bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

refernet vet future of work pl

Nowa publikacja zespołu Refernet Polska

Zmiany w zakresie kształcenia zawodowego, rozwój przemysłu 4.0 oraz cyfryzacji, automatyzacji i nowych technologii – o tym w publikacji wydanej w ramach działań ReferNet Polska.  Więcej
uczenie sie doroslych ico

Edukacja dorosłych Polaków w czasie pandemii? IBE zna odpowiedź

W okresie pandemii koronawirusa edukacja przeniosła się do sfery wirtualnej. Jednym z dominujących tematów w przestrzeni publicznej stało się zdalne nauczanie dzieci i młodzieży. Ale jak wyglądała sytuacja osób dorosłych, korzystających z różnych form aktywności edukacyjnych? Instytut Badań Edukacyjnych to zbadał. Więcej
Katarzyna Zabratańska

Przewodnik po zarządzaniu różnorodnością w miejscu pracy

Różnorodność w miejscu pracy to moda czy świadomy wybór? Zmiany postawiły firmy w obliczu nowych zadań, bo efektywne zarządzanie różnorodnością, to spore wyzwanie dla liderów i liderek. Więcej
zsu

Konsultacje społeczne Zintegrowanej Strategii Umiejętności

Minister Edukacji Narodowej skierował do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji społecznych projekt części szczegółowej Zintegrowanej Strategii Umiejętności. Więcej
fot kk ico

Katarzyna Kalinowska laureatką Nagrody im. Stanisława Ossowskiego

Jury Nagrody im. Stanisława Ossowskiego za rok 2019 nagrodziło Katarzynę Kalinowską za książkę „Praktyki flirtu i podrywu: studium z mikrosocjologii emocji”. Więcej
ZRK ico

Jak uczą się dorośli Polacy? IBE to sprawdzi

Instytut Badań Edukacyjnych rozpoczyna terenową realizację badania poświęconego uczeniu się osób dorosłych w Polsce. Badaniu przyświeca idea, że ludzie przez całe życie poszerzają swoją wiedzę, nabywają umiejętności, podnoszą kwalifikacje i czynią to także po zakończeniu edukacji formalnej. Więcej

O edukacji uczniów cudzoziemskich

17 września w Instytucie Badań Edukacyjnych odbyło się spotkanie eksperckie “Diagnoza potrzeb i umiejętności dzieci cudzoziemskich. Jak samorządy miejskie mogą wspierać edukację uczniów cudzoziemskich?”.

 DSC8372

Spotkanie miało charakter okrągłego stołu i było drugim z czterech tego typu wydarzeń zaplanowanych w ramach projektu Sirius 2.0. na lata 2018-2022. W ostatnich latach duże miasta w Polsce doświadczyły znaczącego wzrostu liczby dzieci cudzoziemskich partycypujących w systemie edukacji. Jest to duże wyzwanie dla szkół - dyrektorów i nauczycieli. Dlatego podczas spotkania eksperci pochylili się nad działaniami samorządów miejskich w tym zakresie i zastanawiali się, co można zrobić, aby wesprzeć dyrektorów i nauczycieli. Spotkanie było też okazją do wymiany doświadczeń i opinii samorządów dużych miast w zakresie edukacji dzieci cudzoziemskich. Zgodnie z założeniami projektu Sirius 2.0. dyskusjom przyświecała idea polityki opartej na faktach (evidence based policy).

Szczególną uwagę poświęcono kwestii diagnozy potrzeb i umiejętności dzieci cudzoziemskich, która w trakcie zeszłorocznego spotkania została zidentyfikowana jako jeden z kluczowych obszarów dla kształcenia migrantów.

SIRIUS 2.0

To europejska sieć organizacji i instytucji zajmujących się zagadnieniem kształcenia migrantów. Jej celem jest oddolne wsparcie rozwoju kształcenia cudzoziemców w krajach członkowskich UE poprzez działania badawcze, wymianę doświadczeń oraz wspólne zaangażowanie w wypracowanie i wdrażanie adekwatnych do potrzeb danego kraju członkowskiego rozwiązań w zakresie kształcenia migrantów. W latach 2018-2022 sieć realizuje projekt Sirius 2.0, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.

Więcej o projekcie można przeczytać na stronie: www.sirius-migrationeducation.org.

Galeria

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018