bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

Lekcja w kinie ikonka

Lekcja w kinie, czyli jak wykształcić świadomego odbiorcę mediów

Jakie narzędzia perswazji stosują twórcy reklam? Jak reklamy działają na nasze emocje? Jakie są najważniejsze elementy skutecznej reklamy? Centrum Edukacji Filmowej rozpoczęło kolejny cykl „Lekcji w kinie”, podczas którego dzieci i młodzież mogą poznać tajemnice świata mediów. Patronat merytoryczny nad cyklem objął Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
Stasiowski ico

Ekspert z IBE został członkiem europejskiej sieci NESET

NESET, czyli Network of experts on the social dimension of education and training to sieć doradcza ekspertów zajmujących się społecznym wymiarem edukacji. Od stycznia 2019 r. jej członkiem jest Jędrzej Stasiowski, pracownik Instytutu Badań Edukacyjnych. Więcej
45417480 10160962915975463 5989674727151501312 n

Zapraszamy na XI Interdyscyplinarną Konferencję Naukową TYGIEL 2019

XI Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa TYGIEL 2019 to wydarzenie, które może pochwalić się ponad 10-letnią tradycją. Jest ono inicjatywą lubelskiego środowiska naukowego i wspólnym przedsięwzięciem przedstawicieli wszystkich publicznych lubelskich uczelni wyższych. Patronat honorowy nad konferencją objął Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
MediumSquareLogo 300x300

Kształcenie branżowe czy uniwersyteckie? Za nami seminarium w ramach projektu UniVET

Ponad 40 osób wzięło udział w spotkaniu eksperckim pt. „Kształcenie branżowe czy uniwersyteckie? Czynniki wpływające na decyzję młodych ludzi o wyborze rodzaju kształcenia”, zorganizowanym w ramach międzynarodowego projektu UniVET. Więcej
Logo hist ly

Aplikacja Hist.ly pod patronatem IBE

Hist.ly to darmowa, pozbawiona reklam aplikacja edukacyjna, promująca historię i kulturę Polski. Stworzony przez Fundację Wizja program łączy nowoczesne technologie informatyczne z narzędziami edukacyjnymi. Patronat honorowy nad aplikacją objął Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
edukacja ico copy ikona

Nagroda i wyróżnienie dla autorów kwartalnika „Edukacja”!

Znamy laureatów I edycji Nagrody im. prof. Romana Czerneckiego. Wśród nich znaleźli się autorzy publikujący w kwartalniku „Edukacja”, wydawanym przez Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej

EwasteR

Logo Ewaster High Res e1432809127120

EwasteR - Designing and Testing new management skills for the development of the Waste Electrical and Electronic Equipment Recycling and Re-use System in Europe

 

aktualności



16.01.2018  godz. 10:00

Zaproszenie do udziału w e-seminarium

Z  przyjemnością zapraszamy do udziału w e-seminarium poświęconym projektowi EwasteR „Opracowanie i testowanie nowych umiejętności zarządczych dla rozwoju systemu recyklingu i ponownego wykorzystania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego w Europie”.

E-seminarium będzie miało na celu prezentację głównych rezultatów kończącego się projektu EwasteR. Zostanie zaprezentowane podsumowanie szkolenia „Specjalista ds. recyklingu i ponownego użycia e-odpadów" oraz proces włączania kwalifikacji wypracowanej w ramach projektu do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. Ponadto, uczestnicy będą mieli okazję uzyskać informacje o programie “Erasmus dla młodych przedsiębiorców”.

Organizowane e-seminarium jest bezpłatne i będzie dostępne na platformie expertise.tv, do której dostaniecie Państwo bezpośredni link po mailowym potwierdzeniu udziału.
Uprzejmie prosimy o wysłanie potwierdzenia na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Dodatkowe informacje można uzyskać u p. Małgorzaty Pomorskiej, nr tel. +48 22 241 21 08.

 


26.08.2017

Zaproszenie do udziału w programie Erasmus dla Młodych Przedsiębiorców

 

 Erasmus dla Młodych Przedsiębiorców to europejski program wymiany dla młodych lub początkujących przedsiębiorców. Program pomaga przyszłym przedsiębiorcom  zdobyć umiejętności niezbędne do założenia lub prowadzenia własnej dobrze prosperującej firmy w Europie. Początkujący przedsiębiorcy spotykają się i wymieniają wiedzą oraz pomysłami na prowadzenie firmy z doświadczonymi przedsiębiorcami, z którymi współpracują przez okres od 1 miesiąca do 6 miesięcy. Pobyt ten jest częściowo finansowany przez Komisję Europejską. 

Przyszła działalność może być prowadzona w dowolnym sektorze, a wiek nie ma żadnego znaczenia. Przedsiębiorca musi jednak:

  • posiadać zezwolenie na pobyt stały w jednym z Państw Uczestniczących; 
  • mieć konkretny projekt lub pomysł na firmę, odzwierciedlony w biznes planie; 
  • wykazywać motywację i chęć do współpracy podczas pobytu u doświadczonego przedsiębiorcy z innego państwa uczestniczącego. 

Więcej informacji można znaleźć w Przewodniku po programie. Wnioski należy składać on-line

 W ramach realizacji projektu "Opracowanie i testowanie nowych umiejętności zarządczych dla rozwoju systemu recyklingu i ponownego wykorzystania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego w Europie" Fundacja „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym”, Instytut Ochrony Środowiska - Państwowy Instytut Badawczy oraz Instytut Badań Edukacyjnych oferują:

  • wsparcie merytoryczne i konsultacje aplikacji kandydatów;
  • pomoc w wyszukiwaniu odpowiedniego przedsiębiorstwa na terenie całej Europy, w szczególności w Wielkiej Brytanii, we Włoszech i na Cyprze. Przedsiębiorstwa mogą pochodzić z sektora recyklingu i ponownego użycia sprzętu elektrycznego i elektronicznego lub być powiązane z szeroko rozumianym zarządzaniem odpadami, zielonymi umiejętnościami (green skills), odnawialną energią, zrównoważonym rozwojem, ochroną środowiska oraz circular economy. 

 W razie pytań prosimy o kontakt z p. Anną Szcześniak, e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. 509 912 351 z Fundacji „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym”, p. Sylwią Walicką z Instytutu Badań Edukacyjnych, e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 22 241 71 84 lub p. Anną Bojanowicz-Bablok z Instytutu Ochrony Środowiska, e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 22 375 05 07.

 


30.06.2017

W piątek IBE na zielono – spotkanie „Green skills in Poland”

Na co dzień segregujemy śmieci, zbieramy baterie i nakrętki, oszczędzamy prąd, a najczęściej przyjeżdżamy do pracy rowerem lub komunikacją miejską. A tak poza tym bierzemy udział w międzynarodowych projektach, które pomagają Matce Ziemi.

Tym razem zapraszamy w piątek na spotkanie „Green skills in Poland. Promotional and networking event",
W jego trakcie zostaną zaprezentowane następujące projekty:

  1. Developing organisational and financial models for including non-formal sector qualifications in National Qualifications Frameworks (NQF-IN)
  2. Lifelong learning for Sustainable Development (SUSDEV)
  3. Designing and testing new management skills for the development of the waste electrical and electronic equipment recycling and re-use system in Europe (EwasteR)
  4. Transfer of good practices and development of professional competences of employees in waste management area supported by IT tools (GreenCompIT)
  5. Training and certification model for photovoltaic trainers with the use of ECVET system (EU-PV-Trainer)
  6. Implementation and Validation of the Non-Formal Training on Sustainability for Environmental Testing Laboratories workers (ECVET-LAB)
  7. Implementation of the certification model for mentors in the subsector of ecoindustry (EcoMentor)
  8. Open Badge Network


Omówiony zostanie również program "Erasmus dla młodych przedsiębiorców". 

W spotkaniu wezmą udział m.in. przedstawiciele Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Instytutu Ochrony Środowiska, Fundacji „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym”, Krajowej Izby Gospodarczej, Europejskiego Centrum Przedsiębiorczości oraz Instytutu Technologii Eksploatacji.

Początek spotkania o godzinie 10:00 w Sali B9. Szczegółowy program znajduje się tutaj.

Potwierdzenie udziału w spotkaniu proszę przesłać do 28 czerwca (środa) do godz. 17:00 na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 


10.04.2017

EwasteR już przeszkolił

Dobiegło końca pilotażowe szkolenie „Specjalista ds. recyklingu i ponownego użycia e-odpadów” w ramach projektu EwasteR z udziałem partnerów projektu z Wielkiej Brytanii, Cypru i Włoch. Seminarium obejmowało wykłady, ćwiczenia, warsztaty, w tym prowadzone w postaci innowacyjnej „Otwartej szkoły zarządzania” a także zajęcia w przedsiębiorstwach z branży. Uczestnicy uzyskali kompleksową wiedzę w obszarze ponownego użycia oraz recyklingu zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. 

Więcej


28.11.2016

 Spotkanie promocyjne projektu EwasteR

12 grudnia 2016 r. w siedzibie Instytutu Badań Edukacyjnych w Warszawie odbędzie się spotkanie promocyjne poświęcone pilotażowemu szkoleniu „Specjalista ds. recyklingu i ponownego użycia e-odpadów”, które będzie realizowane w ramach Projektu EwasteR.

Komunikat

o projekcie

Konsorcjum EwasteR składa się z 13 organizacji, pochodzących z czterech różnych państw: Cypru, Włoch, Polski i Wielkiej Brytanii. Projektem zarządza E.RI.FO - Ente per la Ricerca e Formazione (Rzym, Włochy).

Konsorcjum EwasteR będzie współpracować przez trzy lata, aby osiągnąć poniższe cele:

  • Zidentyfikowanie istniejących obecnie na obszarze UE ścieżek prowadzących do zdobycia kwalifikacji oraz profili zawodowych związanych z sektorem recyklingu i ponownego użycia odpadów SEE.
  • Opracowanie nowej kwalifikacji zawodowej z wykorzystaniem kryteriów UE (ECVET-EQAVET), która potwierdzać będzie uzyskanie umiejętności, wiedzy i kompetencji niezbędnych dla pracowników sektora recyklingu i ponownego użycia odpadów SEE; zostanie ona przetestowana w trakcie innowacyjnego, pilotażowego doświadczenia w dziedzinie kształcenia i szkolenia zawodowego (klasyczne szkolenie, otwarta szkoła zarządzania, wirtualna mobilność) i w trakcie uczenia się w miejscu pracy poprzez obserwację i praktykę (Labs-shadowing).
  • Przygotowanie podręcznika opisującego proces przejrzystego uznawania kompetencji oraz walidowania efektów uczenia się, który zostanie wypracowany w ramach prac pilotażowych.
  • Stworzenie nowej otwartej przestrzeni internetowej, umożliwiającej dzielenie się informacjami, praktykami, badaniami, narzędziami i ekspertyzami dotyczącymi sektora w trakcie trwania projektu i po jego zakończeniu.
  • Przygotowanie pakietu narzędzi i instrumentów kształcenia i szkolenia zawodowego, zapewniających uzyskanie umiejętności i kompetencji ułatwiających mobilność uczących się i pracowników w Europie.
  • Pobudzenie branży recyklingu i ponownego użycia odpadów SEE w Europie w celu zachęcenia pracujących w sektorze do przekształcania prowadzonej działalności gospodarczej z nieformalnej w formalną.

Projekt realizowany jest od grudnia 2014 r. do listopada 2017 r.

Zapraszamy na stronę projektu EwasteR
ewaster.eu
oraz na profil projektu EwasteR
Facebook.com/EwasteRProject/?fref=ts

   

szkolenie

Szkolenie „Specjalista ds. recyklingu i ponownego użycia e-odpadów"

Instytut Badań Edukacyjnych zaprasza na bezpłatne, pilotażowe szkolenie w obszarze ponownego użycia oraz recyklingu zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Szkolenie obejmuje wykłady, ćwiczenia, warsztaty, w tym prowadzone w postaci innowacyjnej „Otwartej szkoły zarządzania”. Przewidziane są także zajęcia w przedsiębiorstwach z branży. Szkolenie organizowane jest w ramach projektu EwasteR.

Pilotażowe szkolenie ma na celu wyposażenie uczestników w wiedzę, umiejętności i kompetencje potrzebne do uzyskania kwalifikacji „Specjalisty ds. recyklingu i ponownego użycia e-odpadów”. Uczestnicy, którzy wezmą udział we wszystkich zaplanowanych zajęciach, otrzymają certyfikat poświadczający przeszkolenie w zakresie „Specjalisty ds. recyklingu i ponownego użycia e-odpadów”.

Szkolenie obejmuje zajęcia w trakcie 5 spotkań oraz pracę własną. Terminy zaplanowanych spotkań w Warszawie: 30-31.01.2017, 15-16.02.2017, 27-28.02.2017, 13-14.03.2017 oraz dodatkowe spotkanie w końcu marca (termin zostanie ustalony później).

Szkolenie obejmuje zajęcia w trakcie 5 spotkań oraz pracę własną. Terminy zaplanowanych spotkań w Warszawie: 30-31.01.2017, 15-16.02.2017, 27-28.02.2017, 13-14.03.2017. Podczas szkolenia 24 marca 2017 r. połączymy się internetowo z naszymi partnerami z Cypru, Włoch i Wielkiej Brytanii, aby wspólnie omówić postępy projektu.


MEN
MRR
MNiSW
 
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018