dziecko, które mniej może liczyć na wsparcie rodziców. Najwięcej agresji jest w szkołach podstawowych. W gimnazjach problemem jest przemoc elektroniczna. Wychowawcy często nie zdają sobie sprawy z sytuacji w klasie, zwłaszcza w przypadku agresji słownej i elektronicznej.

Co trzecie dziecko w szkole podstawowej lub gimnazjum deklaruje, że nauczyciel krzyczał na nie w ciągu ostatniego miesiąca przed badaniem, a 6–7% – doświadczyło agresji fizycznej. Nauczycielom zdarza się to częściej w stosunku do uczniów gorzej uczących się lub mających problemy z zachowaniem. Niemniej ponad 80% uczniów uważa, że nauczyciele są sprawiedliwi. Przyznają, ze zasady zachowania w szkole są znane, a nauczyciele o nich uprzedzają.

Aż dwie trzecie uczniów lubi chodzić do swojej szkoły. 80% uczniów czuje się w szkole bezpiecznie. Lepiej czują się dobrzy uczniowie, bez problemów wychowawczych, mający dobre oceny z WF-u, chodzący na zajęcia dodatkowe oraz z rodzicami, którzy angażują się w życie szkoły.

–  Problemem przemocy i klimatu w szkole interesujemy się od 2,5 roku. To jedno z badań, w  którym zajmujemy się wychowawczą rolą szkoły – powiedział dyrektor IBE dr hab. Michał Federowicz. – Poza informacją o tym, jak wyglądają relacje uczniów, uczniów i nauczycieli oraz nauczycieli między sobą badanie pozwoliło także na opracowanie narzędzia, które umożliwia monitorowanie sytuacji w szkołach.

Badanie przeprowadzono na próbie 10 993 uczniów z 555 klas i wśród ponad 5 tys. wychowawców, pedagogów i psychologów szkolnych, pozostałych nauczycieli oraz dyrektorów szkół.

doc Bezpieczeństwo uczniów i klimat społeczny w polskich szkołach. Informacja prasowa
[ pobierz plik doc ]
ppt Bezpieczeństwo uczniów i klimat społeczny w polskich szkołach. Prezentacja
[ pobierz plik ppt ]

Raporty z badania

pdf1 Raport główny z badania.
Bezpieczeństwo uczniów i klimat społeczny w polskich szkołach.
[ pobierz plik pdf ]
pdf1 Raport z przeglądu badań dotyczących klimatu w szkole.
Bezpieczeństwo uczniów i klimat społeczny w polskich szkołach.
[ pobierz plik pdf ]
pdf1 Raport z badania jakościowego.
Bezpieczeństwo uczniów i klimat społeczny w polskich szkołach
[ pobierz plik pdf ]
pdf1 Raport metodologiczny.
Bezpieczeństwo uczniów i klimat społeczny w polskich szkołach.
[ pobierz plik pdf ]
MEN
MRR
MNiSW
 
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2012