bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

 R8P7834 ico

Eksperci IBE na VPL Biennale w Berlinie

Na początku maja w Berlinie odbyła się trzecia edycja międzynarodowej konferencji VPL Biennale. Na zorganizowanym z okazji Biennale spotkaniu Grupy Doradczej ds. Europejskiej Ramy Kwalifikacji Iwona Gmaj, reprezentująca IBE, oraz Maciej Lasota, członek Grupy z ramienia MEN, zaprezentowali raport na temat rozwiązań walidacyjnych wdrażanych w Polsce. Więcej
ZRK ico

Kampania “Dni uczenia się dorosłych”

Na początku maja wystartowała kampania społeczna “Dni uczenia się dorosłych”, promująca rozwijanie nawyku ciągłego zdobywania wiedzy i umiejętności. Jako oficjalny partner wydarzenia w kampanię zaangażował się także Instytut Badań Edukacyjnych! Więcej
droniada

IBE partnerem merytorycznym
Droniady 2019

W dniach 5-8 czerwca na lotnisku Katowice-Muchowiec odbędzie się Droniada 2019 - szósta edycja konkursu dla zespołów akademickich z wykorzystaniem dronów i systemów analizy informacji. Jednym z partnerów wydarzenia został Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
IMG 4711ico

O szkole przyszłości na konferencji Microsoftu EduDays

16 maja w centrum MsMermaid na ulicy Wioślarskiej w Warszawie odbyła się konferencja Microsoft EduDays 2019 – Szkoła Przyszłości. Zgromadzeni dyskutowali na temat przyszłości sektora edukacyjnego, wykorzystania najnowszych rozwiązań technologicznych w procesie nauczania oraz zastanawiali się, co niesie przyszłość dla oświaty i szkolnictwa. Więcej
sem ico

Kolejne seminarium projektu CROSSCUT za nami

13 maja 2019 roku w Instytucie Badań Edukacyjnych odbyło się seminarium informacyjne “Projekt CROSSCUT - sposób na wdrażanie nauczania międzyprzedmiotowego”, podczas którego omówione zostały efekty realizacji międzynarodowego projektu CROSSCUT. Więcej
Microsoft EduDays2019 ico

IBE patronem konferencji Microsoftu

Już 16 maja w Warszawie odbędzie się konferencja EduDays 2019 - Szkoła Przyszłości, organizowana przez zespół Microsoft dla Edukacji. Jednym z patronów wydarzenia został Instytut Badań Edukacyjnych. Wśród partnerów imprezy znaleźli się międzynarodowi giganci, tacy jak: Acer, Dell, HP, Lenovo i Samsung. Więcej

Projekt NQF-IN. Raporty

Celem trwającego trzy lata projektu NQF-IN, którego liderem był Instytut Badań Edukacyjnych, było wsparcie decydentów i instytucji europejskich w prowadzeniu polityki włączania kwalifikacji nadawanych poza systemami oświaty i szkolnictwa wyższego do krajowych systemów kwalifikacji. Zapraszamy do lektury raportów, które powstały dzięki NQF-IN.

Projekt NQF-IN był realizowany od września 2015 do sierpnia 2018 r. Przeanalizowano kilkanaście systemów włączania kwalifikacji do krajowych ram kwalifikacji, funkcjonujących w następujących krajach Unii Europejskiej: w Czechach, Chorwacji, Irlandii, Francji, Polsce, Szkocji i na Węgrzech. Opracowane raporty są efektem pracy ekspertów m.in. z: Dublin Institute of Technology, Scottish Credit and Qualifications Framework Partnership (SCQF), French Centre for Research on Qualifications (Céreq), University of Split, National Institute for Education (NÚV), Educational Authority (OH).

RAPORTY:

NQF IN Country Reports 1

“Including Non-formal Sector Qualifications in National Qualifications Frameworks – The Experiences and Solutions of Seven European Countries” (Volume I: Country Reports; Volume II: Annexes)

Raport przedstawia rozwiązania w zakresie włączania kwalifikacji nadawanych poza systemami oświaty i szkolnictwa wyższego w siedmiu badanych krajach.

 

 

NQF IN Report Models final

“Proposed models of including non-formal sector qualifications in National Qualifications Frameworks”

Raport prezentuje modele organizacyjne i finansowe dotyczące włączania kwalifikacji nadawanych poza systemami oświaty i szkolnictwa wyższego do krajowych ram kwalifikacji. Modele te zostały opracowane na podstawie analizy siedmiu raportów krajowych oraz dyskusji z ekspertami. Raport został zaprezentowany na wrześniowym posiedzeniu grupy roboczej ds. kwalifikacji międzynarodowych przy EQF Advisory Group.

Oba raporty można pobrać ze strony NQF-IN.

MEN
MRR
MNiSW
 
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018