bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

fot kk ico

Katarzyna Kalinowska wyróżniona w konkursie o Nagrodę im. Anselma L. Straussa

Katarzyna Kalinowska, pracująca na co dzień w Instytucie Badań Edukacyjnych, otrzymała wyróżnienie w konkursie o Nagrodę im. Anselma L. Straussa za książkę Praktyki flirtu i podrywu. Studium z mikrosocjologii emocji. Więcej
rawpixel 783344 unsplash 612x400ico

Szansa – nowe możliwości dla dorosłych: znamy wyniki rekrutacji

Poznaliśmy wyniki oceny jakościowej formularzy zgłoszeniowych w ramach rekrutacji grantobiorców. Więcej
Jerzy Bielecki ico

Refernet Polska: badamy i analizujemy system kształcenia zawodowego nawet w czasie pandemii

Zachęcamy do lektury wywiadu z Jerzym Bieleckim, kierownikiem projektu Refernet Polska, jednego ze strategicznych przedsięwzięć Instytutu Badań Edukacyjnych. Więcej
qwdqw

Zaufaj nauce w dobie koronawirusa

30 tys. osób i ponad 2 tys. pomysłów – to efekt pierwszego w Europie hackathonu #EUvsVirus, którego celem było opracowanie innowacyjnych rozwiązań związanych z koronawirusem. W ścisłej czołówce znalazła się aplikacja Trust in Science promująca zaufanie dla nauki w czasie pandemii. Więcej
cedefop2020 ico

Konkurs Europejskiego Centrum Rozwoju Kształcenia Zawodowego

Pokaż swoje „zielone” i cyfrowe umiejętności, zrób fotorelację i wygraj wyjazd do Berlina lub Salonik! Instytut Badań Edukacyjnych i Refernet Polska zapraszają do udziału w konkursie organizowanym przez Europejskie Centrum Rozwoju Kształcenia Zawodowego (CEDEFOP). Więcej
pisa2018

Wysokie umiejętności finansowe polskiej młodzieży

Polscy uczniowie dobrze liczą i rozumieją finanse. Spośród 20 krajów, które wzięły udział w dodatkowej części badania PISA 2018, poświęconej umiejętnościom finansowym, średni wynik polskich piętnastolatków był jednym z najwyższych na świecie. Lepsi okazali się jedynie uczniowie z Kanady, Finlandii i Estonii. Więcej

O edukacji uczniów cudzoziemskich

17 września w Instytucie Badań Edukacyjnych odbyło się spotkanie eksperckie “Diagnoza potrzeb i umiejętności dzieci cudzoziemskich. Jak samorządy miejskie mogą wspierać edukację uczniów cudzoziemskich?”.

 DSC8372

Spotkanie miało charakter okrągłego stołu i było drugim z czterech tego typu wydarzeń zaplanowanych w ramach projektu Sirius 2.0. na lata 2018-2022. W ostatnich latach duże miasta w Polsce doświadczyły znaczącego wzrostu liczby dzieci cudzoziemskich partycypujących w systemie edukacji. Jest to duże wyzwanie dla szkół - dyrektorów i nauczycieli. Dlatego podczas spotkania eksperci pochylili się nad działaniami samorządów miejskich w tym zakresie i zastanawiali się, co można zrobić, aby wesprzeć dyrektorów i nauczycieli. Spotkanie było też okazją do wymiany doświadczeń i opinii samorządów dużych miast w zakresie edukacji dzieci cudzoziemskich. Zgodnie z założeniami projektu Sirius 2.0. dyskusjom przyświecała idea polityki opartej na faktach (evidence based policy).

Szczególną uwagę poświęcono kwestii diagnozy potrzeb i umiejętności dzieci cudzoziemskich, która w trakcie zeszłorocznego spotkania została zidentyfikowana jako jeden z kluczowych obszarów dla kształcenia migrantów.

SIRIUS 2.0

To europejska sieć organizacji i instytucji zajmujących się zagadnieniem kształcenia migrantów. Jej celem jest oddolne wsparcie rozwoju kształcenia cudzoziemców w krajach członkowskich UE poprzez działania badawcze, wymianę doświadczeń oraz wspólne zaangażowanie w wypracowanie i wdrażanie adekwatnych do potrzeb danego kraju członkowskiego rozwiązań w zakresie kształcenia migrantów. W latach 2018-2022 sieć realizuje projekt Sirius 2.0, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.

Więcej o projekcie można przeczytać na stronie: www.sirius-migrationeducation.org.

Galeria

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018