bip 900facebookyoutube
aktualnosci

Instytut Badań Edukacyjnych

Seminarium informacyjne dla podmiotów zainteresowanych włączeniem kwalifikacji rynkowych do ZSK.

Jak przygotować wniosek o włączenie kwalifikacji rynkowej do ZSK? Jak opisać efekty uczenia się wymagane dla kwalifikacji? Co to jest Polska Rama Kwalifikacji i jak z niej korzystać? Jak odbywa się przypisanie poziomu PRK do kwalifikacji? Na te i inne pytania związane z ZSK odpowiedzą eksperci Instytutu Badań Edukacyjnych podczas bezpłatnego seminarium informacyjnego. Więcej
ewaster

W piątek IBE na zielono – spotkanie „Green skills in Poland”

Na co dzień segregujemy śmieci, zbieramy baterie i nakrętki, oszczędzamy prąd, a najczęściej przyjeżdżamy do pracy rowerem lub komunikacją miejską. A tak poza tym bierzemy udział w międzynarodowych projektach, które pomagają Matce Ziemi. Tym razem zapraszamy w piątek na spotkanie „Green skills in Poland. Promotional and networking event", Więcej
DSC 0042m

Goście z Azerbejdżanu

To między innymi w Baku dokonała się przemiana Cezarego Baryki z „Przedwiośnia”. Teraz być może role się odwrócą. Do Polski przyjechała delegacja z Azerbejdżanu, aby podpatrywać nasz system szkolnictwa wyższego. Więcej
koniec szkoly

Numerki na świadectwach? To poziom kwalifikacji.

Uczniowie odebrali dzisiaj świadectwa szkolne, na nich po raz pierwszy pojawił się napis PRK, a obok niego cyfra. To dość ważna informacja, która informuje na jakim poziomie są kwalifikacje posiadacza tego dokumentu. Więcej
Instytut Badań Edukacyjnych

Dziękujemy za ostatnie dwa lata!

Po raz ostatni zebrała się Rada Naukowa Instytutu Badań Edukacyjnych w dotychczasowym składzie. Była to okazja, żeby podziękować ekspertom za wkład w pracę IBE. Więcej
Instytut Badań Edukacyjnych

Kwalifikacje telekomunikacyjne po angielsku

Co powinien wiedzieć sprzedawca usług komunikacyjnych? Czego możemy oczekiwać od inspektorów nadzoru czy serwisantów sieci?
Tego można się dowiedzieć z najnowszego raportu Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, który jest poświęcony sektorowej ramie w telekomunikacji. Tym razem przedstawiamy raport w wersji angielskojęzycznej.
Ten sam raport mamy też w wersji polskojęzycznej.
Instytut Badań Edukacyjnych

Bo badacze społeczni wiedza sporo o życiu

Jean Monnet w wieku 16 lat podjął decyzję o opuszczeniu rodzinnej Francji i rozpoczęciu studiów w Wielkiej Brytanii. Badacze realizujący projekt EXCEPT spotkali się z warszawską młodzieżą z Gimnazjum nr 33 i Liceum Ogólnokształcącego nr 32 jego imienia, gdzie rozmawiali z uczniami na temat wchodzenia w dorosłość. Więcej
Fotolia 138631455 ikonka

Konkurs promujący kształcenie zawodowe

Zapraszamy uczniów szkół zawodowych do udziału w konkursie na film promujący kształcenie zawodowe. Nakręć film dowolną techniką na jeden z podanych tematów: Mój zawód na globalnym rynku pracy lub Szkoła zawodowa – lubię to!, prześlij formularz zgłoszeniowy, umieść film w internecie a będziesz miał możliwość wygrania jednej cennych nagród. Więcej
Instytut Badań Edukacyjnych

Konkurs

Minister Edukacji Narodowej ogłasza konkurs na stanowisko nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Europejskiej Bruksela I (2 etaty) oraz stanowisko nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Europejskiej Luksemburg I (1 etat). Więcej
pisa 2015 results volume iv 9789264270282 en

Młodzi Polacy będą w przyszłości ponosić większe ryzyko finansowe niż ich rodzice

Młodzież już teraz gospodaruje pieniędzmi: podejmują decyzje finansowe robiąc zakupy w Internecie, wybierając taryfę  telefonów komórkowych, część z nich korzysta już z usług bankowych. Stąd opinia socjologów, że w przyszłości młodzi ludzie będą odważniejsi w obrocie pieniędzmi. Swoje przypuszczenia opierają na przeprowadzonej w Polsce przez Instytut Badań Edukacyjnych części badania PISA 2015 dotyczącego umiejętności finansowych. Więcej

Macedonia - edukacja policealna

Instytut Badań Edukacyjnych jest liderem projektu Twinning Light „Wsparcie modernizacji systemu edukacji policealnej” (“Support to the modernisation of the system for post-secondary education”), realizowanego od 24 sierpnia 2016 r. do 24 lutego 2017 r.

Głównym celem projektu, zgodnie z definicją pomocy bliźniaczej, jest wspieranie instytucji publicznych oraz przyczynianie się do rozwoju nowoczesnej administracji w państwach objętych programami finansowanymi przez Komisję Europejską. W ramach programu Twinning beneficjentami są między innymi państwa kandydujące do Unii Europejskiej, w tym Republika Macedonii.

Eksperci z Instytutu Badań Edukacyjnych we współpracy z ekspertami z Czech, Austrii, Luksemburga i Chorwacji, będą wspólnie wspierali Ministerstwo Edukacji i Nauki w Skopje w procesie modernizacji edukacji na poziomie post-secondary.

Działania projektowe obejmują m.in. analizę aktualnego stanu i uwarunkowań edukacji policealnej w Macedonii. Liczne warsztaty, seminaria i sesje mentoringowe przyczynią się do stworzenia koncepcji rozwoju edukacji policealnej w Macedonii. Zaproponowane zostaną zmiany w obecnie obowiązujących aktach prawnych, tak aby sprzyjały efektywnemu funkcjonowaniu edukacji policealnej. Zapewniona będzie spójność między projektowanymi rozwiązaniami a Macedońską Ramą Kwalifikacji. W formułowaniu rekomendacji i tworzeniu nowych rozwiązań systemowych pomogą również wizyty studyjne do szkół zawodowych oraz innych instytucji kształcących na poziomie policealnym. Działania projektowe mają na celu również zacieśnienie współpracy między sektorem edukacji a rynkiem pracy, tak aby edukacja policealna oraz kompetencje nabywane przez uczniów odpowiadały zidentyfikowanym potrzebom pracodawców. Celem projektu jest także upowszechnienie wiedzy o edukacji policealnej zarówno wśród uczniów i rodziców, jak i pracodawców.

Liderem projektu jest dr Agnieszka Chłoń-Domińczak.

STRONA PROJEKTU

FACT SHEET

MEN
MRR
MNiSW
 
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2012