bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

zintegrowana strategia ico

Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030: Rada Ministrów zatwierdziła część szczegółową

Dokument został opracowany w wyniku szerokich konsultacji, rekomendacji raportu „Strategia Umiejętności OECD: Polska” oraz m.in. założeń Nowego Europejskiego Programu na rzecz Umiejętności. W prace nad ZSU zaangażowane były ekspertki i eksperci IBE. Więcej
Spotlight on VET PL 2019 ico

Kształcenie i szkolenie zawodowe w Polsce – w pigułce

Broszura opisuje w syntetyczny sposób kluczowe elementy i organizację polskiego systemu kształcenia i szkolenia zawodowego, a przygotowana została przez IBE w ramach projekty ReferNet Polska. Więcej
New TIMSS2019 Logo

Znamy raport z międzynarodowego badania TIMSS 2019

Badanie TIMSS przeprowadzono w Polsce w kwietniu i maju 2019 r. Objęto nim 4 882 uczniów z 270 oddziałów ze 149 wylosowanych szkół podstawowych. Stanowili oni reprezentatywną próbę populacji czwartoklasistów.   Więcej
neuronauka ico

Neuronauka i edukacja: przegląd interwencji i podejść edukacyjnych korzystających z osiągnięć neuronauki

Jak odkrycia nauk zajmujących się funkcjonowaniem ludzkiego mózgu i umysłu mogą wpłynąć na praktykę edukacyjną? Pod patronatem Instytutu Badań Edukacyjnych ukazało się polskie tłumaczenie raportu na temat neuroedukacji, które odpowiada na to pytanie.  Więcej
logo ibe ico

Podsumowanie panelu "Rynek pracy w dobie pandemii - kryzys czy rozwój? Nowe kwalifikacje, trendy, szanse”

"Rynek pracy w dobie pandemii - kryzys czy rozwój? Nowe kwalifikacje, trendy, szanse” – to tytuł panelu dyskusyjnego, który w dniu 2 grudnia 2020r. otworzył tegoroczne Europejskie Forum Gospodarcze Łódzkie 2020. Organizatorkami panelu były Liderki z Regionalnego Centrum ds. Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji w regionie łódzkim: dr Dorota Nawrat-Wyraz i Martyna Kruszyńska-Ostrowska. Panel był pierwszym wspólnym przedsięwzięciem partnerstwa na rzecz wdrażania ZSK zainicjowanego w regionie łódzkim. Więcej
New TIMSS2019 Logo

TIMSS 2019 – znamy wyniki międzynarodowego badania

Ministerstwo Edukacji Narodowej przedstawiło dane dotyczące Międzynarodowego Badania Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych (TIMSS) 2019. Polscy uczniowie klas czwartych zajęli w nim 26. miejsce w matematyce i 16 w przyrodzie. Więcej

Kształcenie branżowe czy uniwersyteckie? Za nami seminarium w ramach projektu UniVET

Ponad 40 osób wzięło udział w spotkaniu eksperckim pt. „Kształcenie branżowe czy uniwersyteckie? Czynniki wpływające na decyzję młodych ludzi o wyborze rodzaju kształcenia”, zorganizowanym w ramach międzynarodowego projektu UniVET.

Co sprawia, że młodzi ludzie decydują się na studia uniwersyteckie? Jakie czynniki mają wpływ na decyzję o wyborze ścieżki kształcenia branżowego? Dlaczego młodzi ludzie przedwcześnie kończą edukację lub zmieniają wybraną ścieżkę kształcenia? Jakie cechy charakteru mają wpływ na wybór kariery zawodowej? – na te i wiele innych pytań starało się odpowiedzieć grono ekspertów, wśród których znaleźli się pracownicy Instytutu Badań Edukacyjnych, Ministerstwa Edukacji Narodowej, Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji, Wojewódzkiego Urzędu Pracy oraz Urzędu Miasta st. Warszawy, doradcy zawodowi i osoby zainteresowane rozwojem edukacji zawodowej w Polsce.

Spotkanie było też okazją do dyskusji nad środowiskowymi uwarunkowaniami funkcjonowania szkół branżowych. Rozmawiano również na temat zapotrzebowania na badania w tym zakresie. Temu celowi służy m.in. projekt UniVET.

UniVET

Głównym celem projektu jest znalezienie odpowiedzi na pytanie, dlaczego uczniowie decydują się na kształcenie uniwersyteckie, chociaż w ich sytuacji bardziej adekwatny byłby wybór kształcenia zawodowego. Dodatkowe działania prowadzone w ramach projektu mają wspierać młodych ludzi, którzy są niezadowoleni z obranej ścieżki kształcenia i rozważają jej przerwanie. Projekt potrwa do końca 2020 roku.

Więcej o informacji o projekcie UniVET

Galeria zdjęć ze spotkania:

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018