bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

smartfony ico

Smartfony w szkole - szansa czy zagrożenie?

Smartfon wykorzystywany jest niemal w każdym obszarze codziennego życia, z wyjątkiem szkoły. Mimo że większość dzieci i młodzieży w wieku 9–17 lat codziennie korzysta ze swojego smartfona, niewielu z nich jest w stanie przywołać z pamięci ciekawe lekcje z wykorzystaniem nowych technologii. Więcej
konf ico

Konferencja naukowa o badaniu PISA na Politechnice Warszawskiej

Blisko 80 osób wzięło udział w konferencji poświęconej wynikom badania PISA 2018, która odbyła 14 stycznia br. się w Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele środowiska akademickiego, badacze społeczni, nauczyciele, osoby zainteresowane polską oświatą. Więcej
ebis 2018 4 ico

Ukazał się kolejny numer Edukacji Biologicznej i Środowiskowej

Kontrowersje wokół energetyki wiatrowej, wyniki badania dotyczącego błędnych przekonań w edukacji przyrodniczej, konspekt zajęć z biologii i zaproszenie na Noc Biologów 2020 – to wszystko w najnowszym numerze Edukacji Biologicznej i Środowiskowej. Więcej
946865 437714812993390 2065472733 n

Dr hab. Sylwia Sysko-Romańczuk Zastępcą Dyrektora IBE ds. Naukowych

Z początkiem stycznia br. stanowisko Zastępcy Dyrektora IBE ds. Naukowych objęła dr hab. Sylwia Sysko-Romańczuk. Zadaniem nowej dyrektor będzie dalszy rozwój IBE jako jednostki badawczej, wykorzystującej wiedzę ekspercką wysokiej klasy specjalistów i wspierającej politykę publiczną na rzecz szeroko rozumianej edukacji. Więcej
seminarium IBE ico

Seminarium naukowe IBE o badaniu PISA

W ramach seminarium naukowego IBE gościliśmy Kristófa Velkeya, węgierskiego badacza zajmującego się analizą wyników PISA w powiązaniu ze zmianami w polskim systemie oświaty. Więcej
rawpixel 783344 unsplash 612x400ico

Ruszyła rekrutacja dla grantobiorców projektu „Szansa – nowe możliwości dla dorosłych.

Przedmiotem rekrutacji jest wybór instytucji lub organizacji, które opracują modele wspierania osób dorosłych w procesie podnoszenia umiejętności podstawowych dla określonej grupy docelowej. Więcej

Dr hab. Piotr Stankiewicz

IMG 1665Socjolog, doktor habilitowany nauk społecznych, zajmuje się problematyką rozwoju nowych technologii oraz edukacją naukową, w tym społecznym rozumieniem innowacji naukowo-technologicznych. Adiunkt w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Bierze udział w międzynarodowych projektach badawczych, obecnie jest kierownikiem projektu Integrating Social Sciences and Humanities into Teaching about Energy: TEACHENER – Erasmus+, program partnerstw strategicznych w szkolnictwie wyższym.

Ukończył studia podyplomowe na Uniwersytecie w Kolonii oraz odbył staż badawczy na Uniwersytecie w Hamburgu. Należy do międzynarodowych stowarzyszeń naukowych, m.in. do: European Sociological Association (ESA), European Association for the Study of Science and Technology (EASST). Jest członkiem rady redakcyjnej czasopism „Climate Policy”, „Energetyka-Społeczeństwo-Polityka”; współpracuje z Biurem Analiz Sejmowych.

Autor i współautor licznych publikacji m.in. z zakresu socjologii, edukacji i dialogu społecznego dotyczącego rozwoju technologicznego. Rozprawę habilitacyjną poświęcił działaniom informacyjno-edukacyjnym i komunikacji społecznej przy wdrażaniu energetyki jądrowej w Polsce („Gra w atom. Społeczne zarządzanie technologią w rozwoju energetyki jądrowej w Polsce”, Toruń, Wyd. UMK 2017).

Swoją wiedzę i zainteresowania naukowe wykorzystuje w praktyce. Brał udział w kampaniach informacyjno-edukacyjnych związanych z poszukiwaniem gazu łupkowego oraz budową elektrowni atomowej w Polsce.

Prywatnie jest pasjonatem biegania i sportów pokrewnych. Bierze udział w maratonach i biegach na orientację. Ma żonę i trzy córki.

Zdjęcie do pobrania

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018