bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

zintegrowana strategia ico

Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030: Rada Ministrów zatwierdziła część szczegółową

Dokument został opracowany w wyniku szerokich konsultacji, rekomendacji raportu „Strategia Umiejętności OECD: Polska” oraz m.in. założeń Nowego Europejskiego Programu na rzecz Umiejętności. W prace nad ZSU zaangażowane były ekspertki i eksperci IBE. Więcej
Spotlight on VET PL 2019 ico

Kształcenie i szkolenie zawodowe w Polsce – w pigułce

Broszura opisuje w syntetyczny sposób kluczowe elementy i organizację polskiego systemu kształcenia i szkolenia zawodowego, a przygotowana została przez IBE w ramach projekty ReferNet Polska. Więcej
New TIMSS2019 Logo

Znamy raport z międzynarodowego badania TIMSS 2019

Badanie TIMSS przeprowadzono w Polsce w kwietniu i maju 2019 r. Objęto nim 4 882 uczniów z 270 oddziałów ze 149 wylosowanych szkół podstawowych. Stanowili oni reprezentatywną próbę populacji czwartoklasistów.   Więcej
neuronauka ico

Neuronauka i edukacja: przegląd interwencji i podejść edukacyjnych korzystających z osiągnięć neuronauki

Jak odkrycia nauk zajmujących się funkcjonowaniem ludzkiego mózgu i umysłu mogą wpłynąć na praktykę edukacyjną? Pod patronatem Instytutu Badań Edukacyjnych ukazało się polskie tłumaczenie raportu na temat neuroedukacji, które odpowiada na to pytanie.  Więcej
logo ibe ico

Podsumowanie panelu "Rynek pracy w dobie pandemii - kryzys czy rozwój? Nowe kwalifikacje, trendy, szanse”

"Rynek pracy w dobie pandemii - kryzys czy rozwój? Nowe kwalifikacje, trendy, szanse” – to tytuł panelu dyskusyjnego, który w dniu 2 grudnia 2020r. otworzył tegoroczne Europejskie Forum Gospodarcze Łódzkie 2020. Organizatorkami panelu były Liderki z Regionalnego Centrum ds. Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji w regionie łódzkim: dr Dorota Nawrat-Wyraz i Martyna Kruszyńska-Ostrowska. Panel był pierwszym wspólnym przedsięwzięciem partnerstwa na rzecz wdrażania ZSK zainicjowanego w regionie łódzkim. Więcej
New TIMSS2019 Logo

TIMSS 2019 – znamy wyniki międzynarodowego badania

Ministerstwo Edukacji Narodowej przedstawiło dane dotyczące Międzynarodowego Badania Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych (TIMSS) 2019. Polscy uczniowie klas czwartych zajęli w nim 26. miejsce w matematyce i 16 w przyrodzie. Więcej

Lekcja w kinie, czyli jak wykształcić świadomego odbiorcę mediów

Jakie narzędzia perswazji stosują twórcy reklam? Jak reklamy działają na nasze emocje? Jakie są najważniejsze elementy skutecznej reklamy? Centrum Edukacji Filmowej rozpoczęło kolejny cykl „Lekcji w kinie”, podczas którego dzieci i młodzież mogą poznać tajemnice świata mediów. Patronat merytoryczny nad cyklem objął Instytut Badań Edukacyjnych.

Lekcja w kinie

Centrum Edukacji Filmowej blisko od czternastu lat realizuje ogólnopolski program edukacji medialnej. Organizuje interaktywne, multimedialne lekcje prowadzone przez zawodowych aktorów, połączone z projekcjami filmowymi. Podczas lekcji omawiane są zagadnienia związane z filmem i mediami. „Lekcje w kinie” wpisują się w podstawę programową na danym etapie edukacyjnym i tworzą idealne połączenie edukacji z rozrywką.

Reklama i perswazja      

Uczniowie w ponad 150 miastach w Polsce mogą uczestniczyć w lekcjach poświęconych tematyce reklam. Reklama stanowi nieodzowny element naszego życia. To dlatego tak ważne jest, by młody człowiek był przygotowany do jej świadomego odbioru i poznał mechanizmy, jakimi się posługuje i mógł w przyszłości dokonywać przemyślanych wyborów.

„Dziś poznamy świat reklamy” to lekcje organizowane dla najmłodszych, czyli uczniów klas 0–3 szkoły podstawowej. Dzięki nim dzieci dowiedzą się, czym jest reklama i w jaki sposób się ją tworzy; przekonają się, że nie wszystkie informacje podane w reklamach są prawdziwe; na przykładach z filmów animowanych zobaczą, na czym polega reklamowanie produktu przez jego lokowanie (product placement), a także wezmą udział we wspólnym tworzeniu reklamy.

„Okrywamy świat reklamy” oraz „Prześwietlamy reklamy” to lekcje dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej. Młodzi odbiorcy przekonają się, dlaczego twórcy reklam walczą o uwagę, odwołując się do naszych uczuć; przeanalizują środki językowe wykorzystywane w reklamach; dowiedzą się, czym jest product placement i obejrzą przykłady jego zastosowania; zobaczą ciekawe reklamy o tematyce społecznej.

Natomiast uczniowie szkół ponadpodstawowych podczas lekcji „Odsłaniamy świat reklamy” dowiedzą się, jakie znaczenie ma stosowanie koloru w reklamach i przy tworzeniu wizerunku marki; poznają narzędzia perswazji, jakie wykorzystywane są przez twórców reklam; zrozumieją socjologiczne aspekty wywierania wpływu na odbiorcę; przekonają się, w jaki sposób udział autorytetów w reklamach oddziałuje na zwiększenie zaufania do danej marki; dowiedzą się, jakie środki językowe są wykorzystywane przez reklamodawców, by przykuć uwagę odbiorcy.

„Lekcje w kinie”

„Lekcje w kinie” poświęcone reklamom pokazują uczniom mechanizmy powstawania reklam i uczą świadomego ich odbioru. Zajęcia prowadzone przez zawodowych aktorów, opatrzone przykładami, ilustrowane prezentacją multimedialną, oddziałują na wyobraźnię młodych odbiorców i poszerzają ich wiedzę na temat mediów.

Aby uczestniczyć w programie edukacji medialnej, należy zgłosić się do organizatora, korzystając z formularza na stronie www.lekcje.info.pl.

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018