 |
Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030: Rada Ministrów zatwierdziła część szczegółową
Dokument został opracowany w wyniku szerokich konsultacji, rekomendacji raportu „Strategia Umiejętności OECD: Polska” oraz m.in. założeń Nowego Europejskiego Programu na rzecz Umiejętności. W prace nad ZSU zaangażowane były ekspertki i eksperci IBE. Więcej |
 |
Kształcenie i szkolenie zawodowe w Polsce – w pigułce
Broszura opisuje w syntetyczny sposób kluczowe elementy i organizację polskiego systemu kształcenia i szkolenia zawodowego, a przygotowana została przez IBE w ramach projekty ReferNet Polska. Więcej |
 |
Znamy raport z międzynarodowego badania TIMSS 2019
Badanie TIMSS przeprowadzono w Polsce w kwietniu i maju 2019 r. Objęto nim 4 882 uczniów z 270 oddziałów ze 149 wylosowanych szkół podstawowych. Stanowili oni reprezentatywną próbę populacji czwartoklasistów. Więcej |
 |
Neuronauka i edukacja: przegląd interwencji i podejść edukacyjnych korzystających z osiągnięć neuronauki
Jak odkrycia nauk zajmujących się funkcjonowaniem ludzkiego mózgu i umysłu mogą wpłynąć na praktykę edukacyjną? Pod patronatem Instytutu Badań Edukacyjnych ukazało się polskie tłumaczenie raportu na temat neuroedukacji, które odpowiada na to pytanie. Więcej |
 |
Podsumowanie panelu "Rynek pracy w dobie pandemii - kryzys czy rozwój? Nowe kwalifikacje, trendy, szanse”
"Rynek pracy w dobie pandemii - kryzys czy rozwój? Nowe kwalifikacje, trendy, szanse” – to tytuł panelu dyskusyjnego, który w dniu 2 grudnia 2020r. otworzył tegoroczne Europejskie Forum Gospodarcze Łódzkie 2020. Organizatorkami panelu były Liderki z Regionalnego Centrum ds. Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji w regionie łódzkim: dr Dorota Nawrat-Wyraz i Martyna Kruszyńska-Ostrowska. Panel był pierwszym wspólnym przedsięwzięciem partnerstwa na rzecz wdrażania ZSK zainicjowanego w regionie łódzkim. Więcej |
 |
TIMSS 2019 – znamy wyniki międzynarodowego badania
Ministerstwo Edukacji Narodowej przedstawiło dane dotyczące Międzynarodowego Badania Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych (TIMSS) 2019. Polscy uczniowie klas czwartych zajęli w nim 26. miejsce w matematyce i 16 w przyrodzie. Więcej |
|
Innovating History Education for All (2014-2017)
Od września 2014 roku do końca sierpnia 2017 roku Instytut Badań Edukacyjnych brał udział w projekcie IHEA (Innovating History Education for All) koordynowanym przez stowarzyszenie Euroclio z siedzibą w Hadze. Celem projektu było podniesienie jakości edukacji historycznej i obywatelskiej poprzez zapewnienie szerokiego dostępu do nowoczesnych narzędzi dydaktycznych i aplikacji umożliwiających pełniejsze i bardziej celowe wykorzystanie nowych technologii w nauczaniu historii. W ramach projektu zespół IBE odpowiadał przede wszystkim za wstępną analizę potrzeb związanych z wykorzystywaniem nowych technologii przez nauczycieli historii w Europie. Przeprowadzone zostały wywiady zogniskowane z nauczycielami z krajów, a także ankieta internetowa. W efekcie analizy zebranych danych powstała pierwsza wersja raportu prezentującego najważniejsze wnioski dotyczące potrzeb nauczycieli historii w zakresie korzystania z IT na lekcjach. Analiza została następnie pogłębiona dzięki rozmowom z ekspertami zajmującymi się wykorzystywaniem technologii informatycznych w szkole.
Więcej informacji na stronie projektu: http://www.euroclio.eu/new/index.php/innovating-history-education-for-all
Koordynator projektu w Polsce: Klaudia Jasik
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
|