bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

IBE2ico

Kongres Edukacji Pozaformalnej już za nami!

Jak rozwijać swój biznes edukacyjny w epoce rewolucji cyfrowej? Jak szybko zaistnieć na rynku online i pozyskać klientów? Między innymi na te pytania odpowiedzi szukali uczestnicy Kongresu Edukacji Pozaformalnej, który odbył się 18-19 września w Warszawie. Na imprezę mocną reprezentację wysłał także Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
 DSC8372ico

O edukacji uczniów cudzoziemskich

17 września w Instytucie Badań Edukacyjnych odbyło się spotkanie eksperckie “Diagnoza potrzeb i umiejętności dzieci cudzoziemskich. Jak samorządy miejskie mogą wspierać edukację uczniów cudzoziemskich?”. Więcej
1 1ico

Kompetencje społeczne i obywatelskie osób dorosłych

Jak rozwijać kompetencje społeczne i obywatelskie dorosłych i w jaki sposób kształcić edukatorów? O tych problemach dyskutowano na kolejnym spotkaniu zorganizowanym w ramach pracy nad częścią szczegółową Zintegrowanej Strategii Umiejętności. Więcej
ibe copy

Rusza pilotaż programu P-TECH

Firma IBM ogłosiła dzisiaj, że we współpracy z Instytutem Badań Edukacyjnych oraz z firmami Samsung i Fujitsu Technology Solutions uruchamia program rozwoju edukacyjno-zawodowego P-TECH. Program będzie realizowany przy wsparciu i w kooperacji z Urzędem Miasta Katowice i pod patronatem honorowym Prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego i Ministerstwa Cyfryzacji. Więcej
baner kep2019 ico

Zapraszamy na Kongres Edukacji Pozaformalnej

W dniach 18 i 19 września w Centrum Nauk Biologiczno-Chemicznych Uniwersytetu Warszawskiego odbędzie się konferencja KEP 2019, organizowana przez Polską Izbę Firm Szkoleniowych i Uniwersytet Otwarty UW. Jednym z partnerów wydarzenia jest Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
kompetencje

O kompetencjach pracowników w Centrum Nauki Kopernik

Już 17 września w warszawskim Centrum Nauki Kopernik odbędzie się konferencja prezentująca wyniki badania Bilans Kapitału Ludzkiego. Hasło przewodnie wydarzenia to “Kompetencje pracowników jako największe wyzwanie polskiego rynku pracy”. Więcej

Kompetencje społeczne oraz edukacja obywatelska dzieci i młodzieży

Jakie wyzwania wiążą się z przygotowaniem dzieci i młodzieży do świadomego nabywania umiejętności społecznych? Jak prowadzić edukację obywatelską w ramach zajęć szkolnych? To tylko wybrane zagadnienia, którym poświęcono kolejne spotkanie w ramach prac nad Zintegrowaną Strategią Umiejętności.

 DSC7847

Seminarium odbyło się 12 czerwca w Warszawie i wzięło w nim udział kilkunastu ekspertów z całej Polski. Spotkanie zostało podzielone na dwie części: plenarną i warsztatową. Podczas pierwszej omówiono główne założenia Zintegrowanej Strategii Umiejętności (ZSU) oraz m.in. te zagadnienia podstawy programowej kształcenia ogólnego, które dotyczą kompetencji społecznych i obywatelskich. Nie zabrakło także rozmów o problemach edukacji szkolnej i jej wewnętrznych granicach w odniesieniu do budowania edukacji obywatelskiej.

Druga część seminarium miała charakter warsztatowy. Zastanawiano się nad dostosowaniem oferty kształcenia, programów nauczania oraz materiałów edukacyjnych do modeli nauczania angażujących ucznia w proces rozwijania kompetencji społecznych i obywatelskich. Dzielono się wiedzą dotyczącą dobrych praktyk w tym obszarze, ale debatowano również o przeszkodach, jakie napotyka edukacja obywatelska prowadzona w ramach edukacji formalnej. Nie zabrakło także dyskusji na temat działań mających na celu doskonalenie kadry nauczycielskiej i uwrażliwienie jej na potrzebę wspierania młodzieży w rozwijaniu kompetencji społecznych.

Seminarium zakończyło się zebraniem propozycji rozwiązań wspierających działania sieciujące instytucje we wspólnym realizowaniu projektów nastawionych na kreowanie postaw obywatelskich wśród dzieci i młodzieży.

PROGRAM SEMINARIUM

Zintegrowana Strategia Umiejętności

To jeden z elementów polityki publicznej, która wspiera rozwój kapitału ludzkiego, zwiększenie zatrudnienia, wspierającej wzrost gospodarczy oraz włączenie społeczne. Celem ZSU jest konceptualizacja spójnej polityki dotyczącej kształtowania i rozwijania umiejętności oraz skoordynowanie działań zaangażowanych stron w tym zakresie. ZSU działa na rzecz zwiększenia aktywności edukacyjnej i zawodowej we wszystkich grupach społecznych, zwłaszcza narażonych na wykluczenie. Jej celem jest także wzmocnienie świadomości znaczenia umiejętności dla osiągania korzyści w wymiarze indywidualnym, gospodarczym i społecznym.

ZINTEGROWANA STRATEGIA UMIEJĘTNOŚCI

Galeria

 

logo srodekMIiRmnisw logotyp
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018