bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

SMARTFONY W SZKOLE. RAPORT Strona 53 Obraz 0001

Smartfon w szkole nie taki groźny, jak go malują

Uczniowie lubią lekcje, na których kreatywnie korzysta się ze smartfonów, i znają podstawowe zagrożenia związane z technologiami mobilnymi. Wbrew ogólnemu wyobrażeniu akceptują szkolne obostrzenia związane z ich używaniem, choć mają problem z ich konsekwentnym przestrzeganiem. Więcej
logo1

Pierwsza publikacja polskiego zespołu Path2Integrity

“Uczenie rzetelności naukowej jako dążenie do utopii. Strategie rozwoju kultury rzetelności naukowej na uniwersytetach” to najnowsza publikacja autorstwa ekspertek z Instytutu Badań Edukacyjnych, przygotowana w ramach projektu Path2Integrity. Więcej
Instytut Badań Edukacyjnych

Gry komputerowe w szkołach? Rusza pilotaż programu

Rozwijanie kompetencji cyfrowych w zakresie programowania, bezpiecznego, efektywnego i odpowiedzialnego korzystania z gier komputerowych i wideo – to główne cele pierwszej edycji programu, zainicjowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Więcej
nauka1 ico

Wypełnij ankietę i wesprzyj projekt Instytutu Badań Edukacyjnych

Jesteś rodzicem lub specjalistą pracującym z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych? Wypełnij ankietę i wesprzyj jeden z głównych projektów IBE. Więcej
2978476

SIRIUS 2.0: pandemia i edukacja uczniów ze środowsik defaworyzowanych

Wypełnij ankietę i wesprzyj międzynarodowe badanie dotyczące wyzwań przed którymi stają nauczyciele w czasie pandemii koronawirusa. Badanie prowadzone jest w ramach działań europejskiej sieci polityk publicznych w zakresie kształcenia migrantów – SIRIUS 2.0..  Więcej
Instytut Badań Edukacyjnych

Nowy rok szkolny szansą na projekty międzyprzedmiotowe w kształceniu

Od 1 września edukacja wraca do szkół. Ministerstwo Edukacji Narodowej określiło warianty funkcjonowania szkół i placówek w okresie pandemii w sytuacji wystąpienia zakażenia na danym terenie. Nowe wytyczne mają zapewnić bezpieczeństwo uczniów i nauczycieli – to także szansa na realizację projektów międzyprzedmiotowych w szkołach. Więcej

Umiejętności, postawy i zachowania finansowe młodzieży w Polsce. Prezentacja wyników badania PISA 2018

Co polscy uczniowie wiedzą o pieniądzach i jak radzą sobie w sytuacjach wymagających wiedzy o finansach? Skąd mają pieniądze i w jaki sposób je wydają? Czy młodzi ludzie są dobrze przygotowani do podejmowania odpowiedzialnych decyzji finansowych? Jak wypadają polscy uczniowie na tle uczniów z innych krajów?

W najbliższy czwartek (7 maja br.) zapraszamy na webinar, podczas którego zaprezentujemy wyniki badania PISA 2018 w części dotyczącej umiejętności finansowych młodzieży w Polsce.

W badaniu PISA 2018 wzięło udział ponad 60 krajów. W 20 z nich przeprowadzono też pomiar umiejętności finansowych. W Polsce zbadano umiejętności 15-latków w tej dziedzinie już po raz trzeci, co umożliwia porównanie ich z umiejętnościami ich rówieśników w innych krajach oraz pozwala śledzić zmiany wyników od 2012 roku. W ramach PISA 2018 uczniów zapytano m.in. o postawy i zachowania związane z finansami i pieniędzmi. Badanie daje szeroki obraz uwarunkowań zdobywania umiejętności finansowych przez uczniów w szkole i poza szkołą.

Instytut Badań Edukacyjnych zaprasza na webinar i dyskusję dotyczącą wyników badania w Polsce. Webinar odbędzie się 7 maja br. w godz. 13:00-14.00. By wziąć w nim udział, należy kliknąć link (będzie aktywny od godz. 12:50):

LINK DO WYDARZENIA

 

Więcej informacji o PISA 2018, w tym całościowy raport z głównej części badania, mapy prezentujące wyniki, infografiki oraz broszury szczegółowo opisujące wyniki dostępne są na stronie:www.pisa.ibe.edu.pl.

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018