bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

uczenie sie doroslych ico

Edukacja dorosłych Polaków w czasie pandemii? IBE zna odpowiedź

W okresie pandemii koronawirusa edukacja przeniosła się do sfery wirtualnej. Jednym z dominujących tematów w przestrzeni publicznej stało się zdalne nauczanie dzieci i młodzieży. Ale jak wyglądała sytuacja osób dorosłych, korzystających z różnych form aktywności edukacyjnych? Instytut Badań Edukacyjnych to zbadał. Więcej
Katarzyna Zabratańska

Przewodnik po zarządzaniu różnorodnością w miejscu pracy

Różnorodność w miejscu pracy to moda czy świadomy wybór? Zmiany postawiły firmy w obliczu nowych zadań, bo efektywne zarządzanie różnorodnością, to spore wyzwanie dla liderów i liderek. Więcej
zsu

Konsultacje społeczne Zintegrowanej Strategii Umiejętności

Minister Edukacji Narodowej skierował do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji społecznych projekt części szczegółowej Zintegrowanej Strategii Umiejętności. Więcej
fot kk ico

Katarzyna Kalinowska laureatką Nagrody im. Stanisława Ossowskiego

Jury Nagrody im. Stanisława Ossowskiego za rok 2019 nagrodziło Katarzynę Kalinowską za książkę „Praktyki flirtu i podrywu: studium z mikrosocjologii emocji”. Więcej
ZRK ico

Jak uczą się dorośli Polacy? IBE to sprawdzi

Instytut Badań Edukacyjnych rozpoczyna terenową realizację badania poświęconego uczeniu się osób dorosłych w Polsce. Badaniu przyświeca idea, że ludzie przez całe życie poszerzają swoją wiedzę, nabywają umiejętności, podnoszą kwalifikacje i czynią to także po zakończeniu edukacji formalnej. Więcej
nauka1 ico

Wypełnij ankietę i wesprzyj projekt Instytutu Badań Edukacyjnych

Jesteś rodzicem lub specjalistą pracującym z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych? Wypełnij ankietę i wesprzyj jeden z głównych projektów IBE. Więcej

Wydłużony termin naboru tekstów do numeru specjalnego „Edukacji”

W związku z licznymi zapytaniami redakcja kwartalnika „Edukacja” zdecydowała się wydłużyć termin składania tekstów do specjalnego numeru poświęconego tematyce rzetelności naukowej i odpowiedzialności badawczej. Artykuły można przesyłać do 31 stycznia 2020.

W obliczu szybko zachodzących zmian w europejskim środowisku badawczym coraz ważniejsze staje się podkreślenie zalet integralności badań i rzetelności naukowej. Wzmocnienie kultury uczciwości badawczej oraz poprawa zaufania społeczeństwa obywatelskiego do badań to główne cele uczenia w szkołach i na uczelniach rzetelności i etyki badawczej.

Do przesyłania tekstów zapraszamy badaczy kultury rzetelności naukowej, członków międzynarodowych konsorcjów realizujących projekty unijne na rzecz wzmacniania uczciwości badawczej, a także nauczycieli i trenerów rzetelności naukowej i etyki badawczej, którzy chcieliby podzielić się doświadczeniami ze swojej praktyki dydaktycznej.

Prace nad numerem powiązane są z realizacją projektu „Path2Integrity”, którego celem jest podniesienie jakości badań i promocja tematyki związanej z etyką i rzetelnością badań.

Proponowana tematyka artykułów:

  • nauczanie rzetelności naukowej i etyki badawczej w szkołach średnich i na uczelniach;
  • formacja trenerów i nauczycieli zajmujących się dydaktyką rzetelności naukowej i etyki badań;
  • postrzeganie roli naukowców, uczciwości naukowej i autorytetów etycznych w badaniach;
  • dobre i złe praktyki w obszarze rzetelności naukowej;
  • respektowanie, wdrażanie i praktyczne funkcjonowanie krajowych i międzynarodowych regulacji dotyczących zasad etyki i rzetelności w nauce;
  • wdrażanie rozwiązań promujących i wzmacniających kulturę rzetelności naukowej w lokalnym i międzynarodowym środowisku akademickim.

Teksty artykułów w języku angielskim o objętości 30–50 tys. znaków ze spacjami (+ literatura cytowana) prosimy przesyłać do 31 stycznia 2020 na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Przewidywany czas publikacji: jesień 2020 r.

WYTYCZNE DLA AUTORÓW

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018