bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

refernet vet future of work pl

Nowa publikacja zespołu Refernet Polska

Zmiany w zakresie kształcenia zawodowego, rozwój przemysłu 4.0 oraz cyfryzacji, automatyzacji i nowych technologii – o tym w publikacji wydanej w ramach działań ReferNet Polska.  Więcej
uczenie sie doroslych ico

Edukacja dorosłych Polaków w czasie pandemii? IBE zna odpowiedź

W okresie pandemii koronawirusa edukacja przeniosła się do sfery wirtualnej. Jednym z dominujących tematów w przestrzeni publicznej stało się zdalne nauczanie dzieci i młodzieży. Ale jak wyglądała sytuacja osób dorosłych, korzystających z różnych form aktywności edukacyjnych? Instytut Badań Edukacyjnych to zbadał. Więcej
Katarzyna Zabratańska

Przewodnik po zarządzaniu różnorodnością w miejscu pracy

Różnorodność w miejscu pracy to moda czy świadomy wybór? Zmiany postawiły firmy w obliczu nowych zadań, bo efektywne zarządzanie różnorodnością, to spore wyzwanie dla liderów i liderek. Więcej
zsu

Konsultacje społeczne Zintegrowanej Strategii Umiejętności

Minister Edukacji Narodowej skierował do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji społecznych projekt części szczegółowej Zintegrowanej Strategii Umiejętności. Więcej
fot kk ico

Katarzyna Kalinowska laureatką Nagrody im. Stanisława Ossowskiego

Jury Nagrody im. Stanisława Ossowskiego za rok 2019 nagrodziło Katarzynę Kalinowską za książkę „Praktyki flirtu i podrywu: studium z mikrosocjologii emocji”. Więcej
ZRK ico

Jak uczą się dorośli Polacy? IBE to sprawdzi

Instytut Badań Edukacyjnych rozpoczyna terenową realizację badania poświęconego uczeniu się osób dorosłych w Polsce. Badaniu przyświeca idea, że ludzie przez całe życie poszerzają swoją wiedzę, nabywają umiejętności, podnoszą kwalifikacje i czynią to także po zakończeniu edukacji formalnej. Więcej

Zapraszamy do udziału w konferencji naukowo-metodycznej „Szachy w teorii i praktyce edukacyjnej”, która odbędzie się 5 grudnia br. w Krakowie. Patronat merytoryczny nad wydarzeniem objął Instytut Badań Edukacyjnych.

Celem konferencji jest naukowa dyskusja nad znaczeniem gry w szachy w praktyce edukacyjnej, a także wymiana doświadczeń w nauczaniu „królewskiej gry” na różnych etapach kształcenia w ramach edukacji formalnej, ale także poza nią. Podczas wydarzenia zostaną zaprezentowane wyniki badań – zarówno ilościowych, jak i jakościowych – nad wspierającą rolą szachów we wszechstronnym rozwoju ucznia i osiąganiu celów edukacyjnych.

Konferencja będzie dobrą okazją, by omówić praktyki nauczania gry w szachy uczniów o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych. Będzie też mowa o praktykach uczenia gry w szachy osób z dysfunkcją wzroku oraz grze w szachy jako specyficznej formie rehabilitacji.

Na uczestników czekają trzy bloki tematyczne i ponad 20 referatów.

Organizatorem wydarzenia jest Instytut Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie oraz Małopolski Związek Szachowy.

Zapraszamy na konferencję i przy okazji zachęcamy do zapoznania się z artykułem naukowym pt. „Transfer uczenia się gry w szachy na osiągnięcia szkolne”, opublikowanym na łamach kwartalnika „Edukacja”.

PROGRAM KONFERENCJI

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018