bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

 R8P7834 ico

Eksperci IBE na VPL Biennale w Berlinie

Na początku maja w Berlinie odbyła się trzecia edycja międzynarodowej konferencji VPL Biennale. Na zorganizowanym z okazji Biennale spotkaniu Grupy Doradczej ds. Europejskiej Ramy Kwalifikacji Iwona Gmaj, reprezentująca IBE, oraz Maciej Lasota, członek Grupy z ramienia MEN, zaprezentowali raport na temat rozwiązań walidacyjnych wdrażanych w Polsce. Więcej
ZRK ico

Kampania “Dni uczenia się dorosłych”

Na początku maja wystartowała kampania społeczna “Dni uczenia się dorosłych”, promująca rozwijanie nawyku ciągłego zdobywania wiedzy i umiejętności. Jako oficjalny partner wydarzenia w kampanię zaangażował się także Instytut Badań Edukacyjnych! Więcej
droniada

IBE partnerem merytorycznym
Droniady 2019

W dniach 5-8 czerwca na lotnisku Katowice-Muchowiec odbędzie się Droniada 2019 - szósta edycja konkursu dla zespołów akademickich z wykorzystaniem dronów i systemów analizy informacji. Jednym z partnerów wydarzenia został Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
IMG 4711ico

O szkole przyszłości na konferencji Microsoftu EduDays

16 maja w centrum MsMermaid na ulicy Wioślarskiej w Warszawie odbyła się konferencja Microsoft EduDays 2019 – Szkoła Przyszłości. Zgromadzeni dyskutowali na temat przyszłości sektora edukacyjnego, wykorzystania najnowszych rozwiązań technologicznych w procesie nauczania oraz zastanawiali się, co niesie przyszłość dla oświaty i szkolnictwa. Więcej
sem ico

Kolejne seminarium projektu CROSSCUT za nami

13 maja 2019 roku w Instytucie Badań Edukacyjnych odbyło się seminarium informacyjne “Projekt CROSSCUT - sposób na wdrażanie nauczania międzyprzedmiotowego”, podczas którego omówione zostały efekty realizacji międzynarodowego projektu CROSSCUT. Więcej
Microsoft EduDays2019 ico

IBE patronem konferencji Microsoftu

Już 16 maja w Warszawie odbędzie się konferencja EduDays 2019 - Szkoła Przyszłości, organizowana przez zespół Microsoft dla Edukacji. Jednym z patronów wydarzenia został Instytut Badań Edukacyjnych. Wśród partnerów imprezy znaleźli się międzynarodowi giganci, tacy jak: Acer, Dell, HP, Lenovo i Samsung. Więcej
wyniki badan

Poniżej prezentujemy wyniki badań zakończonych projektów. Informacje o pozostałych projektach realizowanych obecnie w IBE znajdują się w zakładkach Projekty krajowe i Projekty międzynarodowe.

Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu (PIRLS)

PIRLS 2016  |  Pobierz Raport

Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów (PISA)

PISA 2006  |  Pobierz Raport

PISA 2009  |  Pobierz Raport

PISA 2012  |  Pobierz Raport

PISA 2015  |  Pobierz Raport  |  Prezentacja wyników

Międzynarodowe Badanie Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych
(TIMSS 2015)

Średni wynik polskich dzieci wynosi 535 punktów i jest istotnie wyższy od średniej międzynarodowej. Wśród 49 kra­jów Polska zajmuje 17. miejsce, a wynik Polski nie jest statystycznie odróżnialny od wyniku osiąganego przez czwartoklasistów z Finlandii i Litwy. Podobnie jak nieodróżnialne są wyniki Danii i USA.

Międzynarodowe Badania Kompetencji Osób Dorosłych (PIAAC)

Pod względem przeciętnego wyniku, zarówno w zakresie rozumienia tekstu, jak i rozumowania matematycznego, najlepsze wyniki osiągają mieszkańcy trzech krajów: Japonii, Finlandii i Holandii. Powyżej średniej OECD w obu dziedzinach plasują się również osoby dorosłe mieszkające w Szwecji, Norwegii, Estonia i Belgii. Wyniki wyraźnie najsłabsze uzyskali Włosi i Hiszpanie.

piacc1

Poziom umiejętności Polaków w wieku 16-65 lat jest niższy niż przeciętny poziom umiejętności mieszkańców krajów OECD, które wzięły udział w badaniu. Wynik Polski w dziedzinie rozumienia tekstu dzieli od średniej OECD 6 punktów (267 pkt. wobec 273 pkt.), a w dziedzinie rozumowania matematycznego – 9 punktów (260 pkt. wobec 269 pkt.). Gorszy wynik w zakresie rozumienia tekstu uzyskały Francja, Włochy i Hiszpania, podczas gdy wynik Irlandii jest zbliżony do polskiego. Natomiast przeciętny poziom rozumowania matematycznego Polaków jest porównywalny do wyniku Wielkiej Brytanii i jest lepszy niż wyniki Irlandii, Francji, Stanów Zjednoczonych, Włoch i Hiszpanii.
Średnie wyniki w PIAAC nie uwzględniają jednak zróżnicowania wyników w poszczególnych krajach. Zarówno w krajach o najwyższych jak i najniższych przeciętnych wynikach część populacji dorosłych osiąga bardzo niskie wyniki, ale istnieją także grupy o wysokich poziomach umiejętności. Przeciętnie w 22 badanych krajach OECD 16% ludności osiąga poziom umiejętności 1 lub poniżej (tj. bardzo niski poziom umiejętności) w zakresie rozumienia tekstu, a 12% poziom 4 lub 5 (tj. wysoki poziom umiejętności). W odniesieniu do kompetencji rozumowania matematycznego odsetki te wynoszą odpowiednio 19% i 13%. Kraje o niewielkim zróżnicowaniu wyników to Czechy, Słowacja, a także Korea, Cypr, Austria i Estonia. Kraje, w których obserwujemy względnie duże odsetki osób o wysokim poziomie umiejętności, ale jednocześnie duże odsetki osób – o niskim, to Kanada, Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Niemcy i Australia.

piacc2

Rozkład wyników PIAAC w Polsce charakteryzuje się przede wszystkim dużym udziałem osób o niskim poziomie umiejętności: umiejętność rozumienia tekstu prawie jednej piątej populacji dorosłych oceniana jest na poziomie 1 lub poniżej, a w dziedzinie rozumowania matematycznego – blisko jednej czwartej. Niski poziom badanych kompetencji charakteryzuje więc w Polsce wyraźnie większy odsetek dorosłych, niż przeciętnie w krajach OECD. Jednocześnie grupa osób o poziomie umiejętności 4 lub 5 jest w Polsce relatywnie mniej liczna.

Międzynarodowe Badanie Nauczania i Uczenia się (TALIS 2013)

Polscy nauczyciele i dyrektorzy na tle międzynarodowym. Główne wyniki badania TALIS 2013

 Link do raportu  |  Pobierz raport

Entuzjaści Edukacji

Raport o stanie edukacji 2010. Społeczeństwo w drodze do wiedzy

Link do raportu  |  Pobierz raport

Raport o stanie edukacji 2011. Kontynuacja przemian

Link do raportu  |  Pobierz raport

Raport o stanie edukacji 2012. Liczą się efekty

Link do raportu  |  Pobierz raport

Raport o stanie edukacji 2013. Liczą się nauczyciele

Link do raportu  |  Pobierz raport

Raport o stanie edukacji 2014. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

Link do raportu  |  Pobierz raport

Koncepcja metodologii badań umożliwiających długookresową porównywalność wyników egzaminów zewnętrznych 2010 r.

Pobierz raport

Analiza porównawcza wyników egzaminów zewnętrznych – gimnazjum (2011)

Link do raportu  |  Pobierz raport

Przedmioty przyrodnicze w wybranych krajach. Raport z wizyty studyjnej w Anglii

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów - przedmioty przyrodnicze (2011)

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów - historia i WOS (2011)

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów - język polski (2011)

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów - matematyka (2011)

Link do raportu  |  Pobierz raport

„Laboratorium myślenia”. Diagnoza umiejętności gimnazjalistów w zakresie przedmiotów przyrodniczych 2011

Link do raportu  |  Pobierz raport

Koncepcja metodologiczna badań umożliwiających długookresową porównywalność wyników egzaminów zewnętrznych

Link do raportu  |  Pobierz raport

Podstawa programowa przedmiotów przyrodniczych w opiniach nauczycieli, dyrektorów szkół oraz uczniów

Link do raportu  |  Pobierz raport

Polityka językowa w Europie

Link do raportu  |  Pobierz raport

Europejskie Badanie Kompetencji Językowych ESLC. Raport krajowy 2011

Link do raportu  |  Pobierz raport

Analiza porównawcza wyników egzaminów zewnętrznych – sprawdzian w szóstej klasie szkoły podstawowej i egzamin gimnazjalny

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza kompetencji gimnazjalistów - przedmioty przyrodnicze (2012)

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza kompetencji gimnazjalistów - historia (2012)

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza kompetencji gimnazjalistów - język polski (2012)

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza kompetencji gimnazjalistów - matematyka (2012)

Link do raportu  |  Pobierz raport

Realizacja podstawy programowej z historii w gimnazjach (2011)

Link do raportu  |  Pobierz raport

Nauczanie matematyki w gimnazjum

Link do raportu  |  Pobierz raport

Szkoła samodzielnego myślenia

Link do raportu  |  Pobierz raport

Podstawy programowe w zakresie przedmiotów przyrodniczych w wybranych krajach

Link do raportu  |  Pobierz raport

Język angielski w gimnazjum - etap I

Link do raportu  |  Pobierz raport

Realizacja podstawy programowej z historii w szkołach ponadgimnazjalnych

Link do raportu  |  Pobierz raport

Kompetencje komputerowe i informacyjne młodzieży w Polsce (ICILS 2013)

Link do raportu  |  Pobierz raport

Czytelnictwo dzieci i młodzieży

Link do raportu  |  Pobierz raport

Badanie umiejętności mówienia w języku angielskim

Link do raportu  |  Pobierz raport

Przedmioty przyrodnicze w wybranych krajach - raport z wizyty studyjnej w Finlandii

Link do raportu  |  Pobierz raport

Dobre praktyki w nauczaniu historii

Link do raportu  |  Pobierz raport

Czytelnictwo dzieci i młodzieży. Streszczenie raportu końcowego

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza umiejętności matematycznych uczniów szkół podstawowych DUMa

Link do raportu  |  Pobierz raport

Optymalizacja sposobu wykorzystywania narzędzi dydaktycznych IBE w praktyce lekcyjnej – wdrożenia (2014–2015)

Link do raportu  |  Pobierz raport

Potrzeby nauczycieli szkół zawodowych w zakresie języka polskiego, matematyki, historii oraz przedmiotów przyrodniczych

Link do raportu  |  Pobierz raport

Kompetencje polonistyczne trzecioklasistów

Link do raportu  |  Pobierz raport

Kompetencje polonistyczne piątoklasistów

Link do raportu  |  Pobierz raport

Kompetencje polonistyczne piątoklasistów

Link do raportu  |  Pobierz raport

Kompetencje matematyczne trzecioklasistów

Link do raportu  |  Pobierz raport

Kompetencje matematyczne piątoklasistów

Link do raportu  |  Pobierz raport

Porównywalne wyniki egzaminacyjne (PWE)

Link do raportu  |  Pobierz raport

Nauczanie filozofii na III i IV etapie edukacyjnym

Link do raportu  |  Pobierz raport

Potrzeby nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i nauczycieli matematyki w zakresie rozwoju zawodowego

Link do raportu  |  Pobierz raport

Laboratorium myślenia. Diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce 2011–2014

Link do raportu  |  Pobierz raport

Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej

Link do raportu  |  Pobierz raport

Nauczanie matematyki w szkole podstawowej

Link do raportu  |  Pobierz raport

Realizacja podstawy programowej kształcenia ogólnego. Wnioski z badań przeprowadzonych przez Zespół Dydaktyk Szczegółowych IBE

Link do raportu  |  Pobierz raport

Umiejętności maturzystów 2015. Obowiązkowy egzamin maturalny z języka angielskiego w 2015 roku

Link do raportu  |  Pobierz raport

Stan opanowania przez uczniów liceów umiejętności wymaganych przez podstawę programową do nauczania języka polskiego. Raport na podstawie analizy egzaminu maturalnego z 2015, badania „Diagnoza przedmaturalna” z 2014 oraz badania „Diagnoza kompetencji gimnazjalistów” z 2011

Link do raportu  |  Pobierz raport

Wychowanie fizyczne w opiniach dyrektorów i nauczycieli. Organizacja kształcenia, podstawa programowa i ocenianie uczniów w szkołach podstawowych

Link do raportu  |  Pobierz raport

Analiza wyników egzaminu maturalnego uczniów, którzy w roku 2015 zdawali maturę według formuły dostosowanej do nowej podstawy programowej. Matematyka, zakres podstawowy

Link do raportu  |  Pobierz raport

Język angielski w szkole podstawowej – proces i efekty nauczania

Link do raportu  |  Pobierz raport

Sprawdzian 2015: matematyka. Analiza błędów popełnianych przez uczniów w zadaniach zamkniętych

Link do raportu  |  Pobierz raport

Efekty nauczania języka angielskiego na III etapie edukacyjnym

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza umiejętności szóstoklasistów DUSZa

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza umiejętności szóstoklasistów DUSZa

Link do raportu  |  Pobierz raport

Perspektywy indywidualizacji kształcenia. Raport o stanie badań

Link do raportu  |  Pobierz raport

Dziecko sześcioletnie idzie do szkoły... Wybór tekstów

Link do raportu  |  Pobierz raport

Szkolne, psychologiczne i społeczne uwarunkowania wyników nauczania na I etapie edukacyjnym. Raport na podstawie fazy wstępnej ogólnopolskiego badania podłużnego Szkolnych Uwarunkowań Efektywności Kształcenia 2012 r.

Link do raportu  |  Pobierz rapor

Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów szkół podstawowych w klasach I-III

Link do raportu

Badanie 6- i 7-latków – rok szkolny 2012/2013

Link do raportu  |  Pobierz rapor

Ewaluacja wsparcia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze środków Unii Europejskiej w latach 2010-2013

Link do raportu  |  Pobierz rapor

Szkolne pytania. Wyniki badań nad efektywnością nauczania w klasach IV–VI

Link do raportu  |  Pobierz rapor

Systemy oceniania w szkole – prawo i praktyka

Link do raportu  |  Pobierz raport

Ocenianie i ewaluacja w polskim systemie edukacji

Link do raportu

Współpraca szkół z podmiotami zewnętrznymi

Link do raportu  |  Pobierz raport

Początkujący nauczyciele. Raport z badania jakościowego.

Link do raportu  |  Pobierz raport

Status zawodowy nauczyciela. Analiza prawna

Link do raportu  |  Pobierz raport

Czas pracy i warunki pracy w relacjach nauczycieli

Link do raportu  |  Pobierz raport

Laboratorium Mikrobadań IBE

Link do raportu  |  Pobierz raport

Wykorzystanie ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej przez szkoły

Link do raportu  |  Pobierz raport

Likwidacja szkół podstawowych oraz przekazywanie stowarzyszeniom

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza zmian w sieci szkół podstawowych i gimnazjów 2007–2012

Link do raportu  |  Pobierz raport

Mobilność społeczna i przestrzenna w kontekście wyborów edukacyjnych

Link do raportu  |  Pobierz raport

Bezpieczeństwo uczniów i klimat społeczny w polskich szkołach

Link do raportu  |  Pobierz raport

Zmiany w sieci szkół ponadgimnazjalnych w latach 2007-2013

Link do raportu  |  Pobierz raport

Autoselekcja na progu gimnazjum – działania rodziców w kontekście działań szkół i polityki samorządu

Link do raportu  |  Pobierz raport

Pozycja społeczno-zawodowa nauczycieli. Raport z badania jakościowego

Link do raportu  |  Pobierz raport

Opracowanie koncepcji badania nakładów na edukację i przeprowadzenie analiz danych zastanych

Link do raportu

Raport z analizy kosztów edukacji na etapie przedszkola, szkoły podstawowej i gimnazjum

Link do raportu  |  Pobierz raport

Finansowanie i zarządzanie oświatą przez jednostki samorządu terytorialnego

Link do raportu  |  Pobierz raport

Wydatki i wybory edukacyjne gospodarstw domowych i ich uwarunkowania, 2012 r.

Link do raportu

Koszty edukacji ponadgimnazjalnej i policealnej

Link do raportu  |  Pobierz raport

Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób w wieku 19-30 lat dotyczących studiowania. Raport z przeprowadzenia badań metodami ekonomii eksperymentalnej

Link do raportu  |  Pobierz raport

Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób 19-30. Koszty kształcenia na poziomie wyższym

Link do raportu  |  Pobierz raport

Badanie ekonomicznych uwarunkowań celów i kierunków alokacji nakładów na edukację realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne w Polsce (BECKER). Raport dla powiatu giżyckiego

Link do raportu  |  Pobierz raport

Badanie ekonomicznych uwarunkowań celów i kierunków alokacji nakładów na edukację realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne w Polsce (BECKER). Raport dla powiatu głogowskiego

Link do raportu  |  Pobierz raport

Badanie ekonomicznych uwarunkowań celów i kierunków alokacji nakładów na edukację realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne w Polsce (BECKER). Raport dla powiatu m. Poznań

Link do raportu  |  Pobierz raport

Badanie ekonomicznych uwarunkowań celów i kierunków alokacji nakładów na edukację realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne w Polsce (BECKER). Raport dla powiatu pruszkowskiego

Link do raportu  |  Pobierz raport

Badanie ekonomicznych uwarunkowań celów i kierunków alokacji nakładów na edukację realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne w Polsce (BECKER). Raport dla powiatu m. Siemianowice Śląskie

Link do raportu  |  Pobierz raport

Badanie ekonomicznych uwarunkowań celów i kierunków alokacji nakładów na edukację realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne w Polsce (BECKER). Raport dla powiatu sokólskiego

Link do raportu  |  Pobierz raport

Badanie ekonomicznych uwarunkowań celów i kierunków alokacji nakładów na edukację realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne w Polsce (BECKER). Raport dla powiatu m. Świnoujście

Link do raportu  |  Pobierz raport

Badanie ekonomicznych uwarunkowań celów i kierunków alokacji nakładów na edukację realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne w Polsce (BECKER). Raport dla powiatu m. Tarnobrzeg

Link do raportu  |  Pobierz raport

Popyt na zajęcia dodatkowe w szkołach podstawowych i gimnazjach – badanie dla dziewięciu powiatów w Polsce

Link do raportu  |  Pobierz raport

Raport Jubileuszowy. Prywatne i publiczne wydatki na oświatę

Link do raportu  |  Pobierz raport

Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób w wieku 19-30 lat dotyczących studiowania. Końcowy raport metodologiczny

Link do raportu  |  Pobierz raport

Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób w wieku 19-30 lat dotyczących studiowania

Link do raportu  |  Pobierz raport

Finansowanie edukacji wyższej w Europie. Od modelu egalitarnego do elitarnego

Link do raportu  |  Pobierz raport

Raport z realizacji Modułu 2. Badanie wzajemnych oczekiwań pracodawców, studentów i absolwentów UW

Link do raportu  |  Pobierz raport

Prognoza kapitału ludzkiego

Link do raportu  |  Pobierz raport

Realizacja badania ścieżek edukacyjnych niepełnosprawnych dzieci, uczniów i absolwentów – raport końcowy

Link do raportu  |  Pobierz raport

Portret generacji 50+ w Polsce i w Europie Wyniki badania zdrowia, starzenia się i przechodzenia na emeryturę w Europie (SHARE)

Link do raportu  |  Pobierz raport

Uwarunkowania decyzji edukacyjnych. Wyniki pierwszej rundy badania panelowego gospodarstw domowych

Link do raportu  |  Pobierz raport

Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych z wykorzystaniem danych administracyjnych zakładu ubezpieczeń społecznych

Link do raportu  |  Pobierz raport

Współpraca szkół zawodowych z przedsiębiorcami na przykładzie Działania 9.2 PO KL. Analiza projektów realizowanych w latach 2008-2011

Link do raportu  |  Pobierz raport

Popyt na kompetencje i kwalifikacje oraz ich podaż – wnioski z badań

Link do raportu  |  Pobierz raport

Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych. Raport podsumowujący z badania

Link do raportu  |  Pobierz raport

Habitus zawodowy, współpraca, narracje aktorów społecznych i praca, która nie uszlachetnia. Raport z badania systemu kształcenia zawodowego i jego interesariuszy przy wykorzystaniu metod jakościowych

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza stanu doradztwa edukacyjno-zawodowego w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych w relacjach dyrektorów szkół i osób realizujących doradztwo

Link do raportu  |  Pobierz raport

Włączający system edukacji i rynku pracy – rekomendacje dla polityki publicznej

Link do raportu  |  Pobierz raport

Uwarunkowania decyzji edukacyjnych. Wyniki drugiej rundy badania panelowego gospodarstw domowych. Raport tematyczny z badania – skrót

Link do raportu  |  Pobierz raport

Regionalne uwarunkowania decyzji edukacyjnych – wybrane aspekty

Link do raportu  |  Pobierz raport

Edukacja i rynek pracy

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza zapotrzebowania na badania i inne źródła informacji w obszarze edukacji – samorząd lokalny

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza zapotrzebowania dyrektorów szkół na wyniki badań i inne informacje przydatne w kierowaniu szkołą

Link do raportu  |  Pobierz raport

Wykorzystanie środków europejskich dla rozwoju współpracy między szkolnictwem zawodowym a przedsiębiorcami – ewaluacja zakończonych projektów w ramach działania 9.2 PO KL: Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwo zawodowego

Link do raportu  |  Pobierz raport

Wykorzystanie środków europejskich dla rozwoju współpracy między szkolnictwem zawodowym a przedsiębiorcami - główne wnioski z pierwszej fazy badania

Link do raportu  |  Pobierz raport

Wykorzystanie TIK w nauczaniu i uczeniu się uczniów ze SPE na przykładzie rządowego programu rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych „Cyfrowa szkoła”

Link do raportu  |  Pobierz raport

Ewaluacja ex-post rządowego programu rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych – „Cyfrowa szkoła”

Link do raportu  |  Pobierz raport

Analiza podręczników do biologii z III etapu edukacyjnego pod względem realizacji obowiązku nauczania metody badań biologicznych

Link do raportu  |  Pobierz raport

Diagnoza potrzeb nauczycieli przyrody w szkole podstawowej w zakresie wsparcia w prowadzeniu lekcji metodą badawczą

Link do raportu  |  Pobierz raport

Ewaluacja ex-post programów rozwojowych w szkołach kształcenia ogólnego w ramach Poddziałania 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych”

Link do raportu  |  Pobierz raport

Średnioterminowe efekty programu „Cyfrowa szkoła”

Link do raportu  |  Pobierz raport

Opinie i oczekiwania młodych dorosłych (osiemnastolatków) oraz rodziców dzieci w wieku szkolnym wobec edukacji dotyczącej rozwoju psychoseksualnego i seksualności

Link do raportu  |  Pobierz raport

Bilans zmian instytucjonalnych. Polska oświata w okresie transformacji

Link do raportu  |  Pobierz raport

Raport z ewaluacji bieżącej projektów konkursowych Działania 3.5 POKL. Uwarunkowania i efekty wspomagania pracy S/P

Link do raportu  |  Pobierz raport

Rekomendacje dla polityki edukacyjnej: Droga edukacyjna sześciolatków – szkoła czy przedszkole?

Link do raportu  |  Pobierz raport

Rekomendacje dotyczące podstawowego wyposażenia pracowni przedmiotów przyrodniczych oraz zasad i organizacji szkoleń dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych na III etapie edukacyjnym (gimnazja).

Link do raportu  |  Pobierz raport

Rekomendacje dotyczące podstawowego wyposażenia pracowni przedmiotów przyrodniczych oraz zasad i organizacji szkoleń dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych na IV etapie edukacyjnym (szkoły ponadgimnazjalne).

Link do raportu  |  Pobierz raport

Rekomendacje dla systemu edukacji 2014: Rekomendacje dla systemu edukacji dotyczące nauczania matematyki

Pobierz raport

Umiejętności Podstawowe Dorosłych

Polacy z niskimi kompetencjami

 Pobierz raport analityczny  |  Pobierz rekomandacje dla polityki

Niskie kompetencje dorosłych Polaków a wybrane aspekty aktywności zawodowej i edukacyjnej

Pobierz prezentację

Not in Employment, Education or Training - czynniki ryzyka

Pobierz prezentację

Niskie kompetencje dorosłych Polaków a aktywność na rynku pracy

Pobierz prezentację

Niskie kompetencje dorosłych Polaków a aktywność edukacyjna 

Pobierz prezentację

Wykluczenie cyfrowe – czynniki ryzyka

Pobierz prezentację

Rekomendacje

Pobierz prezentację

ConstructyVET

EWASTER

EXCEPT

Wykluczenie społeczne młodzieży w Europie

Pobierz prezentację

Niepewna sytuacja młodzieży na rynku pracy a zdrowie i dobrostan psychiczny

Pobierz prezentację

Ekonomiczne konsekwencje wykluczenia i niestabilnej sytuacji na rynku pracy

Pobierz prezentację

Badania terenowe EXCEPT

Pobierz prezentację

Wyniki badań EXCEPT w Polsce

Pobierz Raport 1  |   Pobierz Raport 2

Badanie sytuacji zawodowej niepełnosprawnych absolwentów szkół wyższych

Promoting innovative collaborative teaching and learning (CoLab)

Scenariusze zajęć |  Link

Wytyczne dotyczące oceniania uczenia się przez współdziałanie  |  Link

Raporty krajowe |  Link

Szkolenie on-line (platforma MOOC):

●   Collaborative Teaching and Learning
●   Co-lab

Rekomendacje z projektu Co-Lab, autorstwa Dorothy Cassells (styczeń 2018)  |  Link

Raport z badań autorstwa IBE  |  Link

Alokacja czasu na opiekę nad osobami starszymi:
zmieniające się trendy i uwarunkowania

Statystyki opisowe:

wykres

Opiekunowie (n=1682)



Średnia

Std, Dev,

Max

Życie towarzyskie

48,9

62,7

670

Sen

506,1

87,5

840

Sport

17,5

38,0

350

Hobby

2,3

13,2

180

Inni (n=37285)



Średnia

Std. Dev.

Max

Życie towarzyskie

51

71

830

Sen

528

97

1440

Sport

27

50

810

Hobby

5

26

640

Wyniki analiz:

Regression (1): Czas wolny poświęcony na:



Sen

Sport

Hobby

Życie towarzyskie

Opiekun

-29.159***

(2.318)

-9.327***

(1.237)

-2.141***

(0.638)

-2.486

(1.746)

Regression (2): Chęć poświęcenia więcej czasu na:



Sen

Sport

Hobby

Życie towarzyskie

Opiekun

0.304***

(0.059)

0.323***

(0.055)

0.344**

(0.054)

0.422***

(0.052)

Standard errors in parentheses:* p<0.05, ** p<0.01, *** p<0.001
Regression (1): controls for time spent in paid work, income level, gender, age, education, children age 0-6 in hh.
Regression (2): controls for time spent in paid work, income level, gender, age, overall well-being.

Badania empiryczne prowadzą do następujących wniosków:

  • Opiekunowie osób starszych poświęcają mniej czasu na sen, sport i hobby w porównaniu do osób, które nie opiekują się osobami starszymi. Nie ma znaczącej różnicy w odniesieniu do czasu poświęconego na życie towarzyskie.
  • W odniesieniu do wszystkich analizowanych form spędzania czasu wolnego opiekunowie deklarują deficyt czasu poświęconego na tego rodzaju aktywności.
  • Dalsze analizy powinny skupić się na zbadaniu, czy deficyt czasu na odpoczynek jest powiązany z płcią opiekuna oraz w jakim stopniu wynika on ze wspólnego prowadzenia gospodarstwa domowego lub zamieszkania poza gospodarstwem domowym osoby wymagającej opieki.

 

 

 

Wychowanie fizyczne w opiniach dyrektorów i nauczycieli. Organizacja kształcenia, podstawa programowa i ocenianie uczniów w szkołach podstawowych
MEN
MRR
MNiSW
 
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018