bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

STEMicon

Szkoła i nowoczesne technologie. Konferencja „Ster na STEM”

W jaki sposób można zastosować nowoczesne technologie w szkole, aby nadążyć za zmieniającą się rzeczywistością? Jak przekazywać wiedzę dzieciom i młodzieży w interesujący dla nich sposób? Więcej
autkax

Zapraszamy do dyskusji o innowacyjnych kwalifikacjach w branży motoryzacyjnej

Okazją do rozmowy będzie organizowane przez IBE seminarium na temat możliwości, jakie oferuje branży motoryzacyjnej wdrażany obecnie w Polsce Zintegrowany System Kwalifikacji (ZSK). Więcej
ikonka post 23 08

Dowiedz się więcej o Sektorowych Radach ds. Kompetencji

4 września w Warszawie odbędzie się spotkanie informacyjne dotyczące tworzenia i funkcjonowania Sektorowych Rad ds. Kompetencji. Spotkanie jest organizowane przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości i wezmą w nim udział m.in. przedstawiciele Instytutu Badań Edukacyjnych. Więcej
grafika 100 1001

Katarzyna Trawińska-Konador członkinią Grupy Doradczej ds. Europejskiej Ramy Kwalifikacji przy Komisji Europejskiej

Grupa Doradcza ds. Europejskiej Ramy Kwalifikacji przy Komisji Europejskiej (EQF Advisory Group) monitoruje proces tworzenia i wprowadzania Krajowych Ram Kwalifikacji w państwach członkowskich UE. Grupa posiada mandat Komisji Europejskiej, władz państw członkowskich i partnerów społecznych. Więcej
edukacja ico copy ikona

Prof. Małgorzata Sekułowicz nową redaktor naczelną „Edukacji”

Prof. Małgorzata Sekułowicz jest kierownikiem Katedry Nauk Społecznych i Promocji Zdrowia w AWF we Wrocławiu. Współpracuje też z Instytutem Psychologii w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Od 1 sierpnia prof. Sekułowicz jest także redaktor naczelną czasopisma naukowego „Edukacja” wydawanego przez Instytut Badań Edukacyjnych.  Więcej
narzedzia artyku ikonal

Nowy projekt IBE i poważne wyzwanie badawcze

„Opracowanie i upowszechnienie narzędzi diagnostycznych do oceny zdolności poznawczych dzieci i młodzieży” – to projekt, który przez najbliższe trzy lata będzie realizowany przez Instytut Badań Edukacyjnych wspólnie z SWPS Uniwersytetem Humanistycznospołecznym. W ramach projektu opracowane zostaną nowatorskie narzędzia diagnostyczne do oceny rozwoju poznawczego dzieci i młodzieży w wieku od 3 miesięcy do 25 lat. Więcej

Innovating History Education for All (2014-2017)

Od września 2014 roku do końca sierpnia 2017 roku Instytut Badań Edukacyjnych bierze udział w projekcie IHEA (Innovating History Education for All) koordynowanym przez stowarzyszenie Euroclio z siedzibą w Hadze. Celem projektu jest podniesienie jakości edukacji historycznej i obywatelskiej poprzez zapewnienie szerokiego dostępu do nowoczesnych narzędzi dydaktycznych i aplikacji umożliwiających pełniejsze i bardziej celowe wykorzystanie nowych technologii w nauczaniu historii. Międzynarodowy i interdyscyplinarny zespół projektu tworzą - obok członków Pracowni Historii IBE - przedstawiciele Instytutu Georga Eckerta, pracownicy Mount School York i firmy informatycznej Webtic.

W ramach projektu Pracownia Historii IBE odpowiada przede wszystkim za wstępną analizę potrzeb związanych z wykorzystywaniem nowych technologii przez nauczycieli historii w Europie. Dotychczas przeprowadzono wywiady zogniskowane z nauczycielami z 10 krajów i przeprowadzono ankietę internetową. W efekcie analizy zebranych danych powstała pierwsza wersja raportu prezentującego najważniejsze wnioski dotyczące potrzeb nauczycieli historii w zakresie korzystania z IT na lekcjach. Obecnie trwają prace nad pogłębieniem analizy zebranych danych dzięki rozmowom z ekspertami zajmującymi się wykorzystywaniem technologii informatycznych w szkole.

Opis realizowanych prac

W roku 2016 powstała pierwsza wersja raportu z części Needs Assessment, za którą IBE jest odpowiedzialni została zaakceptowana i upubliczniona na stronach projektu (luty/marzec 2016). Oprócz tego przeprowadzone zostały dwie internetowe ankiety mające na celu znalezienie odpowiedzi na pytania zadane przez pozostałych członków konsorcjum poświęcone konkretnym sprawom związanym z opracowanymi w ramach IHEA narzędziami dla nauczycieli (czerwiec 2016; październik/listopad 2016). Rezultaty tych ankiet zostały przesłane do zainteresowanych podmiotów w formie notatek prezentujących wyniki. Oprócz tego w czerwcu 2016 roku miało miejsce pierwsze spotkanie upowszechniające rezultaty projektu wśród polskich nauczycieli, na którym zaprezentowano wnioski z raportu opracowanego przez IBE.

Zespół badawczy: projektem IHEA kieruje Jakub Lorenz, a koordynatorem jest Klaudia Jasik Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Więcej informacji na temat projektu:
http://www.euroclio.eu/new/index.php/innovating-history-education-for-all

MEN
MRR
MNiSW
 
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018