bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

Instytut Badań Edukacyjnych

Nowy rok szkolny szansą na projekty międzyprzedmiotowe w kształceniu

Od 1 września edukacja wraca do szkół. Ministerstwo Edukacji Narodowej określiło warianty funkcjonowania szkół i placówek w okresie pandemii w sytuacji wystąpienia zakażenia na danym terenie. Nowe wytyczne mają zapewnić bezpieczeństwo uczniów i nauczycieli – to także szansa na realizację projektów międzyprzedmiotowych w szkołach. Więcej
refernet vet future of work pl

Nowa publikacja zespołu Refernet Polska

Zmiany w zakresie kształcenia zawodowego, rozwój przemysłu 4.0 oraz cyfryzacji, automatyzacji i nowych technologii – o tym w publikacji wydanej w ramach działań ReferNet Polska.  Więcej
uczenie sie doroslych ico

Edukacja dorosłych Polaków w czasie pandemii? IBE zna odpowiedź

W okresie pandemii koronawirusa edukacja przeniosła się do sfery wirtualnej. Jednym z dominujących tematów w przestrzeni publicznej stało się zdalne nauczanie dzieci i młodzieży. Ale jak wyglądała sytuacja osób dorosłych, korzystających z różnych form aktywności edukacyjnych? Instytut Badań Edukacyjnych to zbadał. Więcej
Katarzyna Zabratańska

Przewodnik po zarządzaniu różnorodnością w miejscu pracy

Różnorodność w miejscu pracy to moda czy świadomy wybór? Zmiany postawiły firmy w obliczu nowych zadań, bo efektywne zarządzanie różnorodnością, to spore wyzwanie dla liderów i liderek. Więcej
zsu

Konsultacje społeczne Zintegrowanej Strategii Umiejętności

Minister Edukacji Narodowej skierował do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji społecznych projekt części szczegółowej Zintegrowanej Strategii Umiejętności. Więcej
fot kk ico

Katarzyna Kalinowska laureatką Nagrody im. Stanisława Ossowskiego

Jury Nagrody im. Stanisława Ossowskiego za rok 2019 nagrodziło Katarzynę Kalinowską za książkę „Praktyki flirtu i podrywu: studium z mikrosocjologii emocji”. Więcej
wyniki badanKdKpracownia testow new

POLECAMY


 

  • PISA2018PISA 2018 | Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów | W badaniu uczestniczyło 79 krajów i regionów, a liczba przebadanych uczniów przekroczyła 660 tys. Polskę reprezentowało 5653 młodych Polaków z 227 szkół. Więcej  
  • Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030 1ZINTEGROWANA STRATEGIA UMIEJĘTNOŚCI | Strategia określa zapotrzebowanie na dane umiejętności, ich dostępność, a także metody przewidywania zapotrzebowania na umiejętności, ich kształtowanie i rozwój, dostosowywanie do potrzeb rynku pracy i gospodarki, skuteczne zastosowanie oraz system zarządzania i koordynacji. Więcej

     
  • browser 512ZINTEGROWANY REJESTR KWALIFIKACJI | Publiczny rejestr, w którym znajdują się informacje o kwalifikacjach nadawanych w Polsce. Obecnie w rejestrze dostępne są tzw. kwalifikacje pełne, które zdobywa się w systemie oświaty lub szkolnictwa wyższego, oraz tzw. kwalifikacje rynkowe. Więcej  
  • PIRLS2016smallPIRLS 2016 | Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu | Polscy czwartoklasiści są w światowej czołówce pod względem wyników osiąganych w czytaniu. W badaniu PIRLS 2016 polskich czwartoklasistów wyprzedziły tylko dwa kraje: Rosja i Singapur. Więcej  
  • niepełnosprawniRAPORT O SYTUACJI ZAWODOWEJ OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI | Raport mierzy skuteczność działań aktywizacyjnych PFRON oraz prezentuje diagnozę sytuacji społeczno-zawodowej absolwentów szkół wyższych. Więcej  
  • losy absolwentowBADANIE LOSÓW ABSOLWENTÓW | Instytut Badań Edukacyjnych monitoruje sytuację edukacyjno-zawodową absolwentów i młodych dorosłych. Celem tych działań jest lepsze dopasowanie kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy oraz przygotowanie rozwiązań pozwalających na systematyczne monitorowanie losów absolwentów szkół zawodowych. Więcej  
  • New TIMSS2019 LogoTIMSS 2019 | Międzynarodowe Badanie Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych | W pierwszej połowie 2018 roku na próbie 36 szkół podstawowych z terenu trzech województw przeprowadzony został pilotaż badania TIMSS 2019. W badaniu uczestniczą również rodzice badanych uczniów, nauczyciele matematyki i przyrody oraz dyrektorzy szkół. Więcej  
  • logorefernetnewREFERNET  |   ReferNet to sieć instytucji, której celem jest zbieranie informacji i monitorowanie zmian w obszarze kształcenia i szkolenia zawodowego (VET) w państwach członkowskich UE oraz Islandii i Norwegii. Więcej

     
  • logoPath2Integrity  |  Rzetelność naukowa stanowi integralną część innowacyjności, rozwoju i poprawy jakości miejsc pracy. Projekt Path2Integrity zamierza wspierać formalne i nieformalne metody uczenia rzetelności naukowej i przyczynić się do stworzenia kultury uczciwości badawczej. Więcej

Refernet

REFERNET

logorefernetnew

Opis projektu

ReferNet to sieć instytucji stworzona przez CEDEFOP (European Centre for the Development of Vocational Training), działająca od 2002 roku. Jej celem jest zbieranie informacji i monitorowanie zmian w obszarze kształcenia i szkolenia zawodowego (VET) w państwach członkowskich UE oraz Islandii i Norwegii, w szczególności:

  • zbieranie informacji na temat roli, struktury i systemu zarządzania VET,
  • monitorowanie zmian i trendów w krajowej polityce w tym obszarze,
  • prowadzenie pogłębionych analiz wdrażania wytycznych UE w zakresie VET.

ReferNet wspiera także działalność CEDEFOP w upowszechnianiu informacji na temat VET w krajach będących członkami sieci. Zbierane przez ReferNet informacje wykorzystywane są w działalności CEDEFOP i w pracach Komisji Europejskiej. Obecnie w sieci uczestniczy 30 instytucji ze wszystkich państw UE, Islandii i Norwegii. W Polsce rolę partnera sieci ReferNet od 2016 roku pełni Instytut Badań Edukacyjnych.

Więcej informacji znajdziesz na stronie ReferNet Polska: http://refernet.ibe.edu.pl/index.php/strona-glowna

Aktualności

Aktualności na temat sieci ReferNet i kształcenia zawodowego w Polsce dostępne są na stronie projektu: http://refernet.ibe.edu.pl/index.php/aktualnosci

 

Harmonogram

IBE jest partnerem sieci w latach 2016-2019.

Wyniki badań

Publikacje opracowane przez IBE w ramach sieci ReferNet dostępne są na stronie projektu:

http://refernet.ibe.edu.pl/index.php/publikacje/vet-w-polsce

Kontakt

Zespół ReferNet Polska:

Michał Sitek - koordynator

Olga Wasilewska - kierownik

Katarzyna Matuszczak

Katarzyna Pająk-Załęska

Roksana Pierwieniecka

Wojciech Stęchły

Marcin Broniszewski - strona internetowa

Grzegorz Maryniec - promocja projektu

e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

strona internetowa: http://refernet.ibe.edu.pl/index.php/strona-glowna

Partnerzy

Cedefop (European Centre for the Development of Vocational Training)
Austria - Research & Development in VET
Belgia - Bruxelles Formation
Bułgaria - NAVET - National Agency for Vocational Education and Training
Chorwacja - AVETAE - Agency for Vocational Education and Training and Adult Education
Cypr - HRDA - Human Resource Development Authority of Cyprus
Czechy - NÚV - National Institute for Education, Education Counselling Centre, And Centre for Continuing Education of Teachers
Dania - Metropolitan University College
Estonia - Ministry of Education and Research
Finlandia - Finnish National Agency of Education
Grecja - EOPPEP
Hiszpania - State Foundation for Employment and Training
Holandia - ECBO - Centre for expertise in VET
Islandia - Education Directorate
Irlandia - SOLAS - Further Education and Training Authority
Litwa - KPMPC – Qualifications and Vocational Education and Training Development Centre
Luksemburg - INFPC – National Institute for the Development of Continuing Vocational Training
Łotwa - AIC – Academic Information Centre - Latvian National Observatory
Malta - Ministry for Education and Employment
Niemcy - BIBB - Federal Institute for Vocational Education and Training
Norwegia - Norwegian Centre for international cooperation in education
Polska - Instytut Badań Edukacyjnych
Portugalia - DGERT- Directorate General for Employment and Industrial Relations
Rumunia - CNDIPT - National centre for development of technical and vocational education
Słowacja - SIOV - State Institute of VET
Słowenia - CPI - Centre for Vocational Education and Training
Szwecja - SKOLVERKET - Swedish National Agency for Education
Węgry - National Office of Vocational Education and Training and Adult Learning - NSZFH-NOVETAL
Wielka Brytania - ECCTIS Ltd / UK NARIC
Włochy - Istituto Nazionale per l'Analisi delle Politiche Pubbliche

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018