Nagroda i wyróżnienie dla autorów kwartalnika „Edukacja”!

Znamy laureatów I edycji Nagrody im. prof. Romana Czerneckiego. Wśród nich znaleźli się autorzy publikujący w kwartalniku „Edukacja”, wydawanym przez Instytut Badań Edukacyjnych.

W kategorii „Artykuł naukowy” kapituła przyznała dwie równorzędne nagrody w wysokości 10 tys. złotych. Otrzymała ją dr Anna Baczko-Dombi za tekst: „Ucieczka od matematyki. Rekonstrukcja procesu w kontekście społecznego wizerunku przedmiotu”, opublikowany w zeszłym roku w kwartalniku „Edukacja”. Nagroda przyznana została także zespołowi autorów w składzie: dr Sylwia Bedyńska, dr hab. Izabela Krejtz i prof. dr hab. Grzegorz Sędek za artykuł: „Chronic Stereotype Threat Is Associated with Mathematical Achievement on Representative Sample of Secondary Schoolgirls: the Role of Gender Identification, Working Memory, and Intellectual Helplessness”, który ukazał się na łamach czasopisma „Frontiers in Psychology”.

Wśród osób wyróżnionych znalazły się również Magdalena Smak i Dominika Walczak z Instytutu Badań Edukacyjnych, autorki tekstu pt. „The prestige of the teaching profession in the perception of teachers and former teachers”, który ukazał się w 2017 roku w “Edukacji”.

Nagroda im. prof. Romana Czerneckiego jest przyznawana publicystom i pracownikom naukowym, ma za zadanie zwrócenie uwagi na kluczową rolę edukacji w kształtowaniu nowoczesnego społeczeństwa. Organizatorzy konkursu chcą promować edukację jako przedmiot badań w polskich instytucjach naukowych oraz wspierać rzetelną wymianę wiedzy i doświadczeń dotyczących edukacji w mediach, poprzez nagradzanie istotnych publikacji z tej dziedziny.

Kwartalnik „Edukacja”

„Edukacja” ukazuje się nieprzerwanie od 1983 r. Jego wydawcą jest Instytut Badań Edukacyjnych. Na łamach pisma omawiane są zagadnienia szeroko rozumianej edukacji w ujęciu różnych dyscyplin nauki, w szczególności pedagogiki, socjologii, psychologii, ekonomii, prawa. Ważne miejsce zajmują problemy dydaktyki przedmiotów szkolnych. Redakcja stawia sobie za cel ożywienie dyskusji na temat stanu edukacji w Polsce.

NASZE BADANIA