 |
Polscy uczniowie wśród najlepszych na świecie. Znamy wyniki międzynarodowego badania PISA 2018
Polscy uczniowie w rozumowaniu matematycznym wyprzedzają w Unii Europejskiej wszystkich poza młodymi Estończykami. W rozumieniu tekstu polska młodzież zajmuje 4. miejsce wśród krajów Unii, a w rozumowaniu w naukach przyrodniczych jest na 3. pozycji. Więcej |
 |
Szachy w teorii i praktyce edukacyjnej
Zapraszamy do udziału w konferencji naukowo-metodycznej „Szachy w teorii i praktyce edukacyjnej”, która odbędzie się 5 grudnia br. w Krakowie. Patronat merytoryczny nad wydarzeniem objął Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej |
 |
Założenia teoretyczne badania PISA 2018
Prezentujemy założenia teoretyczne oraz przykładowe zadania badania PISA 2018 – największego międzynarodowego badania umiejętności uczniów na świecie, realizowanego przez konsorcjum nadzorowane przez OECD. Wyniki PISA 2018 poznamy już 3 grudnia br. Więcej |
 |
Praca w IBE: poszukujemy pracowników naukowych
Instytut Badań Edukacyjnych uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych i wdrożeniowych, przygotowuje raporty, sporządza ekspertyzy oraz pełni funkcje doradcze. Dalszy dynamiczny rozwój IBE wymaga poszerzenia kadry naukowej. Więcej |
 |
Indywidualne spotkania konsultacyjne w ramach projektu „Szansa”
Zapraszamy na indywidualne spotkania konsultacyjne dla potencjalnych grantobiorców projektu „Szansa – nowe możliwości dla dorosłych”, podczas których będzie można uzyskać szczegółowe informacje na temat rekrutacji do projektu oraz modelu wsparcia dla osób dorosłych o niskich umiejętnościach podstawowych. Więcej |
 |
Cyfryzacja bez edukacji nie wystarczy. Znamy wyniki międzynarodowego badania ICILS 2018
Tylko 2% uczniów wykazuje się umiejętnościami krytycznego przyswajania informacji znalezionych w internecie – to jeden z wniosków drugiej edycji Międzynarodowego Badania Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych (ICILS 2018). Więcej |
|
-
PISA 2018 | Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów | W badaniu uczestniczyło 79 krajów i regionów, a liczba przebadanych uczniów przekroczyła 660 tys. Polskę reprezentowało 5653 młodych Polaków z 227 szkół. Więcej
-
ZINTEGROWANA STRATEGIA UMIEJĘTNOŚCI | Strategia określa zapotrzebowanie na dane umiejętności, ich dostępność, a także metody przewidywania zapotrzebowania na umiejętności, ich kształtowanie i rozwój, dostosowywanie do potrzeb rynku pracy i gospodarki, skuteczne zastosowanie oraz system zarządzania i koordynacji. Więcej
-
ZINTEGROWANY REJESTR KWALIFIKACJI | Publiczny rejestr, w którym znajdują się informacje o kwalifikacjach nadawanych w Polsce. Obecnie w rejestrze dostępne są tzw. kwalifikacje pełne, które zdobywa się w systemie oświaty lub szkolnictwa wyższego, oraz tzw. kwalifikacje rynkowe. Więcej
-
PIRLS 2016 | Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu | Polscy czwartoklasiści są w światowej czołówce pod względem wyników osiąganych w czytaniu. W badaniu PIRLS 2016 polskich czwartoklasistów wyprzedziły tylko dwa kraje: Rosja i Singapur. Więcej
-
RAPORT O SYTUACJI ZAWODOWEJ OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI | Raport mierzy skuteczność działań aktywizacyjnych PFRON oraz prezentuje diagnozę sytuacji społeczno-zawodowej absolwentów szkół wyższych. Więcej
-
BADANIE LOSÓW ABSOLWENTÓW | Instytut Badań Edukacyjnych monitoruje sytuację edukacyjno-zawodową absolwentów i młodych dorosłych. Celem tych działań jest lepsze dopasowanie kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy oraz przygotowanie rozwiązań pozwalających na systematyczne monitorowanie losów absolwentów szkół zawodowych. Więcej
-
TIMSS 2019 | Międzynarodowe Badanie Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych | W pierwszej połowie 2018 roku na próbie 36 szkół podstawowych z terenu trzech województw przeprowadzony został pilotaż badania TIMSS 2019. W badaniu uczestniczą również rodzice badanych uczniów, nauczyciele matematyki i przyrody oraz dyrektorzy szkół. Więcej
-
REFERNET | ReferNet to sieć instytucji, której celem jest zbieranie informacji i monitorowanie zmian w obszarze kształcenia i szkolenia zawodowego (VET) w państwach członkowskich UE oraz Islandii i Norwegii. Więcej
-
Path2Integrity | Rzetelność naukowa stanowi integralną część innowacyjności, rozwoju i poprawy jakości miejsc pracy. Projekt Path2Integrity zamierza wspierać formalne i nieformalne metody uczenia rzetelności naukowej i przyczynić się do stworzenia kultury uczciwości badawczej. Więcej
Refernet
-
28 Maja 2019
REFERNET

ReferNet to sieć instytucji stworzona przez CEDEFOP (European Centre for the Development of Vocational Training), działająca od 2002 roku. Jej celem jest zbieranie informacji i monitorowanie zmian w obszarze kształcenia i szkolenia zawodowego (VET) w państwach członkowskich UE oraz Islandii i Norwegii, w szczególności:
- zbieranie informacji na temat roli, struktury i systemu zarządzania VET,
- monitorowanie zmian i trendów w krajowej polityce w tym obszarze,
- prowadzenie pogłębionych analiz wdrażania wytycznych UE w zakresie VET.
ReferNet wspiera także działalność CEDEFOP w upowszechnianiu informacji na temat VET w krajach będących członkami sieci. Zbierane przez ReferNet informacje wykorzystywane są w działalności CEDEFOP i w pracach Komisji Europejskiej. Obecnie w sieci uczestniczy 30 instytucji ze wszystkich państw UE, Islandii i Norwegii. W Polsce rolę partnera sieci ReferNet od 2016 roku pełni Instytut Badań Edukacyjnych.
Więcej informacji znajdziesz na stronie ReferNet Polska: http://refernet.ibe.edu.pl/index.php/strona-glowna
IBE jest partnerem sieci w latach 2016-2019.
Zespół ReferNet Polska:
Michał Sitek - koordynator
Olga Wasilewska - kierownik
Katarzyna Matuszczak
Katarzyna Pająk-Załęska
Roksana Pierwieniecka
Wojciech Stęchły
Marcin Broniszewski - strona internetowa
Grzegorz Maryniec - promocja projektu
e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
strona internetowa: http://refernet.ibe.edu.pl/index.php/strona-glowna
Partnerzy
Cedefop (European Centre for the Development of Vocational Training) Austria - Research & Development in VET Belgia - Bruxelles Formation Bułgaria - NAVET - National Agency for Vocational Education and Training Chorwacja - AVETAE - Agency for Vocational Education and Training and Adult Education Cypr - HRDA - Human Resource Development Authority of Cyprus Czechy - NÚV - National Institute for Education, Education Counselling Centre, And Centre for Continuing Education of Teachers Dania - Metropolitan University College Estonia - Ministry of Education and Research Finlandia - Finnish National Agency of Education Grecja - EOPPEP Hiszpania - State Foundation for Employment and Training Holandia - ECBO - Centre for expertise in VET Islandia - Education Directorate Irlandia - SOLAS - Further Education and Training Authority Litwa - KPMPC – Qualifications and Vocational Education and Training Development Centre Luksemburg - INFPC – National Institute for the Development of Continuing Vocational Training Łotwa - AIC – Academic Information Centre - Latvian National Observatory Malta - Ministry for Education and Employment Niemcy - BIBB - Federal Institute for Vocational Education and Training Norwegia - Norwegian Centre for international cooperation in education Polska - Instytut Badań Edukacyjnych Portugalia - DGERT- Directorate General for Employment and Industrial Relations Rumunia - CNDIPT - National centre for development of technical and vocational education Słowacja - SIOV - State Institute of VET Słowenia - CPI - Centre for Vocational Education and Training Szwecja - SKOLVERKET - Swedish National Agency for Education Węgry - National Office of Vocational Education and Training and Adult Learning - NSZFH-NOVETAL Wielka Brytania - ECCTIS Ltd / UK NARIC Włochy - Istituto Nazionale per l'Analisi delle Politiche Pubbliche
|