bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

indeks

Tydzień Bezpiecznego Internetu w IBE

We wtorek 5 lutego w całej Europie obchodzony jest Dzień Bezpiecznego Internetu, którego głównym celem jest przeciwdziałanie niebezpieczeństwom, jakie w sieci mogą napotkać dzieci i młodzież. W Instytucie Badań Edukacyjnych akcja potrwa przez cały tydzień. Więcej
kongres kompetencji cyfrowych ico

Instytut Badań Edukacyjnych partnerem II Kongresu Kompetencji Cyfrowych

15 marca w Tarnowie rozpocznie się II Kongres Kompetencji Cyfrowych. Partnerem tegorocznej edycji wydarzenia został Instytut Badań Edukacyjnych. Celem kongresu jest prezentacja wyników nowych badań z obszaru edukacji i kompetencji cyfrowych oraz otwarta debata środowisk zainteresowanych wspomaganiem rozwoju kompetencyjnego Polaków. Więcej
Lekcja w kinie ikonka

Lekcja w kinie, czyli jak wykształcić świadomego odbiorcę mediów

Jakie narzędzia perswazji stosują twórcy reklam? Jak reklamy działają na nasze emocje? Jakie są najważniejsze elementy skutecznej reklamy? Centrum Edukacji Filmowej rozpoczęło kolejny cykl „Lekcji w kinie”, podczas którego dzieci i młodzież mogą poznać tajemnice świata mediów. Patronat merytoryczny nad cyklem objął Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
Stasiowski ico

Ekspert z IBE został członkiem europejskiej sieci NESET

NESET, czyli Network of experts on the social dimension of education and training to sieć doradcza ekspertów zajmujących się społecznym wymiarem edukacji. Od stycznia 2019 r. jej członkiem jest Jędrzej Stasiowski, pracownik Instytutu Badań Edukacyjnych. Więcej
45417480 10160962915975463 5989674727151501312 n

Zapraszamy na XI Interdyscyplinarną Konferencję Naukową TYGIEL 2019

XI Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa TYGIEL 2019 to wydarzenie, które może pochwalić się ponad 10-letnią tradycją. Jest ono inicjatywą lubelskiego środowiska naukowego i wspólnym przedsięwzięciem przedstawicieli wszystkich publicznych lubelskich uczelni wyższych. Patronat honorowy nad konferencją objął Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
MediumSquareLogo 300x300

Kształcenie branżowe czy uniwersyteckie? Za nami seminarium w ramach projektu UniVET

Ponad 40 osób wzięło udział w spotkaniu eksperckim pt. „Kształcenie branżowe czy uniwersyteckie? Czynniki wpływające na decyzję młodych ludzi o wyborze rodzaju kształcenia”, zorganizowanym w ramach międzynarodowego projektu UniVET. Więcej

Globalizacja

logo Globalisation1
Projekt „Wpływ globalizacji na kształcenie zawodowe i dokształcanie” (The impact of Globalisation on Vocational Education and Training - 2015-01 56IAOIDSIIGKOIGIobaIisation and VET/Ol 1115) jest realizowany przez Konsorcjum Instytut Badań Edukacyjnych (lider konsorcjum) oraz austriacki 3s Unternehmensberatung GmbH. Realizacja projektu rozpoczęła się 21 grudnia  2015 r. i potrwa 22 miesiące.

Projekt ma zbadać w jaki sposób krajowe systemy kształcenia, szkolenia zawodowego (kształcenia zawodowego, dokształcania, w tym szkolenia zawodowego na wyższych poziomach) i  kwalifikacji reagują na zmieniające się wymagania w obszarze szkolenia zawodowego w Europie i na Świecie. Badanie to pozwoli ocenić w jaki sposób globalizacja wpływa na przegląd i odnawianie oraz sposób definiowania i opisywania treści kształcenia zawodowego. Badanie przyjrzy się synergiom oraz konkurowaniu  europejskich i międzynarodowych standardów branżowych i kwalifikacji z krajowymi. Badanie obejmie próbę następujących piętnastu krajów:

Austria

Bułgaria

Grecja

Czechy

Dania

Estonia

Finlandia

Francja

Niemcy

Włochy

Holandia

Polska

Hiszpania

Szwajcaria

UK-Szkocja

oraz pięciu wybranych branż.

  • Transport drogowy i logistyka
  • Hotelarstwo i turystyka
  • Przemysł motoryzacyjny
  •  Technologie informatyczne
  •  Ratownictwo medyczne.

Badanie wypracuje także rekomendacje dla opracowywania treści kształcenia i szkolenia zawodowego zgodnych z potrzebami coraz bardziej zglobalizowanego rynku pracy, na którym europejskie i międzynarodowe rozwiązania współgrają z krajowymi.

Projekt składa się z trzech etapów. Pierwszym etapem jest przegląd literatury pod kątem wpływu globalizacji na systemy kształcenia zawodowego i doszkalania, prowadzący do lepszego zrozumienia charakteru narodowych strategii, poznania typów/modeli rozwiązań, standardów branżowych i kwalifikacji na poziomie krajowym jak i międzynarodowym, jak również identyfikację zaangażowanych aktorów; co dostarczy informacji do dalszych badań jakościowych.

Drugi etap to pogłębione wywiady indywidualne, które dostarczą informacji do raportów krajowych obejmujących następujące tematy:

(a)    przegląd narodowych standardów szkolenia zawodowego i doszkalania w odpowiedzi na globalizację/internacjonalizację,
(b)    w jakim stopniu Europejskie i międzynarodowe standardy wpływają na narodowe wymagania i treści kształcenia zawodowego i doszkalania, oraz
(c)    oszacowanie wartości dodanej wnoszonej do systemów kształcenia zawodowego i dokształcania przez standardy Europejskie i międzynarodowe standardy branżowe.

Trzeci etap to pogłębienie otrzymanych wyników przez realizację 10 studiów przypadku w wybranych krajach.

Na podstawie analizy wszystkich zebranych informacji zostaną sformułowane kluczowe rekomendacje, dla krajowych i międzynarodowych interesariuszy (decydentów, instytucji szkoleniowych, pracodawców, organizacji międzynarodowych) dotyczące najlepszych sposobów łączenia narodowych i międzynarodowych branżowych rozwiązań, wspomagających proces dostosowywania się systemów kształcenia zawodowego i doszkalania do wyzwań globalizacji.

MEN
MRR
MNiSW
 
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018