bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

uczenie sie doroslych ico

Edukacja dorosłych Polaków w czasie pandemii? IBE zna odpowiedź

W okresie pandemii koronawirusa edukacja przeniosła się do sfery wirtualnej. Jednym z dominujących tematów w przestrzeni publicznej stało się zdalne nauczanie dzieci i młodzieży. Ale jak wyglądała sytuacja osób dorosłych, korzystających z różnych form aktywności edukacyjnych? Instytut Badań Edukacyjnych to zbadał. Więcej
Katarzyna Zabratańska

Przewodnik po zarządzaniu różnorodnością w miejscu pracy

Różnorodność w miejscu pracy to moda czy świadomy wybór? Zmiany postawiły firmy w obliczu nowych zadań, bo efektywne zarządzanie różnorodnością, to spore wyzwanie dla liderów i liderek. Więcej
zsu

Konsultacje społeczne Zintegrowanej Strategii Umiejętności

Minister Edukacji Narodowej skierował do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji społecznych projekt części szczegółowej Zintegrowanej Strategii Umiejętności. Więcej
fot kk ico

Katarzyna Kalinowska laureatką Nagrody im. Stanisława Ossowskiego

Jury Nagrody im. Stanisława Ossowskiego za rok 2019 nagrodziło Katarzynę Kalinowską za książkę „Praktyki flirtu i podrywu: studium z mikrosocjologii emocji”. Więcej
ZRK ico

Jak uczą się dorośli Polacy? IBE to sprawdzi

Instytut Badań Edukacyjnych rozpoczyna terenową realizację badania poświęconego uczeniu się osób dorosłych w Polsce. Badaniu przyświeca idea, że ludzie przez całe życie poszerzają swoją wiedzę, nabywają umiejętności, podnoszą kwalifikacje i czynią to także po zakończeniu edukacji formalnej. Więcej
nauka1 ico

Wypełnij ankietę i wesprzyj projekt Instytutu Badań Edukacyjnych

Jesteś rodzicem lub specjalistą pracującym z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych? Wypełnij ankietę i wesprzyj jeden z głównych projektów IBE. Więcej

Wspieramy dorosłych o niskich umiejętnościach podstawowych

Za nami pierwsza konferencja projektu „Szansa – nowe możliwości dla dorosłych”. Wystąpienia konferencyjne dotyczyły doświadczeń krajowych i międzynarodowych związanych z podnoszeniem umiejętności podstawowych osób dorosłych.

New D4M 2277

W konferencji wzięło udział około 150 gości, w tym przedstawiciele Komisji Europejskiej, Niemieckiego Instytutu Kształcenia Dorosłych, Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Cyfryzacji, Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju oraz szerokie grono osób zajmujących się uczeniem dorosłych.

Uczestnicy konferencji mogli zapoznać się z działaniami na rzecz poprawy umiejętności podstawowych w Europie, a w szczególności z projektem, którego celem jest podnoszenie kompetencji finansowych osób dorosłych w Niemczech.

Duże zainteresowanie uczestników wzbudziły prezentacje dotyczące warunków rekrutacji grantobiorców w projekcie „Szansa – nowe możliwości dla dorosłych” oraz struktura modelu wsparcia edukacyjnego. W sesji pytań i odpowiedzi Monika Wojciechowska (FRSE) i Sylwia Walicka (IBE) udzielały szczegółowych informacji podmiotom, które chciałyby opracować i zgłosić modele do projektu.

Odbył się także panel dyskusyjny, który był poświęcony kształceniu dorosłych z niepełnosprawnościami W dyskusji wzięli udział przedstawiciele Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną, Fundacji Aktywizacja oraz Instytutu Niezależnego Życia. Panel moderował Piotr Krasuski, dyrektor Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju.  

„Szansa – nowe możliwości dla dorosłych”

Głównym celem projektu jest wsparcie osób dorosłych o niskich umiejętnościach podstawowych, do których zalicza się m.in. umiejętności cyfrowe, rozumienie i tworzenie informacji oraz rozumowanie matematyczne. Liderem projektu jest Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji. Rola Instytutu Badań Edukacyjnych jako partnera projektu polega m.in. na: prowadzeniu badań i analiz, opracowaniu zasad przeprowadzania walidacji, a także na współpracy z grantobiorcami prowadzącymi pilotaże modeli wsparcia grupy docelowej.

STRONA PROJEKTU

 Galeria

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018