bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

TIMSS2019

Nowy etap badania TIMSS 2019

Na przełomie marca i kwietnia 2018 roku, na próbie 36 szkół podstawowych z terenu województw: mazowieckiego, śląskiego i warmińsko-mazurskiego przeprowadzony został pilotaż badania TIMSS 2019. W kwietniu i maju bieżącego roku na próbie aż 150 szkół podstawowych z całego kraju odbyło się natomiast badanie główne. Więcej
ikonka kazimierczak

Eksperci IBE na międzynarodowej konferencji w Kopenhadze

Na uniwersytecie Aarhus w Kopenhadze trwa właśnie ósma międzynarodowa konferencja badawcza organizowana przez IEA, największą na świecie organizację zajmującą się mierzeniem osiągnięć szkolnych. W stolicy Danii Instytut Badań Edukacyjnych reprezentują eksperci z Zespołu Badań Międzynarodowych: Joanna Kaźmierczak oraz Krzysztof Bulkowski. Więcej
ikonka

Kompetencje społeczne oraz edukacja obywatelska dzieci i młodzieży

Jakie wyzwania wiążą się z przygotowaniem dzieci i młodzieży do świadomego nabywania umiejętności społecznych? Jak prowadzić edukację obywatelską w ramach zajęć szkolnych? To tylko wybrane zagadnienia, którym poświęcono kolejne spotkanie w ramach prac nad Zintegrowaną Strategią Umiejętności. Więcej
MSZCZONOW ico

O funkcjonowaniu ZRK na seminarium dla interesariuszy

W dniach 6–7 czerwca w Mszczonowie odbyło się walne seminarium informacyjne dotyczące roli Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji. Bilans zjazdu? Ponad 100 uczestników, kilkanaście grup roboczych, dziesiątki pomysłów i niezliczone pokłady pozytywnej energii. Więcej
ikonka post 23 08

Podsumowanie Ruchu Innowacyjnego w Edukacji w roku szkolnym 2018/2019

Już 14 czerwca w Muzeum Historii Łodzi odbędzie się uroczysta gala XXXIII Podsumowania Ruchu Innowacyjnego w Edukacji, organizowana przez Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego. Z przyjemnością zawiadamiamy, że tegoroczną edycję imprezy patronatem objął Instytut Badań Edukacyjnych. Do zobaczenia w Łodzi! Więcej
oecd ico

Warsztaty dla interesariuszy Zintegrowanej Strategii Umiejętności

We wtorek 28 maja w warszawskim hotelu Arche odbyły się warsztaty dla interesariuszy Zintegrowanej Strategii Umiejętności (ZSU). Zostały zorganizowane przez Instytut Badań Edukacyjnych wraz z Ministerstwem Edukacji Narodowej oraz Organizacją Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). Więcej
wyniki badan

Poniżej prezentujemy wyniki badań zakończonych projektów. Aby uzyskać więcej informacji na ich temat, wystarczy kliknąć na nazwę projektu.

Zintegrowana Strategia Umiejętności

Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030 (część ogólna)  |  Pobierz

Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu (PIRLS)

PIRLS 2016  |  Pobierz Raport

PIRLS 2016  |  Pobierz Prezentację

Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów (PISA)

PISA 2006  |  Pobierz Raport

PISA 2009  |  Pobierz Raport

PISA 2012  |  Pobierz Raport

PISA 2015  |  Pobierz Raport  |  Prezentacja wyników

Międzynarodowe Badanie Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych
(TIMSS 2015)

Średni wynik polskich dzieci wynosi 535 punktów i jest istotnie wyższy od średniej międzynarodowej. Wśród 49 kra­jów Polska zajmuje 17. miejsce, a wynik Polski nie jest statystycznie odróżnialny od wyniku osiąganego przez czwartoklasistów z Finlandii i Litwy. Podobnie jak nieodróżnialne są wyniki Danii i USA.

asdasd

sdfsd

Międzynarodowe Badania Kompetencji Osób Dorosłych (PIAAC)

Pod względem przeciętnego wyniku, zarówno w zakresie rozumienia tekstu, jak i rozumowania matematycznego, najlepsze wyniki osiągają mieszkańcy trzech krajów: Japonii, Finlandii i Holandii. Powyżej średniej OECD w obu dziedzinach plasują się również osoby dorosłe mieszkające w Szwecji, Norwegii, Estonia i Belgii. Wyniki wyraźnie najsłabsze uzyskali Włosi i Hiszpanie.

piacc1

Poziom umiejętności Polaków w wieku 16-65 lat jest niższy niż przeciętny poziom umiejętności mieszkańców krajów OECD, które wzięły udział w badaniu. Wynik Polski w dziedzinie rozumienia tekstu dzieli od średniej OECD 6 punktów (267 pkt. wobec 273 pkt.), a w dziedzinie rozumowania matematycznego – 9 punktów (260 pkt. wobec 269 pkt.). Gorszy wynik w zakresie rozumienia tekstu uzyskały Francja, Włochy i Hiszpania, podczas gdy wynik Irlandii jest zbliżony do polskiego. Natomiast przeciętny poziom rozumowania matematycznego Polaków jest porównywalny do wyniku Wielkiej Brytanii i jest lepszy niż wyniki Irlandii, Francji, Stanów Zjednoczonych, Włoch i Hiszpanii.
Średnie wyniki w PIAAC nie uwzględniają jednak zróżnicowania wyników w poszczególnych krajach. Zarówno w krajach o najwyższych jak i najniższych przeciętnych wynikach część populacji dorosłych osiąga bardzo niskie wyniki, ale istnieją także grupy o wysokich poziomach umiejętności. Przeciętnie w 22 badanych krajach OECD 16% ludności osiąga poziom umiejętności 1 lub poniżej (tj. bardzo niski poziom umiejętności) w zakresie rozumienia tekstu, a 12% poziom 4 lub 5 (tj. wysoki poziom umiejętności). W odniesieniu do kompetencji rozumowania matematycznego odsetki te wynoszą odpowiednio 19% i 13%. Kraje o niewielkim zróżnicowaniu wyników to Czechy, Słowacja, a także Korea, Cypr, Austria i Estonia. Kraje, w których obserwujemy względnie duże odsetki osób o wysokim poziomie umiejętności, ale jednocześnie duże odsetki osób – o niskim, to Kanada, Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Niemcy i Australia.

piacc2

Rozkład wyników PIAAC w Polsce charakteryzuje się przede wszystkim dużym udziałem osób o niskim poziomie umiejętności: umiejętność rozumienia tekstu prawie jednej piątej populacji dorosłych oceniana jest na poziomie 1 lub poniżej, a w dziedzinie rozumowania matematycznego – blisko jednej czwartej. Niski poziom badanych kompetencji charakteryzuje więc w Polsce wyraźnie większy odsetek dorosłych, niż przeciętnie w krajach OECD. Jednocześnie grupa osób o poziomie umiejętności 4 lub 5 jest w Polsce relatywnie mniej liczna.

Międzynarodowe Badanie Nauczania i Uczenia się (TALIS 2013)

Polscy nauczyciele i dyrektorzy na tle międzynarodowym. Główne wyniki badania TALIS 2013

 Link do raportu  |  Pobierz raport

Badanie losów absolwentów

Raport metodologiczny   |  Pobierz Raport

Raport runda pilotażowa   |  Pobierz Raport

Raport dotyczący programowania  Pobierz Raport

Entuzjaści Edukacji

Raport o stanie edukacji 2010. Społeczeństwo w drodze do wiedzy

Link do raportu  |  Pobierz raport

Raport o stanie edukacji 2011. Kontynuacja przemian

Link do raportu  |  Pobierz raport

Raport o stanie edukacji 2012. Liczą się efekty

Link do raportu  |  Pobierz raport

Raport o stanie edukacji 2013. Liczą się nauczyciele

Link do raportu  |  Pobierz raport

Raport o stanie edukacji 2014. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

Link do raportu  |  Pobierz raport

Koncepcja metodologii badań umożliwiających długookresową porównywalność wyników egzaminów zewnętrznych 2010 r.

Pobierz raport

Analiza porównawcza wyników egzaminów zewnętrznych – gimnazjum (2011)

Link do raportu  |  Pobierz raport

Przedmioty przyrodnicze w wybranych krajach. Raport z wizyty studyjnej w Anglii

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów - przedmioty przyrodnicze (2011)

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów - historia i WOS (2011)

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów - język polski (2011)

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów - matematyka (2011)

Link do raportu  |  Pobierz raport

„Laboratorium myślenia”. Diagnoza umiejętności gimnazjalistów w zakresie przedmiotów przyrodniczych 2011

Link do raportu  |  Pobierz raport

Koncepcja metodologiczna badań umożliwiających długookresową porównywalność wyników egzaminów zewnętrznych

Link do raportu  |  Pobierz raport

Podstawa programowa przedmiotów przyrodniczych w opiniach nauczycieli, dyrektorów szkół oraz uczniów

Link do raportu  |  Pobierz raport

Polityka językowa w Europie

Link do raportu  |  Pobierz raport

Europejskie Badanie Kompetencji Językowych ESLC. Raport krajowy 2011

Link do raportu  |  Pobierz raport

Analiza porównawcza wyników egzaminów zewnętrznych – sprawdzian w szóstej klasie szkoły podstawowej i egzamin gimnazjalny

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza kompetencji gimnazjalistów - przedmioty przyrodnicze (2012)

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza kompetencji gimnazjalistów - historia (2012)

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza kompetencji gimnazjalistów - język polski (2012)

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza kompetencji gimnazjalistów - matematyka (2012)

Link do raportu  |  Pobierz raport

Realizacja podstawy programowej z historii w gimnazjach (2011)

Link do raportu  |  Pobierz raport

Nauczanie matematyki w gimnazjum

Link do raportu  |  Pobierz raport

Szkoła samodzielnego myślenia

Link do raportu  |  Pobierz raport

Podstawy programowe w zakresie przedmiotów przyrodniczych w wybranych krajach

Link do raportu  |  Pobierz raport

Język angielski w gimnazjum - etap I

Link do raportu  |  Pobierz raport

Realizacja podstawy programowej z historii w szkołach ponadgimnazjalnych

Link do raportu  |  Pobierz raport

Kompetencje komputerowe i informacyjne młodzieży w Polsce (ICILS 2013)

Link do raportu  |  Pobierz raport

Czytelnictwo dzieci i młodzieży

Link do raportu  |  Pobierz raport

Badanie umiejętności mówienia w języku angielskim

Link do raportu  |  Pobierz raport

Przedmioty przyrodnicze w wybranych krajach - raport z wizyty studyjnej w Finlandii

Link do raportu  |  Pobierz raport

Dobre praktyki w nauczaniu historii

Link do raportu  |  Pobierz raport

Czytelnictwo dzieci i młodzieży. Streszczenie raportu końcowego

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza umiejętności matematycznych uczniów szkół podstawowych DUMa

Link do raportu  |  Pobierz raport

Optymalizacja sposobu wykorzystywania narzędzi dydaktycznych IBE w praktyce lekcyjnej – wdrożenia (2014–2015)

Link do raportu  |  Pobierz raport

Potrzeby nauczycieli szkół zawodowych w zakresie języka polskiego, matematyki, historii oraz przedmiotów przyrodniczych

Link do raportu  |  Pobierz raport

Kompetencje polonistyczne trzecioklasistów

Link do raportu  |  Pobierz raport

Kompetencje polonistyczne piątoklasistów

Link do raportu  |  Pobierz raport

Kompetencje polonistyczne piątoklasistów

Link do raportu  |  Pobierz raport

Kompetencje matematyczne trzecioklasistów

Link do raportu  |  Pobierz raport

Kompetencje matematyczne piątoklasistów

Link do raportu  |  Pobierz raport

Porównywalne wyniki egzaminacyjne (PWE)

Link do raportu  |  Pobierz raport

Nauczanie filozofii na III i IV etapie edukacyjnym

Link do raportu  |  Pobierz raport

Potrzeby nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i nauczycieli matematyki w zakresie rozwoju zawodowego

Link do raportu  |  Pobierz raport

Laboratorium myślenia. Diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce 2011–2014

Link do raportu  |  Pobierz raport

Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej

Link do raportu  |  Pobierz raport

Nauczanie matematyki w szkole podstawowej

Link do raportu  |  Pobierz raport

Realizacja podstawy programowej kształcenia ogólnego. Wnioski z badań przeprowadzonych przez Zespół Dydaktyk Szczegółowych IBE

Link do raportu  |  Pobierz raport

Umiejętności maturzystów 2015. Obowiązkowy egzamin maturalny z języka angielskiego w 2015 roku

Link do raportu  |  Pobierz raport

Stan opanowania przez uczniów liceów umiejętności wymaganych przez podstawę programową do nauczania języka polskiego. Raport na podstawie analizy egzaminu maturalnego z 2015, badania „Diagnoza przedmaturalna” z 2014 oraz badania „Diagnoza kompetencji gimnazjalistów” z 2011

Link do raportu  |  Pobierz raport

Wychowanie fizyczne w opiniach dyrektorów i nauczycieli. Organizacja kształcenia, podstawa programowa i ocenianie uczniów w szkołach podstawowych

Link do raportu  |  Pobierz raport

Analiza wyników egzaminu maturalnego uczniów, którzy w roku 2015 zdawali maturę według formuły dostosowanej do nowej podstawy programowej. Matematyka, zakres podstawowy

Link do raportu  |  Pobierz raport

Język angielski w szkole podstawowej – proces i efekty nauczania

Link do raportu  |  Pobierz raport

Sprawdzian 2015: matematyka. Analiza błędów popełnianych przez uczniów w zadaniach zamkniętych

Link do raportu  |  Pobierz raport

Efekty nauczania języka angielskiego na III etapie edukacyjnym

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza umiejętności szóstoklasistów DUSZa

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza umiejętności szóstoklasistów DUSZa

Link do raportu  |  Pobierz raport

Perspektywy indywidualizacji kształcenia. Raport o stanie badań

Link do raportu  |  Pobierz raport

Dziecko sześcioletnie idzie do szkoły... Wybór tekstów

Link do raportu  |  Pobierz raport

Szkolne, psychologiczne i społeczne uwarunkowania wyników nauczania na I etapie edukacyjnym. Raport na podstawie fazy wstępnej ogólnopolskiego badania podłużnego Szkolnych Uwarunkowań Efektywności Kształcenia 2012 r.

Link do raportu  |  Pobierz rapor

Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów szkół podstawowych w klasach I-III

Link do raportu

Badanie 6- i 7-latków – rok szkolny 2012/2013

Link do raportu  |  Pobierz rapor

Ewaluacja wsparcia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze środków Unii Europejskiej w latach 2010-2013

Link do raportu  |  Pobierz rapor

Szkolne pytania. Wyniki badań nad efektywnością nauczania w klasach IV–VI

Link do raportu  |  Pobierz rapor

Systemy oceniania w szkole – prawo i praktyka

Link do raportu  |  Pobierz raport

Ocenianie i ewaluacja w polskim systemie edukacji

Link do raportu

Współpraca szkół z podmiotami zewnętrznymi

Link do raportu  |  Pobierz raport

Początkujący nauczyciele. Raport z badania jakościowego.

Link do raportu  |  Pobierz raport

Status zawodowy nauczyciela. Analiza prawna

Link do raportu  |  Pobierz raport

Czas pracy i warunki pracy w relacjach nauczycieli

Link do raportu  |  Pobierz raport

Laboratorium Mikrobadań IBE

Link do raportu  |  Pobierz raport

Wykorzystanie ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej przez szkoły

Link do raportu  |  Pobierz raport

Likwidacja szkół podstawowych oraz przekazywanie stowarzyszeniom

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza zmian w sieci szkół podstawowych i gimnazjów 2007–2012

Link do raportu  |  Pobierz raport

Mobilność społeczna i przestrzenna w kontekście wyborów edukacyjnych

Link do raportu  |  Pobierz raport

Bezpieczeństwo uczniów i klimat społeczny w polskich szkołach

Link do raportu  |  Pobierz raport

Zmiany w sieci szkół ponadgimnazjalnych w latach 2007-2013

Link do raportu  |  Pobierz raport

Autoselekcja na progu gimnazjum – działania rodziców w kontekście działań szkół i polityki samorządu

Link do raportu  |  Pobierz raport

Pozycja społeczno-zawodowa nauczycieli. Raport z badania jakościowego

Link do raportu  |  Pobierz raport

Opracowanie koncepcji badania nakładów na edukację i przeprowadzenie analiz danych zastanych

Link do raportu

Raport z analizy kosztów edukacji na etapie przedszkola, szkoły podstawowej i gimnazjum

Link do raportu  |  Pobierz raport

Finansowanie i zarządzanie oświatą przez jednostki samorządu terytorialnego

Link do raportu  |  Pobierz raport

Wydatki i wybory edukacyjne gospodarstw domowych i ich uwarunkowania, 2012 r.

Link do raportu

Koszty edukacji ponadgimnazjalnej i policealnej

Link do raportu  |  Pobierz raport

Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób w wieku 19-30 lat dotyczących studiowania. Raport z przeprowadzenia badań metodami ekonomii eksperymentalnej

Link do raportu  |  Pobierz raport

Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób 19-30. Koszty kształcenia na poziomie wyższym

Link do raportu  |  Pobierz raport

Badanie ekonomicznych uwarunkowań celów i kierunków alokacji nakładów na edukację realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne w Polsce (BECKER). Raport dla powiatu giżyckiego

Link do raportu  |  Pobierz raport

Badanie ekonomicznych uwarunkowań celów i kierunków alokacji nakładów na edukację realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne w Polsce (BECKER). Raport dla powiatu głogowskiego

Link do raportu  |  Pobierz raport

Badanie ekonomicznych uwarunkowań celów i kierunków alokacji nakładów na edukację realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne w Polsce (BECKER). Raport dla powiatu m. Poznań

Link do raportu  |  Pobierz raport

Badanie ekonomicznych uwarunkowań celów i kierunków alokacji nakładów na edukację realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne w Polsce (BECKER). Raport dla powiatu pruszkowskiego

Link do raportu  |  Pobierz raport

Badanie ekonomicznych uwarunkowań celów i kierunków alokacji nakładów na edukację realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne w Polsce (BECKER). Raport dla powiatu m. Siemianowice Śląskie

Link do raportu  |  Pobierz raport

Badanie ekonomicznych uwarunkowań celów i kierunków alokacji nakładów na edukację realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne w Polsce (BECKER). Raport dla powiatu sokólskiego

Link do raportu  |  Pobierz raport

Badanie ekonomicznych uwarunkowań celów i kierunków alokacji nakładów na edukację realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne w Polsce (BECKER). Raport dla powiatu m. Świnoujście

Link do raportu  |  Pobierz raport

Badanie ekonomicznych uwarunkowań celów i kierunków alokacji nakładów na edukację realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne w Polsce (BECKER). Raport dla powiatu m. Tarnobrzeg

Link do raportu  |  Pobierz raport

Popyt na zajęcia dodatkowe w szkołach podstawowych i gimnazjach – badanie dla dziewięciu powiatów w Polsce

Link do raportu  |  Pobierz raport

Raport Jubileuszowy. Prywatne i publiczne wydatki na oświatę

Link do raportu  |  Pobierz raport

Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób w wieku 19-30 lat dotyczących studiowania. Końcowy raport metodologiczny

Link do raportu  |  Pobierz raport

Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób w wieku 19-30 lat dotyczących studiowania

Link do raportu  |  Pobierz raport

Finansowanie edukacji wyższej w Europie. Od modelu egalitarnego do elitarnego

Link do raportu  |  Pobierz raport

Raport z realizacji Modułu 2. Badanie wzajemnych oczekiwań pracodawców, studentów i absolwentów UW

Link do raportu  |  Pobierz raport

Prognoza kapitału ludzkiego

Link do raportu  |  Pobierz raport

Realizacja badania ścieżek edukacyjnych niepełnosprawnych dzieci, uczniów i absolwentów – raport końcowy

Link do raportu  |  Pobierz raport

Portret generacji 50+ w Polsce i w Europie Wyniki badania zdrowia, starzenia się i przechodzenia na emeryturę w Europie (SHARE)

Link do raportu  |  Pobierz raport

Uwarunkowania decyzji edukacyjnych. Wyniki pierwszej rundy badania panelowego gospodarstw domowych

Link do raportu  |  Pobierz raport

Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych z wykorzystaniem danych administracyjnych zakładu ubezpieczeń społecznych

Link do raportu  |  Pobierz raport

Współpraca szkół zawodowych z przedsiębiorcami na przykładzie Działania 9.2 PO KL. Analiza projektów realizowanych w latach 2008-2011

Link do raportu  |  Pobierz raport

Popyt na kompetencje i kwalifikacje oraz ich podaż – wnioski z badań

Link do raportu  |  Pobierz raport

Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych. Raport podsumowujący z badania

Link do raportu  |  Pobierz raport

Habitus zawodowy, współpraca, narracje aktorów społecznych i praca, która nie uszlachetnia. Raport z badania systemu kształcenia zawodowego i jego interesariuszy przy wykorzystaniu metod jakościowych

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza stanu doradztwa edukacyjno-zawodowego w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych w relacjach dyrektorów szkół i osób realizujących doradztwo

Link do raportu  |  Pobierz raport

Włączający system edukacji i rynku pracy – rekomendacje dla polityki publicznej

Link do raportu  |  Pobierz raport

Uwarunkowania decyzji edukacyjnych. Wyniki drugiej rundy badania panelowego gospodarstw domowych. Raport tematyczny z badania – skrót

Link do raportu  |  Pobierz raport

Regionalne uwarunkowania decyzji edukacyjnych – wybrane aspekty

Link do raportu  |  Pobierz raport

Edukacja i rynek pracy

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza zapotrzebowania na badania i inne źródła informacji w obszarze edukacji – samorząd lokalny

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza zapotrzebowania dyrektorów szkół na wyniki badań i inne informacje przydatne w kierowaniu szkołą

Link do raportu  |  Pobierz raport

Wykorzystanie środków europejskich dla rozwoju współpracy między szkolnictwem zawodowym a przedsiębiorcami – ewaluacja zakończonych projektów w ramach działania 9.2 PO KL: Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwo zawodowego

Link do raportu  |  Pobierz raport

Wykorzystanie środków europejskich dla rozwoju współpracy między szkolnictwem zawodowym a przedsiębiorcami - główne wnioski z pierwszej fazy badania

Link do raportu  |  Pobierz raport

Wykorzystanie TIK w nauczaniu i uczeniu się uczniów ze SPE na przykładzie rządowego programu rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych „Cyfrowa szkoła”

Link do raportu  |  Pobierz raport

Ewaluacja ex-post rządowego programu rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych – „Cyfrowa szkoła”

Link do raportu  |  Pobierz raport

Analiza podręczników do biologii z III etapu edukacyjnego pod względem realizacji obowiązku nauczania metody badań biologicznych

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza potrzeb nauczycieli przyrody w szkole podstawowej w zakresie wsparcia w prowadzeniu lekcji metodą badawczą

Link do raportu  |  Pobierz raport

Ewaluacja ex-post programów rozwojowych w szkołach kształcenia ogólnego w ramach Poddziałania 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych”

Link do raportu  |  Pobierz raport

Średnioterminowe efekty programu „Cyfrowa szkoła”

Link do raportu  |  Pobierz raport

Opinie i oczekiwania młodych dorosłych (osiemnastolatków) oraz rodziców dzieci w wieku szkolnym wobec edukacji dotyczącej rozwoju psychoseksualnego i seksualności

Link do raportu  |  Pobierz raport

Bilans zmian instytucjonalnych. Polska oświata w okresie transformacji

Link do raportu  |  Pobierz raport

Raport z ewaluacji bieżącej projektów konkursowych Działania 3.5 POKL. Uwarunkowania i efekty wspomagania pracy S/P

Link do raportu  |  Pobierz raport

Rekomendacje dla polityki edukacyjnej: Droga edukacyjna sześciolatków – szkoła czy przedszkole?

Link do raportu  |  Pobierz raport

Rekomendacje dotyczące podstawowego wyposażenia pracowni przedmiotów przyrodniczych oraz zasad i organizacji szkoleń dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych na III etapie edukacyjnym (gimnazja).

Link do raportu  |  Pobierz raport

Rekomendacje dotyczące podstawowego wyposażenia pracowni przedmiotów przyrodniczych oraz zasad i organizacji szkoleń dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych na IV etapie edukacyjnym (szkoły ponadgimnazjalne).

Link do raportu  |  Pobierz raport

Rekomendacje dla systemu edukacji 2014: Rekomendacje dla systemu edukacji dotyczące nauczania matematyki

Pobierz raport

Umiejętności Podstawowe Dorosłych

Polacy z niskimi kompetencjami

 Pobierz raport analityczny  |  Pobierz rekomandacje dla polityki

Niskie kompetencje dorosłych Polaków a wybrane aspekty aktywności zawodowej i edukacyjnej

Pobierz prezentację

Not in Employment, Education or Training - czynniki ryzyka

Pobierz prezentację

Niskie kompetencje dorosłych Polaków a aktywność na rynku pracy

Pobierz prezentację

Niskie kompetencje dorosłych Polaków a aktywność edukacyjna 

Pobierz prezentację

Wykluczenie cyfrowe – czynniki ryzyka

Pobierz prezentację

Rekomendacje

Pobierz prezentację

ConstructyVET

Projektowanie i testowanie nowych kwalifikacji menadżerskich w zakresie ponownego użycia oraz recyklingu e-odpadów (EwasteR)

Wykluczenie społeczne młodych ludzi w Europie (EXCEPT)

Wykluczenie społeczne młodzieży w Europie

Pobierz prezentację

Niepewna sytuacja młodzieży na rynku pracy a zdrowie i dobrostan psychiczny

Pobierz prezentację

Ekonomiczne konsekwencje wykluczenia i niestabilnej sytuacji na rynku pracy

Pobierz prezentację

Badania terenowe EXCEPT

Pobierz prezentację

Wyniki badań EXCEPT w Polsce

Pobierz Raport 1  |   Pobierz Raport 2

Badanie sytuacji zawodowej niepełnosprawnych absolwentów szkół wyższych

Promowanie innowacyjnych technik nauczania i uczenia poprzez współdziałanie (CoLab)

Scenariusze zajęć |  Link

Wytyczne dotyczące oceniania uczenia się przez współdziałanie  |  Link

Raporty krajowe |  Link

Szkolenie on-line (platforma MOOC):

●   Collaborative Teaching and Learning
●   Co-lab

Rekomendacje z projektu Co-Lab, autorstwa Dorothy Cassells (styczeń 2018)  |  Link

Raport z badań autorstwa IBE  |  Link

Alokacja czasu na opiekę nad osobami starszymi:
zmieniające się trendy i uwarunkowania

Statystyki opisowe:

wykres

Opiekunowie (n=1682)



Średnia

Std, Dev,

Max

Życie towarzyskie

48,9

62,7

670

Sen

506,1

87,5

840

Sport

17,5

38,0

350

Hobby

2,3

13,2

180

Inni (n=37285)



Średnia

Std. Dev.

Max

Życie towarzyskie

51

71

830

Sen

528

97

1440

Sport

27

50

810

Hobby

5

26

640

Wyniki analiz:

Regression (1): Czas wolny poświęcony na:



Sen

Sport

Hobby

Życie towarzyskie

Opiekun

-29.159***

(2.318)

-9.327***

(1.237)

-2.141***

(0.638)

-2.486

(1.746)

Regression (2): Chęć poświęcenia więcej czasu na:



Sen

Sport

Hobby

Życie towarzyskie

Opiekun

0.304***

(0.059)

0.323***

(0.055)

0.344**

(0.054)

0.422***

(0.052)

Standard errors in parentheses:* p<0.05, ** p<0.01, *** p<0.001
Regression (1): controls for time spent in paid work, income level, gender, age, education, children age 0-6 in hh.
Regression (2): controls for time spent in paid work, income level, gender, age, overall well-being.

Badania empiryczne prowadzą do następujących wniosków:

  • Opiekunowie osób starszych poświęcają mniej czasu na sen, sport i hobby w porównaniu do osób, które nie opiekują się osobami starszymi. Nie ma znaczącej różnicy w odniesieniu do czasu poświęconego na życie towarzyskie.
  • W odniesieniu do wszystkich analizowanych form spędzania czasu wolnego opiekunowie deklarują deficyt czasu poświęconego na tego rodzaju aktywności.
  • Dalsze analizy powinny skupić się na zbadaniu, czy deficyt czasu na odpoczynek jest powiązany z płcią opiekuna oraz w jakim stopniu wynika on ze wspólnego prowadzenia gospodarstwa domowego lub zamieszkania poza gospodarstwem domowym osoby wymagającej opieki.

 

 

Informacje o pozostałych projektach realizowanych obecnie w IBE znajdują się w zakładkach
Projekty krajowe i Projekty międzynarodowe.

 

 

Wychowanie fizyczne w opiniach dyrektorów i nauczycieli. Organizacja kształcenia, podstawa programowa i ocenianie uczniów w szkołach podstawowych
logo srodekMIiRmnisw logotyp
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018