bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

smartfony ico

Smartfony w szkole - szansa czy zagrożenie?

Smartfon wykorzystywany jest niemal w każdym obszarze codziennego życia, z wyjątkiem szkoły. Mimo że większość dzieci i młodzieży w wieku 9–17 lat codziennie korzysta ze swojego smartfona, niewielu z nich jest w stanie przywołać z pamięci ciekawe lekcje z wykorzystaniem nowych technologii. Więcej
konf ico

Konferencja naukowa o badaniu PISA na Politechnice Warszawskiej

Blisko 80 osób wzięło udział w konferencji poświęconej wynikom badania PISA 2018, która odbyła 14 stycznia br. się w Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele środowiska akademickiego, badacze społeczni, nauczyciele, osoby zainteresowane polską oświatą. Więcej
ebis 2018 4 ico

Ukazał się kolejny numer Edukacji Biologicznej i Środowiskowej

Kontrowersje wokół energetyki wiatrowej, wyniki badania dotyczącego błędnych przekonań w edukacji przyrodniczej, konspekt zajęć z biologii i zaproszenie na Noc Biologów 2020 – to wszystko w najnowszym numerze Edukacji Biologicznej i Środowiskowej. Więcej
946865 437714812993390 2065472733 n

Dr hab. Sylwia Sysko-Romańczuk Zastępcą Dyrektora IBE ds. Naukowych

Z początkiem stycznia br. stanowisko Zastępcy Dyrektora IBE ds. Naukowych objęła dr hab. Sylwia Sysko-Romańczuk. Zadaniem nowej dyrektor będzie dalszy rozwój IBE jako jednostki badawczej, wykorzystującej wiedzę ekspercką wysokiej klasy specjalistów i wspierającej politykę publiczną na rzecz szeroko rozumianej edukacji. Więcej
seminarium IBE ico

Seminarium naukowe IBE o badaniu PISA

W ramach seminarium naukowego IBE gościliśmy Kristófa Velkeya, węgierskiego badacza zajmującego się analizą wyników PISA w powiązaniu ze zmianami w polskim systemie oświaty. Więcej
rawpixel 783344 unsplash 612x400ico

Ruszyła rekrutacja dla grantobiorców projektu „Szansa – nowe możliwości dla dorosłych.

Przedmiotem rekrutacji jest wybór instytucji lub organizacji, które opracują modele wspierania osób dorosłych w procesie podnoszenia umiejętności podstawowych dla określonej grupy docelowej. Więcej

“Dni uczenia się dorosłych” już za nami

15 października dobiegła końca kampania społeczna “Dni uczenia się dorosłych”, wspierająca osoby dorosłe w kształtowaniu i rozwijaniu nawyku uczenia się przez całe życie. Jako oficjalny partner wydarzenia w kampanię zaangażowany był także Instytut Badań Edukacyjnych.

“Dni uczenia się dorosłych” to kampania społeczna, której pierwsza edycja odbyła się już w latach 80. Od tamtej pory organizowana jest cyklicznie pod egidą UNESCO, jako Adults Learner’s Week lub Festival of Learning. Jaki jest cel kampanii? Przede wszystkim wykazanie, że kształcenie się przez całe życie jest w dzisiejszych realiach gospodarczych nie tylko konieczne, ale też może zmienić życie człowieka na lepsze. Tegoroczna polska edycja odbyła się pod honorowym patronatem Polskiego Komitetu ds. UNESCO. Wśród instytucji i organizacji współpracujących przy przygotowaniu i prowadzeniu kampanii znalazły się m.in. IBE, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, PARP, FRSE oraz KRASP. Zaangażowanie Instytutu w akcję polegało przede wszystkim na wsparciu organizacyjnym i komunikacyjnym. Jednym z członków rady “Dni uczenia się dorosłych” została także Katarzyna Wielguszewska, ekspertka IBE ds. Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.

Uczenie się przez całe życie z Funduszami Europejskimi

Jedną z imprez, które odbyły się w ramach kampanii była organizowana przez Małopolską Agencję Rozwoju Regionalnego (MARR) konferencja “Uczenie się przez całe życie - wspólnie z Funduszami Europejskimi”. W ramach zawartego niedawno z MARR porozumienia partnerem wydarzenia został Instytut Badań Edukacyjnych. Konferencja odbyła się 9 października w kompleksie konferencyjnym stadionu Cracovia w Krakowie. IBE reprezentowane było przez doradców regionalnych IBE ds. Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, Annę Kidę i Ewę Nieć, które poprowadziły warsztat pod tytułem “Kwalifikacje szyte na miarę – jak pracodawcy i pracownicy mogą modelować rynek pracy dzięki FE”.

Zintegrowany System Kwalifikacji

Zintegrowany System Kwalifikacji (ZSK) to odpowiedź na zmiany zachodzące na rynku pracy i w gospodarce. Ma służyć podniesieniu poziomu kapitału ludzkiego w Polsce poprzez opisanie, uporządkowanie i zebranie różnych kwalifikacji w jednym, powszechnie dostępnym rejestrze – Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji. Jak pokazują doświadczenia innych krajów europejskich, wprowadzenie podobnych rozwiązań skutkuje wzrostem liczby osób zainteresowanych formalnym potwierdzeniem swoich kompetencji oraz podnoszeniem kwalifikacji. Skorzystają więc na tym wszyscy: pracownicy, pracodawcy oraz różne organizacje branżowe.

Koordynacją prac i wsparciem merytorycznym w zakresie wdrażania systemu zajmuje się Instytut Badań Edukacyjnych, na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej realizując cztery pozakonkursowe projekty związane z ZSK.

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018