bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

pisa2018

Polscy uczniowie wśród najlepszych na świecie. Znamy wyniki międzynarodowego badania PISA 2018

Polscy uczniowie w rozumowaniu matematycznym wyprzedzają w Unii Europejskiej wszystkich poza młodymi Estończykami. W rozumieniu tekstu polska młodzież zajmuje 4. miejsce wśród krajów Unii, a w rozumowaniu w naukach przyrodniczych jest na 3. pozycji. Więcej
szachy

Szachy w teorii i praktyce edukacyjnej

Zapraszamy do udziału w konferencji naukowo-metodycznej „Szachy w teorii i praktyce edukacyjnej”, która odbędzie się 5 grudnia br. w Krakowie. Patronat merytoryczny nad wydarzeniem objął Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej
pisa2018

Założenia teoretyczne badania PISA 2018

Prezentujemy założenia teoretyczne oraz przykładowe zadania badania PISA 2018 – największego międzynarodowego badania umiejętności uczniów na świecie, realizowanego przez konsorcjum nadzorowane przez OECD. Wyniki PISA 2018 poznamy już 3 grudnia br. Więcej
parca IBE

Praca w IBE: poszukujemy pracowników naukowych

Instytut Badań Edukacyjnych uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych i wdrożeniowych, przygotowuje raporty, sporządza ekspertyzy oraz pełni funkcje doradcze. Dalszy dynamiczny rozwój IBE wymaga poszerzenia kadry naukowej.  Więcej
rawpixel 783344 unsplash 612x400ico

Indywidualne spotkania konsultacyjne w ramach projektu „Szansa”

Zapraszamy na indywidualne spotkania konsultacyjne dla potencjalnych grantobiorców projektu „Szansa – nowe możliwości dla dorosłych”, podczas których będzie można uzyskać szczegółowe informacje na temat rekrutacji do projektu oraz modelu wsparcia dla osób dorosłych o niskich umiejętnościach podstawowych. Więcej
icils ico

Cyfryzacja bez edukacji nie wystarczy. Znamy wyniki międzynarodowego badania ICILS 2018

Tylko 2% uczniów wykazuje się umiejętnościami krytycznego przyswajania informacji znalezionych w internecie – to jeden z wniosków drugiej edycji Międzynarodowego Badania Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych (ICILS 2018). Więcej

Lekcja w kinie, czyli jak wykształcić świadomego odbiorcę mediów

Jakie narzędzia perswazji stosują twórcy reklam? Jak reklamy działają na nasze emocje? Jakie są najważniejsze elementy skutecznej reklamy? Centrum Edukacji Filmowej rozpoczęło kolejny cykl „Lekcji w kinie”, podczas którego dzieci i młodzież mogą poznać tajemnice świata mediów. Patronat merytoryczny nad cyklem objął Instytut Badań Edukacyjnych.

Lekcja w kinie

Centrum Edukacji Filmowej blisko od czternastu lat realizuje ogólnopolski program edukacji medialnej. Organizuje interaktywne, multimedialne lekcje prowadzone przez zawodowych aktorów, połączone z projekcjami filmowymi. Podczas lekcji omawiane są zagadnienia związane z filmem i mediami. „Lekcje w kinie” wpisują się w podstawę programową na danym etapie edukacyjnym i tworzą idealne połączenie edukacji z rozrywką.

Reklama i perswazja      

Uczniowie w ponad 150 miastach w Polsce mogą uczestniczyć w lekcjach poświęconych tematyce reklam. Reklama stanowi nieodzowny element naszego życia. To dlatego tak ważne jest, by młody człowiek był przygotowany do jej świadomego odbioru i poznał mechanizmy, jakimi się posługuje i mógł w przyszłości dokonywać przemyślanych wyborów.

„Dziś poznamy świat reklamy” to lekcje organizowane dla najmłodszych, czyli uczniów klas 0–3 szkoły podstawowej. Dzięki nim dzieci dowiedzą się, czym jest reklama i w jaki sposób się ją tworzy; przekonają się, że nie wszystkie informacje podane w reklamach są prawdziwe; na przykładach z filmów animowanych zobaczą, na czym polega reklamowanie produktu przez jego lokowanie (product placement), a także wezmą udział we wspólnym tworzeniu reklamy.

„Okrywamy świat reklamy” oraz „Prześwietlamy reklamy” to lekcje dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej. Młodzi odbiorcy przekonają się, dlaczego twórcy reklam walczą o uwagę, odwołując się do naszych uczuć; przeanalizują środki językowe wykorzystywane w reklamach; dowiedzą się, czym jest product placement i obejrzą przykłady jego zastosowania; zobaczą ciekawe reklamy o tematyce społecznej.

Natomiast uczniowie szkół ponadpodstawowych podczas lekcji „Odsłaniamy świat reklamy” dowiedzą się, jakie znaczenie ma stosowanie koloru w reklamach i przy tworzeniu wizerunku marki; poznają narzędzia perswazji, jakie wykorzystywane są przez twórców reklam; zrozumieją socjologiczne aspekty wywierania wpływu na odbiorcę; przekonają się, w jaki sposób udział autorytetów w reklamach oddziałuje na zwiększenie zaufania do danej marki; dowiedzą się, jakie środki językowe są wykorzystywane przez reklamodawców, by przykuć uwagę odbiorcy.

„Lekcje w kinie”

„Lekcje w kinie” poświęcone reklamom pokazują uczniom mechanizmy powstawania reklam i uczą świadomego ich odbioru. Zajęcia prowadzone przez zawodowych aktorów, opatrzone przykładami, ilustrowane prezentacją multimedialną, oddziałują na wyobraźnię młodych odbiorców i poszerzają ich wiedzę na temat mediów.

Aby uczestniczyć w programie edukacji medialnej, należy zgłosić się do organizatora, korzystając z formularza na stronie www.lekcje.info.pl.

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018