bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

Lekcja w kinie ikonka

Lekcja w kinie, czyli jak wykształcić świadomego odbiorcę mediów

Jakie narzędzia perswazji stosują twórcy reklam? Jak reklamy działają na nasze emocje? Jakie są najważniejsze elementy skutecznej reklamy? Centrum Edukacji Filmowej rozpoczęło kolejny cykl „Lekcji w kinie”, podczas którego dzieci i młodzież mogą poznać tajemnice świata mediów. Patronat merytoryczny nad cyklem objął Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
Stasiowski ico

Ekspert z IBE został członkiem europejskiej sieci NESET

NESET, czyli Network of experts on the social dimension of education and training to sieć doradcza ekspertów zajmujących się społecznym wymiarem edukacji. Od stycznia 2019 r. jej członkiem jest Jędrzej Stasiowski, pracownik Instytutu Badań Edukacyjnych. Więcej
45417480 10160962915975463 5989674727151501312 n

Zapraszamy na XI Interdyscyplinarną Konferencję Naukową TYGIEL 2019

XI Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa TYGIEL 2019 to wydarzenie, które może pochwalić się ponad 10-letnią tradycją. Jest ono inicjatywą lubelskiego środowiska naukowego i wspólnym przedsięwzięciem przedstawicieli wszystkich publicznych lubelskich uczelni wyższych. Patronat honorowy nad konferencją objął Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
MediumSquareLogo 300x300

Kształcenie branżowe czy uniwersyteckie? Za nami seminarium w ramach projektu UniVET

Ponad 40 osób wzięło udział w spotkaniu eksperckim pt. „Kształcenie branżowe czy uniwersyteckie? Czynniki wpływające na decyzję młodych ludzi o wyborze rodzaju kształcenia”, zorganizowanym w ramach międzynarodowego projektu UniVET. Więcej
Logo hist ly

Aplikacja Hist.ly pod patronatem IBE

Hist.ly to darmowa, pozbawiona reklam aplikacja edukacyjna, promująca historię i kulturę Polski. Stworzony przez Fundację Wizja program łączy nowoczesne technologie informatyczne z narzędziami edukacyjnymi. Patronat honorowy nad aplikacją objął Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
edukacja ico copy ikona

Nagroda i wyróżnienie dla autorów kwartalnika „Edukacja”!

Znamy laureatów I edycji Nagrody im. prof. Romana Czerneckiego. Wśród nich znaleźli się autorzy publikujący w kwartalniku „Edukacja”, wydawanym przez Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej

Aplikacja Hist.ly pod patronatem IBE

Hist.ly to darmowa, pozbawiona reklam aplikacja edukacyjna, promująca historię i kulturę Polski. Stworzony przez Fundację Wizja program łączy nowoczesne technologie informatyczne z narzędziami edukacyjnymi. Patronat honorowy nad aplikacją objął Instytut Badań Edukacyjnych.

Dzięki zastosowaniu nowatorskich rozwiązań oraz narzędzi dydaktycznych Hist.ly jest unikatową aplikacją na polskim rynku. Jej potencjał dostrzegło już wiele prestiżowych instytucji promujących kulturę i historię. Program uzyskał patronaty m.in.: Instytutu Badań Edukacyjnych, Muzeum Narodowego w Krakowie czy Narodowego Centrum Kultury.

Screenshot 20181212 101351Screenshot 20181212 101217Screenshot 20181212 101309Screenshot 20181212 101242

Hist.ly w nietypowy sposób podchodzi do tematów związanych z historią i kulturą Polski. Treści dostarczane przez aplikację wychodzą naprzeciw współczesnym oczekiwaniom: są podane w przystępnej formie, bez interpretowania i wartościowania faktów. Dzięki temu aplikacja osiąga swój główny cel, czyli łączy ludzi wokół nieznanych i ciekawych anegdot historycznych.

Jak działa Hist.ly?        

Intuicyjny interfejs Hist.ly oparty jest na systemie kart, które codziennie dostarczają użytkownikom nową historyczną fiszkę, połączoną z superprodukcją audio. Karty ilustrowane są zdjęciami dzieł pochodzących ze zbiorów Muzeum Narodowego oraz bazy Narodowego Archiwum Cyfrowego.

Hist.ly dedykowane jest wszystkim użytkownikom smartfonów i tabletów powyżej 13. roku życiu. Dzięki profesjonalnej audiodeskrypcji aplikacja jest również przyjazna dla dzieci z problemami edukacyjnymi, np. dysleksją oraz dla osób niewidomych i słabo-widzących, co również zostało poparte testami.

Aplikację Hist.ly można pobrać z Google Play.

MEN
MRR
MNiSW
 
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018