bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

design thinking icopx

Edukacyjni praktycy o innowacyjnych rozwiązaniach dla szkolnictwa

Już w połowie sierpnia będziemy mogli posłuchać o nowatorskich rozwiązaniach edukacyjnych podczas serii webinariów, objętych patronatem przez kwartalnik “Edukacja” oraz Instytut Badań Edukacyjnych. Zachęcamy do udziału! Więcej
Crosscut ico

Zapraszamy na konferencję projektu CROSSCUT

Już 29 sierpnia w Sèvres pod Paryżem odbędzie się międzynarodowa konferencja podsumowująca trzy lata projektu CROSSCUT. W międzynarodowym gronie ekspertów omówione zostaną wyniki badań na temat nauczania międzyprzedmiotowego m.in. w Polsce. Więcej
path2integrity ico

Ekspertki IBE na pierwszym sympozjum projektowym Path2Integrity

Na początku lipca w Kilonii odbyło się pierwsze sympozjum projektu Path2Integrity poświęcone kwestii rzetelności naukowej i interdyscyplinarnego podejścia w nauczaniu etyki badawczej. Instytut Badań Edukacyjnych reprezentowała na nim Dr Agnieszka Dwojak-Matras, kierownik projektu w Polsce, oraz członkinie zespołu projektowego: Dr Agnieszka Koterwas i Dr Katarzyna Kalinowska-Sinkowska. Więcej
narzedzia artyku ikonal

Badanie preferencji studentów na rynku pracy

Na początku sierpnia ukazał się raport ze studenckich badań śląskich studentów i studentek na rynku pracy w Metropolii Górnośląsko-Zagłębiowskiej. Partnerem badania był Instytut Badań Edukacyjnych, a w raporcie znalazła się wypowiedź jednego z doradców regionalnych IBE na temat Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. Więcej
TIMSS2019

Nowy etap badania TIMSS 2019

Na przełomie marca i kwietnia 2018 roku, na próbie 36 szkół podstawowych z terenu województw: mazowieckiego, śląskiego i warmińsko-mazurskiego przeprowadzony został pilotaż badania TIMSS 2019. W kwietniu i maju bieżącego roku na próbie aż 150 szkół podstawowych z całego kraju odbyło się natomiast badanie główne. Więcej
ikonka kazimierczak

Eksperci IBE na międzynarodowej konferencji w Kopenhadze

Na uniwersytecie Aarhus w Kopenhadze trwa właśnie ósma międzynarodowa konferencja badawcza organizowana przez IEA, największą na świecie organizację zajmującą się mierzeniem osiągnięć szkolnych. W stolicy Danii Instytut Badań Edukacyjnych reprezentują eksperci z Zespołu Badań Międzynarodowych: Joanna Kaźmierczak oraz Krzysztof Bulkowski. Więcej

Kształcenie branżowe czy uniwersyteckie? Za nami seminarium w ramach projektu UniVET

Ponad 40 osób wzięło udział w spotkaniu eksperckim pt. „Kształcenie branżowe czy uniwersyteckie? Czynniki wpływające na decyzję młodych ludzi o wyborze rodzaju kształcenia”, zorganizowanym w ramach międzynarodowego projektu UniVET.

Co sprawia, że młodzi ludzie decydują się na studia uniwersyteckie? Jakie czynniki mają wpływ na decyzję o wyborze ścieżki kształcenia branżowego? Dlaczego młodzi ludzie przedwcześnie kończą edukację lub zmieniają wybraną ścieżkę kształcenia? Jakie cechy charakteru mają wpływ na wybór kariery zawodowej? – na te i wiele innych pytań starało się odpowiedzieć grono ekspertów, wśród których znaleźli się pracownicy Instytutu Badań Edukacyjnych, Ministerstwa Edukacji Narodowej, Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji, Wojewódzkiego Urzędu Pracy oraz Urzędu Miasta st. Warszawy, doradcy zawodowi i osoby zainteresowane rozwojem edukacji zawodowej w Polsce.

Spotkanie było też okazją do dyskusji nad środowiskowymi uwarunkowaniami funkcjonowania szkół branżowych. Rozmawiano również na temat zapotrzebowania na badania w tym zakresie. Temu celowi służy m.in. projekt UniVET.

UniVET

Głównym celem projektu jest znalezienie odpowiedzi na pytanie, dlaczego uczniowie decydują się na kształcenie uniwersyteckie, chociaż w ich sytuacji bardziej adekwatny byłby wybór kształcenia zawodowego. Dodatkowe działania prowadzone w ramach projektu mają wspierać młodych ludzi, którzy są niezadowoleni z obranej ścieżki kształcenia i rozważają jej przerwanie. Projekt potrwa do końca 2020 roku.

Więcej o informacji o projekcie UniVET

Galeria zdjęć ze spotkania:

logo srodekMIiRmnisw logotyp
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018