bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

indeks

Tydzień Bezpiecznego Internetu w IBE

We wtorek 5 lutego w całej Europie obchodzony jest Dzień Bezpiecznego Internetu, którego głównym celem jest przeciwdziałanie niebezpieczeństwom, jakie w sieci mogą napotkać dzieci i młodzież. W Instytucie Badań Edukacyjnych akcja potrwa przez cały tydzień. Więcej
kongres kompetencji cyfrowych ico

Instytut Badań Edukacyjnych partnerem II Kongresu Kompetencji Cyfrowych

15 marca w Tarnowie rozpocznie się II Kongres Kompetencji Cyfrowych. Partnerem tegorocznej edycji wydarzenia został Instytut Badań Edukacyjnych. Celem kongresu jest prezentacja wyników nowych badań z obszaru edukacji i kompetencji cyfrowych oraz otwarta debata środowisk zainteresowanych wspomaganiem rozwoju kompetencyjnego Polaków. Więcej
Lekcja w kinie ikonka

Lekcja w kinie, czyli jak wykształcić świadomego odbiorcę mediów

Jakie narzędzia perswazji stosują twórcy reklam? Jak reklamy działają na nasze emocje? Jakie są najważniejsze elementy skutecznej reklamy? Centrum Edukacji Filmowej rozpoczęło kolejny cykl „Lekcji w kinie”, podczas którego dzieci i młodzież mogą poznać tajemnice świata mediów. Patronat merytoryczny nad cyklem objął Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
Stasiowski ico

Ekspert z IBE został członkiem europejskiej sieci NESET

NESET, czyli Network of experts on the social dimension of education and training to sieć doradcza ekspertów zajmujących się społecznym wymiarem edukacji. Od stycznia 2019 r. jej członkiem jest Jędrzej Stasiowski, pracownik Instytutu Badań Edukacyjnych. Więcej
45417480 10160962915975463 5989674727151501312 n

Zapraszamy na XI Interdyscyplinarną Konferencję Naukową TYGIEL 2019

XI Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa TYGIEL 2019 to wydarzenie, które może pochwalić się ponad 10-letnią tradycją. Jest ono inicjatywą lubelskiego środowiska naukowego i wspólnym przedsięwzięciem przedstawicieli wszystkich publicznych lubelskich uczelni wyższych. Patronat honorowy nad konferencją objął Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
MediumSquareLogo 300x300

Kształcenie branżowe czy uniwersyteckie? Za nami seminarium w ramach projektu UniVET

Ponad 40 osób wzięło udział w spotkaniu eksperckim pt. „Kształcenie branżowe czy uniwersyteckie? Czynniki wpływające na decyzję młodych ludzi o wyborze rodzaju kształcenia”, zorganizowanym w ramach międzynarodowego projektu UniVET. Więcej

Projekt NQF-IN. Raporty

Celem trwającego trzy lata projektu NQF-IN, którego liderem był Instytut Badań Edukacyjnych, było wsparcie decydentów i instytucji europejskich w prowadzeniu polityki włączania kwalifikacji nadawanych poza systemami oświaty i szkolnictwa wyższego do krajowych systemów kwalifikacji. Zapraszamy do lektury raportów, które powstały dzięki NQF-IN.

Projekt NQF-IN był realizowany od września 2015 do sierpnia 2018 r. Przeanalizowano kilkanaście systemów włączania kwalifikacji do krajowych ram kwalifikacji, funkcjonujących w następujących krajach Unii Europejskiej: w Czechach, Chorwacji, Irlandii, Francji, Polsce, Szkocji i na Węgrzech. Opracowane raporty są efektem pracy ekspertów m.in. z: Dublin Institute of Technology, Scottish Credit and Qualifications Framework Partnership (SCQF), French Centre for Research on Qualifications (Céreq), University of Split, National Institute for Education (NÚV), Educational Authority (OH).

RAPORTY:

NQF IN Country Reports 1

“Including Non-formal Sector Qualifications in National Qualifications Frameworks – The Experiences and Solutions of Seven European Countries” (Volume I: Country Reports; Volume II: Annexes)

Raport przedstawia rozwiązania w zakresie włączania kwalifikacji nadawanych poza systemami oświaty i szkolnictwa wyższego w siedmiu badanych krajach.

 

 

NQF IN Report Models final

“Proposed models of including non-formal sector qualifications in National Qualifications Frameworks”

Raport prezentuje modele organizacyjne i finansowe dotyczące włączania kwalifikacji nadawanych poza systemami oświaty i szkolnictwa wyższego do krajowych ram kwalifikacji. Modele te zostały opracowane na podstawie analizy siedmiu raportów krajowych oraz dyskusji z ekspertami. Raport został zaprezentowany na wrześniowym posiedzeniu grupy roboczej ds. kwalifikacji międzynarodowych przy EQF Advisory Group.

Oba raporty można pobrać ze strony NQF-IN.

MEN
MRR
MNiSW
 
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018