bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

smartfony ico

Smartfony w szkole - szansa czy zagrożenie?

Smartfon wykorzystywany jest niemal w każdym obszarze codziennego życia, z wyjątkiem szkoły. Mimo że większość dzieci i młodzieży w wieku 9–17 lat codziennie korzysta ze swojego smartfona, niewielu z nich jest w stanie przywołać z pamięci ciekawe lekcje z wykorzystaniem nowych technologii. Więcej
konf ico

Konferencja naukowa o badaniu PISA na Politechnice Warszawskiej

Blisko 80 osób wzięło udział w konferencji poświęconej wynikom badania PISA 2018, która odbyła 14 stycznia br. się w Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele środowiska akademickiego, badacze społeczni, nauczyciele, osoby zainteresowane polską oświatą. Więcej
ebis 2018 4 ico

Ukazał się kolejny numer Edukacji Biologicznej i Środowiskowej

Kontrowersje wokół energetyki wiatrowej, wyniki badania dotyczącego błędnych przekonań w edukacji przyrodniczej, konspekt zajęć z biologii i zaproszenie na Noc Biologów 2020 – to wszystko w najnowszym numerze Edukacji Biologicznej i Środowiskowej. Więcej
946865 437714812993390 2065472733 n

Dr hab. Sylwia Sysko-Romańczuk Zastępcą Dyrektora IBE ds. Naukowych

Z początkiem stycznia br. stanowisko Zastępcy Dyrektora IBE ds. Naukowych objęła dr hab. Sylwia Sysko-Romańczuk. Zadaniem nowej dyrektor będzie dalszy rozwój IBE jako jednostki badawczej, wykorzystującej wiedzę ekspercką wysokiej klasy specjalistów i wspierającej politykę publiczną na rzecz szeroko rozumianej edukacji. Więcej
seminarium IBE ico

Seminarium naukowe IBE o badaniu PISA

W ramach seminarium naukowego IBE gościliśmy Kristófa Velkeya, węgierskiego badacza zajmującego się analizą wyników PISA w powiązaniu ze zmianami w polskim systemie oświaty. Więcej
rawpixel 783344 unsplash 612x400ico

Ruszyła rekrutacja dla grantobiorców projektu „Szansa – nowe możliwości dla dorosłych.

Przedmiotem rekrutacji jest wybór instytucji lub organizacji, które opracują modele wspierania osób dorosłych w procesie podnoszenia umiejętności podstawowych dla określonej grupy docelowej. Więcej

Jakie wyzwania wiążą się z przygotowaniem dzieci i młodzieży do świadomego nabywania umiejętności społecznych? Jak prowadzić edukację obywatelską w ramach zajęć szkolnych? To tylko wybrane zagadnienia, którym poświęcono kolejne spotkanie w ramach prac nad Zintegrowaną Strategią Umiejętności.

 DSC7847

Seminarium odbyło się 12 czerwca w Warszawie i wzięło w nim udział kilkunastu ekspertów z całej Polski. Spotkanie zostało podzielone na dwie części: plenarną i warsztatową. Podczas pierwszej omówiono główne założenia Zintegrowanej Strategii Umiejętności (ZSU) oraz m.in. te zagadnienia podstawy programowej kształcenia ogólnego, które dotyczą kompetencji społecznych i obywatelskich. Nie zabrakło także rozmów o problemach edukacji szkolnej i jej wewnętrznych granicach w odniesieniu do budowania edukacji obywatelskiej.

Druga część seminarium miała charakter warsztatowy. Zastanawiano się nad dostosowaniem oferty kształcenia, programów nauczania oraz materiałów edukacyjnych do modeli nauczania angażujących ucznia w proces rozwijania kompetencji społecznych i obywatelskich. Dzielono się wiedzą dotyczącą dobrych praktyk w tym obszarze, ale debatowano również o przeszkodach, jakie napotyka edukacja obywatelska prowadzona w ramach edukacji formalnej. Nie zabrakło także dyskusji na temat działań mających na celu doskonalenie kadry nauczycielskiej i uwrażliwienie jej na potrzebę wspierania młodzieży w rozwijaniu kompetencji społecznych.

Seminarium zakończyło się zebraniem propozycji rozwiązań wspierających działania sieciujące instytucje we wspólnym realizowaniu projektów nastawionych na kreowanie postaw obywatelskich wśród dzieci i młodzieży.

PROGRAM SEMINARIUM

Zintegrowana Strategia Umiejętności

To jeden z elementów polityki publicznej, która wspiera rozwój kapitału ludzkiego, zwiększenie zatrudnienia, wspierającej wzrost gospodarczy oraz włączenie społeczne. Celem ZSU jest konceptualizacja spójnej polityki dotyczącej kształtowania i rozwijania umiejętności oraz skoordynowanie działań zaangażowanych stron w tym zakresie. ZSU działa na rzecz zwiększenia aktywności edukacyjnej i zawodowej we wszystkich grupach społecznych, zwłaszcza narażonych na wykluczenie. Jej celem jest także wzmocnienie świadomości znaczenia umiejętności dla osiągania korzyści w wymiarze indywidualnym, gospodarczym i społecznym.

ZINTEGROWANA STRATEGIA UMIEJĘTNOŚCI

Galeria

 

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018