Szkoła i nowoczesne technologie. Konferencja „Ster na STEM”

W jaki sposób można zastosować nowoczesne technologie w szkole, aby nadążyć za zmieniającą się rzeczywistością? Jak przekazywać wiedzę dzieciom i młodzieży w interesujący dla nich sposób? Na te i inne pytania odpowiedzą uczestnicy konferencji, nad którą patronat objął Instytut Badań Edukacyjnych.

 

STEM, czyli nauka, technologia, inżynieria i matematyka  

 „STEM” to popularny w Stanach Zjednoczonych akronim od czterech angielskich słów: Science, Technology, Engineering, Mathematics. STEM jest często używany w odniesieniu do polityki edukacyjnej lub programów nauczania w zakresie rozwoju nauki i technologii czy kwestii równego dostępu do wysokiej jakości edukacji w zakresie tych dziedzin.

W konferencji wezmą udział przedstawiciele i praktycy, którzy wdrażają nowoczesne technologie w placówkach edukacyjnych.

Konferencja „Ster na STEM” organizowana przez Stowarzyszenie Sternik odbędzie się 6 października 2018 r. w Józefowie.


Zajęcia prowadzone pod kuratelą Stowarzyszenia Sternik

 

Więcej informacji oraz formularz rejestracji

 

PROGRAM KONFERENCJI:

10.00–10.15 – Powitanie
10.15–10.45 – Dokąd zmierza technologia? – przedstawiciel firmy Microsoft
10.45–11.15 – Nauczyciel 2.0, czyli o tym jak reguła PPJZ pomaga mi ciągle czerpać radość z nauczania i motywuje do dalszego rozwoju – Dawid Łasiński (Pan Belfer)
11.15–11.40 – Platforma Microsoft Educator Community – Agata Kapica (Microsoft)
11.40–12.00 – Lekcja: Skype – Agnieszka Dziekańska
12.00–12.20 – Lekcja: Teams i OneNote; a także 0ffice 365 – Magdalena Kryk
12.20–12.40 – Lekcja: Minecraft: Education Edition – Monika Szałek
12.40–13.30 – Przerwa obiadowa
13.30–13.50 – Projekty STEM w szkole – Paulina Marjańska
13.50–14.10 – Ozoboty w programie „Uczymy dzieci programować” – Rafał Mitkowski (EdsuSense)
14.10–14.30 – Magiczny Dywan – firma Funtronic
14.30–15.00 – Przerwa kawowa
15.00–16.15 – Warsztaty

Warsztat I: część szkoleniowa IT dla Rad Zarządzających – Wojciech Strojny

Warsztat II: (dwie tury warsztatów z przerwą 15 min.)

A. Minecraft
B. Ozoboty, OzoBlockly
C. Magiczny Dywan
D. Teams/OneNote
E. Projekt typu STEM

16.20 – Platforma Międzyszkolna – szkoły współpracujące w ramach platformy

NASZE BADANIA