bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

pisa2018

Polscy uczniowie wśród najlepszych na świecie. Znamy wyniki międzynarodowego badania PISA 2018

Polscy uczniowie w rozumowaniu matematycznym wyprzedzają w Unii Europejskiej wszystkich poza młodymi Estończykami. W rozumieniu tekstu polska młodzież zajmuje 4. miejsce wśród krajów Unii, a w rozumowaniu w naukach przyrodniczych jest na 3. pozycji. Więcej
szachy

Szachy w teorii i praktyce edukacyjnej

Zapraszamy do udziału w konferencji naukowo-metodycznej „Szachy w teorii i praktyce edukacyjnej”, która odbędzie się 5 grudnia br. w Krakowie. Patronat merytoryczny nad wydarzeniem objął Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
pisa2018

Założenia teoretyczne badania PISA 2018

Prezentujemy założenia teoretyczne oraz przykładowe zadania badania PISA 2018 – największego międzynarodowego badania umiejętności uczniów na świecie, realizowanego przez konsorcjum nadzorowane przez OECD. Wyniki PISA 2018 poznamy już 3 grudnia br. Więcej
parca IBE

Praca w IBE: poszukujemy pracowników naukowych

Instytut Badań Edukacyjnych uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych i wdrożeniowych, przygotowuje raporty, sporządza ekspertyzy oraz pełni funkcje doradcze. Dalszy dynamiczny rozwój IBE wymaga poszerzenia kadry naukowej.  Więcej
rawpixel 783344 unsplash 612x400ico

Indywidualne spotkania konsultacyjne w ramach projektu „Szansa”

Zapraszamy na indywidualne spotkania konsultacyjne dla potencjalnych grantobiorców projektu „Szansa – nowe możliwości dla dorosłych”, podczas których będzie można uzyskać szczegółowe informacje na temat rekrutacji do projektu oraz modelu wsparcia dla osób dorosłych o niskich umiejętnościach podstawowych. Więcej
icils ico

Cyfryzacja bez edukacji nie wystarczy. Znamy wyniki międzynarodowego badania ICILS 2018

Tylko 2% uczniów wykazuje się umiejętnościami krytycznego przyswajania informacji znalezionych w internecie – to jeden z wniosków drugiej edycji Międzynarodowego Badania Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych (ICILS 2018). Więcej

Wspieramy dorosłych o niskich umiejętnościach podstawowych

Za nami pierwsza konferencja projektu „Szansa – nowe możliwości dla dorosłych”. Wystąpienia konferencyjne dotyczyły doświadczeń krajowych i międzynarodowych związanych z podnoszeniem umiejętności podstawowych osób dorosłych.

New D4M 2277

W konferencji wzięło udział około 150 gości, w tym przedstawiciele Komisji Europejskiej, Niemieckiego Instytutu Kształcenia Dorosłych, Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Cyfryzacji, Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju oraz szerokie grono osób zajmujących się uczeniem dorosłych.

Uczestnicy konferencji mogli zapoznać się z działaniami na rzecz poprawy umiejętności podstawowych w Europie, a w szczególności z projektem, którego celem jest podnoszenie kompetencji finansowych osób dorosłych w Niemczech.

Duże zainteresowanie uczestników wzbudziły prezentacje dotyczące warunków rekrutacji grantobiorców w projekcie „Szansa – nowe możliwości dla dorosłych” oraz struktura modelu wsparcia edukacyjnego. W sesji pytań i odpowiedzi Monika Wojciechowska (FRSE) i Sylwia Walicka (IBE) udzielały szczegółowych informacji podmiotom, które chciałyby opracować i zgłosić modele do projektu.

Odbył się także panel dyskusyjny, który był poświęcony kształceniu dorosłych z niepełnosprawnościami W dyskusji wzięli udział przedstawiciele Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną, Fundacji Aktywizacja oraz Instytutu Niezależnego Życia. Panel moderował Piotr Krasuski, dyrektor Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju.  

„Szansa – nowe możliwości dla dorosłych”

Głównym celem projektu jest wsparcie osób dorosłych o niskich umiejętnościach podstawowych, do których zalicza się m.in. umiejętności cyfrowe, rozumienie i tworzenie informacji oraz rozumowanie matematyczne. Liderem projektu jest Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji. Rola Instytutu Badań Edukacyjnych jako partnera projektu polega m.in. na: prowadzeniu badań i analiz, opracowaniu zasad przeprowadzania walidacji, a także na współpracy z grantobiorcami prowadzącymi pilotaże modeli wsparcia grupy docelowej.

STRONA PROJEKTU

 Galeria

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018