bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

design thinking icopx

Edukacyjni praktycy o innowacyjnych rozwiązaniach dla szkolnictwa

Już w połowie sierpnia będziemy mogli posłuchać o nowatorskich rozwiązaniach edukacyjnych podczas serii webinariów, objętych patronatem przez kwartalnik “Edukacja” oraz Instytut Badań Edukacyjnych. Zachęcamy do udziału! Więcej
Crosscut ico

Zapraszamy na konferencję projektu CROSSCUT

Już 29 sierpnia w Sèvres pod Paryżem odbędzie się międzynarodowa konferencja podsumowująca trzy lata projektu CROSSCUT. W międzynarodowym gronie ekspertów omówione zostaną wyniki badań na temat nauczania międzyprzedmiotowego m.in. w Polsce. Więcej
path2integrity ico

Ekspertki IBE na pierwszym sympozjum projektowym Path2Integrity

Na początku lipca w Kilonii odbyło się pierwsze sympozjum projektu Path2Integrity poświęcone kwestii rzetelności naukowej i interdyscyplinarnego podejścia w nauczaniu etyki badawczej. Instytut Badań Edukacyjnych reprezentowała na nim Dr Agnieszka Dwojak-Matras, kierownik projektu w Polsce, oraz członkinie zespołu projektowego: Dr Agnieszka Koterwas i Dr Katarzyna Kalinowska-Sinkowska. Więcej
narzedzia artyku ikonal

Badanie preferencji studentów na rynku pracy

Na początku sierpnia ukazał się raport ze studenckich badań śląskich studentów i studentek na rynku pracy w Metropolii Górnośląsko-Zagłębiowskiej. Partnerem badania był Instytut Badań Edukacyjnych, a w raporcie znalazła się wypowiedź jednego z doradców regionalnych IBE na temat Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. Więcej
TIMSS2019

Nowy etap badania TIMSS 2019

Na przełomie marca i kwietnia 2018 roku, na próbie 36 szkół podstawowych z terenu województw: mazowieckiego, śląskiego i warmińsko-mazurskiego przeprowadzony został pilotaż badania TIMSS 2019. W kwietniu i maju bieżącego roku na próbie aż 150 szkół podstawowych z całego kraju odbyło się natomiast badanie główne. Więcej
ikonka kazimierczak

Eksperci IBE na międzynarodowej konferencji w Kopenhadze

Na uniwersytecie Aarhus w Kopenhadze trwa właśnie ósma międzynarodowa konferencja badawcza organizowana przez IEA, największą na świecie organizację zajmującą się mierzeniem osiągnięć szkolnych. W stolicy Danii Instytut Badań Edukacyjnych reprezentują eksperci z Zespołu Badań Międzynarodowych: Joanna Kaźmierczak oraz Krzysztof Bulkowski. Więcej

II Kongres Kompetencji Cyfrowych już za nami

W dniach 15-16 marca w Tarnowie odbył się II Kongres Kompetencji Cyfrowych. Uczestnicy mogli zapoznać się z wynikami najnowszych badań z obszaru edukacji i kompetencji cyfrowych, a także wziąć udział w otwartej debacie, na którą zaproszeni zostali reprezentanci wszystkich środowisk zainteresowanych wspomaganiem rozwoju kompetencyjnego Polaków. Jednym z partnerów tegorocznej edycji wydarzenia był Instytut Badań Edukacyjnych.

baner kometa

W stronę edukacji cyfrowej

II Kongres Kompetencji Cyfrowych był ogólnopolskim spotkaniem społeczności edukacji cyfrowej, organizowanym przez Stowarzyszenie “Miasta w Internecie”. 15 i 16 marca w tarnowskim Centrum Sztuki Mościce zgromadzili się licznie edukatorzy, trenerzy, nauczyciele szkolni i akademiccy, metodycy, twórcy programów szkoleniowych, producenci pomocy dydaktycznych oraz badacze. Wśród gości znaleźli się m.in. minister cyfryzacji Marek Zagórski i Jarosław Gowin, minister nauki i szkolnictwa wyższego. Nie zabrakło przedstawiciele takich uznanych firm, jak Google czy Microsoft.

Jako partner wydarzenia, mocną reprezentację wystawił również Instytut Badań Edukacyjnych. W Kongresie udział wzięli m.in. dyrektor IBE, dr hab. Piotr Stankiewicz, oraz Anna Wolska, zastępca dyrektora ds. Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. "Cyfryzacja edukacji to nie tylko szanse i możliwości, ale też potencjalne ryzyka, które powinny być monitorowane przez takie instytuty badawcze jak IBE" – zaznaczył dyrektor IBE w trakcie debaty planistycznej „Rynkowe Kompetencje Cyfrowe Polek i Polaków – wyzwania trzeciej dekady XXI”, która zwieńczyła Kongres.

Cyfrowa rewolucja w polskich szkołach

Czy technologia VR może zostać wykorzystana w nauce i dydaktyce? Jak stosować metodę WebQuest w polskich szkołach? Jakie wyzwania stoją przed polskim e-learningiem? Które kompetencje cyfrowe są najbardziej poszukiwane na rynku pracy? Między innymi na takie pytania odpowiedzi szukali uczestnicy Kongresu. Spotkanie służyło nie tylko wzmocnieniu głosu środowisk zainteresowanych rozwojem edukacji cyfrowej, ale też wypracowaniu opinii i rekomendacji, które zostaną następnie przekazane instytucjom publicznym.

W trakcie Kongresu ogłoszono także Deklarację Tarnowską na rzecz cyfrowej transformacji polskiej szkoły. Był to swego rodzaju manifest idei wprowadzenia do polskich szkół przemyślanych zmian, które odpowiednio przygotują je do wyzwań edukacyjnych definiowanych w perspektywie 2030 roku.

Kolejna edycja Kongresu planowana jest na marzec 2020 roku.

Więcej o II Kongresie Kompetencji Cyfrowych można przeczytać na stronie Sieci Edukacji Cyfrowej „Kometa”.

Galeria zdjeć z kongresu:

logo srodekMIiRmnisw logotyp
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018