bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

fot kk ico

Katarzyna Kalinowska wyróżniona w konkursie o Nagrodę im. Anselma L. Straussa

Katarzyna Kalinowska, pracująca na co dzień w Instytucie Badań Edukacyjnych, otrzymała wyróżnienie w konkursie o Nagrodę im. Anselma L. Straussa za książkę Praktyki flirtu i podrywu. Studium z mikrosocjologii emocji. Więcej
rawpixel 783344 unsplash 612x400ico

Szansa – nowe możliwości dla dorosłych: znamy wyniki rekrutacji

Poznaliśmy wyniki oceny jakościowej formularzy zgłoszeniowych w ramach rekrutacji grantobiorców. Więcej
Jerzy Bielecki ico

Refernet Polska: badamy i analizujemy system kształcenia zawodowego nawet w czasie pandemii

Zachęcamy do lektury wywiadu z Jerzym Bieleckim, kierownikiem projektu Refernet Polska, jednego ze strategicznych przedsięwzięć Instytutu Badań Edukacyjnych. Więcej
qwdqw

Zaufaj nauce w dobie koronawirusa

30 tys. osób i ponad 2 tys. pomysłów – to efekt pierwszego w Europie hackathonu #EUvsVirus, którego celem było opracowanie innowacyjnych rozwiązań związanych z koronawirusem. W ścisłej czołówce znalazła się aplikacja Trust in Science promująca zaufanie dla nauki w czasie pandemii. Więcej
cedefop2020 ico

Konkurs Europejskiego Centrum Rozwoju Kształcenia Zawodowego

Pokaż swoje „zielone” i cyfrowe umiejętności, zrób fotorelację i wygraj wyjazd do Berlina lub Salonik! Instytut Badań Edukacyjnych i Refernet Polska zapraszają do udziału w konkursie organizowanym przez Europejskie Centrum Rozwoju Kształcenia Zawodowego (CEDEFOP). Więcej
pisa2018

Wysokie umiejętności finansowe polskiej młodzieży

Polscy uczniowie dobrze liczą i rozumieją finanse. Spośród 20 krajów, które wzięły udział w dodatkowej części badania PISA 2018, poświęconej umiejętnościom finansowym, średni wynik polskich piętnastolatków był jednym z najwyższych na świecie. Lepsi okazali się jedynie uczniowie z Kanady, Finlandii i Estonii. Więcej

Jak rozwijać swój biznes edukacyjny w epoce rewolucji cyfrowej? Jak szybko zaistnieć na rynku online i pozyskać klientów? Między innymi na te pytania odpowiedzi szukali uczestnicy Kongresu Edukacji Pozaformalnej, który odbył się 18-19 września w Warszawie. Na imprezę mocną reprezentację wysłał także Instytut Badań Edukacyjnych.

IBE3

Była to już czwarta edycja Kongresu Edukacji Pozaformalnej, największej branżowej imprezy gromadzącej przedstawicieli podmiotów zajmujących się wspieraniem idei uczenia się przez całe życie. Tegoroczna edycja cieszyła się ogromnym zainteresowaniem w branży edukacyjno-zawodowej. W Centrum Nauk Biologiczno-Chemicznych Uniwersytetu Warszawskiego zgromadzili się tłumnie reprezentanci firm szkoleniowych i doradczych, uczelni oraz instytucji publicznych, a także osoby zajmujące się zawodowo coachingiem i mentoringiem. Uczestnicy mogli posłuchać jednego z kilkudziesięciu wystąpień, wziąć udział w licznych debatach z udziałem ekspertów lub też obejrzeć stoiska wystawiennicze. Dyskutowano m.in. o rozwoju kompetencji menadżerskich, zarządzaniu strategicznym oraz mapowaniu kwalifikacji i efektów uczenia się. Zaprezentowano także laureatów konkursu “innowacja Edukacyjna Roku 2019”.

Eksperci IBE o edukacji pozaformalnej

Pierwszego dnia Kongresu wśród prelegentów znaleźli się eksperci Instytutu Badań Edukacyjnych: Leopold Będkowski, Barbara Fijałkowska, Michał Rostworowski i Iwona Gmaj, która opowiadała o biznesowym sensie procesu walidacji - jednego z najważniejszych elementów Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (ZSK). Goście Kongresu mogli również wziąć udział w warsztatach poświęconych ZSK i walidacji lub zapoznać się z materiałami na temat cyfrowych narzędzi Systemu na stoisku wystawienniczym prowadzonym przez IBE. Drugiego dnia Kongresu Instytut reprezentował Maciej Tauber, który wziął udział w debacie na temat rozwoju kompetencji menadżerskich.

Zintegrowany System Kwalifikacji

 Zintegrowany System Kwalifikacji (ZSK) to odpowiedź na zmiany zachodzące na rynku pracy i w gospodarce. Ma służyć podniesieniu poziomu kapitału ludzkiego w Polsce poprzez opisanie, uporządkowanie i zebranie różnych kwalifikacji w jednym, powszechnie dostępnym rejestrze – Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji. Jak pokazują doświadczenia innych krajów europejskich, wprowadzenie podobnych rozwiązań skutkuje wzrostem liczby osób zainteresowanych formalnym potwierdzeniem swoich kompetencji oraz podnoszeniem kwalifikacji. Skorzystają więc na tym wszyscy: pracownicy, pracodawcy oraz różne organizacje branżowe. Koordynacją prac i wsparciem merytorycznym w zakresie wdrażania systemu zajmuje się Instytut Badań Edukacyjnych, na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej realizując cztery pozakonkursowe projekty związane z ZSK.

Galeria

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018