bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

New D4M 2318ico

Wspieramy dorosłych o niskich umiejętnościach podstawowych

Za nami pierwsza konferencja projektu „Szansa – nowe możliwości dla dorosłych”. Wystąpienia konferencyjne dotyczyły doświadczeń krajowych i międzynarodowych związanych z podnoszeniem umiejętności podstawowych osób dorosłych. Więcej
edukacja ico copy

Trwa nabór tekstów do numeru specjalnego „Edukacji”

Zapraszamy do nadsyłania tekstów do anglojęzycznego numeru kwartalnika „Edukacja”, który będzie dotyczyć kwestii rzetelności naukowej i etyki badawczej. Artykuły można przesyłać do 25 listopada br. Więcej
FestiwalCyfryzacji ico

Festiwal Cyfryzacji rusza już 1 października

Instytut Badań Edukacyjnych został partnerem Festiwalu Cyfryzacji – jednej z największych inicjatyw technologiczno-edukacyjnych w Polsce, której głównym celem jest promocja i upowszechnianie wiedzy na temat cyfryzacji. W trakcie 10 dni festiwalu odbędzie się blisko 30 wydarzeń, podczas których uczestnicy będą mogli nie tylko zobaczyć najnowsze technologie, ale przede wszystkim zrozumieć, jak działają. Więcej
unia lubelska ico

Kolejna edycja Letniej Akademii Ciekawej Historii

„Kozacy i Ukraina w dziejach Rzeczypospolitej” to tytuł drugiej edycji Letniej Akademii Ciekawej Historii, która odbędzie się 24 października w Instytucie Historycznym Uniwersytetu Warszawskiego. Inicjatywa jest wspierana przez Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
rawpixel 783344 unsplash 612x400ico

Konferencja „Szansa – nowe możliwości dla dorosłych”

Zapraszamy do udziału w konferencji „Szansa – nowe możliwości dla dorosłych”, która odbędzie się 9 października br. w Warszawie. Wydarzenie skierowane jest do wszystkich osób zainteresowanych tematyką dotyczącą wsparcia edukacyjnego osób dorosłych. Więcej
IBE2ico

Kongres Edukacji Pozaformalnej już za nami!

Jak rozwijać swój biznes edukacyjny w epoce rewolucji cyfrowej? Jak szybko zaistnieć na rynku online i pozyskać klientów? Między innymi na te pytania odpowiedzi szukali uczestnicy Kongresu Edukacji Pozaformalnej, który odbył się 18-19 września w Warszawie. Na imprezę mocną reprezentację wysłał także Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
oferta wydawnicza
 

17 września w Instytucie Badań Edukacyjnych odbyło się spotkanie eksperckie “Diagnoza potrzeb i umiejętności dzieci cudzoziemskich. Jak samorządy miejskie mogą wspierać edukację uczniów cudzoziemskich?”.

 DSC8372

Spotkanie miało charakter okrągłego stołu i było drugim z czterech tego typu wydarzeń zaplanowanych w ramach projektu Sirius 2.0. na lata 2018-2022. W ostatnich latach duże miasta w Polsce doświadczyły znaczącego wzrostu liczby dzieci cudzoziemskich partycypujących w systemie edukacji. Jest to duże wyzwanie dla szkół - dyrektorów i nauczycieli. Dlatego podczas spotkania eksperci pochylili się nad działaniami samorządów miejskich w tym zakresie i zastanawiali się, co można zrobić, aby wesprzeć dyrektorów i nauczycieli. Spotkanie było też okazją do wymiany doświadczeń i opinii samorządów dużych miast w zakresie edukacji dzieci cudzoziemskich. Zgodnie z założeniami projektu Sirius 2.0. dyskusjom przyświecała idea polityki opartej na faktach (evidence based policy).

Szczególną uwagę poświęcono kwestii diagnozy potrzeb i umiejętności dzieci cudzoziemskich, która w trakcie zeszłorocznego spotkania została zidentyfikowana jako jeden z kluczowych obszarów dla kształcenia migrantów.

SIRIUS 2.0

To europejska sieć organizacji i instytucji zajmujących się zagadnieniem kształcenia migrantów. Jej celem jest oddolne wsparcie rozwoju kształcenia cudzoziemców w krajach członkowskich UE poprzez działania badawcze, wymianę doświadczeń oraz wspólne zaangażowanie w wypracowanie i wdrażanie adekwatnych do potrzeb danego kraju członkowskiego rozwiązań w zakresie kształcenia migrantów. W latach 2018-2022 sieć realizuje projekt Sirius 2.0, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.

Więcej o projekcie można przeczytać na stronie: www.sirius-migrationeducation.org.

Galeria

logo srodekMIiRmnisw logotyp
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018