bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

rawpixel 783344 unsplash 612x400ico

Indywidualne spotkania konsultacyjne w ramach projektu „Szansa”

Zapraszamy na indywidualne spotkania konsultacyjne dla potencjalnych grantobiorców projektu „Szansa – nowe możliwości dla dorosłych”, podczas których będzie można uzyskać szczegółowe informacje na temat rekrutacji do projektu oraz modelu wsparcia dla osób dorosłych o niskich umiejętnościach podstawowych. Więcej
icils ico

Cyfryzacja bez edukacji nie wystarczy. Znamy wyniki międzynarodowego badania ICILS 2018

Tylko 2% uczniów wykazuje się umiejętnościami krytycznego przyswajania informacji znalezionych w internecie – to jeden z wniosków drugiej edycji Międzynarodowego Badania Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych (ICILS 2018). Więcej
chiny ico

Wizyta gości z Chin

13 listopada br. gościliśmy delegację przedstawicieli instytucji kulturalno-edukacyjnych z chińskiej prowincji Anhui.  Więcej
sektorowe rady ico

O roli sektorowych rad ds. kompetencji

Już w środę 13 listopada odbędzie się kolejne spotkanie organizowane w ramach debaty publicznej o ZSK pod hasłem “ZSK - most łączący edukację i rynek pracy”. Tym razem pochylimy się nad kwestią rozwoju kwalifikacji sektorowych. Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych!  Więcej
hr2 ico

Jak wspierać ludzi zmieniających zawód?

19 i 26 listopada w Centrum Konferencyjnym West Gate w Warszawie odbędą się jednodniowe warsztaty poświęcone problematyce zmiany zawodowej. Serdecznie zapraszamy do udziału doradców zawodowych i pracowników branży HR! Więcej
pisa2021 icon

Matematyka główną dziedziną badania PISA 2021

Na początku grudnia br. poznamy wyniki badania PISA 2018. Tymczasem podano już założenia edycji PISA 2021. Tym razem główną dziedziną badania osiągnięć uczniów w ponad 80 krajach będzie matematyka. Więcej

Zapraszamy do nadsyłania tekstów do anglojęzycznego numeru kwartalnika „Edukacja”, który będzie dotyczyć kwestii rzetelności naukowej i etyki badawczej. Artykuły można przesyłać do 25 listopada br.

 

W obliczu szybko zachodzących zmian w europejskim środowisku badawczym coraz ważniejsze staje się podkreślenie zalet integralności badań i rzetelności naukowej. Wzmocnienie kultury uczciwości badawczej oraz poprawa zaufania społeczeństwa obywatelskiego do badań to główne cele uczenia w szkołach i na uczelniach rzetelności i etyki badawczej.

Do przesyłania tekstów zapraszamy badaczy kultury rzetelności naukowej, członków międzynarodowych konsorcjów realizujących projekty unijne na rzecz wzmacniania uczciwości badawczej, a także nauczycieli i trenerów rzetelności naukowej i etyki badawczej, którzy chcieliby podzielić się doświadczeniami ze swojej praktyki dydaktycznej.

Prace nad numerem powiązane są z realizacją projektu „Path2Integrity”, którego celem jest podniesienie jakości badań i promocja tematyki związanej z etyką i rzetelnością badań.

Proponowana tematyka artykułów:

  • nauczanie rzetelności naukowej i etyki badawczej w szkołach średnich i na uczelniach
  • formacja trenerów i nauczycieli zajmujących się dydaktyką rzetelności naukowej i etyki badań;
  • postrzeganie roli naukowców, uczciwości naukowej i autorytetów etycznych w badaniach;
  • dobre i złe praktyki w obszarze rzetelności naukowej;
  • respektowanie, wdrażanie i praktyczne funkcjonowanie krajowych i międzynarodowych regulacji dotyczących zasad etyki i rzetelności w nauce;
  • wdrażanie rozwiązań promujących i wzmacniających kulturę rzetelności naukowej w lokalnym i międzynarodowym środowisku akademickim.

Teksty artykułów w języku angielskim o objętości 30–50 tys. znaków ze spacjami (+ literatura cytowana) prosimy przesyłać do 25 listopada br. na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

WYTYCZNE DLA AUTORÓW

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018