bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

fot kk ico

Katarzyna Kalinowska wyróżniona w konkursie o Nagrodę im. Anselma L. Straussa

Katarzyna Kalinowska, pracująca na co dzień w Instytucie Badań Edukacyjnych, otrzymała wyróżnienie w konkursie o Nagrodę im. Anselma L. Straussa za książkę Praktyki flirtu i podrywu. Studium z mikrosocjologii emocji. Więcej
rawpixel 783344 unsplash 612x400ico

Szansa – nowe możliwości dla dorosłych: znamy wyniki rekrutacji

Poznaliśmy wyniki oceny jakościowej formularzy zgłoszeniowych w ramach rekrutacji grantobiorców. Więcej
Jerzy Bielecki ico

Refernet Polska: badamy i analizujemy system kształcenia zawodowego nawet w czasie pandemii

Zachęcamy do lektury wywiadu z Jerzym Bieleckim, kierownikiem projektu Refernet Polska, jednego ze strategicznych przedsięwzięć Instytutu Badań Edukacyjnych. Więcej
qwdqw

Zaufaj nauce w dobie koronawirusa

30 tys. osób i ponad 2 tys. pomysłów – to efekt pierwszego w Europie hackathonu #EUvsVirus, którego celem było opracowanie innowacyjnych rozwiązań związanych z koronawirusem. W ścisłej czołówce znalazła się aplikacja Trust in Science promująca zaufanie dla nauki w czasie pandemii. Więcej
cedefop2020 ico

Konkurs Europejskiego Centrum Rozwoju Kształcenia Zawodowego

Pokaż swoje „zielone” i cyfrowe umiejętności, zrób fotorelację i wygraj wyjazd do Berlina lub Salonik! Instytut Badań Edukacyjnych i Refernet Polska zapraszają do udziału w konkursie organizowanym przez Europejskie Centrum Rozwoju Kształcenia Zawodowego (CEDEFOP). Więcej
pisa2018

Wysokie umiejętności finansowe polskiej młodzieży

Polscy uczniowie dobrze liczą i rozumieją finanse. Spośród 20 krajów, które wzięły udział w dodatkowej części badania PISA 2018, poświęconej umiejętnościom finansowym, średni wynik polskich piętnastolatków był jednym z najwyższych na świecie. Lepsi okazali się jedynie uczniowie z Kanady, Finlandii i Estonii. Więcej
wyniki badanKdKpracownia testow new

POLECAMY


 

  • PISA2018PISA 2018 | Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów | W badaniu uczestniczyło 79 krajów i regionów, a liczba przebadanych uczniów przekroczyła 660 tys. Polskę reprezentowało 5653 młodych Polaków z 227 szkół. Więcej  
  • Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030 1ZINTEGROWANA STRATEGIA UMIEJĘTNOŚCI | Strategia określa zapotrzebowanie na dane umiejętności, ich dostępność, a także metody przewidywania zapotrzebowania na umiejętności, ich kształtowanie i rozwój, dostosowywanie do potrzeb rynku pracy i gospodarki, skuteczne zastosowanie oraz system zarządzania i koordynacji. Więcej

     
  • browser 512ZINTEGROWANY REJESTR KWALIFIKACJI | Publiczny rejestr, w którym znajdują się informacje o kwalifikacjach nadawanych w Polsce. Obecnie w rejestrze dostępne są tzw. kwalifikacje pełne, które zdobywa się w systemie oświaty lub szkolnictwa wyższego, oraz tzw. kwalifikacje rynkowe. Więcej  
  • PIRLS2016smallPIRLS 2016 | Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu | Polscy czwartoklasiści są w światowej czołówce pod względem wyników osiąganych w czytaniu. W badaniu PIRLS 2016 polskich czwartoklasistów wyprzedziły tylko dwa kraje: Rosja i Singapur. Więcej  
  • niepełnosprawniRAPORT O SYTUACJI ZAWODOWEJ OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI | Raport mierzy skuteczność działań aktywizacyjnych PFRON oraz prezentuje diagnozę sytuacji społeczno-zawodowej absolwentów szkół wyższych. Więcej  
  • losy absolwentowBADANIE LOSÓW ABSOLWENTÓW | Instytut Badań Edukacyjnych monitoruje sytuację edukacyjno-zawodową absolwentów i młodych dorosłych. Celem tych działań jest lepsze dopasowanie kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy oraz przygotowanie rozwiązań pozwalających na systematyczne monitorowanie losów absolwentów szkół zawodowych. Więcej  
  • New TIMSS2019 LogoTIMSS 2019 | Międzynarodowe Badanie Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych | W pierwszej połowie 2018 roku na próbie 36 szkół podstawowych z terenu trzech województw przeprowadzony został pilotaż badania TIMSS 2019. W badaniu uczestniczą również rodzice badanych uczniów, nauczyciele matematyki i przyrody oraz dyrektorzy szkół. Więcej  
  • logorefernetnewREFERNET  |   ReferNet to sieć instytucji, której celem jest zbieranie informacji i monitorowanie zmian w obszarze kształcenia i szkolenia zawodowego (VET) w państwach członkowskich UE oraz Islandii i Norwegii. Więcej

     
  • logoPath2Integrity  |  Rzetelność naukowa stanowi integralną część innowacyjności, rozwoju i poprawy jakości miejsc pracy. Projekt Path2Integrity zamierza wspierać formalne i nieformalne metody uczenia rzetelności naukowej i przyczynić się do stworzenia kultury uczciwości badawczej. Więcej

Kolejna edycja Letniej Akademii Ciekawej Historii

„Kozacy i Ukraina w dziejach Rzeczypospolitej” to tytuł drugiej edycji Letniej Akademii Ciekawej Historii, która odbędzie się 24 października w Instytucie Historycznym Uniwersytetu Warszawskiego. Inicjatywa jest wspierana przez Instytut Badań Edukacyjnych.

678bbf59 74c3 468a 9666 bf959c542c3c
Jan Matejko, Unia lubelska

Jednym z celów Akademii jest stworzenie przestrzeni dla nawiązania stałej relacji między badaczami przeszłości i nauczycielami, którzy w codziennej pracy przekazują uczniom wiedzę historyczną oraz kształtują ich kompetencje niezbędne do samodzielnego formułowania pytań, odpowiedzi i ocen. Akademia umożliwia wymianę informacji na temat nowych ustaleń nauki dotyczących historii Polski i historii powszechnej. Uczestnicy Akademii pracują nad elementami strategii i metod adaptacji aktualnych ustaleń badawczych do edukacji szkolnej.

Wspólna historia Polski i Ukrainy

Tematem tegorocznej edycji Akademii są Kozacy i Ukraina w dziejach Rzeczypospolitej oraz Kozaczyzna, która ma swoje miejsce w wybranych wątkach edukacji szkolnej. Problem Kozaczyzny zostanie przedstawiony jako fenomen polityczny, którego przybliżenie pozwala na głębsze zrozumienie procesów społecznych, politycznych i gospodarczych w przeszłości i współcześnie.

Zajęcia Akademii odbywają się w formule partnerskiej. Integralną część wykładu, podczas którego badacz przybliży wyniki swych eksploracji, będzie rozmowa ze słuchaczami. Zajęcia warsztatowe będą zaś poświęcone wprowadzeniu nowych ustaleń dotyczących danej tematyki do praktyki szkolnej.

PROGRAM

Akademia odbędzie się 24 października br. W Instytucie Historycznym Uniwersytetu Warszawskiego, mieszczącym się przy ul. Krakowskie Przedmieście 26/28 (sala A).

13.30–14.00 – Rejestracja uczestników.

14.00–14.15 – Uroczyste otwarcie Akademii.

14.15–16.00 – Dr Piotr Kroll (IH UW) – Dlaczego hetmanat kozacki nie poszedł w ślady nowożytnych Niderlandów lub Szwajcarii? Państwo, a może autonomia polityczna/stanowa Kozaków (XVII–XVIII w.) i przyczyny niepowodzenia tego projektu.

16.00–16.15 – Przerwa.

16.15–17.45 – Dr Teresa Stachurska-Maj (IBE/MSCDN) – Kozacy siłą militarną czy zagrożeniem dla Rzeczypospolitej w XVII–XVIII wieku (warsztat)

17.45–18.00 – Podsumowanie merytoryczne – Zakończenie Letniej Akademii Ciekawej Historii.

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, ale należy się uprzednio zarejestrować.

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

WIĘCEJ INFORMACJI

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018