bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

design thinking icopx

Edukacyjni praktycy o innowacyjnych rozwiązaniach dla szkolnictwa

Już w połowie sierpnia będziemy mogli posłuchać o nowatorskich rozwiązaniach edukacyjnych podczas serii webinariów, objętych patronatem przez kwartalnik “Edukacja” oraz Instytut Badań Edukacyjnych. Zachęcamy do udziału! Więcej
Crosscut ico

Zapraszamy na konferencję projektu CROSSCUT

Już 29 sierpnia w Sèvres pod Paryżem odbędzie się międzynarodowa konferencja podsumowująca trzy lata projektu CROSSCUT. W międzynarodowym gronie ekspertów omówione zostaną wyniki badań na temat nauczania międzyprzedmiotowego m.in. w Polsce. Więcej
path2integrity ico

Ekspertki IBE na pierwszym sympozjum projektowym Path2Integrity

Na początku lipca w Kilonii odbyło się pierwsze sympozjum projektu Path2Integrity poświęcone kwestii rzetelności naukowej i interdyscyplinarnego podejścia w nauczaniu etyki badawczej. Instytut Badań Edukacyjnych reprezentowała na nim Dr Agnieszka Dwojak-Matras, kierownik projektu w Polsce, oraz członkinie zespołu projektowego: Dr Agnieszka Koterwas i Dr Katarzyna Kalinowska-Sinkowska. Więcej
narzedzia artyku ikonal

Badanie preferencji studentów na rynku pracy

Na początku sierpnia ukazał się raport ze studenckich badań śląskich studentów i studentek na rynku pracy w Metropolii Górnośląsko-Zagłębiowskiej. Partnerem badania był Instytut Badań Edukacyjnych, a w raporcie znalazła się wypowiedź jednego z doradców regionalnych IBE na temat Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. Więcej
TIMSS2019

Nowy etap badania TIMSS 2019

Na przełomie marca i kwietnia 2018 roku, na próbie 36 szkół podstawowych z terenu województw: mazowieckiego, śląskiego i warmińsko-mazurskiego przeprowadzony został pilotaż badania TIMSS 2019. W kwietniu i maju bieżącego roku na próbie aż 150 szkół podstawowych z całego kraju odbyło się natomiast badanie główne. Więcej
ikonka kazimierczak

Eksperci IBE na międzynarodowej konferencji w Kopenhadze

Na uniwersytecie Aarhus w Kopenhadze trwa właśnie ósma międzynarodowa konferencja badawcza organizowana przez IEA, największą na świecie organizację zajmującą się mierzeniem osiągnięć szkolnych. W stolicy Danii Instytut Badań Edukacyjnych reprezentują eksperci z Zespołu Badań Międzynarodowych: Joanna Kaźmierczak oraz Krzysztof Bulkowski. Więcej

TALIS

 

Opis projektu

TALIS (Teaching and Learning International Survey) jest pierwszym międzynarodowym programem badawczym ukierunkowanym na badanie środowiska uczenia się i warunków pracy nauczycieli. Jest to wspólne przedsięwzięcie rządów, konsorcjum międzynarodowego, OECD i związków zawodowych nauczycieli państw stowarzyszonych. W Polsce za koordynację badań odpowiadał Instytut Badań Edukacyjnych.

Cel badania

  • ma na celu dostarczenie informacji na temat nauczycieli, nauczania i wpływu, jaki nauczyciele mają na proces uczenia się uczniów, w tym – informacji do międzynarodowych porównań systemów edukacyjnych,
  • umożliwia nauczycielom i dyrektorom szkół wniesienie swojego wkładu w analizę sytuacji w oświacie oraz rozwój polityki edukacyjnej, poprzez wyrażenie własnego zdania w sprawach takich, jak: możliwości rozwoju zawodowego, przekonania i praktyki w zakresie nauczania, ocena pracy nauczycieli i informacja zwrotna od dyrektorów i nauczycieli, a także innych zagadnień dotyczących kwestii przywództwa i zarządzania szkołą, klimatu szkoły.
  • pozwala poszczególnym państwom zidentyfikować inne kraje stojące przed podobnymi wyzwaniami, a ponadto umożliwia wyciąganie wniosków z przykładów polityki edukacyjnej w nich stosowanej

Więcej informacji na stronie projektu.

Aktualności

25 czerwca 2014 został opublikowany raport międzynarodowy z badania TALIS. W Polsce przygotowany został raport krajowy, zawierający główne wnioski z badania. Raport oraz inne materiały można pobrać z zakładki "Do pobrania". Jeszcze raz dziękujemy przeszło 10 tys polskim nauczycielom i ok. 500 dyrektorom za wysiłek włożony w udział w tym badaniu. Niebawem rozpoczniemy wysyłkę papierowej wersji raportu do szkół - uczestników badania.

Badanie TALIS 2013 na terenie Polski dobiegło końca. W sumie wzięło w nim udział 87,1% szkół podstawowych (168 spośród 194 wylosowanych; w tym 98% wylosowanych nauczycieli), 99,5% gimnazjów (195 spośród 195 wylosowanych; w tym 96,7% wylosowanych nauczycieli), 83,1% szkół ponadgminazjalnych (162 spośród 195 wylosowanych; w tym 96,1% wylosowanych nauczycieli). Wszystkim respondentom serdecznie dziękujemy za udział w badaniu!

Na głównej stronie badania opublikowaliścimy trzy niezależne filmy instruktażowe pokazujące jak logować się i jak wypełnić kwestionariusz on-line, dla szkół podstawowychgimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.

Spośród wylosowanej próby respondentów do 3.04.2013 w badaniu udział wzięło: szkoły podstawowe: 270 nauczycieli i 10 dyrektorów; gimnazja: 2270 nauczycieli i 115 dyrektorów; szkoły ponadgimnazjalne: 260 nauczycieli i 12 dyrektorów;

Dotychczas udział w badaniu zadeklarowały 452 szkoły, w tym 135 szkół podstawowych, 186 gimnazjów 131 szkół ponadgimanzjalnych [stan na 11.03.2013]. 11 lutego rozpoczęliśmy wysyłanie pierwszych kwestionariuszy i materiałów promocyjnych do szkół.

W "Dyrektorze Szkoły" 1/2013 ukazał się obszerny wywiad z prof. Rafałem Piwowarskim "Międzynarodowe badanie pomoże lepiej poznać pracę dyrektorów podstawówek i liceów"

W "Głosie Nauczycielskim" z 2 stycznia 2013 ukazał się wywiad z prof. Rafałem Piwowarskim "Nauczyciel w centrum uwagi"  (9MB, pdf)

W styczniu rozpoczęła się rekrutacja do badania głównego TALIS 2013.

Harmonogram

Badania TALIS odbywają się w cyklu pięcioletnim. Pierwsza edycja została zorganizowana w 2008 roku.

TALIS 2008

Badanie główne przeprowadzone zostało w okresie październik-grudzień 2007 w krajach półkuli południowej, a w krajach półkuli północnej - marzec-maj 2008.

TALIS 2013

harm

Wyniki badań

TALIS 2008  |  Pobierz raport

TALIS 2013  |  Pobierz raport

Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, praca z klasą, wykorzystanie nowoczesnych technologii – to główne potrzeby szkoleniowe polskich nauczycieli. 94 procent uważa, że należy uczyć dzieci samodzielnego myślenia, jednak wyróżnia ich lepsza dyscyplina na lekcjach. Zapraszamy do zapoznania się z wynikami opracowanymi przez IBE.

Kontakt

ZESPÓŁ BADAŃ NAUCZYCIELI

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Telefon: 22 24 17 100

TALIS 2008

Pobierz raport[1]

TALIS 2013

Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, praca z klasą, wykorzystanie nowoczesnych technologii – to główne potrzeby szkoleniowe polskich nauczycieli. 94 procent uważa, że należy uczyć dzieci samodzielnego myślenia, jednak wyróżnia ich lepsza dyscyplina na lekcjach. Zapraszamy do zapoznania się z wynikami opracowanymi przez IBE.

Pobierz raport[2]


Tutaj dajemy raport_talis (1) z załącznika

Dajmy proszę ten raport z zakładki ze wszystkimi wynikami badań

logo srodekMIiRmnisw logotyp
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018