bip 900facebookyoutube
PIRLS2016a
aktualnosci

ZRK ico

IBE przejmuje Zintegrowany Rejestr Kwalifikacji

Jednym z nowych zadań Instytutu Badań Edukacyjnych w 2018 r. jest  prowadzenie i rozwój Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji. Więcej
DSC 0173

Zainaugurowaliśmy działalność interdyscyplinarnej sieci badawczej

Sieć ma zajmować się aktualnymi tematami polskiej edukacji. Na pierwszym spotkaniu, które zorganizowaliśmy 26 stycznia w Warszawie, rozmawialiśmy o znaczeniu wyższego wykształcenia we współczesnym świecie. Więcej
Instytut Badań Edukacyjnych

Nowy projekt ZSK 2

Projekt skupi się na włączaniu kwalifikacji innowacyjnych i potrzebnych społecznie do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji oraz ograniczeniu barier w rozwoju ZSK przez wspieranie interesariuszy systemu na poziomie krajowym i regionalnym. Więcej

lis ico

Bakterie, pleśnie i gnojownice!

Bynajmniej nikt tu nikogo nie obraża. Są to główne tematy nowego podwójnie niezwykłego numeru 1/2018, który nie dość, że został wydany w języku angielskim, to jeszcze nieoczekiwanie wyprzedził numery 3 i 4/2017. Więcej

ewaster

EwasteR przez małe „e”

Wszystko przez międzynarodowe e-seminarium. Organizowane jest w Londynie, ale każdy będzie mógł wziąć w nim udział poprzez łącza internetowe. E-seminarium będzie okazją do dyskusji na temat rezultatów trzyletniego projektu EwasteR. Więcej
edukacja

Edukacja – the best of

Redakcja kwartalnika EDUKACJA zaprasza do lektury najnowszego wydania w języku angielskim. Znalazły się w nim najciekawsze artykuły opublikowane w ubiegłych latach. Więcej
Film awards logo info

Wręczenie nagród w konkursie promującym kształcenie zawodowe

Nie wiedzą co to nuda. Uczą się przedmiotów ogólnych, mają sporo zajęć warsztatowych, a jeszcze do tego znajdują czas na rozwijanie pasji filmowej. Tacy są laureaci konkursu ReferNet. Więcej
nqf ikonka conf

Na salonach w Salonikach

Eksperci IBE są aktywni nie tylko w kraju, ale także zagranicą i na szczeblu europejskim – uczą innych i sami nieustannie się rozwijają. Więcej
icon pt

SZKOLENIE z testu TRJ w Krakowie

Pracownia Testów IBE wraz z Niepubliczną Placówką Kształcenia Ustawicznego "Gaduła"organizuje w Krakowie 25 listopada 2017 r. szkolenie ze stosowania Testu Rozwoju Językowego TRJ. Szkolenie jest planowane w wersji z pomocami, co oznacza, że uczestnicy otrzymają komplet testu TRJ. Więcej
Instytut Badań Edukacyjnych

Pierwsze spotkanie nowej Rady Naukowej IBE

Po raz pierwszy spotkali się w komplecie. 27 października zorganizowaliśmy inaugurujące posiedzenie Rady Naukowej IBE kadencji 2017 - 2021. Więcej

Kończymy misję w Macedonii

Kończymy misję w Macedonii

Przez ostatnie dwa lata byliśmy regularnymi gośćmi w Skopje. W tym tygodniu kończymy naszą misję. 10 października, w czasie konferencji zamykającej, podsumowaliśmy dokonania projektu realizowanego z ramach pomocy bliźniaczej (twinning), finansowanego ze środków Komisji Europejskiej.

 W ramach projektu pracowało 47 ekspertów z takich krajów jak: Polska, Chorwacja, Szkocja, Francja, Austria, Czechy, Węgry i Irlandia. Zgodnie z zasadami projektów twinningowych projekt miał dwóch głównych liderów którymi były: Agnieszka Chłoń Domińczak, reprezentująca Instytut Badań Edukacyjnych i Natasza Janevska z Ministerstwa Edukacji i Nauki w Republice Macedonii.

Projekt został zrealizowany przez Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie, który był administratorem projektu we współpracy z Ministerstwem Nauki i Edukacji z Chorwacji oraz Scottish Credit and Qualifications Framework Partnership ze Szkocji.  Wspieraliśmy Ministerstwo Edukacji i Nauki w Skopje w procesie adaptacji elementów systemu kwalifikacji zgodnie z wymogami Europejskiej Ramy Kwalifikacji.

Zgodnie z założeniami praca w ramach projektu była skoncentrowana na: uaktualnianiu istniejących regulacji prawnych tak, aby były one spójne z założeniami europejskiego systemu kwalifikacji, wsparciu m.in. przy opisywaniu istniejących kwalifikacji formalnych, opisywaniu nowych kwalifikacji pochodzących z obszaru pozaformalnego w wybranych sektorach i dostosowaniu ich do wymagań Europejskiej Ramy Kwalifikacji, ocenie zapotrzebowania na kwalifikacje w odniesieniu do potrzeb macedońskiego rynku pracy, wsparciu w procesie dialogu z wybranymi interesariuszami macedońskiego systemu kwalifikacji oraz w procesie referencyjnym.

 



MEN
MRR
MNiSW
 
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2012