bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

edulab nowa rzeczywistosc ico

Konferencja EduLab: „Nowa rzeczywistość - wyzwania rynku pracy w czasach nieprzewidywalnej zmiany”

Czy mamy obecnie do czynienia z rynkiem pracownika czy pracodawcy? Jakie kwalifikacje u pracowników są dziś najbardziej poszukiwane na rynku pracy? Jakie będą – kiedy już skończy się epidemia? O tym będziemy dyskutować na konferencji współorganizowanej przez Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
Plakat Nauka bez Barier ico

Nauka bez barier

Kampania Nauka bez Barier to ogólnopolski projekt na rzecz dostępności nauki i edukacji akademickiej dla osób z niepełnosprawnością, realizowany pod patronatem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Zachęcamy do udziału! Więcej
skill week ico

Zbliża się Europejski Tydzień Umiejętności Zawodowych

Europejski Tydzień Umiejętności Zawodowych to coroczna inicjatywa Komisji Europejskiej, związana z podniesieniem świadomości korzyści płynących z kształcenia zawodowego i podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Więcej
A.Dwojak Matras IBE.2020

Czy Polacy zostaną społeczeństwem 5.0?

Zachęcamy do lektury komentarza ekspertki IBE dr Agnieszki Dwojak-Matras na temat raportu „Technologia w służbie społeczeństwu. Czy Polacy zostaną społeczeństwem 5.0?”, przygotowanego przez Fundację Digital Poland. Więcej
Katarzyna Kalinowska Sinkowska

Ekspertka IBE zbada doświadczanie bezsensu w szkole

Jak podstawowi aktorzy życia szkolnego przeżywają sytuacje, w których nie odnajdują sensu? Co sprawia, że dla niektórych szkoła staje się przestrzenią odczuwania bezsensu? Co w czasie edukacji zdalnej jest odczuwane przez uczniów i nauczycieli jako bezsensowne? To tylko niektóre pytania badawcze, na które odpowiedzi poszuka dr Katarzyna Kalinowska-Sinkowska, badaczka i ekspertka Instytutu Badań Edukacyjnych. Więcej
pisa2018

Znamy główne wnioski z V tomu analiz wyników badania PISA 2018!

29 września ukazał się kolejny raport z serii prezentującej wyniki badania PISA 2018. Piąty tom dotyczy efektywności polityk edukacyjnych i ich uwarunkowań systemowych widzianych z perspektywy wyników uzyskiwanych przez uczniów w pomiarze umiejętności PISA, równości szans oraz dobrostanu 15-letnich uczniów uczestniczących w badaniu. Więcej

Kongres Edukacji Pozaformalnej już za nami!

Jak rozwijać swój biznes edukacyjny w epoce rewolucji cyfrowej? Jak szybko zaistnieć na rynku online i pozyskać klientów? Między innymi na te pytania odpowiedzi szukali uczestnicy Kongresu Edukacji Pozaformalnej, który odbył się 18-19 września w Warszawie. Na imprezę mocną reprezentację wysłał także Instytut Badań Edukacyjnych.

IBE3

Była to już czwarta edycja Kongresu Edukacji Pozaformalnej, największej branżowej imprezy gromadzącej przedstawicieli podmiotów zajmujących się wspieraniem idei uczenia się przez całe życie. Tegoroczna edycja cieszyła się ogromnym zainteresowaniem w branży edukacyjno-zawodowej. W Centrum Nauk Biologiczno-Chemicznych Uniwersytetu Warszawskiego zgromadzili się tłumnie reprezentanci firm szkoleniowych i doradczych, uczelni oraz instytucji publicznych, a także osoby zajmujące się zawodowo coachingiem i mentoringiem. Uczestnicy mogli posłuchać jednego z kilkudziesięciu wystąpień, wziąć udział w licznych debatach z udziałem ekspertów lub też obejrzeć stoiska wystawiennicze. Dyskutowano m.in. o rozwoju kompetencji menadżerskich, zarządzaniu strategicznym oraz mapowaniu kwalifikacji i efektów uczenia się. Zaprezentowano także laureatów konkursu “innowacja Edukacyjna Roku 2019”.

Eksperci IBE o edukacji pozaformalnej

Pierwszego dnia Kongresu wśród prelegentów znaleźli się eksperci Instytutu Badań Edukacyjnych: Leopold Będkowski, Barbara Fijałkowska, Michał Rostworowski i Iwona Gmaj, która opowiadała o biznesowym sensie procesu walidacji - jednego z najważniejszych elementów Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (ZSK). Goście Kongresu mogli również wziąć udział w warsztatach poświęconych ZSK i walidacji lub zapoznać się z materiałami na temat cyfrowych narzędzi Systemu na stoisku wystawienniczym prowadzonym przez IBE. Drugiego dnia Kongresu Instytut reprezentował Maciej Tauber, który wziął udział w debacie na temat rozwoju kompetencji menadżerskich.

Zintegrowany System Kwalifikacji

 Zintegrowany System Kwalifikacji (ZSK) to odpowiedź na zmiany zachodzące na rynku pracy i w gospodarce. Ma służyć podniesieniu poziomu kapitału ludzkiego w Polsce poprzez opisanie, uporządkowanie i zebranie różnych kwalifikacji w jednym, powszechnie dostępnym rejestrze – Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji. Jak pokazują doświadczenia innych krajów europejskich, wprowadzenie podobnych rozwiązań skutkuje wzrostem liczby osób zainteresowanych formalnym potwierdzeniem swoich kompetencji oraz podnoszeniem kwalifikacji. Skorzystają więc na tym wszyscy: pracownicy, pracodawcy oraz różne organizacje branżowe. Koordynacją prac i wsparciem merytorycznym w zakresie wdrażania systemu zajmuje się Instytut Badań Edukacyjnych, na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej realizując cztery pozakonkursowe projekty związane z ZSK.

Galeria

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018