Projekt NQF-IN. Raporty

Celem trwającego trzy lata projektu NQF-IN, którego liderem był Instytut Badań Edukacyjnych, było wsparcie decydentów i instytucji europejskich w prowadzeniu polityki włączania kwalifikacji nadawanych poza systemami oświaty i szkolnictwa wyższego do krajowych systemów kwalifikacji. Zapraszamy do lektury raportów, które powstały dzięki NQF-IN.

Projekt NQF-IN był realizowany od września 2015 do sierpnia 2018 r. Przeanalizowano kilkanaście systemów włączania kwalifikacji do krajowych ram kwalifikacji, funkcjonujących w następujących krajach Unii Europejskiej: w Czechach, Chorwacji, Irlandii, Francji, Polsce, Szkocji i na Węgrzech. Opracowane raporty są efektem pracy ekspertów m.in. z: Dublin Institute of Technology, Scottish Credit and Qualifications Framework Partnership (SCQF), French Centre for Research on Qualifications (Céreq), University of Split, National Institute for Education (NÚV), Educational Authority (OH).

RAPORTY:

NQF IN Country Reports 1

“Including Non-formal Sector Qualifications in National Qualifications Frameworks – The Experiences and Solutions of Seven European Countries” (Volume I: Country Reports; Volume II: Annexes)

Raport przedstawia rozwiązania w zakresie włączania kwalifikacji nadawanych poza systemami oświaty i szkolnictwa wyższego w siedmiu badanych krajach.

 

 

NQF IN Report Models final

“Proposed models of including non-formal sector qualifications in National Qualifications Frameworks”

Raport prezentuje modele organizacyjne i finansowe dotyczące włączania kwalifikacji nadawanych poza systemami oświaty i szkolnictwa wyższego do krajowych ram kwalifikacji. Modele te zostały opracowane na podstawie analizy siedmiu raportów krajowych oraz dyskusji z ekspertami. Raport został zaprezentowany na wrześniowym posiedzeniu grupy roboczej ds. kwalifikacji międzynarodowych przy EQF Advisory Group.

Oba raporty można pobrać ze strony NQF-IN.

NASZE BADANIA