bip 900Konto IBE na FBKanał IBE na YouTube

AKTUALNOŚCI


 

grafika 100 1001

Zostań nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej w Luksemburgu

Masz co najmniej trzyletnie doświadczenie w pracy na stanowisku nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej? Wiesz według jakich zasad funkcjonują Szkoły Europejskie? Znasz język angielski lub francuski na poziomie przynajmniej B2? Jeśli tak, to zapraszamy Cię do wzięcia udziału w konkursie organizowanym przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Więcej
sirius ico

Spotkanie eksperckie w IBE: rozwój polityki publicznej w zakresie kształcenia cudzoziemców w Polsce

Jakie są najważniejsze aspekty kształcenia cudzoziemców w naszym kraju? Czy system kształcenia migrantów w Polsce powinien zostać zmodernizowany? Na te kluczowe pytania odpowiedzi poszukiwali uczestnicy pierwszego spotkania sieci Sirius 2.0. Więcej
edukacja ico

Nowy numer kwartalnika „Edukacja”

Ukazał się nowy numer kwartalnika „Edukacja”, czasopisma wydawanego przez Instytut Badań Edukacyjnych. Tematyka najnowszej „Edukacji” jest bardzo przekrojowa, znajdziemy w niej artykuły o charakterze teoretycznym, jak również opracowania oparte na badaniach jakościowych czy wnioski z projektów. Więcej
ikonka knferencja vet

Udane zakończenie projektu ConstructyVET

Za nami konferencja podsumowująca międzynarodowy projekt ConctructyVET. Eksperci z kilku europejskich krajów zastanawiali się, jak dopasować ścieżki kształcenia kadry kierowniczej sektora budowlanego do dynamicznie rozwijającej się branży. Więcej
Surfing the future of education

Edukacja i przyszłość

Jakie umiejętności, postawy i wiedzę powinien rozwijać system edukacji, aby wychodzić naprzeciw wyzwaniom przyszłości? Na te pytania staraliśmy się odpowiedzieć podczas warsztatów foresightowych „Edukacja na fali zmian”, które odbyły się 17 maja w Instytucie Badań Edukacyjnych. Więcej
edukacja ico

Kwartalnik naukowy „Edukacja” poszukuje redaktora naczelnego

Kwartalnik naukowy „Edukacja” wydawany jest przez Instytut Badań Edukacyjnych i ukazuje się nieprzerwanie od 1983 r. Publikuje artykuły z zakresu pedagogiki, psychologii, socjologii i dyscyplin pokrewnych. W kwartalniku ukazują się także opracowania dotyczące polskiego systemu edukacji. Więcej

Innovating History Education for All (2014-2017)

Od września 2014 roku do końca sierpnia 2017 roku Instytut Badań Edukacyjnych bierze udział w projekcie IHEA (Innovating History Education for All) koordynowanym przez stowarzyszenie Euroclio z siedzibą w Hadze. Celem projektu jest podniesienie jakości edukacji historycznej i obywatelskiej poprzez zapewnienie szerokiego dostępu do nowoczesnych narzędzi dydaktycznych i aplikacji umożliwiających pełniejsze i bardziej celowe wykorzystanie nowych technologii w nauczaniu historii. Międzynarodowy i interdyscyplinarny zespół projektu tworzą - obok członków Pracowni Historii IBE - przedstawiciele Instytutu Georga Eckerta, pracownicy Mount School York i firmy informatycznej Webtic.

W ramach projektu Pracownia Historii IBE odpowiada przede wszystkim za wstępną analizę potrzeb związanych z wykorzystywaniem nowych technologii przez nauczycieli historii w Europie. Dotychczas przeprowadzono wywiady zogniskowane z nauczycielami z 10 krajów i przeprowadzono ankietę internetową. W efekcie analizy zebranych danych powstała pierwsza wersja raportu prezentującego najważniejsze wnioski dotyczące potrzeb nauczycieli historii w zakresie korzystania z IT na lekcjach. Obecnie trwają prace nad pogłębieniem analizy zebranych danych dzięki rozmowom z ekspertami zajmującymi się wykorzystywaniem technologii informatycznych w szkole.

Opis realizowanych prac

W roku 2016 powstała pierwsza wersja raportu z części Needs Assessment, za którą IBE jest odpowiedzialni została zaakceptowana i upubliczniona na stronach projektu (luty/marzec 2016). Oprócz tego przeprowadzone zostały dwie internetowe ankiety mające na celu znalezienie odpowiedzi na pytania zadane przez pozostałych członków konsorcjum poświęcone konkretnym sprawom związanym z opracowanymi w ramach IHEA narzędziami dla nauczycieli (czerwiec 2016; październik/listopad 2016). Rezultaty tych ankiet zostały przesłane do zainteresowanych podmiotów w formie notatek prezentujących wyniki. Oprócz tego w czerwcu 2016 roku miało miejsce pierwsze spotkanie upowszechniające rezultaty projektu wśród polskich nauczycieli, na którym zaprezentowano wnioski z raportu opracowanego przez IBE.

Zespół badawczy: projektem IHEA kieruje Jakub Lorenz, a koordynatorem jest Klaudia Jasik Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Więcej informacji na temat projektu:
http://www.euroclio.eu/new/index.php/innovating-history-education-for-all

MEN
MRR
MNiSW
 
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018