bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

post konferencja ok2 ico

Konferencja „Interdyscyplinarne konteksty współczesnej pedagogiki i psychologii” pod patronatem IBE

Zapraszamy do wzięcia udziału w ogólnopolskiej konferencji naukowej, organizowanej przez Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, która odbędzie się w dniach 25−26 października 2018 roku. Więcej
LekcjaWkinie ico

Lekcja w kinie, czyli jak zachęcić uczniów do edukacji medialnej!

Jak ważną rolę odgrywa muzyka w filmie? Które z filmów są adaptacjami książek? Jak można zekranizować komiksy i gry? To tylko niektóre z pytań, na które odpowiedzą organizatorzy ogólnopolskiego programu edukacji medialnej „Lekcja w kinie”. Więcej
foto 1small

Eksperci IBE na Konferencji Rozwoju Projektów

20 września odbyła się 19. Konferencja Rozwoju Projektów. Za każdym razem gospodarzem tego wydarzenia jest inna instytucja. Tym razem uczestników gościli inicjatorzy tego cyklu spotkań – BZB Krefeld, czyli centrum edukacyjne branży budowlanej z siedzibą w Düsseldorfie. Więcej
logokongresuikonka

Już wkrótce V Kongres Edukacja i Rozwój

Zapraszamy do udziału w jednym z najważniejszych wydarzeń oświatowych tej jesieni: Kongresie Edukacja i Rozwój, który odbędzie się w Warszawie w dn. 18–19 października. To kolejne z wydarzeń, nad którym patronat sprawuje Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
STEMicon

Szkoła i nowoczesne technologie. Konferencja „Ster na STEM”

W jaki sposób można zastosować nowoczesne technologie w szkole, aby nadążyć za zmieniającą się rzeczywistością? Jak przekazywać wiedzę dzieciom i młodzieży w interesujący dla nich sposób? Więcej
autkax

Zapraszamy do dyskusji o innowacyjnych kwalifikacjach w branży motoryzacyjnej

Okazją do rozmowy będzie organizowane przez IBE seminarium na temat możliwości, jakie oferuje branży motoryzacyjnej wdrażany obecnie w Polsce Zintegrowany System Kwalifikacji (ZSK). Więcej

Globalizacja

logo Globalisation1
Projekt „Wpływ globalizacji na kształcenie zawodowe i dokształcanie” (The impact of Globalisation on Vocational Education and Training - 2015-01 56IAOIDSIIGKOIGIobaIisation and VET/Ol 1115) jest realizowany przez Konsorcjum Instytut Badań Edukacyjnych (lider konsorcjum) oraz austriacki 3s Unternehmensberatung GmbH. Realizacja projektu rozpoczęła się 21 grudnia  2015 r. i potrwa 22 miesiące.

Projekt ma zbadać w jaki sposób krajowe systemy kształcenia, szkolenia zawodowego (kształcenia zawodowego, dokształcania, w tym szkolenia zawodowego na wyższych poziomach) i  kwalifikacji reagują na zmieniające się wymagania w obszarze szkolenia zawodowego w Europie i na Świecie. Badanie to pozwoli ocenić w jaki sposób globalizacja wpływa na przegląd i odnawianie oraz sposób definiowania i opisywania treści kształcenia zawodowego. Badanie przyjrzy się synergiom oraz konkurowaniu  europejskich i międzynarodowych standardów branżowych i kwalifikacji z krajowymi. Badanie obejmie próbę następujących piętnastu krajów:

Austria

Bułgaria

Grecja

Czechy

Dania

Estonia

Finlandia

Francja

Niemcy

Włochy

Holandia

Polska

Hiszpania

Szwajcaria

UK-Szkocja

oraz pięciu wybranych branż.

  • Transport drogowy i logistyka
  • Hotelarstwo i turystyka
  • Przemysł motoryzacyjny
  •  Technologie informatyczne
  •  Ratownictwo medyczne.

Badanie wypracuje także rekomendacje dla opracowywania treści kształcenia i szkolenia zawodowego zgodnych z potrzebami coraz bardziej zglobalizowanego rynku pracy, na którym europejskie i międzynarodowe rozwiązania współgrają z krajowymi.

Projekt składa się z trzech etapów. Pierwszym etapem jest przegląd literatury pod kątem wpływu globalizacji na systemy kształcenia zawodowego i doszkalania, prowadzący do lepszego zrozumienia charakteru narodowych strategii, poznania typów/modeli rozwiązań, standardów branżowych i kwalifikacji na poziomie krajowym jak i międzynarodowym, jak również identyfikację zaangażowanych aktorów; co dostarczy informacji do dalszych badań jakościowych.

Drugi etap to pogłębione wywiady indywidualne, które dostarczą informacji do raportów krajowych obejmujących następujące tematy:

(a)    przegląd narodowych standardów szkolenia zawodowego i doszkalania w odpowiedzi na globalizację/internacjonalizację,
(b)    w jakim stopniu Europejskie i międzynarodowe standardy wpływają na narodowe wymagania i treści kształcenia zawodowego i doszkalania, oraz
(c)    oszacowanie wartości dodanej wnoszonej do systemów kształcenia zawodowego i dokształcania przez standardy Europejskie i międzynarodowe standardy branżowe.

Trzeci etap to pogłębienie otrzymanych wyników przez realizację 10 studiów przypadku w wybranych krajach.

Na podstawie analizy wszystkich zebranych informacji zostaną sformułowane kluczowe rekomendacje, dla krajowych i międzynarodowych interesariuszy (decydentów, instytucji szkoleniowych, pracodawców, organizacji międzynarodowych) dotyczące najlepszych sposobów łączenia narodowych i międzynarodowych branżowych rozwiązań, wspomagających proces dostosowywania się systemów kształcenia zawodowego i doszkalania do wyzwań globalizacji.

MEN
MRR
MNiSW
 
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018