bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

rawpixel 783344 unsplash 612x400ico

Indywidualne spotkania konsultacyjne w ramach projektu „Szansa”

Zapraszamy na indywidualne spotkania konsultacyjne dla potencjalnych grantobiorców projektu „Szansa – nowe możliwości dla dorosłych”, podczas których będzie można uzyskać szczegółowe informacje na temat rekrutacji do projektu oraz modelu wsparcia dla osób dorosłych o niskich umiejętnościach podstawowych. Więcej
icils ico

Cyfryzacja bez edukacji nie wystarczy. Znamy wyniki międzynarodowego badania ICILS 2018

Tylko 2% uczniów wykazuje się umiejętnościami krytycznego przyswajania informacji znalezionych w internecie – to jeden z wniosków drugiej edycji Międzynarodowego Badania Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych (ICILS 2018). Więcej
chiny ico

Wizyta gości z Chin

13 listopada br. gościliśmy delegację przedstawicieli instytucji kulturalno-edukacyjnych z chińskiej prowincji Anhui.  Więcej
sektorowe rady ico

O roli sektorowych rad ds. kompetencji

Już w środę 13 listopada odbędzie się kolejne spotkanie organizowane w ramach debaty publicznej o ZSK pod hasłem “ZSK - most łączący edukację i rynek pracy”. Tym razem pochylimy się nad kwestią rozwoju kwalifikacji sektorowych. Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych!  Więcej
hr2 ico

Jak wspierać ludzi zmieniających zawód?

19 i 26 listopada w Centrum Konferencyjnym West Gate w Warszawie odbędą się jednodniowe warsztaty poświęcone problematyce zmiany zawodowej. Serdecznie zapraszamy do udziału doradców zawodowych i pracowników branży HR! Więcej
pisa2021 icon

Matematyka główną dziedziną badania PISA 2021

Na początku grudnia br. poznamy wyniki badania PISA 2018. Tymczasem podano już założenia edycji PISA 2021. Tym razem główną dziedziną badania osiągnięć uczniów w ponad 80 krajach będzie matematyka. Więcej

Projekt NQF-IN. Raporty

Celem trwającego trzy lata projektu NQF-IN, którego liderem był Instytut Badań Edukacyjnych, było wsparcie decydentów i instytucji europejskich w prowadzeniu polityki włączania kwalifikacji nadawanych poza systemami oświaty i szkolnictwa wyższego do krajowych systemów kwalifikacji. Zapraszamy do lektury raportów, które powstały dzięki NQF-IN.

Projekt NQF-IN był realizowany od września 2015 do sierpnia 2018 r. Przeanalizowano kilkanaście systemów włączania kwalifikacji do krajowych ram kwalifikacji, funkcjonujących w następujących krajach Unii Europejskiej: w Czechach, Chorwacji, Irlandii, Francji, Polsce, Szkocji i na Węgrzech. Opracowane raporty są efektem pracy ekspertów m.in. z: Dublin Institute of Technology, Scottish Credit and Qualifications Framework Partnership (SCQF), French Centre for Research on Qualifications (Céreq), University of Split, National Institute for Education (NÚV), Educational Authority (OH).

RAPORTY:

NQF IN Country Reports 1

“Including Non-formal Sector Qualifications in National Qualifications Frameworks – The Experiences and Solutions of Seven European Countries” (Volume I: Country Reports; Volume II: Annexes)

Raport przedstawia rozwiązania w zakresie włączania kwalifikacji nadawanych poza systemami oświaty i szkolnictwa wyższego w siedmiu badanych krajach.

 

 

NQF IN Report Models final

“Proposed models of including non-formal sector qualifications in National Qualifications Frameworks”

Raport prezentuje modele organizacyjne i finansowe dotyczące włączania kwalifikacji nadawanych poza systemami oświaty i szkolnictwa wyższego do krajowych ram kwalifikacji. Modele te zostały opracowane na podstawie analizy siedmiu raportów krajowych oraz dyskusji z ekspertami. Raport został zaprezentowany na wrześniowym posiedzeniu grupy roboczej ds. kwalifikacji międzynarodowych przy EQF Advisory Group.

Oba raporty można pobrać ze strony NQF-IN.

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018