bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

design thinking icopx

Edukacyjni praktycy o innowacyjnych rozwiązaniach dla szkolnictwa

Już w połowie sierpnia będziemy mogli posłuchać o nowatorskich rozwiązaniach edukacyjnych podczas serii webinariów, objętych patronatem przez kwartalnik “Edukacja” oraz Instytut Badań Edukacyjnych. Zachęcamy do udziału! Więcej
Crosscut ico

Zapraszamy na konferencję projektu CROSSCUT

Już 29 sierpnia w Sèvres pod Paryżem odbędzie się międzynarodowa konferencja podsumowująca trzy lata projektu CROSSCUT. W międzynarodowym gronie ekspertów omówione zostaną wyniki badań na temat nauczania międzyprzedmiotowego m.in. w Polsce. Więcej
path2integrity ico

Ekspertki IBE na pierwszym sympozjum projektowym Path2Integrity

Na początku lipca w Kilonii odbyło się pierwsze sympozjum projektu Path2Integrity poświęcone kwestii rzetelności naukowej i interdyscyplinarnego podejścia w nauczaniu etyki badawczej. Instytut Badań Edukacyjnych reprezentowała na nim Dr Agnieszka Dwojak-Matras, kierownik projektu w Polsce, oraz członkinie zespołu projektowego: Dr Agnieszka Koterwas i Dr Katarzyna Kalinowska-Sinkowska. Więcej
narzedzia artyku ikonal

Badanie preferencji studentów na rynku pracy

Na początku sierpnia ukazał się raport ze studenckich badań śląskich studentów i studentek na rynku pracy w Metropolii Górnośląsko-Zagłębiowskiej. Partnerem badania był Instytut Badań Edukacyjnych, a w raporcie znalazła się wypowiedź jednego z doradców regionalnych IBE na temat Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. Więcej
TIMSS2019

Nowy etap badania TIMSS 2019

Na przełomie marca i kwietnia 2018 roku, na próbie 36 szkół podstawowych z terenu województw: mazowieckiego, śląskiego i warmińsko-mazurskiego przeprowadzony został pilotaż badania TIMSS 2019. W kwietniu i maju bieżącego roku na próbie aż 150 szkół podstawowych z całego kraju odbyło się natomiast badanie główne. Więcej
ikonka kazimierczak

Eksperci IBE na międzynarodowej konferencji w Kopenhadze

Na uniwersytecie Aarhus w Kopenhadze trwa właśnie ósma międzynarodowa konferencja badawcza organizowana przez IEA, największą na świecie organizację zajmującą się mierzeniem osiągnięć szkolnych. W stolicy Danii Instytut Badań Edukacyjnych reprezentują eksperci z Zespołu Badań Międzynarodowych: Joanna Kaźmierczak oraz Krzysztof Bulkowski. Więcej

Innovating History Education for All (2014-2017)

Od września 2014 roku do końca sierpnia 2017 roku Instytut Badań Edukacyjnych bierze udział w projekcie IHEA (Innovating History Education for All) koordynowanym przez stowarzyszenie Euroclio z siedzibą w Hadze. Celem projektu jest podniesienie jakości edukacji historycznej i obywatelskiej poprzez zapewnienie szerokiego dostępu do nowoczesnych narzędzi dydaktycznych i aplikacji umożliwiających pełniejsze i bardziej celowe wykorzystanie nowych technologii w nauczaniu historii. Międzynarodowy i interdyscyplinarny zespół projektu tworzą - obok członków Pracowni Historii IBE - przedstawiciele Instytutu Georga Eckerta, pracownicy Mount School York i firmy informatycznej Webtic.

W ramach projektu Pracownia Historii IBE odpowiada przede wszystkim za wstępną analizę potrzeb związanych z wykorzystywaniem nowych technologii przez nauczycieli historii w Europie. Dotychczas przeprowadzono wywiady zogniskowane z nauczycielami z 10 krajów i przeprowadzono ankietę internetową. W efekcie analizy zebranych danych powstała pierwsza wersja raportu prezentującego najważniejsze wnioski dotyczące potrzeb nauczycieli historii w zakresie korzystania z IT na lekcjach. Obecnie trwają prace nad pogłębieniem analizy zebranych danych dzięki rozmowom z ekspertami zajmującymi się wykorzystywaniem technologii informatycznych w szkole.

Opis realizowanych prac

W roku 2016 powstała pierwsza wersja raportu z części Needs Assessment, za którą IBE jest odpowiedzialni została zaakceptowana i upubliczniona na stronach projektu (luty/marzec 2016). Oprócz tego przeprowadzone zostały dwie internetowe ankiety mające na celu znalezienie odpowiedzi na pytania zadane przez pozostałych członków konsorcjum poświęcone konkretnym sprawom związanym z opracowanymi w ramach IHEA narzędziami dla nauczycieli (czerwiec 2016; październik/listopad 2016). Rezultaty tych ankiet zostały przesłane do zainteresowanych podmiotów w formie notatek prezentujących wyniki. Oprócz tego w czerwcu 2016 roku miało miejsce pierwsze spotkanie upowszechniające rezultaty projektu wśród polskich nauczycieli, na którym zaprezentowano wnioski z raportu opracowanego przez IBE.

Zespół badawczy: projektem IHEA kieruje Jakub Lorenz, a koordynatorem jest Klaudia Jasik Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Więcej informacji na temat projektu:
http://www.euroclio.eu/new/index.php/innovating-history-education-for-all

logo srodekMIiRmnisw logotyp
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018