Szachy w teorii i praktyce edukacyjnej
Zapraszamy do udziału w konferencji naukowo-metodycznej „Szachy w teorii i praktyce edukacyjnej”, która odbędzie się 5 grudnia br. w Krakowie. Patronat merytoryczny nad wydarzeniem objął Instytut Badań Edukacyjnych.
Celem konferencji jest naukowa dyskusja nad znaczeniem gry w szachy w praktyce edukacyjnej, a także wymiana doświadczeń w nauczaniu „królewskiej gry” na różnych etapach kształcenia w ramach edukacji formalnej, ale także poza nią. Podczas wydarzenia zostaną zaprezentowane wyniki badań – zarówno ilościowych, jak i jakościowych – nad wspierającą rolą szachów we wszechstronnym rozwoju ucznia i osiąganiu celów edukacyjnych.
Konferencja będzie dobrą okazją, by omówić praktyki nauczania gry w szachy uczniów o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych. Będzie też mowa o praktykach uczenia gry w szachy osób z dysfunkcją wzroku oraz grze w szachy jako specyficznej formie rehabilitacji.
Na uczestników czekają trzy bloki tematyczne i ponad 20 referatów.
Organizatorem wydarzenia jest Instytut Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie oraz Małopolski Związek Szachowy.
Zapraszamy na konferencję i przy okazji zachęcamy do zapoznania się z artykułem naukowym pt. „Transfer uczenia się gry w szachy na osiągnięcia szkolne”, opublikowanym na łamach kwartalnika „Edukacja”.
PROGRAM KONFERENCJI