bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

Instytut Badań Edukacyjnych

Aplikuj do szkoły doktorskiej i badaj system edukacji

Instytut Badań Edukacyjnych wspólnie ze Szkołą Doktorską Nauk Społecznych „Academia Rerum Socialium” UMK uruchamia interdyscyplinarne studia doktoranckie – Toruńską Szkołę Nauk o Społeczeństwie, Edukacji, Nauce i Technologii (TSN SENT). O przyjęcie na studia i stypendium mogą ubiegać się osoby zainteresowane badaniami nad systemem edukacji i szkolnictwem wyższym oraz studiami nad społeczną rolą nauki i technologii. Więcej
design thinking icopx

Instytut Badań Edukacyjnych został członkiem EBSN

European Basic Skills Network (EBSN) to sieć zrzeszająca instytucje działające na rzecz rozwoju umiejętności podstawowych osób dorosłych, której celem jest współpraca między państwami oraz wspieranie rozwoju polityki edukacyjnej w zakresie umiejętności podstawowych. Więcej
design thinking icopx

Edukacyjni praktycy o innowacyjnych rozwiązaniach dla szkolnictwa

Już w połowie sierpnia będziemy mogli posłuchać o nowatorskich rozwiązaniach edukacyjnych podczas serii webinariów, objętych patronatem przez kwartalnik “Edukacja” oraz Instytut Badań Edukacyjnych. Zachęcamy do udziału! Więcej
Crosscut ico

Zapraszamy na konferencję projektu CROSSCUT

Już 29 sierpnia w Sèvres pod Paryżem odbędzie się międzynarodowa konferencja podsumowująca trzy lata projektu CROSSCUT. W międzynarodowym gronie ekspertów omówione zostaną wyniki badań na temat nauczania międzyprzedmiotowego m.in. w Polsce. Więcej
path2integrity ico

Ekspertki IBE na pierwszym sympozjum projektowym Path2Integrity

Na początku lipca w Kilonii odbyło się pierwsze sympozjum projektu Path2Integrity poświęcone kwestii rzetelności naukowej i interdyscyplinarnego podejścia w nauczaniu etyki badawczej. Instytut Badań Edukacyjnych reprezentowała na nim Dr Agnieszka Dwojak-Matras, kierownik projektu w Polsce, oraz członkinie zespołu projektowego: Dr Agnieszka Koterwas i Dr Katarzyna Kalinowska-Sinkowska. Więcej
narzedzia artyku ikonal

Badanie preferencji studentów na rynku pracy

Na początku sierpnia ukazał się raport ze studenckich badań śląskich studentów i studentek na rynku pracy w Metropolii Górnośląsko-Zagłębiowskiej. Partnerem badania był Instytut Badań Edukacyjnych, a w raporcie znalazła się wypowiedź jednego z doradców regionalnych IBE na temat Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. Więcej

Na początku lipca w Kilonii odbyło się pierwsze sympozjum projektu Path2Integrity poświęcone kwestii rzetelności naukowej i interdyscyplinarnego podejścia w nauczaniu etyki badawczej. Instytut Badań Edukacyjnych reprezentowała na nim Dr Agnieszka Dwojak-Matras, kierownik projektu w Polsce, oraz członkinie zespołu projektowego: Dr Agnieszka Koterwas i Dr Katarzyna Kalinowska-Sinkowska.

IMG 20190704 142006

W trwającym trzy dni sympozjum „Perception of research integrity & the (cross)disciplinarity of teaching ethical cases” wzięli udział uczniowie szkół średnich, studenci, nauczyciele i naukowcy. Uczestnicy mieli okazję zdobyć praktyczne doświadczenie w tworzeniu treści służących kampanii społecznej, propagowaniu idei przedstawiających wybrane zagadnienia rzetelności naukowej i opracowywaniu propozycji scenariuszy zajęć z etyki badań podczas dwóch interaktywnych warsztatów. Zgromadzeni mogli też wysłuchać wypowiedzi 5 niezależnych ekspertów, przedstawicieli innych projektów badawczych w obszarze rzetelności naukowej i wykładowców akademickich zajmujących się tematyką etyki naukowej i etyki pracownika naukowego. Ich wystąpienia miały na celu uzupełnienie warsztatów oraz zapoznanie uczestników z wynikami dotychczasowych badań.

Warsztat IBE

Za przygotowanie jednego z kreatywnych warsztatów partycypacyjnych odpowiedzialny był zespół projektowy z IBE. Zajęcia prowadzone przez Agnieszkę Dwojak-Matras, Agnieszkę Koterwas i Katarzynę Kalinowską-Sinowską oparte były o wstępne materiały pokazujące wybrane wyniki dwóch niezależnych badań i wywiadów dotyczących rzetelności naukowej przeprowadzonych w ciągu ostatnich 4 miesięcy. W ramach warsztatu, zgodnie z metodą design thinking, podzieleni na grupy uczestnicy wzięli udział w 5 sesjach, podczas których pracowali między innymi nad:

  • identyfikacją kluczowych treści i informacji dotyczących rzetelności naukowej, które mogłyby zostać użyte w kampanii społecznej;
  • formułowaniem wybranych treści w sposób dopasowanych do różnych grup potencjalnych odbiorców kampanii (np. uczniów, studentów i naukowców);
  • identyfikacją cech, które powinien posiadać idealny model do naśladowania;
  • projektowaniem przykładów na materiały do wykorzystania w kampanii.

 

Path2Integrity

Międzynarodowy projekt Path2Integrity finansowany jest w ramach programu ramowego na rzecz badań i innowacji w Unii Europejskiej, Horyzont 2020. Jego głównym celem jest poprawa jakości badań, zwiększenie ich społecznego znaczenia, a także wzmocnienie kultury rzetelności naukowej jako integralnej części badań i innowacji. Path2Integrity zamierza wspierać formalne i nieformalne metody uczenia rzetelności naukowej i przyczynić się do stworzenia kultury uczciwości badawczej poprzez stworzenie materiałów do nauki integralności badań, wdrożenie wzorcowych ścieżek edukacyjnych wraz z metodami oceny oraz podnoszenie ogólnej świadomości na temat rzetelności w badaniach.

Więcej informacji znajdziecie w mediach społecznościowych projektu: Twitter Facebook

Program sympozjum

Galeria

 

logo srodekMIiRmnisw logotyp
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018